Test av mat, drikke og godis

Svar
SirJames

Test av mat, drikke og godis

Legg inn av SirJames »

Fortsetter fra vgd.

Skriv gjerne om produkter dere tester, uansett om det er nyheter eller gamle produkter.

bj1

Legg inn av bj1 »

En nydelig tråd å følge. :) Godt å se Owen her inne også.
Mangler bare de gode traverne fra Slabberaset nå, så begynner verden å komme i vater igjen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

I utgangspunktet ikke veldig glad i yoghurt, men den nye til Double 0 som heter Bringebærlimonade er faktisk ganske så fresh og god på smak.
Bilde

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Terningkast 5 - Nam

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: ons jul 21, 2021 4:12 pm I utgangspunktet ikke veldig glad i yoghurt, men den nye til Double 0 som heter Bringebærlimonade er faktisk ganske så fresh og god på smak.
Bilde
Den må jeg teste!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

KingKongHalvor er visstnok på vei. Kan noen ta litt ansvar og få DrSchwei hit også nå?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 24, 2021 10:52 am KingKongHalvor er visstnok på vei. Kan noen ta litt ansvar og få DrSchwei hit også nå?
De kjennes privat og Halvor har allerede signalisert at han vil ta kontakt med han.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fringegirl skrev: ons jul 21, 2021 4:12 pm I utgangspunktet ikke veldig glad i yoghurt, men den nye til Double 0 som heter Bringebærlimonade er faktisk ganske så fresh og god på smak.
Bilde
Hm, pussig - ja, hvis man ikke er så glad i yoghurt.... La ut notat om denne på et annet forum (...) og der kommenterte jeg at den var for frisk/søt og smakte - nettopp - lite yoghurt. Spiselig, men ikke mer....

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

DoktorS skrev: man jul 26, 2021 1:00 pm
Fringegirl skrev: ons jul 21, 2021 4:12 pm I utgangspunktet ikke veldig glad i yoghurt, men den nye til Double 0 som heter Bringebærlimonade er faktisk ganske så fresh og god på smak.
Bilde
Hm, pussig - ja, hvis man ikke er så glad i yoghurt.... La ut notat om denne på et annet forum (...) og der kommenterte jeg at den var for frisk/søt og smakte - nettopp - lite yoghurt. Spiselig, men ikke mer....
Skjønte ikke helt hva du ville frem til her?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Den relativt store Coop Extra hadde ikke bringebær/limonade yoghurten :(

Kommer vel om 10-12 år.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Irriterende at butikker ikke har det samme egentlig. Har to kiwi-butikker ved siden av meg. Den ene har bringebær-Yoplait, den andre ikke. Den andre har mango-Yoplait, det har ikke Rema. Og man må på Obs for å kirsebær-Yoplait.

startelver

Legg inn av startelver »

Du kan nå kjøpe 2 stk COOP godisposer til 45 kroner, ene med lakris andre er surt godt.

Disse er produsert i Nederland. Mye kalori og sukker for pengene her!

Bilde

Mr. A

Legg inn av Mr. A »

De koster 24,90 normalt, så er jo ikke så enormt stort avslag i prisen.
Går en del i Coop Original Party Mix og Coop Heart Drops her når jeg skal ha meg noe godteri, utmerket smak for veldig hyggelige priser. Haribo Stjerne Mix koster nesten det dobbelte av Party Mixen, og smaken er rimelig kliss lik.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jeg drikker sjokolademelk. Prøvde Q sin, som over hele ene kartongsiden at den er best i test.
Grei nok den, du kjenner såvidt sjokoladesmaken over vaniljesaussmaken. Tine sin er ca lik, bare litt mindre hint av sjokolade.
Begge er litt tynnere i konsistens enn vaniljesaus, men med bind for øynene tipper jeg ingen reagerer om den blir servert til jordbær eller rips.
Ei glassflaske med sjokomelk er min favoritt. Husker iikk navnet, er min favoritt. Sjokoladesmaken er fremtredene. Passe søt. Og en god ting for å fylle opp med energi utpå dagen.
Andre som bruker slikt?

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Bjoro33 skrev: tor jul 29, 2021 12:43 pm
Ei glassflaske med sjokomelk er min favoritt. Husker iikk navnet, er min favoritt. Sjokoladesmaken er fremtredene. Passe søt. Og en god ting for å fylle opp med energi utpå dagen.
Du tenker på Cocio
Bilde

Denne må ristes godt før den kan drikkes, da det blir en del sjokolade i bunn når den står.
Smakte den første gang i Aalborg som 14-15-åring, der en kvinnelig kioskdame i 20-årene med D-cup og dyp utrigning tilbydde seg å riste den for oss.
Det ble mange Cocio på oss tre gutta den dagen :roll:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ah, Cocio.

