Test av mat, drikke og godis

Svar
kibby

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av kibby »

DoktorS skrev: ons feb 22, 2023 4:13 pm Farris Frus - dette idiotiske navnet, men - ja, det er bra saker. Nå med bringebær. Veldig fin og syrlig. Terningkast 5.
Den kom vel samtidig med den gule for et par år siden? Men den nye med eple og kiwi er ny (grønn).

kibby

Legg inn av kibby »

Cannabis Connoisseur skrev: ons feb 22, 2023 4:30 pm
Salihovic91 skrev: ons feb 22, 2023 4:27 pm Det der potetgullet med wienerpølse og ketchup. HVA tenkte man med der? Det smaker jo helt grufullt. Pølsesmaken er jo HELT borte. OM noe så smaker det svett frityrolje
Helt jævlig. Hadde ikke gitt en toer på terningen en gang.
Den er jo kjempegod. Har spist potetgull med ketchupsmak i syden i årevis ;)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

kibby skrev: tor feb 23, 2023 12:56 am
DoktorS skrev: ons feb 22, 2023 4:13 pm Farris Frus - dette idiotiske navnet, men - ja, det er bra saker. Nå med bringebær. Veldig fin og syrlig. Terningkast 5.
Den kom vel samtidig med den gule for et par år siden? Men den nye med eple og kiwi er ny (grønn).
Åja, det stemmer - det stod NY på den, så... Følger ikke så veldig mye med på nyheter - har sjekket butikkene for et par ting jeg kunne tenke meg å teste, men det har ikke kommet inn...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skyr - drikke - Tropisk. Q-meieriene har hatt enorm suksess med Skyr-produktene. Jeg var en hyppig bruker tidligere, da jeg spiste en slik til frokost...

Det er en stund siden. Kjøpte en liter Tropisk nå for å teste. Det konkurrerer litt med type Biola uten sukker - der jeg slo meg på pærevarianten i høst.

Reagerer litt på prisen - 40 kroner for en liter. Men altså - joda, Skyr Tropisk smaker veldig bra - litt mer flytende og søtere en f.eks. tilsvarende Biola. Den er såpass "fruktig" at den passer utmerket som en liten dessert etter fiskemiddag.

Terningkast 5 - blir nok gjenkjøp av denne innimellom.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Noen som har smakt Aas energiøl?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne seiler inn til en femmer på terningen:
► Show Spoiler

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

SirJames skrev: ons feb 22, 2023 3:48 pm Disse tre får hhv 5, 4 og 4+ på terningen:
► Show Spoiler
Hvor fant du chipsen med smak av biff og pepper?

SirJames

Legg inn av SirJames »

LeSorcier skrev: fre feb 24, 2023 4:03 pm
SirJames skrev: ons feb 22, 2023 3:48 pm Disse tre får hhv 5, 4 og 4+ på terningen:
► Show Spoiler
Hvor fant du chipsen med smak av biff og pepper?
Kjøpte alle tre på Coop Extra

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

En del drikke testet nå, terningkast:

Monster Lewis Hamilton 5
Monster Ultra Rosa 4
Battery Blue 4
Urge sukkerfri 4
Fanta raspberry 3
Frus eple & kiwi 3

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Oslogg123 skrev: fre feb 24, 2023 1:11 pm Noen som har smakt Aas energiøl?
Den smaker stort sett bare standard energidrikk (f. eks. Red Bull), med et hint av billig pils hvis man kjenner godt etter.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

DrilloIce skrev: lør feb 25, 2023 10:36 am
Oslogg123 skrev: fre feb 24, 2023 1:11 pm Noen som har smakt Aas energiøl?
Den smaker stort sett bare standard energidrikk (f. eks. Red Bull), med et hint av billig pils hvis man kjenner godt etter.
Da må du ha andre smaksløker enn meg, for her smakte det mer standard pils med hint av billig energidrikk. Neste gang blir det nok en vankig pils, og heller en selvblanda vodka og Red Bull på sida. Litt sterkere enn 4,7 % da. Hikk. Vanskelig å sette terningkast, men en 3er er vel naturlig her.

kibby

Legg inn av kibby »

AlexandrsJelisejevs skrev: fre feb 24, 2023 5:10 pm En del drikke testet nå, terningkast:

Monster Lewis Hamilton 5
Monster Ultra Rosa 4
Battery Blue 4
Urge sukkerfri 4
Fanta raspberry 3
Frus eple & kiwi 3
Du mener den blå og ikke den gamle rød Lewis Hamilton, sant?

Og gøy at Urge sukkerfri er tilbake ;)

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

kibby skrev: søn feb 26, 2023 11:42 pm
AlexandrsJelisejevs skrev: fre feb 24, 2023 5:10 pm En del drikke testet nå, terningkast:

Monster Lewis Hamilton 5
Monster Ultra Rosa 4
Battery Blue 4
Urge sukkerfri 4
Fanta raspberry 3
Frus eple & kiwi 3
Du mener den blå og ikke den gamle rød Lewis Hamilton, sant?

Og gøy at Urge sukkerfri er tilbake ;)
Jepp, den blå som smaker nektarin.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Frus - eple og kiwi - ganske god, frisk - lett. Ikke på nivå med bringebær, men terningkast 5.

