HBO MAX

Svar
palimpsest

Re: HBO MAX

Legg inn av palimpsest »

Chromeback skrev: man nov 01, 2021 9:39 pm Må også si at det tekniske har hevet seg veldig, noe som strengt talt var på tide. Filmutvalget virker også å ha hevet seg mange hakk, HBO Nordic var jo «kun» for å se gode serier.

Med dette løftet HBO gjør her, samtidig som Disney har utvalget de har i Disney+, så burde Netflix seriøst skjelve i buksene nå. Akkurat nå ser jeg egentlig ikke noen grunn til å ha abonnement der.
Hadde jeg ikke hatt unger som elsker en haug av seriene på Netflix, så ville jeg nok vurdert å avslutte abonnementet, ja. (Altså sagt til mamma at hun ikke trenger å abonnere på det lenger for vår del 😅)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

CPMunk skrev: man nov 01, 2021 9:41 pm Netflix kommer med serier som Squid Game ut av det blå da
Det er ikke noe jeg kommer til å se på, men smaken er som baken :)

Jeg synes Netflix er for "korrekte" de skal på død og liv ha flere serier fra alle verdens land. Dette har gått på bekostning av kvaliteten de senere årene. Kvantitet før kvalitet.
Ingen tvil om hvem som har de beste og mest påkostede seriene totalt sett, det er HBO. Forkastet dem et par år på grunn av dårlig teknisk kvalitet, men dette har de virkelig forbedret på HBO Max.
Vurderer å si opp Netflix (i tillegg til Amazon Prime). Holder lenge med Disney + og HBO Max.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Alle kvalitetsserier tar jo minst ett år før de kommer ut med en ny sesong, uavhengig av hvem som lager den. Merkelig kritikk å komme med. Og man har sett mye serier hvis man har sett igjennom hele katalogen til HBO, hvis det er sånn at man har klart å gå seg tom for perler der inne.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Blir siste sesong av TWD tilgjengelig på HBO Max? Syns det er litt merkelig at alle foregående sesonger ligger ute, men ikke den avsluttende...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Eddie skrev: tir nov 02, 2021 2:39 pm
Chromeback skrev: tir nov 02, 2021 11:03 am Alle kvalitetsserier tar jo minst ett år før de kommer ut med en ny sesong, uavhengig av hvem som lager den. Merkelig kritikk å komme med. Og man har sett mye serier hvis man har sett igjennom hele katalogen til HBO, hvis det er sånn at man har klart å gå seg tom for perler der inne.
Som sagt minst ett år, ofte en god del lenger. Jeg har sett mye av som er av kvalitet på HBO. Ihvertfall alle klassikerne. Personlig syns jeg ikke det akkurat har krydd av serier som er på nivå med The Wire , OZ, eller Sopranos fra HBO de siste årene heller. Syns NETFLIX de siste årene har mange originals som holder et meget høyt nivå. Pluss at det blir lagt ut mye som ikke er på det nivået, men funker fint som tidsfordriv, samt mye filmer og dokumentarer. Hbo er en tjeneste jeg betaler for når det først kommer ut noe jeg vil se så avslutter jeg den når jeg er ferdig med serien. Netflix derimot er noe jeg alltid har, ettersom man alltid kan finne noe å se på. Håper HBO MAX er bedre.
Ja, og det gjelder uansett om det er HBO, Disney, Amazon eller Netflix som lager serien. Det tar lang tid å lage nye sesonger.

Og Netflix er noe jeg også alltid har hatt. Det jeg prater om er fremover. Da kommer Netflix dårligere og dårligere ut for en service man betaler for månedlig, for min del. Og Netflix, som jobber så hardt for å være størst, tror jeg virkelig kommer til å kjenne på konkurransen de neste årene.

