Test av mat, drikke og godis

Svar
Mehell

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: tor jun 16, 2022 11:52 pm Testet endel av følgende i dag. Alt innkjøpt på cooperscandy-dått-no:

Reeses Dipped Pretzels: TK 4
Polly Icecream: TK 4
Polly Zoo: TK 5
► Show Spoiler

Potetgull med bringebær: TK 5
Potetgull med chili: TK 4+
Nesquick Jordbær: TK 5 for smaken og TK 6 for barndomsminnene
► Show Spoiler

Schokobananen med bringebær: TK 6
► Show Spoiler

Toffifee Coconut: TK 5
Lakriskuler Blåbær: TK 5
Lakriskuler Bringebær: TK 5
► Show Spoiler

Pralines Cake Edition Raspberry: TK 6
Noisette iskremtopping: TK 6
► Show Spoiler
Ok.... Var inne på denne siden nå, og fy søren hvor mye som fristet meg. Hvor lang tid pleier det å ta fra man bestiller til man får varen? Kommer det på døren, eller må man hente på postkontor? Er det grenser for hvor mye man kan bestille?

Kommer til å handle her, sikkert slik at jeg har det i tide til jeg har det når jeg kommer hjem etter neste arbeidsrotasjon. Nesquick med jordbærsmak er definitivt det første som settes på listen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:27 am
SirJames skrev: tor jun 16, 2022 11:52 pm Testet endel av følgende i dag. Alt innkjøpt på cooperscandy-dått-no:

Reeses Dipped Pretzels: TK 4
Polly Icecream: TK 4
Polly Zoo: TK 5
► Show Spoiler

Potetgull med bringebær: TK 5
Potetgull med chili: TK 4+
Nesquick Jordbær: TK 5 for smaken og TK 6 for barndomsminnene
► Show Spoiler

Schokobananen med bringebær: TK 6
► Show Spoiler

Toffifee Coconut: TK 5
Lakriskuler Blåbær: TK 5
Lakriskuler Bringebær: TK 5
► Show Spoiler

Pralines Cake Edition Raspberry: TK 6
Noisette iskremtopping: TK 6
► Show Spoiler
Ok.... Var inne på denne siden nå, og fy søren hvor mye som fristet meg. Hvor lang tid pleier det å ta fra man bestiller til man får varen? Kommer det på døren, eller må man hente på postkontor? Er det grenser for hvor mye man kan bestille?

Kommer til å handle her, sikkert slik at jeg har det i tide til jeg har det når jeg kommer hjem etter neste arbeidsrotasjon. Nesquick med jordbærsmak er definitivt det første som settes på listen.
Jeg bestilte søndag 12. juni, og hentet varene på Rema (post i butikk) i dag.

Kan bestille alt du orker, og det blir fraktfritt ved bestillinger over 1000 kr. Ingen avgifter ellers, priser er slik du ser dem.

startelver

Legg inn av startelver »

De Schokobananene produsert i Tyskland pleier jeg å kjøpe på danskebåten, men har ikke sett den med bringebær før. Det er ekte bananpure de bruker så er ikke helt kunstig heller.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: fre jun 17, 2022 1:15 am
Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:27 am
SirJames skrev: tor jun 16, 2022 11:52 pm Testet endel av følgende i dag. Alt innkjøpt på cooperscandy-dått-no:

Reeses Dipped Pretzels: TK 4
Polly Icecream: TK 4
Polly Zoo: TK 5
► Show Spoiler

Potetgull med bringebær: TK 5
Potetgull med chili: TK 4+
Nesquick Jordbær: TK 5 for smaken og TK 6 for barndomsminnene
► Show Spoiler

Schokobananen med bringebær: TK 6
► Show Spoiler

Toffifee Coconut: TK 5
Lakriskuler Blåbær: TK 5
Lakriskuler Bringebær: TK 5
► Show Spoiler

Pralines Cake Edition Raspberry: TK 6
Noisette iskremtopping: TK 6
► Show Spoiler
Ok.... Var inne på denne siden nå, og fy søren hvor mye som fristet meg. Hvor lang tid pleier det å ta fra man bestiller til man får varen? Kommer det på døren, eller må man hente på postkontor? Er det grenser for hvor mye man kan bestille?

Kommer til å handle her, sikkert slik at jeg har det i tide til jeg har det når jeg kommer hjem etter neste arbeidsrotasjon. Nesquick med jordbærsmak er definitivt det første som settes på listen.
Jeg bestilte søndag 12. juni, og hentet varene på Rema (post i butikk) i dag.