Nydelig sjokoladedrikk de tre slurkene den varer.

startelver

Legg inn av startelver »

Mr. A skrev: ons jul 28, 2021 11:45 am De koster 24,90 normalt, så er jo ikke så enormt stort avslag i prisen.
Går en del i Coop Original Party Mix og Coop Heart Drops her når jeg skal ha meg noe godteri, utmerket smak for veldig hyggelige priser. Haribo Stjerne Mix koster nesten det dobbelte av Party Mixen, og smaken er rimelig kliss lik.
Nemlig, godispriser i Norge er overpriset så det holder. Kan man ikke dra over svenskegrensa så er COOP sine "billigposer " bra nok.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bilde

Denne er nydelig

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lenge siden man har forsøkt noen av disse mange "mat" nyhetene, men husker at Philadelphia ost og sjokolade pålegget, som kom ut for en tid tilbake, var slettes ikke vondt. Nå har jo Synnøve Finden utgitt sin versjon under navnet Sjoko Loko, med 50 mindre sukker.
Bilde
Burde kanskje ha skrevet en mer fersk anmeldelse for flere uker tilbake, men tja, fristelsen til gjenkjøp var ikke så stor. Nå spiser jeg ikke så mye sjokoladepålegg lengre, så skal jeg først ha noe som smaker sjokolade, og godt, kan jeg like gjerne gå for den slags, og skippe disse "sunnere" variantene.
Synes Philadelphia sin utgave var bedre, ikke overlegent, men smaken mellom sjokolade og ost, var mer i min gate, enn Synnøve Findens.
Tror jeg ville gitt sistnevnte en terningkast 3, men som sagt, lite sannsynlig med noe gjenkjøp med det aller første.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fanta Shokata Uten Sukker
► Show Spoiler
Vet ikke om denne er en nyhet, eller ikke, men usikker på om man har vært bort i den før.
Dæven, det bildet ble svært, vel la den i spoiler.
Var det ikke en Fanta for en tid tilbake, med "hyllebær?", den var noe mer smakfull.
Shokota derimot, et eller annet som henger igjen, og jeg liker det ikke særlig godt, nei.

Enda en lettbrus, der virker meget eksotisk og fargerik, men aldri mer.

Terningkast: 2

Angående brusens navn, så var det umulig å ikke tenke på denne scenen fra Ace Ventura: When Nature Calls (1995):

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 11:38 pm Lenge siden man har forsøkt noen av disse mange "mat" nyhetene, men husker at Philadelphia ost og sjokolade pålegget, som kom ut for en tid tilbake, var slettes ikke vondt. Nå har jo Synnøve Finden utgitt sin versjon under navnet Sjoko Loko, med 50 mindre sukker.
Bare av bildet så ser den ikke god ut, den minner meg om sjokade *grøss*. Skal jeg først ha sjokoladepålegg så blir det Nugatti.
Prøvde Nutella, men det blir altså så søtt at jeg føler man kan like godt droppe skiva og spise den med skje fra glasset :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 4:18 pm Bare av bildet så ser den ikke god ut, den minner meg om sjokade *grøss*. Skal jeg først ha sjokoladepålegg så blir det Nugatti.
Prøvde Nutella, men det blir altså så søtt at jeg føler man kan like godt droppe skiva og spise den med skje fra glasset :lol:
Nugatti har vel kommet ut med et par ulike og "sunnere" varianter, med årene. Men skal jeg først ha sjokopålegg, ja, da er det nok best å gå for originalen.

Av oversukra/søte sjokoladepålegg, huskes det at man en gang i tiden, prøvde ut en av de flere Milky Way påleggene kjøpt fra Sverige, og det var definitivt ingen suksess.
Kvalmende blanding av søtt og fett, og det ble kun en halv brødskive, og så gikk resten rett i søpla.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 08, 2021 11:19 pm
Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 4:18 pm Bare av bildet så ser den ikke god ut, den minner meg om sjokade *grøss*. Skal jeg først ha sjokoladepålegg så blir det Nugatti.
Prøvde Nutella, men det blir altså så søtt at jeg føler man kan like godt droppe skiva og spise den med skje fra glasset :lol:
Nugatti har vel kommet ut med et par ulike og "sunnere" varianter, med årene. Men skal jeg først ha sjokopålegg, ja, da er det nok best å gå for originalen.

Av oversukra/søte sjokoladepålegg, huskes det at man en gang i tiden, prøvde ut en av de flere Milky Way påleggene kjøpt fra Sverige, og det var definitivt ingen suksess.
Kvalmende blanding av søtt og fett, og det ble kun en halv brødskive, og så gikk resten rett i søpla.
Haha, ja husker MilkyWay sjokoladepålegg, den var helt horribel.

