Test av mat, drikke og godis

Svar
PapaSmurf

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av PapaSmurf »

Slike latskapsprodukter som egg på flaske er forstyrrende. Greier man ikke bruke 10 sek på å kakke egg, da kan man like gjerne spise ute.

Selv øvde jeg meg på den enhåndsknekken til den satt og det er litt kult når folk lar seg imponere av noe som er ganske så enkelt.

Forøvrig er jeg generelt sett skeptisk til Jacobs-produkter. Kunstig høyt priset og jeg har oftere blitt skuffet enn imponert. Men dessertsauser får de nok til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Salami med lakris høres interessant ut!
[/quote]

Ja, det høres interessant ut, men testet denne, og det var ganske fælt i grunnen :-D

https://metervare.no/produkt/spekemat/sotahjornet

kibby

Legg inn av kibby »

Cola Zero Lime er jo strengt tatt ikke ny, bare i ny drakt. Samme med den isnyhetssaken jeg leste på VG her forleden. Den twisterisen har vi hatt tidligere.. og takk Gud for at Kjempe Yes er tilbake ❤️

Jeg gleder meg til litt å smake på de nye Grandiosa Delux, og især den med vegetartaco.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: tor feb 10, 2022 10:01 pm Cola Zero Lime er jo strengt tatt ikke ny, bare i ny drakt. Samme med den isnyhetssaken jeg leste på VG her forleden. Den twisterisen har vi hatt tidligere.. og takk Gud for at Kjempe Yes er tilbake ❤️

Jeg gleder meg til litt å smake på de nye Grandiosa Delux, og især den med vegetartaco.
Kan ikke huske at Cola uten sukker har kommet med lime her tidligere. Pepsi max lime, derimot.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

SirJames skrev: tor feb 10, 2022 7:32 pm
DoktorS skrev: tor feb 10, 2022 7:23 pm Noen få nye varer presentert her...
https://meny.no/tema/nyheter/

Litt spennende med Farris med mer smak - men for et idiotisk navn Frus! Høres jo bare ekstremt barnslig ut. Farris forbinder jeg med noe litt mer elevert.
Gleder meg til Cola Zero Lime, Jakobs dessertsauser og ikke minst Eldorado Sprøstekt Løk med BBQ-smak!!

Det som virker teit, er jo sjokoladeplaten med popcorn...som om de bittesmå bitene med popcorn vil smake noe..
--- Den er faktisk ganske så god!

SirJames

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: man feb 14, 2022 6:20 pm
SirJames skrev: tor feb 10, 2022 7:32 pm
DoktorS skrev: tor feb 10, 2022 7:23 pm Noen få nye varer presentert her...
https://meny.no/tema/nyheter/

Litt spennende med Farris med mer smak - men for et idiotisk navn Frus! Høres jo bare ekstremt barnslig ut. Farris forbinder jeg med noe litt mer elevert.
Gleder meg til Cola Zero Lime, Jakobs dessertsauser og ikke minst Eldorado Sprøstekt Løk med BBQ-smak!!

Det som virker teit, er jo sjokoladeplaten med popcorn...som om de bittesmå bitene med popcorn vil smake noe..
--- Den er faktisk ganske så god!
Ja, det sa en av de ansatte på Rema også, da jeg så den der her om dagen. Men hun kjente ikke popcornsmak, da..

kibby

Legg inn av kibby »

SirJames skrev: man feb 14, 2022 7:13 pm
TerryMcDermott skrev: man feb 14, 2022 6:20 pm
SirJames skrev: tor feb 10, 2022 7:32 pm

Gleder meg til Cola Zero Lime, Jakobs dessertsauser og ikke minst Eldorado Sprøstekt Løk med BBQ-smak!!

Det som virker teit, er jo sjokoladeplaten med popcorn...som om de bittesmå bitene med popcorn vil smake noe..
--- Den er faktisk ganske så god!
Ja, det sa en av de ansatte på Rema også, da jeg så den der her om dagen. Men hun kjente ikke popcornsmak, da..
Det gjorde jeg! Jeg også likte den godt!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Cola lime var skuffende for min del...minnet meg om parfymert Zalo

SirJames

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: ons feb 16, 2022 7:00 pm --- Cola lime var skuffende for min del...minnet meg om parfymert Zalo
Jeg vet jo at du til tider er frekk i kjeften, unge mann, men du bør unngå å vaske den med Zalo i fremtiden :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kommer vel ikke til Norge - vi må nok nøye oss med den 379 varianten av 200 grams Melkesjokolade med fjas....

https://www.mathem.se/varor/chokladkako ... nthon-berg

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: ons feb 16, 2022 10:29 pm Kommer vel ikke til Norge - vi må nok nøye oss med den 379 varianten av 200 grams Melkesjokolade med fjas....

https://www.mathem.se/varor/chokladkako ... nthon-berg
Jepp...alt for å tilfredsstille den kjedelige norske gane..