Kan bestille alt du orker, og det blir fraktfritt ved bestillinger over 1000 kr. Ingen avgifter ellers, priser er slik du ser dem.
Noice.. bestilte selv nå diverse chips og godis for omtrentlig 2000 Kr… 🤓

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: fre jun 17, 2022 5:40 pm
SirJames skrev: fre jun 17, 2022 1:15 am
Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:27 am

Ok.... Var inne på denne siden nå, og fy søren hvor mye som fristet meg. Hvor lang tid pleier det å ta fra man bestiller til man får varen? Kommer det på døren, eller må man hente på postkontor? Er det grenser for hvor mye man kan bestille?

Kommer til å handle her, sikkert slik at jeg har det i tide til jeg har det når jeg kommer hjem etter neste arbeidsrotasjon. Nesquick med jordbærsmak er definitivt det første som settes på listen.
Jeg bestilte søndag 12. juni, og hentet varene på Rema (post i butikk) i dag.

Kan bestille alt du orker, og det blir fraktfritt ved bestillinger over 1000 kr. Ingen avgifter ellers, priser er slik du ser dem.
Noice.. bestilte selv nå diverse chips og godis for omtrentlig 2000 Kr… 🤓
Herlig 👍🏻👍🏻

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg så på Coopers Candy men synes ikke 10.90 per hekto for smågodt er så billig? Er jo norske priser nesten.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: lør jun 18, 2022 12:22 pm Jeg så på Coopers Candy men synes ikke 10.90 per hekto for smågodt er så billig? Er jo norske priser nesten.
WOW, jeg ser at det er forskjell på den svenske nettbutikken til Coopers Candy og den norske, det er dårlig gjort med tanke på den gunstige valutakursen!

Schokobananer koster 28 SEK eller 27.40 NOK på den svenske og 35 NOK på den norske.
Det er en forskjell på 7 kroner per pakke!

https://www.cooperscandy.no/sir-charles ... allon-300g

https://www.pricerunner.se/sp/skumbananer.html

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: lør jun 18, 2022 12:38 pm
startelver skrev: lør jun 18, 2022 12:36 pm
startelver skrev: lør jun 18, 2022 12:22 pm Jeg så på Coopers Candy men synes ikke 10.90 per hekto for smågodt er så billig? Er jo norske priser nesten.
WOW, jeg ser at det er forskjell på den svenske nettbutikken til Coopers Candy og den norske, det er dårlig gjort med tanke på den gunstige valutakursen!

Schokobananer koster 28 SEK eller 27.40 NOK på den svenske og 35 NOK på den norske.
Det er en forskjell på 7 kroner per pakke!

https://www.cooperscandy.no/sir-charles ... allon-300g

https://www.pricerunner.se/sp/skumbananer.html
Det er bare å bestille på den svenske, men da vil du måtte betale toll og moms. Prisen blir omtrent den samme.
Momsen ja, hva er moms i Sverige?

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg kjenner noen som bor i Sverige, kanskje rimeligere å be de kjøpe og sende i posten.

startelver

Legg inn av startelver »

Nemlig, eller så får man karre seg over grensen selv, men da kan vi legge på 500 kroner i Diesel LOL!!!!

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: lør jun 18, 2022 12:22 pm Jeg så på Coopers Candy men synes ikke 10.90 per hekto for smågodt er så billig? Er jo norske priser nesten.
Er vel utvalget som frister, ikke prisene.

Er det forresten noen som har peiling på hvor lang holdbarhet det er på sjokolade, chips og andre typer snop? Slikt bør jeg sjekke opp før jeg handler..

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

1004,84 Nok. fattigere og 2,7 kg. feitere. Tusen takk SirJames.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: lør jun 18, 2022 1:09 pm
startelver skrev: lør jun 18, 2022 12:22 pm Jeg så på Coopers Candy men synes ikke 10.90 per hekto for smågodt er så billig? Er jo norske priser nesten.
Er vel utvalget som frister, ikke prisene.

Er det forresten noen som har peiling på hvor lang holdbarhet det er på sjokolade, chips og andre typer snop? Slikt bør jeg sjekke opp før jeg handler..
Var også nysgjerrig på det, men alt jeg har mottatt har gode nok holdbarhetsdatoer.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Arsène Wenger skrev: lør jun 18, 2022 7:54 pm 1004,84 Nok. fattigere og 2,7 kg. feitere. Tusen takk SirJames.
:lol:

You're welcome

:lol:

startelver

Legg inn av startelver »

1000 kroner er for mye penger for meg å handle godis for, er nesten hele ukesbudsjettet mitt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: man jun 13, 2022 5:12 pm I dag testet jeg ut Toms Kokosdrøm , lakrisstang med kokos siden den var på tilbud, ekte uten tilsetningsstoffer.
Den var ikke så verst faktisk, finnes i flere varianter.

