Test av mat, drikke og godis

Svar
SirJames

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av SirJames »

Fanta Zero Raspberry

Ny favoritt hos meg, nå som Pepsi Max Raspberry ikke er å få tak i lenger. Litt mer kullsyre, så hadde det blitt toppscore

Terningkast 5





----------

Denne saken var beyond DIGG

Bilde

Terningkast 200(!!)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pepsi Max Mango

Bilde

Litt søt, men en helt nydelig drikk nå som sommeren etterhvert kommer.

Terningkast: 5



Lindt Lindor Salted Caramel

Bilde

Lindt har for vane å levere sjokolade av høy klasse. Dette er intet unntak.

Terningkast: 6

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: lør apr 09, 2022 11:44 pm Pepsi Max Mango

Bilde

Litt søt, men en helt nydelig drikk nå som sommeren etterhvert kommer.

Terningkast: 5



Lindt Lindor Salted Caramel

Bilde

Lindt har for vane å levere sjokolade av høy klasse. Dette er intet unntak.

Terningkast: 6
Har den med mango kommet til Norge nå? Lenge siden jeg drakk den, men har ikke sett den i Norge.

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som du har vært på svensketur?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Whisky og marple høres godt ut, ja - hva brukes sausen til?

Ikke noe nye tester hos meg her - men jeg ser at VG har en stor test i dag, der to spennende varianter fra Isbjørn er teste - en kroneis med sitroncurd og en greie med noe appelsin. Kommer hhv nederst og nest nederst i testen. Men det sier lite - for dette er en test med 350 deltakere, så man får et sånt minste felles multiplum-restultat. Det var jo slik med den boksen med appelsinsaus også - ble borte fra markedet, men defintivt en iskrem jeg satte langt over alt annet kjedelig med jordbær, sjokolader, kakedeig og alt annet tull.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: søn apr 10, 2022 12:03 am
SirJames skrev: lør apr 09, 2022 11:44 pm Pepsi Max Mango

Bilde

Litt søt, men en helt nydelig drikk nå som sommeren etterhvert kommer.

Terningkast: 5



Lindt Lindor Salted Caramel

Bilde

Lindt har for vane å levere sjokolade av høy klasse. Dette er intet unntak.

Terningkast: 6
Har den med mango kommet til Norge nå? Lenge siden jeg drakk den, men har ikke sett den i Norge.
Kjøpte den i Sverige, har ennå ikke sett den i Norge, nei.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: søn apr 10, 2022 11:09 am Virker som du har vært på svensketur?
You nailed it.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: søn apr 10, 2022 12:12 pm Whisky og marple høres godt ut, ja - hva brukes sausen til?
Bruker den som jeg gjør med annen BBQ-saus. Til kjøttretter, og feks brødskiver med roastbeef.

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:20 pm
Mia skrev: søn apr 10, 2022 12:03 am
SirJames skrev: lør apr 09, 2022 11:44 pm Pepsi Max Mango

Bilde

Litt søt, men en helt nydelig drikk nå som sommeren etterhvert kommer.

Terningkast: 5



Lindt Lindor Salted Caramel

Bilde

Lindt har for vane å levere sjokolade av høy klasse. Dette er intet unntak.

Terningkast: 6
Har den med mango kommet til Norge nå? Lenge siden jeg drakk den, men har ikke sett den i Norge.
Kjøpte den i Sverige, har ennå ikke sett den i Norge, nei.
Forstår. Synes Pepsi Max med mango er veldig god. Prøvde Pepsi Max med mint. Det ble en gedigen nedtur.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:23 pm Prøvde Pepsi Max med mint. Det ble en gedigen nedtur.
Mint?? Det hørtes ikke spesielt godt ut, nei 😳

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Huff, Pepsi Mango var en skuffelse. Alt for søtt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn apr 10, 2022 1:28 pm Huff, Pepsi Mango var en skuffelse. Alt for søtt.
Den var litt søt, men tror den kommer til å funke bra iskald på gode sommerdager. Og i sofaen 😛

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:27 pm
Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:23 pm Prøvde Pepsi Max med mint. Det ble en gedigen nedtur.
Mint?? Det hørtes ikke spesielt godt ut, nei 😳
Hihi, var vell den første 1 og halvliteren jeg kastet av Pepsi Max for å si det sånn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:34 pm
SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:27 pm
Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:23 pm Prøvde Pepsi Max med mint. Det ble en gedigen nedtur.
Mint?? Det hørtes ikke spesielt godt ut, nei 😳
Hihi, var vell den første 1 og halvliteren jeg kastet av Pepsi Max for å si det sånn.
Hvor kjøpte du den?