Så mye deilig sjokolade som fås kjøpt i utlandet...herunder ørten varianter av Lindt, med og uten fyll...sukk.

startelver

Legg inn av startelver »

Iceland Mat har kommet til Sørlandet og da måtte jeg selvsagt en tur innom for å få med meg tilbudene :D

I kveld blir det løkringer og Double Pepperoni pizza.
Dessuten har de indisk mat og kinamat, ferdig frosne måltider til 43 kroner som blir spennende å teste ut.

Bilde

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

VG Papir med stor test av nyheter i dag. Blir litt skeptisk når de har valgt ut fire kvinner og der minst en er ekspert på ernæring, og et kommer også kommentarer til sunnhet. Det er da komplett uinteressant i en smakstest!

Blant de interessante produktene som får terningkast 6-5 finner vi en ny Bratwurst fra Gilde, hvit pizzaaus fra Tine, Hansa Radler med aprikos og hylleblomst (!!!!), Q-kefir med solbær og blåbær (har lyst å smake den) - Farris Frus med tropisk smak får også hyllest.

Panelet er mindre begeistret for Coca-Cola med Lime og, Nidar kjeks - Nidar får de to siste plassene, der sisteplassen går til Go'vegan sjokolade med hasselnøtter.

De har også testet Anthon Berg mørk sjokolade med ymse karamellfyll, som får terningkast 5, men antar dette er noe som er forbeholdt butikker med bredt assortement.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lokal Meny hausset opp at de "endelig" hadde fått inn Calypso... Vel, aldri hørt om dette. Lot meg friste til å prøve en variant....
https://www.drinkcalypso.com/

..... så tok med en Strawberry Limonade Light... Smakte rart og kunstig. Og heller ikke den samme leskende følelsen som annen amerikansk saft, type Snapple, som jeg i sin tid likte veldig-veldig godt. Frutopia var også veldig bra.

Dette smakte bare rart. Kostet vel nær 35 kroner for en flaske på en havliter. Blir første og siste gang. Tåpelig produkt.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

startelver skrev: tor feb 17, 2022 3:46 pm Iceland Mat har kommet til Sørlandet og da måtte jeg selvsagt en tur innom for å få med meg tilbudene :D

I kveld blir det løkringer og Double Pepperoni pizza.
Dessuten har de indisk mat og kinamat, ferdig frosne måltider til 43 kroner som blir spennende å teste ut.

Bilde

Bilde
Når du nevner onion rings, så spiser jeg nå Maaruds versjon. Litt ostepop-aktig, men med bedre smak og konsistens. Hansa til drikke. :D Så vil jeg fortelle om gårdagens matopplevelse med Gildes bokskinke på kartong. Kan spises kald, står det på esken. Jeg klarte å trykke i meg halve innholdet, med hjelp av mye drikke til, før kvalmen tok overhånd. At klarte så pass mye, er fordi jeg liker lite å kaste mat. Resten står fremdeles i kjøleskapet. Min erfaring fra denne og en tidligere tilsvarende opplevelse, er at en må ikke la latskapen få ta overhånd, når det kommer til denne type ferdigmat. Her må en ta seg tid til å finne oppskrifter om tilberedning. Sukk. :mrgreen:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ser noen tester av "ny Grandiosa" - litt utrolig at selv ikke journalister som skriver om mat og drikke hele tiden avslører trikset her - det er jo ikke snakk om en "ny Grandiosa" - det er snakk om en helt ny pizza som de putter inn under merkevaren Grandiosa fordi det er kjent og folk vil da i større grad kjøpe den - dels for å teste "den nye Graniosaen" og så er jo det trygt da...
... og så sammenlignes den med "originalen", som virker å være et helt annet produkt - den originale Grandiosa er mer å som å sammenligne med et varmt ostesmørbrød med tomatsaus enn en pizza.. Men et godt og greit ostesmørbrød med mild smak.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fanta Mango.

Smakte som om noen hadde mista kjemisettet sitt ned i en flaske.

1/6

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 6:02 pm Fanta Mango.

Smakte som om noen hadde mista kjemisettet sitt ned i en flaske.

1/6
Jeg liker mango. Med eller uten sukker?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:10 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 6:02 pm Fanta Mango.

Smakte som om noen hadde mista kjemisettet sitt ned i en flaske.

1/6
Jeg liker mango. Med eller uten sukker?
Jeg liker også mango som smak på slikt. Men dette var usj.

Sukkerfri.

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:12 pm
Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:10 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 6:02 pm Fanta Mango.

