Test av mat, drikke og godis

Svar
Winnowill

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Winnowill »

Nå er jeg veldig glad i bringebær og når dere to skryter sånn av denne så må jeg nesten teste den selv når jeg er innom Polet imorgen :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Balholm er generelt veldig bra, nesten uavhengig av smak.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: man aug 09, 2021 9:06 pm Nå er jeg veldig glad i bringebær og når dere to skryter sånn av denne så må jeg nesten teste den selv når jeg er innom Polet imorgen :)
Har Demses testet denne nu?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Eldorado Sticks saus Mango/Chili

Liten boks til 10 kr som man kan bruke som marinade eller dip til sticks eller som saus til pastaretter og whatever.

Nydelig smak og passe sting.

Terningkast: 6

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirOwen skrev: fre aug 13, 2021 5:52 pm
Fringegirl skrev: man aug 09, 2021 9:06 pm Nå er jeg veldig glad i bringebær og når dere to skryter sånn av denne så må jeg nesten teste den selv når jeg er innom Polet imorgen :)
Har Demses testet denne nu?
Nei, for kom meg ikke innom polet den dagen. Men skal denne uken så da blir det kjøp, nå vet jeg at de har den inne ihverfall, for har sjekket varebeholdingen på det aktuelle polet :)

kibby

Legg inn av kibby »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 08, 2021 4:11 pm Fanta Shokata Uten Sukker
► Show Spoiler
Vet ikke om denne er en nyhet, eller ikke, men usikker på om man har vært bort i den før.
Dæven, det bildet ble svært, vel la den i spoiler.
Var det ikke en Fanta for en tid tilbake, med "hyllebær?", den var noe mer smakfull.
Shokota derimot, et eller annet som henger igjen, og jeg liker det ikke særlig godt, nei.

Enda en lettbrus, der virker meget eksotisk og fargerik, men aldri mer.

Terningkast: 2
Den er kjempegod. Har vel vært i butikkene en stund. Husker jeg oppdaget den i Budapest i 2018, Og så den i Norge kanskje året etter? Det er sitron/hylleblomst.

kibby

Legg inn av kibby »

Kanskje feil tråd å poste i, men nå har jeg ventet i årevis på at denne skal komme til Norge. Smakte den første gang i Zürich i 2010 (og flere ganger andre år der), senere i Wien i 2013, og senest i Berlin i 2018 og 2019. Husker vi pleide å blande sånn selv som barn, men ingenting slår denne.

Bilde

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Fanta Shokata var helt nydelig med sukker. Var alltid vanskelig å velge brus når man samtidig kunne velge mellom San São og Solo Pasjonsfrukt også, men det ble likevel Fanta Shokata hver gang.

At de har lansert noe sukkerfritt skvip med samme navn er intet mindre enn et hån.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: lør aug 14, 2021 4:06 pm Kanskje feil tråd å poste i, men nå har jeg ventet i årevis på at denne skal komme til Norge. Smakte den første gang i Zürich i 2010 (og flere ganger andre år der), senere i Wien i 2013, og senest i Berlin i 2018 og 2019. Husker vi pleide å blande sånn selv som barn, men ingenting slår denne.

Bilde
Så den har ikke kommet hit ennå? Hva smaker den?

kibby

Legg inn av kibby »

SirOwen skrev: lør aug 14, 2021 4:28 pm
kibby skrev: lør aug 14, 2021 4:06 pm Kanskje feil tråd å poste i, men nå har jeg ventet i årevis på at denne skal komme til Norge. Smakte den første gang i Zürich i 2010 (og flere ganger andre år der), senere i Wien i 2013, og senest i Berlin i 2018 og 2019. Husker vi pleide å blande sånn selv som barn, men ingenting slår denne.

