Test av mat, drikke og godis

Svar

bj1

Legg inn av bj1 »

SirOwen skrev: lør okt 02, 2021 2:19 am franui-frambuesas-con-chocolate-amargo-patagonia-argentina-335x335h.jpg

Terningkast: 5++
Oj, disse så virkelig ut som noe for meg :P
Hvor i det spanske riket er det du holder til?
Skal til Tenerife i vinter, og hadde jo vært spennende å få testet disse.

bj1

Legg inn av bj1 »

Frank.N.Steen skrev: fre okt 01, 2021 2:35 pm
startelver skrev: ons sep 29, 2021 4:47 pm Jeg liker den lakrissjokoladen til COOP. Den kjøper jeg ofte, perfekt kombinasjon! Lakrisen er nesten flytende.
Den så faktisk meget fristende ut. Får nesten se om man ikke kan få prøvd den ut, da jeg liker ideen om flytende lakris.
Kan det ha vært en disse mange Daim utgavene på midten 00-tallet, som hadde en limited edition på hard sjokolade, med mykt lakrisfyll?
Uansett, den smakte digg, og selvsagt når en først fikk lysten på mer, så gikk det ikke lange tiden, og den var borte.
Istemmer på Coop-varianten. Den er meget god. Også glad i varianten med pasjonsfrukt.

Og ja, det stemmer at Daim hadde en limited-edition med lakris.
Hater når jeg finner en jeg liker veldig godt, også har den gåttt ut av sortimentet neste tur i butikken. De har hatt flere sånne opp igjennom

SirJames

Legg inn av SirJames »

bj1 skrev: lør okt 02, 2021 11:32 am
SirOwen skrev: lør okt 02, 2021 2:19 am franui-frambuesas-con-chocolate-amargo-patagonia-argentina-335x335h.jpg

Terningkast: 5++
Oj, disse så virkelig ut som noe for meg :P
Hvor i det spanske riket er det du holder til?
Skal til Tenerife i vinter, og hadde jo vært spennende å få testet disse.
Kjøpt i den store Sparbutikken i sentrum av Arguineguin. Ser på google at de har Spar på Tenerife også, så ikke umulig at du kan finne den der 😎

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

https://www.tine.no/merkevarer/tine-sm% ... ism%C3%B8r

Forferdelig, Smaker ikke meierismør og er så tørt at det nærmest brekker, umulig å smøre ut (selv om det står ute i romtemperatur),
Terningkast 1.

bj1

Legg inn av bj1 »

SirOwen skrev: lør okt 02, 2021 12:39 pm
bj1 skrev: lør okt 02, 2021 11:32 am
SirOwen skrev: lør okt 02, 2021 2:19 am franui-frambuesas-con-chocolate-amargo-patagonia-argentina-335x335h.jpg

Terningkast: 5++
Oj, disse så virkelig ut som noe for meg :P
Hvor i det spanske riket er det du holder til?
Skal til Tenerife i vinter, og hadde jo vært spennende å få testet disse.
Kjøpt i den store Sparbutikken i sentrum av Arguineguin. Ser på google at de har Spar på Tenerife også, så ikke umulig at du kan finne den der 😎
Takker :)
Har Spar som nærbutikk der nede ja

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Egg fra Ek er min favoritt til frokost. Synes plommen er herlig farget og eggene smake veldig godt. Jeg har ikke testet de direkte opp mot andre egg, men mener det er kvalitetsforskjell. Så skulle jeg hjem til Møre og fikk tips om at Sunnmørsegg skulle være ekstra gode...

https://www.tv2.no/a/14225581/

... med bakgrunn i min favoritt, Ek, så har jeg vært litt skuffet over at de i barndomshjemmet bare ble kjøpt inn "vanlige" Prior-egg. Så kjøpte derfor Sunnmørsegg på lokal Coop nå, for å sjekke. Synes eggene var ok, men ikke i nærheten av Ek.

Så tok jeg rett og slett en test - standard Prior-egg opp mot Sunnmørsegg. Prioreggene hadde jo forsyne meg gulere plomme og smake bedre.

Nei - disse sunnnmørseggene lar jeg ikke meg lure av.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

DoktorS skrev: lør okt 02, 2021 9:51 pm Egg fra Ek er min favoritt til frokost. Synes plommen er herlig farget og eggene smake veldig godt. Jeg har ikke testet de direkte opp mot andre egg, men mener det er kvalitetsforskjell. Så skulle jeg hjem til Møre og fikk tips om at Sunnmørsegg skulle være ekstra gode...

https://www.tv2.no/a/14225581/

... med bakgrunn i min favoritt, Ek, så har jeg vært litt skuffet over at de i barndomshjemmet bare ble kjøpt inn "vanlige" Prior-egg. Så kjøpte derfor Sunnmørsegg på lokal Coop nå, for å sjekke. Synes eggene var ok, men ikke i nærheten av Ek.