Jeg betaler for Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV+ (eller hva det nå enn heter), Prime og Viaplay. Pdd, mye pga HBO Max, så ser jeg mindre og mindre poeng med å ha. Lenge siden jeg har blitt skikkelig blåst av gårde fra noe som er Netflix Originals.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Eddie skrev: tir nov 02, 2021 2:58 pm
Chromeback skrev: tir nov 02, 2021 2:51 pm
Eddie skrev: tir nov 02, 2021 2:39 pm

Som sagt minst ett år, ofte en god del lenger. Jeg har sett mye av som er av kvalitet på HBO. Ihvertfall alle klassikerne. Personlig syns jeg ikke det akkurat har krydd av serier som er på nivå med The Wire , OZ, eller Sopranos fra HBO de siste årene heller. Syns NETFLIX de siste årene har mange originals som holder et meget høyt nivå. Pluss at det blir lagt ut mye som ikke er på det nivået, men funker fint som tidsfordriv, samt mye filmer og dokumentarer. Hbo er en tjeneste jeg betaler for når det først kommer ut noe jeg vil se så avslutter jeg den når jeg er ferdig med serien. Netflix derimot er noe jeg alltid har, ettersom man alltid kan finne noe å se på. Håper HBO MAX er bedre.
Ja, og det gjelder uansett om det er HBO, Disney, Amazon eller Netflix som lager serien. Det tar lang tid å lage nye sesonger.

Og Netflix er noe jeg også alltid har hatt. Det jeg prater om er fremover. Da kommer Netflix dårligere og dårligere ut for en service man betaler for månedlig, for min del. Og Netflix, som jobber så hardt for å være størst, tror jeg virkelig kommer til å kjenne på konkurransen de neste årene.

Jeg betaler for Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV+ (eller hva det nå enn heter), Prime og Viaplay. Pdd, mye pga HBO Max, så ser jeg mindre og mindre poeng med å ha. Lenge siden jeg har blitt skikkelig blåst av gårde fra noe som er Netflix Originals.
Det er helt sant. Forskjellen er bare at Netflix produserer så mye mer, så ventetiden mellom å kunne nyte en god serie er mye kortere hos Netflix enn HBO. Det blir en smakssak. Jeg personlig syns at Netflix har levert mye bra originals, ikke tungvektere som HBO sine aller beste, men mange jeg rater fra 8/10 og opp. Perlene til HBO syns jeg man må vente lenge mellom.
Ja, det blir en smakssak. Tror det er veldig mange som meg som ikle synes Netflix leverer særlig mye bra. Det er veldig mye på det jevne (mye 6/7 av 10). I hvert fall ikke over 8/10, disse går det evigheter i mellom, og da havner de der HBO Nordic var. At man betaler for en måned mens hypen går, og så avslutter man igjen.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Jeg kommer ikke på en eneste serie fra Netflix som er over 8/10, men svært mange fra HBO. Men smaken er som baken selvsagt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ble litt overrasket over at Dune var der allerede. Meget phett.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Skal sies at Netflix har mange gode dokumentarer, og matprogrammer.

Ellers så er det kun The Witcher, The Umbrella Company og til en viss grad Stranger Things jeg personlig venter på.

Edit: Kom på Sweet Tooth også. Ikke en ekstremt god serie, men nok til å bli nysgjerrig på en ny sesong.
Sist redigert av Chromeback den tir nov 02, 2021 3:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mysterio19 skrev: tir nov 02, 2021 3:16 pm Jeg kommer ikke på en eneste serie fra Netflix som er over 8/10, men svært mange fra HBO. Men smaken er som baken selvsagt.
When They See Us var fantastisk, men det er jo en miniserie.

Netflix originals sitt store problem er når de skal skrive over flere sesonger.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Eddie skrev: tir nov 02, 2021 8:27 am HBO har mye bra, men det tar for lang tid mellom seriene. Jeg er en som binger serier, når jeg da har sett en serie på HBO tar det minst ett år før neste sesong eller en ny perle dukker opp. Selv om netflix har mye dårlig, syns jeg også de har mye som er meget bra. Så kommer det nyheter hver uke. Syns ikke det er så mye spennende på Disney hvis man ikke er noe særlig interessert i superhelt kategorien. Så tror Netflix klarer seg fint en god stund fremover.
Tar for lang tid mellom seriene? Lær deg å nyt hver eneste episode og la den synke inn før du ser neste, så får du mer ut av det du ser og du opplever ventetiden på fler serier som mindre.

