HBO MAX

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: HBO MAX

Legg inn av Neptun »

Får kun engelsk tekst på HBO Max i dag.

Er det samme hos andre?

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

«Kung Fu» , kjempebra serie om en amerikansk tenåringsjente som drar til et kloster i Kina i tre år og lærer Kung Fu. Etter at klosteret blir angrepet av onde ninjaer som dreper alle de andre kvinnelige Kung Fu munkene, reiser hun hjem til USA, og må ordne opp i saker og ting med familien (mest moren) og stoppe slemme kriminelle som gjør livet vanskelig for snille folk. Som oftest ved hjelp av Kung Fu. Samtidig jakter hun også på lederen for de onde ninjaene som stjelte et magisk sverd fra klosteret. Har bare sett to episoder.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 2:06 am Band of Brothers må absolutt sees ja. Har sett den ett to-sifret antall ganger, og det er alltid noe nytt man legger merke til for hver gang man ser den. I tillegg til at den har verdens råeste intro, og verdens beste enkeltstående episode i episode 6, Bastogne.

Ellers er også The Pacific fantastisk, og ekstremt undervurdert. Generation Kill er også en av HBOs virkelige perler.
Første tanken min til dette var "ikke The Breaking Point (personlig favoritt) eller Why We Fight?". Min andre tanke var "fuck, tror jeg må se Band of Brothers på nytt". Bare å sette på Currahee igjen og kose seg nå, takker.

The Pacific er en fabelaktig serie ja! Tror største grunnen til at den er undervurdert er at alle forventet en ny Band of Brothers, noe som er bortimot umulig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: søn nov 07, 2021 10:30 pm Husker noen her hvilke klokkeslett Succession og Curb har blitt lagt ut de to siste natt til mandagene på HBO Max?
Jævla seint med curb. Jeg har like så godt lasta ned episodene

Edit: På min HBO kom Angel Muffin i går. Så tror du ligger en hel uke foran meg 🙃

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

HeskeyTime skrev: man nov 08, 2021 3:48 pm
Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 2:06 am Band of Brothers må absolutt sees ja. Har sett den ett to-sifret antall ganger, og det er alltid noe nytt man legger merke til for hver gang man ser den. I tillegg til at den har verdens råeste intro, og verdens beste enkeltstående episode i episode 6, Bastogne.

Ellers er også The Pacific fantastisk, og ekstremt undervurdert. Generation Kill er også en av HBOs virkelige perler.
Første tanken min til dette var "ikke The Breaking Point (personlig favoritt) eller Why We Fight?". Min andre tanke var "fuck, tror jeg må se Band of Brothers på nytt". Bare å sette på Currahee igjen og kose seg nå, takker.

The Pacific er en fabelaktig serie ja! Tror største grunnen til at den er undervurdert er at alle forventet en ny Band of Brothers, noe som er bortimot umulig.
Hehe, når man driver å ramser opp de beste BoB-episodene så prater man ikke om store forskjeller, men de to episodene du nevner er med på min topp tre sammen med Bastogne. Den kirkescenen i Breaking Point er min favorittscene, tror jeg.

Må nok ha ett gjensyn selv nå :lol:

Ja, dessverre så har The Pacific fått ett ufortjent rykte i sammenligningen med BoB. Krigen de deltok i var på mange måter mye mer brutal, og passer seg kanskje bedre som en storfilm, som Letters from Iwo Jima feks. Jeg husker ikke disse enkeltepisodene i The Pacific i like stor grad som BoB, men jeg synes avslutningen i førstnevnte er mye sterkere når de også ser på konsekvensene fra krigen, og den sitter i i en mye større grad enn avslutningen til BoB.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant mediestrategi fra HBO om dagen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/ALxG ... _row5_pos1

startelver

Legg inn av startelver »

Var ikke klar over at alle sesongene av Curb Your Enthusiasm ligger ute på HBO. Da har jeg en del å gå igjennom ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Jeg finner ikke serien Valley of Tears. Den fantes på HBO Nordic men har tydeligvis ikke blitt med over på HBO Max.

Ettersom det er en israelsk serie som omhandler Yom Kippur krigen i 1973 mistenker jeg at det kan ha noe å gjøre med at vi nå tilhører EMEA-området (Europa, Midt-Østen og Afrika).