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:36 pm
Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:34 pm
SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:27 pm

Mint?? Det hørtes ikke spesielt godt ut, nei 😳
Hihi, var vell den første 1 og halvliteren jeg kastet av Pepsi Max for å si det sånn.
Hvor kjøpte du den?
Kjøpte den i ett av våres naboland ifjor, nabolandet som blir diskutert ekstremt, spesielt den siste tiden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: fre apr 08, 2022 6:45 pm
DoktorS skrev: tir apr 05, 2022 8:32 pm
SirJames skrev: tir apr 05, 2022 6:41 pm

Haha...for et ikke-svar...

Så sjokoladeovertrekk er ikke ekte sjokolade nå plutselig..
Ja, litt av et tullesvar. Det får det ut til å høres ut som om jeg tar feil. At den er blitt "forbedret".
Typisk storprodusenter, kommer vel snart med reklame for at det de sier er "forbedret".

If it ain't broke, don't fix it!
Ny og bedre betyr nesten uten unntak:

«Vi har redusert produksjonskostnadene på dette produktet, noe som har endret smaken litt til det verre».

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:40 pm
SirJames skrev: søn apr 10, 2022 1:36 pm
Mia skrev: søn apr 10, 2022 1:34 pm

Hihi, var vell den første 1 og halvliteren jeg kastet av Pepsi Max for å si det sånn.
Hvor kjøpte du den?
Kjøpte den i ett av våres naboland ifjor, nabolandet som blir diskutert ekstremt, spesielt den siste tiden.
Copy that.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: lør apr 09, 2022 11:44 pm Pepsi Max Mango

Bilde

Litt søt, men en helt nydelig drikk nå som sommeren etterhvert kommer.

Terningkast: 5



Lindt Lindor Salted Caramel

Bilde

Lindt har for vane å levere sjokolade av høy klasse. Dette er intet unntak.

Terningkast: 6
Den sjokoladen vet jeg at jeg kommer til å digge. Salt karamell er ekstremt godt, og med Lindor får man høy kvalitet til industrisjokolade å være.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: søn apr 10, 2022 1:50 pm
Den sjokoladen vet jeg at jeg kommer til å digge. Salt karamell er ekstremt godt, og med Lindor får man høy kvalitet til industrisjokolade å være.
Nemlig.

startelver

Legg inn av startelver »

Denne ingefærølen fra Roma brusfabrikk er slettes ikke så verst. Terningkast 8 / 10.

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

startelver skrev: ons apr 13, 2022 11:27 pm Denne ingefærølen fra Roma brusfabrikk er slettes ikke så verst. Terningkast 8 / 10.

Bilde
Den uten sukker, som jeg bruker å kjøpe innimellom, er også temmelig bra. Det må en ha lov til å si.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Synes Roma Brusfabrikk generelt er gode på å lage brus.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: ons apr 13, 2022 11:59 pm Synes Roma Brusfabrikk generelt er gode på å lage brus.
Skal drikke en Roma til ære for Glimt i kveld.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Flux soda fra Roma er sykt undervurdert. Appelsinbrusen er også meget fin.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Jeg testet tre varianter nye chips i dag.

1 - Pringles med Tzatziki smak.
Kort sagt, så tror jeg de hadde lykkes bedre dersom de hadde blandet appelsin og colgate smak, men en dæsj kattepiss i pulverform strødd over i rikelig monn. Verste chipsen jeg noen sinne har smakt.

Karakter 0/10.

2 - Potetgull med chili bernaise.
Jeg forventet noe aldeles grusomt, og det luktet heller ikke spesielt forlokkende da jeg åpnet posen. Men smaken var overraskende bra. Det var som en sterk versjon av sourcream&onion potetgull. Kjøper sikkert igjen en eller annen gang, men går ikke ut av veien min for å finne det.

Karakter 6/10.

3 - Potetgull med smak av italiensk ost.
Ganske sterkt parmegiano reggiano preg av denne, men klarer ikke å like det. Ikke akkurat motbydelig, men sært. Kjøper ikke flere ganger.

Karakter 4/10

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

First price bacon til frokosten i dag. Så full av vann at det var nifst å steke. Og smaken var null bortsett fra litt smak av margarinen det ble stekt i.
1/10

Mia

Legg inn av Mia »

bundetrente skrev: lør apr 16, 2022 2:44 pm Jeg testet tre varianter nye chips i dag.

1 - Pringles med Tzatziki smak.
Kort sagt, så tror jeg de hadde lykkes bedre dersom de hadde blandet appelsin og colgate smak, men en dæsj kattepiss i pulverform strødd over i rikelig monn. Verste chipsen jeg noen sinne har smakt.

Karakter 0/10.

