Test av mat, drikke og godis

Svar
SirJames

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: ons mar 22, 2023 7:25 pm
SirJames skrev: ons mar 22, 2023 7:05 pm
startelver skrev: ons mar 22, 2023 6:59 pm COOP tar opp kampen med Freia sjokoladeplater og har en billigutgave som heter Nøttebit Melkesjokolade , med hasselnøtt.
185 gram plate . Sjokoladen er produsert i Spania.

Terningkast 4 av 5. Litt merkelig kakaosmak, smaker litt kjemisk.


Bilde
Hva var prisen, da?

Coop kjører jo nå 5 for 100 av de vanlige platene, så foreløpig er det vel ikke mye å hente.
17 kroner, glemte å nevne det. Så er bare gunstig når Freia ikke er på tilbud til 20 kroner.
Ok, får vel teste den Coop-varianten når anledningen byr seg.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg ble som sagt ikke imponert, hvis Freia ikke plutselig går opp til over 30 kroner plata igjen er denne uaktuell.

lsklars

Legg inn av lsklars »

TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Hvem har denna? Rema?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lsklars skrev: ons mar 22, 2023 8:47 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Hvem har denna? Rema?
Ja, er Rema sitt eget merke.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er Rema ja.

Larrek

Legg inn av Larrek »

Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Knallgod, og mye fyll! Hadde ikke reagert om den hadde blitt servert på restaurant.

Investor

Legg inn av Investor »

JauKaninen skrev: ons mar 22, 2023 7:27 pm Hvorfor må alle TikTok-videor ha den drittmusikken?
Hvorfor må vi ha den dritten TikTok????

Men vent, nå blir den forbudt! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Fikk testet den kyllingpizzaen som nevnt over fra Iceland . Kjøpte en av hver type for å teste.

Det var ikke mye kylling på den, men smaken var god, steinbakt pizzabunn. Hvis en terning går til seks så gir jeg denne 4 / 6.
Helt godkjent smak. Spesielt til den prisen på 25 blanke kroner.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Oskars trippel sjokobolle. Sterk terningkast 4. Sjokoflasset på toppen minnet litt om den på Daim is.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

40 prosent på pinneis på Extra denne uken - testet i dag Dumle Snacks Toffee icecream... Dumle er jo ganske godt. Ikke en altfor stor pinneis dette. Og godt er det - for denne var rett og slett forferdelig. Fryktelig søt. Hele iskremen er full av karamellsmak, altså det er en slags dumleiskrem hele greia, ikke bare veier med karamell - men det er det også. Det er altså toffee delvis på utsiden i form av kulene, så i selve iskremen og så karamell blandet inn. Det blir bare ekstremt mye karamell og iskremen virka feit og bløt på en gal måte...

.. ekstremt mektig og ekstremt lite forfriskende. Terningkast 2.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble is i dag også - Diplom-is har oppgradert Lakris-isen sin. Den Royale utgaven. Nå er det et heldekkende lag med lakris over et lag med sjokolade. Det var en klar forbedring! Nå er det mer tydelig en lakris-is, ikke sjokolade-is med lakris...

God smak, kanskje litt vel mye sjokolade under lakrisen, men det hører vel med til Royal-serien at det skal være sjokolade. Litt iblandet lakrissaus i selve vaniljeisen også, men ikke overdøvende, som karamellen i foregående iskrem.

Terningkast 5 til denne.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Har testet disse to just nuh;
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Vanillas var ingen höjdare, likte ikke kremen. Terningkast 3

Oskars hypede trippelsjokobolle måtte jo endelig testes den også. Og varmet den under påsyn på 70 grader i 10 min for å gi den litt bakerfersk lunk. Selve sjokoladen er god, det er et sjokokick deluxe, men bollen i seg selv var medioker. TK: 4

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne får en svak firer, og er altså et godt stykke unna Nduja-varianten fra samme leverandør;
► Show Spoiler

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Dette smakte jerv og grevling. 'Nduja er som regel godt på pizza og min lokale pizzarestaurant lager en veldig god pizza med 'nduja. Bunnen er OK, men fyllet er skrekkelig. Her var det mye juks og fanteri. Det skal riktignok være feit salami på dette, men pizzaen blir for fettete og med en tulle-'nduja så blir det for sterkt (altfor mye chilipulver som lager vond sterk-smak). Det hjelper ikke at man liker sterk mat dersom det ikke er særlig godt.

Denne får 2/6 grunnet grei bunn for en slik type pizza.

Ser ikke frem til turen på porselentronen når denne bløte fettkladeisen skal ut igjen.
Sist redigert av GiPazzini_85 den ons mar 29, 2023 5:39 pm, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GiPazzini_85 skrev: ons mar 29, 2023 5:33 pm
Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Ser ikke frem til turen på porselentronen når denne bløte fettkladeisen skal ut igjen.
Ser frem til oppdatering! 🙂

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Larrek skrev: tor mar 23, 2023 3:08 pm
Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm
TheBaseline skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Testet denne i dag. Litt for sterk for meg, og jeg liker sterk mat! Jeg foretrekker medium sterk, ikke hot. Blir derfor 4/6 av meg. Veldig god men litt i sterkeste laget.