Bilde
Så den har ikke kommet hit ennå? Hva smaker den?
Cola blandet med Fanta.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Både jeg og MLE liker en brødskive med peanøttsmør innimellom.
Derfor tok jeg en sjanse og kjøpte noe nytt for meg, nemig cashewnøttsmør!
Artig variant. Peanøttsmør som smaker (og er) cashewnøtter.
Det er ikke så søtt, det er jo et pluss.
Grov brødskive, meierismør, cashewnøttsmør (rikelig) og bananskiver som topping ble faktisk ganske snasent.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

fargeblind skrev: lør aug 14, 2021 5:20 pm Både jeg og MLE liker en brødskive med peanøttsmør innimellom.
Derfor tok jeg en sjanse og kjøpte noe nytt for meg, nemig cashewnøttsmør!
Artig variant. Peanøttsmør som smaker (og er) cashewnøtter.
Det er ikke så søtt, det er jo et pluss.
Grov brødskive, meierismør, cashewnøttsmør (rikelig) og bananskiver som topping ble faktisk ganske snasent.
Nesten kun gått i cashewnøttsmør her siden i høst også. Blir brukt mye til frokost, enten på skiva eller i havregrøten. Nydelig produkt.

Visa

Legg inn av Visa »

Har fått smake på nye Solo Super Fersken og pære. Meget god.

kibby

Legg inn av kibby »

Visa skrev: lør aug 14, 2021 11:56 pm Har fått smake på nye Solo Super Fersken og pære. Meget god.
Den er kjempegod ;) Smaker som flytende pæreis.

Visa

Legg inn av Visa »

Anbefaler også Oskar Sylte Mangobrus når den trolig blir lansert ila 2022. Smaker veldig godt, men kanskje litt for søt til å drikke mer enn en 0,5l flaske.

Smakte også på Tine sin Milkshake (den lille plastflasken man river av lokket på). Smaken er enda fantastisk, og nostalgien er der. Pris er god og, men så er det bare en slurk i den.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Kanskje ikke helt ny, men ny av året tror jeg.

For noen uker siden kjøpte kona denne pakken, som jeg nå har testen en av hver i:
Bilde

Fra venstre til høyre:
Jordbærblyant: Tja, hva skal man si. Ikke en spesielt god smak, men heller ikke vond. Midt på treet, Terning 3
Diskopinne: Dette var rett og slett grusomt. Kvalm smak, søtlig og ekkel. Fremkaller nesten brekningerTerning 0!
Sandwich: Relativt kjedelig, minner mye om Isbjørn IS sin. Langt fra Hennig Olsen sin. Terning: 3-
Loopis: Pakkens store overraskelse. Nydelig smak, eller blanding av søte smaker som er litt vanskelig å beskrive. Også forskjellig konsistens på midten og det i rundt. Terning 5+
Cola-pop: Kjedelig sak, ikke så mye Cola-smak. Terning: 3-

Tror ikke det blir gjenkjøp, selv om den var billig, tror det var 50,- på Bunnpris. Men skal se om det er mulig å bare få kjøpt Loopis, for den var god.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Coop Grill Perfekt Ostegrill

Kr 29,90 for 6 stk (480 gram)

Nok et bevis på at man ikke trenger å betale skjorta for gode pølser. Øk osteprosent til 15, så er det TK6. Nå blir det

Terningkast: 5

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kibby skrev: søn aug 15, 2021 12:07 am
Visa skrev: lør aug 14, 2021 11:56 pm Har fått smake på nye Solo Super Fersken og pære. Meget god.
Den er kjempegod ;) Smaker som flytende pæreis.
Denne var overraskende god.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

PapaSmurf skrev: man aug 16, 2021 6:39 pm
kibby skrev: søn aug 15, 2021 12:07 am
Visa skrev: lør aug 14, 2021 11:56 pm Har fått smake på nye Solo Super Fersken og pære. Meget god.
Den er kjempegod ;) Smaker som flytende pæreis.
Denne var overraskende god.
Hvor har dere kjøpt den? Finner den ihvertfall ikke på matbutikker.

kibby

Legg inn av kibby »

Fringegirl skrev: man aug 16, 2021 6:47 pm
PapaSmurf skrev: man aug 16, 2021 6:39 pm
kibby skrev: søn aug 15, 2021 12:07 am

