Test av mat, drikke og godis

Svar
DoktorS

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av DoktorS »

Läkerol YUP Crispy - Licorice. Trodde dette var pastiller. Så er det det reneste snop - sprøtt lag utenpå og så helt myk tyggekonsistens inni. Gode disse - men det blir jo til at man spiser en tredel av pakken allerede ved første åpning...

https://meny.no/varer/snacks-godteri/pa ... 0350132751

Dyrt snop. Godt på smak. Forfriskende - merker de løser litt opp i forkjølelsen. Terningkast 5. Men ikk drøye...

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DoktorS skrev: man okt 18, 2021 8:03 pm Läkerol YUP Crispy - Licorice. Trodde dette var pastiller. Så er det det reneste snop - sprøtt lag utenpå og så helt myk tyggekonsistens inni. Gode disse - men det blir jo til at man spiser en tredel av pakken allerede ved første åpning...

https://meny.no/varer/snacks-godteri/pa ... 0350132751

Dyrt snop. Godt på smak. Forfriskende - merker de løser litt opp i forkjølelsen. Terningkast 5. Men ikk drøye...
Har kjøpt inn noen av disse til pappa, men endte med at en selv fortærte halve esken i et jafs. Likte den røde utgaven litt mer enn den sorte.
Tror jeg ville gi terningkast 4 til begge, kanskje en sterk 4er til den rød, og på Kiwi koster de vel rundt 19-20 kroner, eller gjorde nå det sist man handlet dem inn.

Men dummet meg ut på slike pastill/drops esker tidligere. Klarer ikke spise bare en eller 3, og hele esken går kjapt ned i gapet.
Resultatet er meget aktiv mage, mye avgasser og nei, aldri spise en slik et par timer før løpetur.
Klart, står vel at det kan gi lakserende effekt på disse eskene, eller pleide nå før. Så ikke lurt å forveksle dem som godteri, men klart folk reagerer nok forskjellig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Maarud Potetgull med hvitløk, gressløk & chili.

Den komboen ble ikke vellykket. Aner mest hvitløk, og ettersmaken er mildt sagt suspekt.

Terningkast: 3



Tine Østavind

Loves en fyldig ost med "hullete konsistens". Vel den er jo hullete, og prøver kanskje å være en Jarlsberg wannabe. Den er umiddelbart litt tørr, men blir fetere ved fortæring. Alt i alt helt grei.

Terningkast: 3/4

startelver

Legg inn av startelver »

Synes Freia melkesjokolade med appelsin og nøtter og havsalt er den beste sjokoladeplaten. Det er forresten tilbud nå hos OBS på 5 plater assortert til 100,-

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

First Price Barbeque saus

Viser vel nok en gang at First Price har produkter som er høyst brukbare sammenlignet med mer "fancy" merker. Og når de da i tillegg utkonkurrerer dem kraftig på pris, er det egentlig en nobrainer.

350 gram, pris var 11,90.

God og litt syrlig smak gjorde denne til et fremtidig fast innslag i kjøleskapet.

Terningkast: 5

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

SirOwen skrev: lør okt 30, 2021 7:57 pm First Price Barbeque saus

Viser vel nok en gang at First Price har produkter som er høyst brukbare sammenlignet med mer "fancy" merker. Og når de da i tillegg utkonkurrerer dem kraftig på pris, er det egentlig en nobrainer.

350 gram, pris var 11,90.

God og litt syrlig smak gjorde denne til et fremtidig fast innslag i kjøleskapet.

Terningkast: 5
Skal prøve. Men sverger til Sweet Baby Rays

De som vet, de vet. Bruker den til 3 av 7 middager

SirJames

Legg inn av SirJames »

MatsEn89 skrev: lør okt 30, 2021 7:59 pm
SirOwen skrev: lør okt 30, 2021 7:57 pm First Price Barbeque saus

Viser vel nok en gang at First Price har produkter som er høyst brukbare sammenlignet med mer "fancy" merker. Og når de da i tillegg utkonkurrerer dem kraftig på pris, er det egentlig en nobrainer.

350 gram, pris var 11,90.

God og litt syrlig smak gjorde denne til et fremtidig fast innslag i kjøleskapet.

Terningkast: 5
Men sverger til Sweet Baby Rays
Jepp, digger den jeg også.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg er glad i loff. Det var fast innslag i helgene - nybakt loff lørdag ettermiddag. Herlig! Spiralloff er en artig variant, som aldri ble bakt hjemme, men husker jeg ble imponert over nabodamer som laget spiralloff. Coop Extra har en bra variant til en billig penge - akkurat passe til meg en helg, da blir det til lunsj lørdag, litt nattmat, evenutelt, og så frokost og litt kveldsmat, eventuelt litt rester til mandag og kanksje en arm ridder....

Uansett, den beste spiralloffen jeg har smakt i det siste var fra Råde Bakeri. Skikkelig loffete sak!

Så fikk Rema inn denne fra Mesterbakeren:
https://www.mesterbakeren.no/produkt/spiralloff/

Dette er det dårligste stykke loff jeg har spist siden jeg var tvunget til å kjøpe loff på et dyrt supermarked på Laksevåg i studietiden. Det er RUG i deigen - hele greiene blir feil farge, feil smak og feil konsistens. Hvorfor i all verden har de rug i loffdeigen?