Bilde

Bilde
To ting jeg hater, lakris og kokos på en gang der altså. Hadde sikkert spist de altså om jeg fikk 1000 kr pr stk.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

CC er en skummel plass for lommeboken. Blir som regel litt mer i handlekurven enn planlagt...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: lør jun 18, 2022 10:46 pm

Var også nysgjerrig på det, men alt jeg har mottatt har gode nok holdbarhetsdatoer.
Gi en tilbakemelding når du har prøvd bringebær & pepper-chipsen da:-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: man jun 20, 2022 11:39 am
SirJames skrev: lør jun 18, 2022 10:46 pm

Var også nysgjerrig på det, men alt jeg har mottatt har gode nok holdbarhetsdatoer.
Gi en tilbakemelding når du har prøvd bringebær & pepper-chipsen da:-)
16. juni kl 23.52 i denne thread 😎

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: man jun 20, 2022 4:53 pm

16. juni kl 23.52 i denne thread 😎
Ok.. men kan du skrive litt om hvorfor du synes den var så bra? Var det mye bringebærsmak? Kombinasjonen bringebær/pepper høres jo litt rar ut.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Guttorm123 skrev: man jun 20, 2022 6:11 pm
SirJames skrev: man jun 20, 2022 4:53 pm

16. juni kl 23.52 i denne thread 😎
Ok.. men kan du skrive litt om hvorfor du synes den var så bra? Var det mye bringebærsmak? Kombinasjonen bringebær/pepper høres jo litt rar ut.
Enig. Jeg digger bringebær, men bringebær på chips høres bare ................sært ut........
Jeg kommer nok til å prøve den jeg og da, men en fyldig beskrivelse fra Sir hadde hjulpet på for å roe sjelen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: man jun 20, 2022 6:11 pm
SirJames skrev: man jun 20, 2022 4:53 pm

16. juni kl 23.52 i denne thread 😎
Ok.. men kan du skrive litt om hvorfor du synes den var så bra? Var det mye bringebærsmak? Kombinasjonen bringebær/pepper høres jo litt rar ut.
Ikke så mye bringebærsmak, mer et hint som gir et litt syrlig preg over chipsen. Liker også den sprø konsistensen på chipsen, den er ikke "dvask" slik jeg feks forbinder med det vanlige Maarud Salt potetgullet. Annerledes på flere måter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: man jun 20, 2022 7:53 pm

Ikke så mye bringebærsmak, mer et hint som gir et litt syrlig preg over chipsen. Liker også den sprø konsistensen på chipsen, den er ikke "dvask" slik jeg feks forbinder med det vanlige Maarud Salt potetgullet. Annerledes på flere måter.
Da legger jeg denne til i min neste bestilling.., sammen med blant annet forskjellige varianter av karamellisert popcorn... mmm!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Til venstre: terningkast 4+
Til høyre: terningkast 5

Bilde

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: tir jun 21, 2022 7:43 pm Til venstre: terningkast 4+
Til høyre: terningkast 5

Bilde
Hvordan smakte den til venstre? Smakte på den til høyre og den minnet meg litt om en mild Mexicanske.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: tir jun 21, 2022 10:16 pm
SirJames skrev: tir jun 21, 2022 7:43 pm Til venstre: terningkast 4+
Til høyre: terningkast 5

Bilde
Hvordan smakte den til venstre? Smakte på den til høyre og den minnet meg litt om en mild Mexicanske.
Smakte litt indisk, for å si det sånn 😜 Men ikke mye nok. Enig at Brazilian minner litt om den meksikanske.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Foodtrucks fantastiske Spareribs chips: ( i spoilertag pga stort bilde)
► Show Spoiler
er tilbake i ny innpakning helt til høyre i en Sommergull variant:
Bilde

Den aller, aller beste chipsen jeg noensinne har smakt. Fant den på OBS idag og ble overlykkelig. Jeg er så sær på chips at jeg sliter for å finne noe jeg liker. Så nå skal det hamstres inn BØTTEVIS av denne chipsen. :mrgreen:

Forøvrig er også den ostepopvarianten til Maarud med sourcrem og onion til venstre på bildet også noe av det beste jeg har smakt, kjøpte 10 poser av den bare idag, skal hamstre inn et lager til vinteren for den forsvinner nok til høsten igjen. :mrgreen:

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg kjøpte denne på danskebåten i går og ble imponert, en perfekt blanding av sjoko og lakris fra Panda.
Eneste problemet er at du kan ikke stoppe og må spise mer og mer.



Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 9:58 pm Jeg kjøpte denne på danskebåten i går og ble imponert, en perfekt blanding av sjoko og lakris fra Panda.
Eneste problemet er at du kan ikke stoppe og må spise mer og mer.


► Show Spoiler
Ser god ut.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Herlige fruktkarameller fra Coopers: (sikkert ingen nyhet)

FRANSKA FRUKTKOLOR 725G til 89 kr.

Perfekt konsistens og en deilig fruktsmak av disse.

https://www.cooperscandy.no/franska-fruktkolor-725g

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»