2 - Potetgull med chili bernaise.
Jeg forventet noe aldeles grusomt, og det luktet heller ikke spesielt forlokkende da jeg åpnet posen. Men smaken var overraskende bra. Det var som en sterk versjon av sourcream&onion potetgull. Kjøper sikkert igjen en eller annen gang, men går ikke ut av veien min for å finne det.

Karakter 6/10.

3 - Potetgull med smak av italiensk ost.
Ganske sterkt parmegiano reggiano preg av denne, men klarer ikke å like det. Ikke akkurat motbydelig, men sært. Kjøper ikke flere ganger.

Karakter 4/10
Missliker bernaise, så var skeptisk til denne jeg også. Men var som du sier sourcream and onion smak, med litt chilli. Helt grei egentlig.

Men synes med italiensk ost var hakket bedre. Ingen av disse to er noen nye favoritter, og kommer neppe hamstre dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: lør apr 16, 2022 3:32 pm
bundetrente skrev: lør apr 16, 2022 2:44 pm Jeg testet tre varianter nye chips i dag.

1 - Pringles med Tzatziki smak.
Kort sagt, så tror jeg de hadde lykkes bedre dersom de hadde blandet appelsin og colgate smak, men en dæsj kattepiss i pulverform strødd over i rikelig monn. Verste chipsen jeg noen sinne har smakt.

Karakter 0/10.

2 - Potetgull med chili bernaise.
Jeg forventet noe aldeles grusomt, og det luktet heller ikke spesielt forlokkende da jeg åpnet posen. Men smaken var overraskende bra. Det var som en sterk versjon av sourcream&onion potetgull. Kjøper sikkert igjen en eller annen gang, men går ikke ut av veien min for å finne det.

Karakter 6/10.

3 - Potetgull med smak av italiensk ost.
Ganske sterkt parmegiano reggiano preg av denne, men klarer ikke å like det. Ikke akkurat motbydelig, men sært. Kjøper ikke flere ganger.

Karakter 4/10
Missliker bernaise, så var skeptisk til denne jeg også. Men var som du sier sourcream and onion smak, med litt chilli. Helt grei egentlig.

Men synes med italiensk ost var hakket bedre. Ingen av disse to er noen nye favoritter, og kommer neppe hamstre dette.
Hadde Maarud krydret nok på de to variantene, eller må man legge godviljen til for å kjenne smak overhodet?

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: søn apr 17, 2022 12:44 am
Mia skrev: lør apr 16, 2022 3:32 pm
bundetrente skrev: lør apr 16, 2022 2:44 pm Jeg testet tre varianter nye chips i dag.

1 - Pringles med Tzatziki smak.
Kort sagt, så tror jeg de hadde lykkes bedre dersom de hadde blandet appelsin og colgate smak, men en dæsj kattepiss i pulverform strødd over i rikelig monn. Verste chipsen jeg noen sinne har smakt.

Karakter 0/10.

2 - Potetgull med chili bernaise.
Jeg forventet noe aldeles grusomt, og det luktet heller ikke spesielt forlokkende da jeg åpnet posen. Men smaken var overraskende bra. Det var som en sterk versjon av sourcream&onion potetgull. Kjøper sikkert igjen en eller annen gang, men går ikke ut av veien min for å finne det.

Karakter 6/10.

3 - Potetgull med smak av italiensk ost.
Ganske sterkt parmegiano reggiano preg av denne, men klarer ikke å like det. Ikke akkurat motbydelig, men sært. Kjøper ikke flere ganger.

Karakter 4/10
Missliker bernaise, så var skeptisk til denne jeg også. Men var som du sier sourcream and onion smak, med litt chilli. Helt grei egentlig.

Men synes med italiensk ost var hakket bedre. Ingen av disse to er noen nye favoritter, og kommer neppe hamstre dette.
Hadde Maarud krydret nok på de to variantene, eller må man legge godviljen til for å kjenne smak overhodet?
Med barnaise så synes jeg det var nok. Noen ville sikkert ha enda mer chilli i den, men nå takler ikke jeg så ekstremt spicy ting. Men synes det var innenfor absolutt.

Italiensk ost synes jeg også er okey. Redd om det tar mer så hadde det ikke smakt bra.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Freia - Sjokoloops - kjeks. Hadde overhodet ikke tenkt å prøve disse, men så mener jeg at de kom så bra ut i en "test". Selvsagt idiotisk av meg - kostet vel 45 kroner for en pakke på Joker. Dette av jo bare forferdelig tørre, smulete og totalt uinteressante tørre kjeks. Merkelig nok da overtrukket med sjokolade på halvparten. Hvorfor? Rent ut helt idiotisk produkt. Tørt, elendig, kjedelig og fryktelig dyrt.

Terningkast: 1 !

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»