Den er kjempegod ;) Smaker som flytende pæreis.
Denne var overraskende god.
Hvor har dere kjøpt den? Finner den ihvertfall ikke på matbutikker.
Narvesen. Også fått tak i den på Circle K.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

kibby skrev: man aug 16, 2021 8:05 pm
Narvesen. Også fått tak i den på Circle K.
OK, får ta en kikk der :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fringegirl skrev: man aug 16, 2021 6:47 pm
PapaSmurf skrev: man aug 16, 2021 6:39 pm
kibby skrev: søn aug 15, 2021 12:07 am

Den er kjempegod ;) Smaker som flytende pæreis.
Denne var overraskende god.
Hvor har dere kjøpt den? Finner den ihvertfall ikke på matbutikker.
Bare kiosker og bensinstasjoner. Mener det er Circle K jeg kjøpte den.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Etter tips fra denne tråden fikk jeg endelig prøvd denne. Ble dessverre ikke imponert, så havner på et mediokert

Terningkast: 4-


5729926.jpg

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Testet ut denne i dag:

Bilde

Liker man barbecuesmak er dette en innertier. Hånda gikk non stop til potetgullskåla frem til det var tomt.

Jeg er vanligvis tilbakeholden med seksere, men denne var en klink 6/6.

Siden dette er en limited edition blir det hamstring.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg spiser Minde banansjokolade som er farlige gode. Var tilbud på en pose til 30 kroner. Jeg greier selvsagt å spise opp hele posen.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre aug 20, 2021 9:40 pm Testet ut denne i dag:


Liker man barbecuesmak er dette en innertier. Hånda gikk non stop til potetgullskåla frem til det var tomt.

Jeg er vanligvis tilbakeholden med seksere, men denne var en klink 6/6.

Siden dette er en limited edition blir det hamstring.
Når du sier barbequesmak, mener du da grill eller som i smaken av bbq-saus? Hvor kjøpte du den? Så DIGG ut.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Jeg er jo ivrig på telling av kaloriene akkurat nå etter sommer, og etter jeg ble på denne siten, ledet til mylog. I den forbindelse har jeg havnet over et meget snasent produkt. Som benyttes til både frokost og mellommåltid i ny og ne. Gjerne i kombinasjon med granola..

Bilde

Jeg gir den 5/6, og jeg er meget streng.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Leoparden skrev: fre aug 20, 2021 10:32 pm Jeg er jo ivrig på telling av kaloriene akkurat nå etter sommer, og etter jeg ble på denne siten, ledet til mylog. I den forbindelse har jeg havnet over et meget snasent produkt. Som benyttes til både frokost og mellommåltid i ny og ne. Gjerne i kombinasjon med granola..

Bilde

Jeg gir den 5/6, og jeg er meget streng.
Digger selv vaniljeyoughurt, og denne er vel litt fyldigere enn vanlig?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirOwen skrev: fre aug 20, 2021 10:25 pm
PapaSmurf skrev: fre aug 20, 2021 9:40 pm Testet ut denne i dag:


Liker man barbecuesmak er dette en innertier. Hånda gikk non stop til potetgullskåla frem til det var tomt.

Jeg er vanligvis tilbakeholden med seksere, men denne var en klink 6/6.

Siden dette er en limited edition blir det hamstring.
Når du sier barbequesmak, mener du da grill eller som i smaken av bbq-saus? Hvor kjøpte du den? Så DIGG ut.
Barbequesaus. Men de hadde gjort den litt frisk i tillegg. Vanskelig å beskrive. Kjøpte den på Mega

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre aug 20, 2021 10:39 pm
SirOwen skrev: fre aug 20, 2021 10:25 pm
PapaSmurf skrev: fre aug 20, 2021 9:40 pm Testet ut denne i dag:


Liker man barbecuesmak er dette en innertier. Hånda gikk non stop til potetgullskåla frem til det var tomt.

Jeg er vanligvis tilbakeholden med seksere, men denne var en klink 6/6.

Siden dette er en limited edition blir det hamstring.
Når du sier barbequesmak, mener du da grill eller som i smaken av bbq-saus? Hvor kjøpte du den? Så DIGG ut.
Barbequesaus. Men de hadde gjort den litt frisk i tillegg. Vanskelig å beskrive. Kjøpte den på Mega
Høres digg ut, må teste den. Stikker innom Coop Extra i morgen, har de den ikke får de jaggu bestille den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»