Biola - sesongens variant, jordbær og rabarbra - ehhhh - ja, smaker jordbær, men rabarbra - merket jeg ikke noe av, dessverre. Kjedelig - terningkast 3.

Diplom-is mulitpack - Lollipop-split med pæresmak - altså saftis med pæresmak med vaniljeis under, og litt sjokolade på toppen. Slit-is var en favoritt i gamle dager. Og saftis med pæresmak er en favoritt.

Store forventninger - det var 10 små, temmelig små, is i pakken. Så likevel greit ut. Men hva smaker det? Merket jeg et hint av mint? Smakte det pære? Neeeeei, ikke i nærheten en gang. Smaker udefinert saft med hit av mint.

Dette var en vanvittig nedtur - forventa god pæresmak og en skikkelig iskrem, dette var bare tull - terningkast 1.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne havner på terningkast 3/4:
► Show Spoiler
God smak, men ikke akkurat blåbær..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Akkurat når det gjelder saft så liker jeg naturelle greier, favorittene har de i Sverige:

Bilde

Bilde

De er yum yum.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg ble ganske optimistisk da jeg kom over denne chipsen, men maken til skuffelse har jeg knapt nok opplevd tidligere. Da jeg leste "habanero", tenkte jeg at denne ville svi litt på tunga, men det gjorde den på ingen måte. De kunne like gjerne skrevet "mango & mild chili" på posen, for det hadde blitt mer riktig. Smaken av mango var heller ikke veldig fremtredende, for øvrig.

Terningkast: 1 av 6.
Screenshot_20230302_141723_Samsung Internet.jpg

kibby

Legg inn av kibby »

Vet ikke om denne er ny, men prøvde denne i dag. Tilbud til 25 kr på Circle K.

Bilde

Veldig god på smak. Gjenkjøp: Ja.

Terningkast 5

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne får en snill 4'er på terningen, dette kunne de gjort langt bedre:
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Disse får hhv terningkast 4 og 3. Litt etterkick av habaneroen, hvilket trekker opp. Kims burde saksøkes. Ikke bare skal IKKE potetgull være finriflet, men grovriflet, og når det heter Pepper Punch, så skal det da for fanden ikke være krydret som om det skulle blitt servert til små spedbarn. Helt utrolig at amatører som Kims klarer å selge så mye søppel.
► Show Spoiler

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Nye Maarud håndverkchips m salt er kanskje den beste salte chipsen på markedet, hvis man liker chips innenfor typen tradisjonell Sørlandschips. Terningkast 6

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Harduetforslag skrev: fre mar 03, 2023 8:27 am Nye Maarud håndverkchips m salt er kanskje den beste salte chipsen på markedet, hvis man liker chips innenfor typen tradisjonell Sørlandschips. Terningkast 6
Ja har hørt flere skryte av den, det er bra for en chips av salt typen.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Apropo salte chipser; noen som vet om denne chipsen er å finne i butikkene, eller var den helt 2016?
Bilde
Helt utrolig at de sluttet å produsere den.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tre sukkerfrie drikker testet....

Fanta Bringebær (fornorska navnet her) - smaken her er dradd i retning "modne bringebær", føler jeg - ikke friske bringebær - så blir en slags tung bærsmak. Det er hele 0,1 prosent (... ) bringebærjuice i denne... Hjelper ikke - denne var for kraftig/dyp i smaken - terningkast 2.

Monster - Hamilton - ja, måtte jo teste denne også, da - ettersom det var nektarin/steinfrukt som smak. Joda, den var jo litt der - men blir veldig kunstig og rart det hele. Nå er jeg omtrent like lite i målgruppen som kringkastingssjefen er for rundpuling-pocasten de har markedsført, men helt greit denne - treningkast 3.

Solo Super Pasjonsfrukt - ja, dette er en nyhet nå, men har vel vært på markedet før?? Tja ha, det smaker jo litt pasjonsfrukt av dette, men ikke sånn wow- det blir litt Solo med en slags tilleggssmak, - ikke videre imponert, men trekker den opp til terningkast 4. Men ganske skuffa her.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Sørlandschips Rifla Sriracha, ganske god. Er det den sterkeste de har nå mon tro? Kunne gjerne vært enda mer spicy, men tommel opp.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tor mar 02, 2023 11:42 pm Denne får en snill 4'er på terningen, dette kunne de gjort langt bedre:

Lite smak, feil smak, lite kylling?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Noen som har smakt SØRLANDSCHIPS Appelsin&Sjokolade?

https://bilder.ngdata.no/7071688004331/meny/medium.jpg

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: fre mar 03, 2023 10:59 pm
SirJames skrev: tor mar 02, 2023 11:42 pm Denne får en snill 4'er på terningen, dette kunne de gjort langt bedre:

Lite smak, feil smak, lite kylling?
Lite kylling, og altfor små kyllingbiter. Litt for tam saus.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: fre mar 03, 2023 11:02 pm Noen som har smakt SØRLANDSCHIPS Appelsin&Sjokolade?

https://bilder.ngdata.no/7071688004331/meny/medium.jpg
Nei, men har veldig lyst å teste den, håper den dukker opp asap.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Guttorm123 skrev: fre mar 03, 2023 11:02 pm Noen som har smakt SØRLANDSCHIPS Appelsin&Sjokolade?

https://bilder.ngdata.no/7071688004331/meny/medium.jpg
Smaker visst py

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»