Ellers driver jo Disney og lager helt syke Star Wars serier som Mandalorian og Book of Boba.

startelver

Legg inn av startelver »

Det koster bare 45 kr, så da trenger jeg ikke noe annet. Bare HBO Max på meg resten av livet til halv pris. Det er mulig jeg kommer til å gå litt lei når jeg har hatt det noen år, vi får se.

Alt annet hos meg er stort sett gratis, nedlastninger osv

Queenie

Legg inn av Queenie »

CPMunk skrev: tir nov 02, 2021 4:53 pm
Eddie skrev: tir nov 02, 2021 8:27 am HBO har mye bra, men det tar for lang tid mellom seriene. Jeg er en som binger serier, når jeg da har sett en serie på HBO tar det minst ett år før neste sesong eller en ny perle dukker opp. Selv om netflix har mye dårlig, syns jeg også de har mye som er meget bra. Så kommer det nyheter hver uke. Syns ikke det er så mye spennende på Disney hvis man ikke er noe særlig interessert i superhelt kategorien. Så tror Netflix klarer seg fint en god stund fremover.
Tar for lang tid mellom seriene? Lær deg å nyt hver eneste episode og la den synke inn før du ser neste, så får du mer ut av det du ser og du opplever ventetiden på fler serier som mindre.
Det drev vi med på 80- og 90-tallet og det utgår med høye benløft. Det er helt vidunderlig når det kommer en serie som The Wire el og man bare ikke klarer å slutte å se og ikke minst kan velge helt selv når man vil se det.
Sist redigert av Queenie den tir nov 02, 2021 6:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: tir nov 02, 2021 5:42 pm Det koster bare 45 kr, så da trenger jeg ikke noe annet. Bare HBO Max på meg resten av livet til halv pris. Det er mulig jeg kommer til å gå litt lei når jeg har hatt det noen år, vi får se.

Alt annet hos meg er stort sett gratis, nedlastninger osv
Samme her
Last week tonight med John Oliver er verdt å sjekke ut
Har ellers tatt et gjensyn med Banshee og Tom & Jerry, to serier med ultravold der altså :D

startelver

Legg inn av startelver »

DenFelgen skrev: tir nov 02, 2021 5:51 pm
startelver skrev: tir nov 02, 2021 5:42 pm Det koster bare 45 kr, så da trenger jeg ikke noe annet. Bare HBO Max på meg resten av livet til halv pris. Det er mulig jeg kommer til å gå litt lei når jeg har hatt det noen år, vi får se.

Alt annet hos meg er stort sett gratis, nedlastninger osv
Samme her
Last week tonight med John Oliver er verdt å sjekke ut
Har ellers tatt et gjensyn med Banshee og Tom & Jerry, to serier med ultravold der altså :D
Tommel gitt.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Eddie skrev: tir nov 02, 2021 6:16 pm
CPMunk skrev: tir nov 02, 2021 4:53 pm
Eddie skrev: tir nov 02, 2021 8:27 am HBO har mye bra, men det tar for lang tid mellom seriene. Jeg er en som binger serier, når jeg da har sett en serie på HBO tar det minst ett år før neste sesong eller en ny perle dukker opp. Selv om netflix har mye dårlig, syns jeg også de har mye som er meget bra. Så kommer det nyheter hver uke. Syns ikke det er så mye spennende på Disney hvis man ikke er noe særlig interessert i superhelt kategorien. Så tror Netflix klarer seg fint en god stund fremover.
Tar for lang tid mellom seriene? Lær deg å nyt hver eneste episode og la den synke inn før du ser neste, så får du mer ut av det du ser og du opplever ventetiden på fler serier som mindre.