Uansett rug eller ikke - denne loffen manglet loff-konsistens. Det er veldig tørt. Det tørker fullstendig inn til dagen etter, og skorpen er bare seig og ekkel. Det smaker ikke godt, og selv ikke ristet dagen etter der dette godt i det hele tatt.

Sender inn klage.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 12:05 pm
Sender inn klage.
Hold oss oppdatert.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Veldig ofte er loff kjøpt på Rema iblandet deig fra andre brød.

I det man skjærer opp så er det en stripe med grovbrød tvers gjennom. Irriterende.

Jeg har begynt å kutte opp brødene i maskinen de har i butikken. Og er det et «blandingsprodukt» tar jeg et nytt brød.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: søn okt 31, 2021 12:54 pm Veldig ofte er loff kjøpt på Rema iblandet deig fra andre brød.

I det man skjærer opp så er det en stripe med grovbrød tvers gjennom. Irriterende.

Jeg har begynt å kutte opp brødene i maskinen de har i butikken. Og er det et «blandingsprodukt» tar jeg et nytt brød.
Hmm, dette kan vel ikke være innafor, loff skal vel være loff..?

startelver

Legg inn av startelver »

Kutter også opp brød i skiver i butikken. Formloffen til COOP er faktisk ikke så verst. Den koster 25,-

Ellers er nok det beste brødet COOP selger den fra SMAK som heter Odelsbrød. Men det brødet koster nærmere 40 kr.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

SirOwen skrev: tir okt 26, 2021 8:55 pm Maarud Potetgull med hvitløk, gressløk & chili.

Den komboen ble ikke vellykket. Aner mest hvitløk, og ettersmaken er mildt sagt suspekt.

Terningkast: 3



Er ikke en gang en liten antydning til chilli der. Ikke at jeg er overasket. Smaker mest hvitløksalt.

Terningkast 2.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rexwiller skrev: søn okt 31, 2021 3:20 pm
SirOwen skrev: tir okt 26, 2021 8:55 pm Maarud Potetgull med hvitløk, gressløk & chili.

Den komboen ble ikke vellykket. Aner mest hvitløk, og ettersmaken er mildt sagt suspekt.

Terningkast: 3



Er ikke en gang en liten antydning til chilli der. Ikke at jeg er overasket. Smaker mest hvitløksalt.

Terningkast 2.
Den soleklart beste chipsen jeg har smakt i år er Kims Brazilian Grill. Grønn pose og limited edition. Herlig god ettersmak.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Corvus skrev: søn okt 31, 2021 3:24 pm
Rexwiller skrev: søn okt 31, 2021 3:20 pm
SirOwen skrev: tir okt 26, 2021 8:55 pm Maarud Potetgull med hvitløk, gressløk & chili.

Den komboen ble ikke vellykket. Aner mest hvitløk, og ettersmaken er mildt sagt suspekt.

Terningkast: 3



Er ikke en gang en liten antydning til chilli der. Ikke at jeg er overasket. Smaker mest hvitløksalt.

Terningkast 2.
Den soleklart beste chipsen jeg har smakt i år er Kims Brazilian Grill. Grønn pose og limited edition. Herlig god ettersmak.
Hvor finner du den, Corvus?

Corvus

Legg inn av Corvus »

SirOwen skrev: søn okt 31, 2021 4:12 pm
Corvus skrev: søn okt 31, 2021 3:24 pm
Rexwiller skrev: søn okt 31, 2021 3:20 pm

Den soleklart beste chipsen jeg har smakt i år er Kims Brazilian Grill. Grønn pose og limited edition. Herlig god ettersmak.
Hvor finner du den, Corvus?
Meny og Joker er der jeg har sett den. Mulig det er slutt nå, beholdningen krympet på Meny, så jeg kjøpte 10 stk jeg har i boden utover høsten :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: søn okt 31, 2021 4:20 pm Har sett den på Spar, SirO. Sammen med denne
► Show Spoiler
Den har jeg faktisk sett, men ikke testet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Corvus skrev: søn okt 31, 2021 4:59 pm Meny og Joker er der jeg har sett den. Mulig det er slutt nå, beholdningen krympet på Meny, så jeg kjøpte 10 stk jeg har i boden utover høsten :)
Foreslår at du sender meg et par poser, da :lol:

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

SirOwen skrev: søn okt 31, 2021 12:51 pm
DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 12:05 pm
Sender inn klage.
Hold oss oppdatert.
Hello Sir! long tine, I have a important message to you .

det haster litt- vaer vennlig svar snarest.

hilsen Fredrik. ( fred-ro-panda@hotmail com.)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirOwen skrev: søn okt 31, 2021 12:51 pm
DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 12:05 pm
Sender inn klage.
Hold oss oppdatert.
Hei, tusen takk for din tilbakemelding.



Dette skal vi sjekke ut. Din henvendelse blir videresendt for en intern behandling med tilbakemelding til deg.