Så tok jeg rett og slett en test - standard Prior-egg opp mot Sunnmørsegg. Prioreggene hadde jo forsyne meg gulere plomme og smake bedre.

Nei - disse sunnnmørseggene lar jeg ikke meg lure av.
Viktig rettelse her: De gode eggene var ikke fra Prior. Det er Kløver-egg, som selges på Bunnpris, også her i Oslo. Nå skal jeg en dag teste Kløver-egg opp mot Ek-egg. Det blir spennende. For Kløver-eggene er veldig gode.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bj1 skrev: lør okt 02, 2021 11:35 am Og ja, det stemmer at Daim hadde en limited-edition med lakris.
Hater når jeg finner en jeg liker veldig godt, også har den gåttt ut av sortimentet neste tur i butikken. De har hatt flere sånne opp igjennom
Dette med sjokolade produkter med lakris. Så kan en huske at Dumle også hadde en meget god variant, og kjøpte inn ei sånn monsterpose/pakning som gikk kjapt unna, en gang i tiden.
Usikker på om disse stadig er å finne i norske butikker (eller var de noen gang det?, men regner vel med at over grensa, så er utvalget kanskje noe mer givende på det området.

Kom vel også et par andre Dumle varianter, men lakrisversjonen var helt klart den store favoritten.
Tror de prøve seg med eple eller pæresmak, men disse ble ikke så populære, eller så man husker det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Frank.N.Steen skrev: ons okt 06, 2021 6:01 pm
bj1 skrev: lør okt 02, 2021 11:35 am Og ja, det stemmer at Daim hadde en limited-edition med lakris.
Hater når jeg finner en jeg liker veldig godt, også har den gåttt ut av sortimentet neste tur i butikken. De har hatt flere sånne opp igjennom
Dette med sjokolade produkter med lakris. Så kan en huske at Dumle også hadde en meget god variant, og kjøpte inn ei sånn monsterpose/pakning som gikk kjapt unna, en gang i tiden.
Usikker på om disse stadig er å finne i norske butikker (eller var de noen gang det?, men regner vel med at over grensa, så er utvalget kanskje noe mer givende på det området.

Kom vel også et par andre Dumle varianter, men lakrisversjonen var helt klart den store favoritten.
Tror de prøve seg med eple eller pæresmak, men disse ble ikke så populære, eller så man husker det.
Dumle kom for noen mnd siden med en tutti frutti smak. De var greie når man først tygde litt, men ble kvalmende når man skulle svelge, ettersom det føltes ut som at man svelgte en tyggegummi.

startelver

Legg inn av startelver »

Dumle har vel fortsatt lakris?

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg kjøper med ujevne mellomrom Dumle Lakris på Yummy Heaven her i Oslo. Er en del av løsvektsortimentet. Ellers er det merkelige her at det ikke står lakris på innholdfortegnelsen... God er den, uansett!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Bioloa med smak av fersken og vannmelon. Høres gøy ut. Smakte som forventet. I og for seg godt, men foretrekker den varianten med sitron, for en renere smak. Terningkast 5.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

SirOwen skrev: ons okt 06, 2021 6:04 pm Dumle kom for noen mnd siden med en tutti frutti smak. De var greie når man først tygde litt, men ble kvalmende når man skulle svelge, ettersom det føltes ut som at man svelgte en tyggegummi.
Tutti frutti, ja, det er hvert fall noe en selv heller forbinder med nevnte tyggegummi, og ikke noe som skal inn i sjokoladen.
Prøvde ikke Freia melkesjokolade noe vingummi produkt, for en tid tilbake?
Ikke sett på en god stund, men usikker på om den i det hele tatt ble vurdert til innkjøp.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Frank.N.Steen skrev: tor okt 07, 2021 8:55 am
SirOwen skrev: ons okt 06, 2021 6:04 pm Dumle kom for noen mnd siden med en tutti frutti smak. De var greie når man først tygde litt, men ble kvalmende når man skulle svelge, ettersom det føltes ut som at man svelgte en tyggegummi.
Tutti frutti, ja, det er hvert fall noe en selv heller forbinder med nevnte tyggegummi, og ikke noe som skal inn i sjokoladen.
Prøvde ikke Freia melkesjokolade noe vingummi produkt, for en tid tilbake?
Ikke sett på en god stund, men usikker på om den i det hele tatt ble vurdert til innkjøp.
Jo, det har vel kommet sjokolade med både en slags vingummi og også med sparkling type av noe fruktgummi eller noe. Noe av det var ganske godt, såvidt jeg husker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

return_of_drakkar skrev: lør okt 02, 2021 3:03 pm https://www.tine.no/merkevarer/tine-sm% ... ism%C3%B8r

Forferdelig, Smaker ikke meierismør og er så tørt at det nærmest brekker, umulig å smøre ut (selv om det står ute i romtemperatur),
Terningkast 1.
Lett meierismør. Føler det er en selvmotsigelse.