Har prøvd å kontakte HBO Max men så langt har de ikke svart på være seg email eller meldinger.

PS. Man får forøvrig ikke noe vettig ut av melding tjenesten, den er en "digital assistent" som kun klarer å genererere goddag mann økseskaft svar :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Jøss, denne gangen fikk jeg faktisk svar på email.

Vi jobber med å få alt av innhold på plass etter sammenslåingen, men på grunn av rettigheter og diverse har noe innhold blitt forsinket. Forhåpentligvis skal det være på plass igjen snart.

Ja det håper jeg også, jeg holder dog ikke pusten imens jeg venter :D

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Begynte på en serie i går - The Leftovers.

Wtf. virker som det er bare tull, men ser den har fått bra omtale. Er det noe å se på?

Expekt

Legg inn av Expekt »

Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:52 pm Begynte på en serie i går - The Leftovers.

Wtf. virker som det er bare tull, men ser den har fått bra omtale. Er det noe å se på?
Jeg er også i gang med The Leftovers - og det for 4. gang..
Jeg har sett de 2-3 første episodene tre ganger før, men alltid gått lei og funnet noe annet å se på, men nå er jeg i gang med sesong 2 og har planer om å fullføre.

Denne tv-serien skal visst være midt i blinken for personer som liker LOST.. og det gjør jo jeg, så derfor satser jeg på at den faller i smak etter hvert. :D

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Expekt skrev: fre nov 12, 2021 5:18 am
Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:52 pm Begynte på en serie i går - The Leftovers.

Wtf. virker som det er bare tull, men ser den har fått bra omtale. Er det noe å se på?
Jeg er også i gang med The Leftovers - og det for 4. gang..
Jeg har sett de 2-3 første episodene tre ganger før, men alltid gått lei og funnet noe annet å se på, men nå er jeg i gang med sesong 2 og har planer om å fullføre.

Denne tv-serien skal visst være midt i blinken for personer som liker LOST.. og det gjør jo jeg, så derfor satser jeg på at den faller i smak etter hvert. :D
Vel, det var vel egentlig ikke så veldig oppløftende.. :roll:

Men skal gi den en sjanse i allefall med 3-4 episoder :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hei. Lurte på hvor mange episoder av Billions som ligger ute på HBO Max. Har Viaplay, men der ligger bare 7 episoder og det er ikke blitt lagt ut nye episoder på flere uker. Av det jeg leser på IMDB, så skal alle episodene ha blitt sendt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Glycinello skrev: søn nov 14, 2021 10:32 pm Hei. Lurte på hvor mange episoder av Billions som ligger ute på HBO Max. Har Viaplay, men der ligger bare 7 episoder og det er ikke blitt lagt ut nye episoder på flere uker. Av det jeg leser på IMDB, så skal alle episodene ha blitt sendt.
Alle sesongene ligger på HBO Max, inkludert sesong 5 med sine 12 episoder :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

MacanT skrev: søn nov 14, 2021 10:53 pm
Glycinello skrev: søn nov 14, 2021 10:32 pm Hei. Lurte på hvor mange episoder av Billions som ligger ute på HBO Max. Har Viaplay, men der ligger bare 7 episoder og det er ikke blitt lagt ut nye episoder på flere uker. Av det jeg leser på IMDB, så skal alle episodene ha blitt sendt.
Alle sesongene ligger på HBO Max, inkludert sesong 5 med sine 12 episoder :)
Takk for svar. Imaginær tommer gitt:)

kibby

Legg inn av kibby »

Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Det tviler jeg på vil skje. Var ille nok når vi tilhørte Nordic og det vil nok ikke bli bedre nå som vi er en del av Europa, Midt-Østen og Afrika regionen, noe som garantert vil innebære enda mer utfordringer med lisenser og rettigheter.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

fiskefinger skrev: man nov 22, 2021 12:24 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.
Og hvordan bruker man VPN på Altibox eller HBO Max appen i TV'n?

startelver

Legg inn av startelver »

fiskefinger skrev: man nov 22, 2021 12:24 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.
Wow , glimrende tenkte ikke på den, trodde de var smarte nok til å IP-blokkere. Men da får vi nyte HBO med ekte amerikansk innhold til bare 44.50 / mnd. :)

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Fuck. Trodde hele poenget med HBO max var "likestilling" mellom Europa og USA

startelver

Legg inn av startelver »

Er jo flere nordiske serier på HBO som aldri vises i USA:

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

fiskefinger skrev: man nov 22, 2021 12:24 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.
Det fungerer enda på netflix. Av og til må jeg skru VPNen av og på noen ganger, men det fungerer alltid til slutt.