Bilde
Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Knallgod, og mye fyll! Hadde ikke reagert om den hadde blitt servert på restaurant.
Nei, denne må nok kombineres med mye annen fyll dersom det skal gå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GiPazzini_85 skrev: ons mar 29, 2023 5:36 pm
Larrek skrev: tor mar 23, 2023 3:08 pm
Sulfat skrev: ons mar 22, 2023 6:03 pm

Denne syns jeg var meget vellykket. Hyggelig at man for en gang skyld ikke fornorsker spice-nivået, Nduja skal det jo være litt trøkk i. Godt fyll, passelig krydret, meget god bunn.

Hadde det ikke vært for at tomatsausen var i overkant syrlig, skulle den fått en sekser. Men en sterk femmer skal den få- og det er sjelden vare på frossenpizza.
Knallgod, og mye fyll! Hadde ikke reagert om den hadde blitt servert på restaurant.
Nei, denne må nok kombineres med mye annen fyll dersom det skal gå.
Jeg digget den. Skal man ha sterk pizza så leverer denne. God var den også.

Men så liker jeg sterk mat da. De andre i huset syns den var i overkant. Så nå har jeg hamstret 10 stykker i tilfelle Rema ser seg nødt til å dempe styrken.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

PapaSmurf skrev: ons mar 29, 2023 5:40 pm
GiPazzini_85 skrev: ons mar 29, 2023 5:36 pm
Larrek skrev: tor mar 23, 2023 3:08 pm

Knallgod, og mye fyll! Hadde ikke reagert om den hadde blitt servert på restaurant.
Nei, denne må nok kombineres med mye annen fyll dersom det skal gå.
Jeg digget den. Skal man ha sterk pizza så leverer denne. God var den også.

Men så liker jeg sterk mat da. De andre i huset syns den var i overkant. Så nå har jeg hamstret 10 stykker i tilfelle Rema ser seg nødt til å dempe styrken.
Som nevnt, så liker jeg også pizza med 'nduja. Men denne var ikke god.

startelver

Legg inn av startelver »

IKEA har påskesalg på det importerte tyske marsipanbrødet som er så god! 59 kroner for 400 gram. Kjøpte 2 stk.

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nok en iskrem med Fazer-varemerke. Denne gangen TYRKISK PEPPER!! Multipakk med forholdsvis små pinner.

Her var det en fin start med god og søt smak av lakris, overraskende lite sterk, savnet kanskje det litt - på den annen side var jeg mer ute etter en klassisk lakris-iskrem.

Ganske god denne - men så skjer noe av det samme med Dumle - for mye greier... Her har de laget en slags ekstra "pinne" av lakris inne i selve vaniljeisen - hadde den smakt tyrkisk pepper eller lakris var det så, men jeg synes den smaker en slags julekake, i retning av kardemomme. Veldig rart og malplassert.

Helt unødvendig med en avslutning på denne måten - lite friskt og den greia i midten smaker egentlig ikke godt - bare rart.

Må dessverre gi terningkast 3 her. Dette var skuffende, men kanskje aller mest merkelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Rema EMV Mozzarella pizza

I andre enden av skalaen fra Nduja pizzaen hva smak angår, så her lander jeg på terningkast 3.

startelver

Legg inn av startelver »

Aller først vil jeg si at det er salg hos OBS nå , 50% på alt påskegodt, både Milde, Nidar og Anthon Berg bl.a,

Så er det et nytt salg på Troika, Hobby og 7 andre merker til bare 10 kroner. Hobbysjokoladen alene har jo veiledende pris på 30 kr, utrolig nok.

Men så kommer nyheten, denne her fra Milde ser spennende ut. Men er den verdt prisen på 39 kroner?

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tir apr 11, 2023 5:04 pm Aller først vil jeg si at det er salg hos OBS nå , 50% på alt påskegodt, både Milde, Nidar og Anthon Berg bl.a,

Så er det et nytt salg på Troika, Hobby og 7 andre merker til bare 10 kroner. Hobbysjokoladen alene har jo veiledende pris på 30 kr, utrolig nok.

Men så kommer nyheten, denne her fra Milde ser spennende ut. Men er den verdt prisen på 39 kroner?
► Show Spoiler
Slaktet flere steder, og er en dårlig kopi av Polly;

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Aha lik den fra Polly som jeg heller ikke har smakt. Men synes den var for dyr uansett , hadde kjøpt den hvis det var halv pris.

startelver

Legg inn av startelver »

Coop Ostepop 250 gram. Terningkast 4 / 6
Tilbud hos OBS 20 kroner


Pleier ikke kjøpe ostepop, men synes denne var god og crispy som lovet .

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tor apr 13, 2023 8:38 pm Coop Ostepop 250 gram. Terningkast 4 / 6
Tilbud hos OBS 20 kroner


Pleier ikke kjøpe ostepop, men synes denne var god og crispy som lovet .

Bilde
Spiste du med gaffel

startelver

Legg inn av startelver »

Nei

SirJames

Legg inn av SirJames »

Testet Coops billigsjokolade i dag. Slett ikke verst, mye nøttebiter trekker opp:
► Show Spoiler
Da ender jeg opp på en sterk firer, som lukter på en femmer.

Visa

Legg inn av Visa »

Bilde

Smaker flatbrød og spaghettisaus. Terningkast 2.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg kjøpte Diplom-is sin Dream yoghurt-is "Lemon Heaven" 1 liter siden det var 50% avslag hos Prix 40 kroner.

Terningkast 2 av 6, dette var ikke mye å skryte av. Tam sitronsmak. Og litt fake.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»