Litt som stasjonær bil og salt sukker

Men det sa kanskje folk da lettrømmen kom også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Salt sukker... :lol:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fikk endelig testet Meny sin ferdige krabbesuppe, som visstnok har fått pris eller i alle fall bra terningkast. Veldig rød, så det er virker å være mye tomat i den. Smakte bortimot litt kremet tomatsuppe med krabbesmak. Den kom med biter av laks og noen gresskarkjerner. Synes ikke laks og krabbe går så godt sammen, men laksen forbedret suppen.

Nei, dette var ingen høydare. Verken god eller vond, men ikke på nivå med Thai-suppen fra samme serie, synes jeg. Terningkast 3. Ikke gjenkjøp.

startelver

Legg inn av startelver »

Disse sjoko/havre bollene til IKEA er faktisk ikke så verst. 20 kr for en pakke.

Bilde

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Havre i sjokolade... Hm, minner om nødgodt man laget i barndommen - kakao, smør, sukker og havre... Ugg!

Hennig-Olsen Inspira - ny versjon med kaffe, sjokolade og karamell. Ganske god, men kunne tenkt meg mer ren kaffe og ikke så mye karamell. Uansett - en av de bedre i denne serien. Svak femmer. Mulig gjenkjøp.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Bilde

Ganske god!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

Har ikke sett denne i butikken på mange mange år før jeg så den nå i Oslo. Like digg som jeg husket!

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: tor okt 07, 2021 10:07 pm Havre i sjokolade... Hm, minner om nødgodt man laget i barndommen - kakao, smør, sukker og havre... Ugg!

Hennig-Olsen Inspira - ny versjon med kaffe, sjokolade og karamell. Ganske god, men kunne tenkt meg mer ren kaffe og ikke så mye karamell. Uansett - en av de bedre i denne serien. Svak femmer. Mulig gjenkjøp.
Sunnere enn det ekle klisset som kalles karamell.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor okt 07, 2021 8:46 pm Fikk endelig testet Meny sin ferdige krabbesuppe, som visstnok har fått pris eller i alle fall bra terningkast. Veldig rød, så det er virker å være mye tomat i den. Smakte bortimot litt kremet tomatsuppe med krabbesmak. Den kom med biter av laks og noen gresskarkjerner. Synes ikke laks og krabbe går så godt sammen, men laksen forbedret suppen.

Nei, dette var ingen høydare. Verken god eller vond, men ikke på nivå med Thai-suppen fra samme serie, synes jeg. Terningkast 3. Ikke gjenkjøp.
Hvorfor i helvete må de stappe denne laksen i alt? Er jo snart klin umulig å kjøpe en fiskerett uten at dette dritet skal oppi suppa eller en annen rett.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man sep 27, 2021 11:04 am Denne var helt grei. Her er det brukt torsk. Riktignok blir det ikke mye fisk, men den var velsmakende og grei og tilberede.

https://lofoten.no/produkt/lofoten-fylt ... n-persille

Ternignkast 5
Kjøper aldri de fiske-greiene som er rullet i "brødsmuler" og fylt med saus. Skjønner ikke vitsen med å skjule fisken i det der. Unntaket er hjemmelagd fiskegrateng. Kjøper derimot av den fiskeformen som de har på Rema. Det er et jævla rot i den formen som fisken og grønnsakene er i, men det smaker OK dersom man ikke orker å lage noe.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tor okt 07, 2021 10:07 pm Havre i sjokolade... Hm, minner om nødgodt man laget i barndommen - kakao, smør, sukker og havre... Ugg!

Hennig-Olsen Inspira - ny versjon med kaffe, sjokolade og karamell. Ganske god, men kunne tenkt meg mer ren kaffe og ikke så mye karamell. Uansett - en av de bedre i denne serien. Svak femmer. Mulig gjenkjøp.
Ergelig at jeg ikke liker kaffesmak, ellers kunne jeg tenkt meg å teste den nye Inspira. Men kommer vel multer snart.

SirJames

Legg inn av SirJames »

lok1 skrev: tor okt 07, 2021 10:26 pm Bilde

Har ikke sett denne i butikken på mange mange år før jeg så den nå i Oslo. Like digg som jeg husket!
Dette må jo være midt i blinken for DoktorS.

SirJames

Legg inn av SirJames »

tomi skrev: tor okt 07, 2021 10:15 pm Bilde

Ganske god!
Ser god ut, men skeptisk til de tjukke bunnene til BigOne pizzaene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirOwen skrev: fre okt 08, 2021 12:05 am
lok1 skrev: tor okt 07, 2021 10:26 pm Bilde

Har ikke sett denne i butikken på mange mange år før jeg så den nå i Oslo. Like digg som jeg husket!
Dette må jo være midt i blinken for DoktorS.
Takk - ja, det hender jeg kjøper den!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Snickers Creamy Peanutbutter

Praktisk forpakning med 3 biter pr sjokolade. Usaklig mye kalorier, 96 pr bit.

Ganske god, hvis man liker peanutbutter vel og merke.

Terningkast 4/5

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»