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

om du ikke har,eller vil betale for tjenesten,så er de lurt å kaste et blikk her:
https://ghostbin.com/3tnbF

fiskefinger

Legg inn av fiskefinger »

MacanT skrev: man nov 22, 2021 1:27 pm
fiskefinger skrev: man nov 22, 2021 12:24 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.
Og hvordan bruker man VPN på Altibox eller HBO Max appen i TV'n?
du kan jo se på denne siden,og se om du finner noen tips:
https://appuals.com/how-to-download-thi ... -smart-tv/
....ellers er det jo HD-utgang på de aller fleste lap-toper.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Neptun skrev: fre nov 12, 2021 9:18 pm
Expekt skrev: fre nov 12, 2021 5:18 am
Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:52 pm Begynte på en serie i går - The Leftovers.

Wtf. virker som det er bare tull, men ser den har fått bra omtale. Er det noe å se på?
Jeg er også i gang med The Leftovers - og det for 4. gang..
Jeg har sett de 2-3 første episodene tre ganger før, men alltid gått lei og funnet noe annet å se på, men nå er jeg i gang med sesong 2 og har planer om å fullføre.

Denne tv-serien skal visst være midt i blinken for personer som liker LOST.. og det gjør jo jeg, så derfor satser jeg på at den faller i smak etter hvert. :D
Vel, det var vel egentlig ikke så veldig oppløftende.. :roll:

Men skal gi den en sjanse i allefall med 3-4 episoder :)
Da har jeg kastet bort tiden på 3 episoder med The Leftovers.
Jeg vil ha de tre timene tilbake for dette er antagelig det største mølet som noensinne er produsert.
Det er ingen handling i det hele tatt, kun scener av uinteressante irriterende personer som ikke gir noen mening.

Terningkast 0 av 6. Ja, en tenkt null for den fortjener ikke en 1'er.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Neptun skrev: man nov 22, 2021 11:12 pmDa har jeg kastet bort tiden på 3 episoder med The Leftovers.
Jeg vil ha de tre timene tilbake for dette er antagelig det største mølet som noensinne er produsert.
Det er ingen handling i det hele tatt, kun scener av uinteressante irriterende personer som ikke gir noen mening.

Terningkast 0 av 6. Ja, en tenkt null for den fortjener ikke en 1'er.
Trist å høre. Sesong 1 var i mine øyne grei. Sesong 2 og 3 er noe av det beste jeg har sett noen gang. Serien er trist og melankolsk, så jeg kan godt forstå at den ikke er for alle.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

MatsEn89 skrev: man nov 22, 2021 6:19 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Fuck. Trodde hele poenget med HBO max var "likestilling" mellom Europa og USA
Det var det nok ikke nei.

Selv håpte jeg at man i det minste ville få tilgang til alt som lå på Nordic men det har jo heller ikke skjedd.

Vel, det dukker vel snart opp et tilbud om HBO Max Premium eller noe :lol:

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Hehe. Vi får ikke engang muligheten til å betale ekstra for å likestilles med amerikanerne tipper jeg. Laster ned ulovlig da 😄

kibby

Legg inn av kibby »

fiskefinger skrev: man nov 22, 2021 12:24 pm
kibby skrev: tir nov 16, 2021 5:12 pm Håper virkelig de får inn noen av de samme seriene som ligger på amerikanske HBO Max...
Da bruker du en VPN med usa-ip,og logger deg inn på vanlig måte,og .....vipps så får du den amerikanske utgave av HBO-og den har et ganske annet innhold enn den du ser i Norge.
Dette var også mulig med netflix tidligere,men de har sperret for dette.
Takk for tips! Skal sjekke ;) Har gjort dette med håndballkamper tidligere, men tenkte ikke på at det kunne funke her også!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»