Ellers driver jo Disney og lager helt syke Star Wars serier som Mandalorian og Book of Boba.
Det har ikke noe med at jeg ikke nyter hver episode. Jeg er en serie nørd og ser mye tv.
Haha den er fair. Men som storkonsumer av TV er vel du også enig i at du vil ha kvalitet over underholdningen på TV skjermen? Og da må man finne seg i at jo mer tid det går i å produsere og skrive serier, jo bedre vil kvaliteten være.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Eddie skrev: ons nov 03, 2021 10:24 am
Mysterio19 skrev: tir nov 02, 2021 3:16 pm Jeg kommer ikke på en eneste serie fra Netflix som er over 8/10, men svært mange fra HBO. Men smaken er som baken selvsagt.
Mindhunter, UNAbomber, Queens Gambit, Ozark, Drive to Survive, Squid Game, Sweet tooth, The Haunting of hill house, The Crown er noen av serien jeg kommer på i farta jeg rater rundt 8/10. Noen kanskje litt under og noen litt over. Så er det langt flere som ligger på rundt 7/10. Ingen av disse er på samme nivå som The Wire feks, men det er fortsatt god tv.
Har sett 7 av 9 av dem, og ingen jeg ville gitt verken 9 eller 10. Men takk og pris at alle er forskjellige. Verden ville kjedeligere om ikke. :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er det noen som har tips om hvordan man får spilt av filmer som Dune? Får kun opp lyd når jeg skal spille av via Apple-TVen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 4:25 pm Er det noen som har tips om hvordan man får spilt av filmer som Dune? Får kun opp lyd når jeg skal spille av via Apple-TVen.
Det hender noen ganger på min Apple TV også at bildet er borte, bare lyd. Da tar jeg ut støpselet så den restarter skikkelig. Da er bildet som regel på plass igjen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.

Saliph

Legg inn av Saliph »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:04 pm Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.
Skuffende ja. Vellaget (som forventet fra Villeneuve), men kjedelig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:04 pm Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.
Enig. Liker Blade Runner 2049 og Mad Max Thunder Road.
Trodde jeg skulle få en lik opplevelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Upåklagelig teknisk og visuelt. Men det er nesten slik at man bør ha lest boka først. Mye som gikk over hodet på meg. Ikke ofte jeg ikke forstår handlingen i filmer, men her satt jeg innimellom og grunnet fælt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:14 pm Upåklagelig teknisk og visuelt. Men det er nesten slik at man bør ha lest boka først. Mye som gikk over hodet på meg. Ikke ofte jeg ikke forstår handlingen i filmer, men her satt jeg innimellom og grunnet fælt.
Enig der jeg. Visuelt nydelig, og tror jeg skjønte hovedtrekkene når filmen var ferdig. Litt sent kanskje.

Nb. Sliter med liten tekst på max, kan ikke huske det var sånn før. Har brukt HBO lite egentlig, grunnet laber visuell kvalitet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg prøvde å se Detective Pikachu her om dagen, men der fantes det ikke noen teksting i det hele tatt. Det er for så vidt helt fair det, men jeg foretrekker helst å ha en form for tekst, så hadde håpet på at det i det minste var engelsk tekst å velge.

Tror det er første gang jeg har opplevd på en streamingsapp (utenom Viaplay som ikke tilbyr teksting på serier med norsk tale).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?

Jack

Legg inn av Jack »

Chromeback skrev: fre nov 05, 2021 4:03 pm Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?
Du må ha 4k eller 8k-TV. ;)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ale skrev: fre nov 05, 2021 4:05 pm Folk runket kraftig over Arrival også.
Arrival er fantastisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jack_Daniels skrev: fre nov 05, 2021 4:06 pm
Chromeback skrev: fre nov 05, 2021 4:03 pm Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?
Du må ha 4k eller 8k-TV. ;)
Haha, første gang jeg ville vært borti at ett streamingselskap begynte å legge føringer for hva slags type tv man har :D

startelver

Legg inn av startelver »

Bare å kjøpe 4K TV, de fleste nye TVer har vel støtte for det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»