Ønsker deg en finn dag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

utenforallfarvei skrev: man nov 01, 2021 4:53 am
SirOwen skrev: søn okt 31, 2021 12:51 pm
DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 12:05 pm
Sender inn klage.
Hold oss oppdatert.
Hello Sir! long tine, I have a important message to you .

det haster litt- vaer vennlig svar snarest.

hilsen Fredrik. ( fred-ro-panda@hotmail com.)
Hello to you too, long time, yes.

Har sendt deg mail nu :)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Oppdatering, Sprialloff-saken:

Jeg har mottatt din henvendelse etter kjøp av Spiralloff.

Jeg tar dette videre med produksjonen for sjekk av kvalitet.

Vedlagt kompensasjon på 2 ny brød som takk for at du meldte inn.

Print ut vedlegg og ta med til din Rema1000 butikk.

Kjøpmann tar kontakt med vårt ordrekontor etter hentet ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: ons nov 03, 2021 1:12 pm Oppdatering, Sprialloff-saken:

Jeg har mottatt din henvendelse etter kjøp av Spiralloff.

Jeg tar dette videre med produksjonen for sjekk av kvalitet.

Vedlagt kompensasjon på 2 ny brød som takk for at du meldte inn.

Print ut vedlegg og ta med til din Rema1000 butikk.

Kjøpmann tar kontakt med vårt ordrekontor etter hentet ut.
Ja, ja, håper det er snakk om valgfrie brød 😁

Forøvrig et typisk standard svada svar.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Ja, ja, håper det er snakk om valgfrie brød 😁

Forøvrig et typisk standard svada svar.
[/quote]

Går nok bedre enn Mr Beans tartarbiff, ja :-) Jeg får plukke ut de to dyreste brødene da. Mye styr, bare dette med printer... jaja. Vi får nå sjå! Det var morsommere å få tilbake iskrem fra Diplom-is, skjønt, da falt mesteparten på mine kolleger.....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Solo - Pære og Fersken - tok et nytt forsøk, nå på 1,5 liters flaske. Uten sukker. Liker godt både pære og fersken, men har aldri tenkt at det passer sammen. Begge har jo karakteristisk aroma. Og nei - altså, dette ble kræsj - først en slags pæresmak, og så en litt bitteraktig smak av fersken? Er det søtstoffet - eller skal det være slik?

Nei, her kunne man heller laget to utgaver - en pære og en fersken.

Dette ble for tullete. Terningkast TO.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

I dag testet jeg 3 stk kokos fra twistposen. Brukbare alle tre. Den første dog best.
Tilbehør en kopp kaffe av merket ali.(litt svak)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lot meg friste av en annonse på Facebook.....

Bestilte fire varianter fra disse folka:
https://www.smakenavlykke.no/

Sitron - wow - frisk og fyrrig. God sitronsmak. Mektig.
Salt mokka - god smak av kaffe. Mektig. Herlig konsistens.
Lakris - ja, smaker lakris. Veldig fin konsistens. Kanskje litt for bløt.
Jordbær og fløte - litt kunstig smak her? Veldig søt.

Dette er mye sukker. Og det er fett. Man merker vel at det er SMØR oppi her også.
Det er jo egenltig sukker og fett med smak. Men liker man fudge, liker man disse. Ferkere og mykere enn det man får å butikken.

Artig å prøve, men blir litt for mektig og søtt til at jeg nok legger inn en ny bestilling.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

DoktorS skrev: fre nov 12, 2021 4:25 pm Lot meg friste av en annonse på Facebook.....

Bestilte fire varianter fra disse folka:
https://www.smakenavlykke.no/

Sitron - wow - frisk og fyrrig. God sitronsmak. Mektig.
Salt mokka - god smak av kaffe. Mektig. Herlig konsistens.
Lakris - ja, smaker lakris. Veldig fin konsistens. Kanskje litt for bløt.
Jordbær og fløte - litt kunstig smak her? Veldig søt.

Dette er mye sukker. Og det er fett. Man merker vel at det er SMØR oppi her også.
Det er jo egenltig sukker og fett med smak. Men liker man fudge, liker man disse. Ferkere og mykere enn det man får å butikken.

Artig å prøve, men blir litt for mektig og søtt til at jeg nok legger inn en ny bestilling.
Så ikke så verst ut dette.
Hvor mange biter er det per variant man bestiller?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Så ikke så verst ut dette.
Hvor mange biter er det per variant man bestiller?
[/quote]

Alt kommer i store biter, så skjærer man opp selv. Veldig greit slik. Fin innpakning, rask levrering, liten personlig hilsen - så bare konseptet er artig nok i seg selv til at jeg var glad for at jeg bestilte. Men jeg bør være forsiktig med sukker og bor alene, så det er ikke helt ideelt...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Litt forbannet over at VG bare trykker opp en sak som bransjen selv har laget - dette er jo kjøttbransjen som tester seg selv og beleilig nok presenteres bare de beste ! Og toppen av frekkhet må være at VG preseterer det som en pluss-sak.

https://www.vg.no/forbruker/mat-og-drik ... -lage-selv

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»