Smakte som om noen hadde mista kjemisettet sitt ned i en flaske.

1/6
Jeg liker mango. Med eller uten sukker?
Jeg liker også mango som smak på slikt. Men dette var usj.

Sukkerfri.
Hm, blir vell at jeg tester den da uansett. Selv med din slakt!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:13 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:12 pm
Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:10 pm

Jeg liker mango. Med eller uten sukker?
Jeg liker også mango som smak på slikt. Men dette var usj.

Sukkerfri.
Hm, blir vell at jeg tester den da uansett. Selv med din slakt!
Ja, det bør du. Men si fra når du har prøvd.

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:23 pm
Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:13 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:12 pm

Jeg liker også mango som smak på slikt. Men dette var usj.

Sukkerfri.
Hm, blir vell at jeg tester den da uansett. Selv med din slakt!
Ja, det bør du. Men si fra når du har prøvd.
Det skal jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: lør feb 19, 2022 5:59 pm Ser noen tester av "ny Grandiosa" - litt utrolig at selv ikke journalister som skriver om mat og drikke hele tiden avslører trikset her - det er jo ikke snakk om en "ny Grandiosa" - det er snakk om en helt ny pizza som de putter inn under merkevaren Grandiosa fordi det er kjent og folk vil da i større grad kjøpe den - dels for å teste "den nye Graniosaen" og så er jo det trygt da...
... og så sammenlignes den med "originalen", som virker å være et helt annet produkt - den originale Grandiosa er mer å som å sammenligne med et varmt ostesmørbrød med tomatsaus enn en pizza.. Men et godt og greit ostesmørbrød med mild smak.
Ja det er riktig, prøver å melke mest mulig på merkenavnet.
Jeg prøvde en ny pizza fra Iceland her forleden, og den pizzadeigen de brukte der var overraskende god, saftig bunn laget på italiensk vis, noe helt annet enn gamle Grandis.

Kanskje de bruker en tilsvarende pizzabunn på den nye.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Noen som har prøvd den hvite pizzasausen fra Tine? Jeg lager mye hvit pizza da jeg har en sær unge som ikke liker tomatsaus itillegg til at jeg selv liker hvit pizza. Selv har jeg laget en miks av creme fraiche, olivenolje og salt og pepper men blir artig å se hva Tine kommer med her.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kibby skrev: tir feb 15, 2022 11:14 pm
SirJames skrev: man feb 14, 2022 7:13 pm
TerryMcDermott skrev: man feb 14, 2022 6:20 pm

--- Den er faktisk ganske så god!
Ja, det sa en av de ansatte på Rema også, da jeg så den der her om dagen. Men hun kjente ikke popcornsmak, da..
Det gjorde jeg! Jeg også likte den godt!
Sjokoladen var veldig god, men popcornsmaken var ikke veldig fremtredende, akkurat (den var der om jeg virkelig kjente etter). Jeg synes den kunne minne litt om Smash, bare med mer sjokoladesmak og mindre smak av sprø mais. I mine øyne er melkesjokoladen til Freia ekstremt mye bedre enn Nidar sin, og den sprø maisen var også en god del bedre enn den som brukes i Smash.

5/6

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fin smak av salt karamell her, og Lindt leverer som vanlig.
► Show Spoiler
Terningkast: 5

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 6:02 pm Fanta Mango.

Smakte som om noen hadde mista kjemisettet sitt ned i en flaske.

1/6
Fysjom. Klarte litt under halve flaska. Til og med sunnmørsgenene mine var ikke sterke nok til at resten gikk i vasken. Sier meg enig i terningkastet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor feb 10, 2022 7:32 pm
Det som virker teit, er jo sjokoladeplaten med popcorn...som om de bittesmå bitene med popcorn vil smake noe..
Denne derimot:

Bilde

Diggdigg.

Number4

Legg inn av Number4 »

Sprite er opprinnelig et Fanta produkt skapt i Tyskland. Slo an til de grader at CCC bragte det under sine egne vinger. Kom vel ikke til Norge før langt utpå 80.tallet. Nora måtte jo kutte sin legendariske Sitronbrus da de fikk kontrakten på CC etter å ha kjøpt opp Jarlsberg.

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:23 pm
Mia skrev: lør feb 19, 2022 8:13 pm
PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 8:12 pm

Jeg liker også mango som smak på slikt. Men dette var usj.

Sukkerfri.
Hm, blir vell at jeg tester den da uansett. Selv med din slakt!
Ja, det bør du. Men si fra når du har prøvd.
Hvor fant(a) du denne? Finner den ikke på Kiwi eller Rema, var innom en narvesen og dem hadde den heller ikke. Meny har den muligens.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»