Og det samme kan sies om alle de variantene til Nugatti også, de smaker rett og slett ikke godt. Den krønsjvarianten gjorde at jeg følte jeg spiste cornflakes/smash på skiven, det ble for godteri til å ha på skiva for min del.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Shokata kom for ca to år siden. Den fantes også før under samme navn, men da med sukker. Mener dette må ha vært type 2003 eller rundt der, og den ble fjernet fra det norske markedet på grunn av for mange estoffer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Har noen testet grønnsaksfries fra Findus?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Balholm - Sprudlande Bringebær Limonade.

https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/ ... p/10132501

Denne fås på polet, men også i mange Meny-butikker. Denne var veldig-veldig-veldig god! Vanligvis synes jeg limonade og denslag inneholder mye sukker, ofte mer enn brus, men her er det faktisk nede i 4,5 gram per 1 dl, som er ca halvparten av brus. Godt gjort med så mye syre og friskhet. Dessuten en herlig smak av bringebær.

Terningkast: 6+

Denne har jo 12 gram sukker...
https://meny.no/varer/drikke/juice/limo ... 0518510663

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man aug 09, 2021 9:17 am Balholm - Sprudlande Bringebær Limonade.

https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/ ... p/10132501

Denne fås på polet, men også i mange Meny-butikker. Denne var veldig-veldig-veldig god! Vanligvis synes jeg limonade og denslag inneholder mye sukker, ofte mer enn brus, men her er det faktisk nede i 4,5 gram per 1 dl, som er ca halvparten av brus. Godt gjort med så mye syre og friskhet. Dessuten en herlig smak av bringebær.

Terningkast: 6+
Interessant, jeg er veldig glad i bringebær, spesielt hvis kullsyre er involvert. Vet du hvor mange kalorier den har? Ser at den andre du linket til har ca 50 kcal/dl, så tipper denne har rundt 40?

Hva minner den om rent "typemessig"? Eller for å spørre på en annen måte, hvorfor er en slik vare på Vinmonopolet?

Ser at de har den på mitt lokale Vinmonopol, så frister å stikke innom der i ettermiddag.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirOwen skrev: man aug 09, 2021 12:29 pm
DoktorS skrev: man aug 09, 2021 9:17 am Balholm - Sprudlande Bringebær Limonade.

https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/ ... p/10132501

Denne fås på polet, men også i mange Meny-butikker. Denne var veldig-veldig-veldig god! Vanligvis synes jeg limonade og denslag inneholder mye sukker, ofte mer enn brus, men her er det faktisk nede i 4,5 gram per 1 dl, som er ca halvparten av brus. Godt gjort med så mye syre og friskhet. Dessuten en herlig smak av bringebær.

Terningkast: 6+
Interessant, jeg er veldig glad i bringebær, spesielt hvis kullsyre er involvert. Vet du hvor mange kalorier den har? Ser at den andre du linket til har ca 50 kcal/dl, så tipper denne har rundt 40?

Hva minner den om rent "typemessig"? Eller for å spørre på en annen måte, hvorfor er en slik vare på Vinmonopolet?

Ser at de har den på mitt lokale Vinmonopol, så frister å stikke innom der i ettermiddag.
Har bare 31,3 kalorier/dl. Så veldig overraskende lavt. Det er jo litt sider-greier dette, lignende, og produsert av Balholm, som har andre typer sider på polet også. Fine greier i sola. Og et utmerket alternativ til brus. Årsaken til færre kalorier er nok at det er mye vann, men det gjør jo den bare enda mer forfriskende i varmen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man aug 09, 2021 12:49 pm
SirOwen skrev: man aug 09, 2021 12:29 pm
DoktorS skrev: man aug 09, 2021 9:17 am Balholm - Sprudlande Bringebær Limonade.

https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/ ... p/10132501

Denne fås på polet, men også i mange Meny-butikker. Denne var veldig-veldig-veldig god! Vanligvis synes jeg limonade og denslag inneholder mye sukker, ofte mer enn brus, men her er det faktisk nede i 4,5 gram per 1 dl, som er ca halvparten av brus. Godt gjort med så mye syre og friskhet. Dessuten en herlig smak av bringebær.

Terningkast: 6+
Interessant, jeg er veldig glad i bringebær, spesielt hvis kullsyre er involvert. Vet du hvor mange kalorier den har? Ser at den andre du linket til har ca 50 kcal/dl, så tipper denne har rundt 40?

Hva minner den om rent "typemessig"? Eller for å spørre på en annen måte, hvorfor er en slik vare på Vinmonopolet?

Ser at de har den på mitt lokale Vinmonopol, så frister å stikke innom der i ettermiddag.
Har bare 31,3 kalorier/dl. Så veldig overraskende lavt. Det er jo litt sider-greier dette, lignende, og produsert av Balholm, som har andre typer sider på polet også. Fine greier i sola. Og et utmerket alternativ til brus. Årsaken til færre kalorier er nok at det er mye vann, men det gjør jo den bare enda mer forfriskende i varmen.
Strålende, da blir det en flaske av dette i løpet av dagen. Rapport følger.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Balholm Sprudlande Bringebær

Veldig frisk, og god balanse mellom søt og syrlig. "Uvant" med genuin bringebærsmak.

Terningkast: 5

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»