HBO MAX

Svar
Saliph

Re: HBO MAX

Legg inn av Saliph »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:04 pm Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.
Skuffende ja. Vellaget (som forventet fra Villeneuve), men kjedelig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:04 pm Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.
Enig. Liker Blade Runner 2049 og Mad Max Thunder Road.
Trodde jeg skulle få en lik opplevelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Upåklagelig teknisk og visuelt. Men det er nesten slik at man bør ha lest boka først. Mye som gikk over hodet på meg. Ikke ofte jeg ikke forstår handlingen i filmer, men her satt jeg innimellom og grunnet fælt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:14 pm Upåklagelig teknisk og visuelt. Men det er nesten slik at man bør ha lest boka først. Mye som gikk over hodet på meg. Ikke ofte jeg ikke forstår handlingen i filmer, men her satt jeg innimellom og grunnet fælt.
Enig der jeg. Visuelt nydelig, og tror jeg skjønte hovedtrekkene når filmen var ferdig. Litt sent kanskje.

Nb. Sliter med liten tekst på max, kan ikke huske det var sånn før. Har brukt HBO lite egentlig, grunnet laber visuell kvalitet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg prøvde å se Detective Pikachu her om dagen, men der fantes det ikke noen teksting i det hele tatt. Det er for så vidt helt fair det, men jeg foretrekker helst å ha en form for tekst, så hadde håpet på at det i det minste var engelsk tekst å velge.

Tror det er første gang jeg har opplevd på en streamingsapp (utenom Viaplay som ikke tilbyr teksting på serier med norsk tale).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?

Jack

Legg inn av Jack »

Chromeback skrev: fre nov 05, 2021 4:03 pm Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?
Du må ha 4k eller 8k-TV. ;)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ale skrev: fre nov 05, 2021 4:05 pm Folk runket kraftig over Arrival også.
Arrival er fantastisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jack_Daniels skrev: fre nov 05, 2021 4:06 pm
Chromeback skrev: fre nov 05, 2021 4:03 pm Men FFS, hver eneste film som det står 4K UHD går kun i svart her. Hva er greia HBO?
Du må ha 4k eller 8k-TV. ;)
Haha, første gang jeg ville vært borti at ett streamingselskap begynte å legge føringer for hva slags type tv man har :D

startelver

Legg inn av startelver »

Bare å kjøpe 4K TV, de fleste nye TVer har vel støtte for det.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

PapaSmurf skrev: ons nov 03, 2021 5:04 pm Dune ja… klassisk film der jeg ikke forstår at den kan få 8,5 av 10 på IMDB. Kjedet meg i 2,5 timer.
Hele filmen er et kunstverk. Forstår ikke hvordan man kan kjede seg gjennom den. Samme med 2001: A Space Odyssey. Sistnevnte går sakte, ja, men kjedelig? Nooooo...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Flere konkrete tips om serier og filmer takk.

Dune er sikkert spektakulært, men det middelalderen møter sci-fi har ikke funket så langt for min del.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:34 am Flere konkrete tips om serier og filmer takk.

Dune er sikkert spektakulært, men det middelalderen møter sci-fi har ikke funket så langt for min del.
Hva liker du a? Krim? Doku?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MatsEn89 skrev: lør nov 06, 2021 1:41 am
kytec skrev: lør nov 06, 2021 1:34 am Flere konkrete tips om serier og filmer takk.

Dune er sikkert spektakulært, men det middelalderen møter sci-fi har ikke funket så langt for min del.
Hva liker du a? Krim? Doku?
Krim, doku, bio, historiske serier m.a.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

HBO har fortsatt tidenes true crime dokumentarer i The Jinx, for dem som ikke har sett den enda.


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 1:51 am HBO har fortsatt tidenes true crime dokumentarer i The Jinx, for dem som ikke har sett den enda.
Foreslo den ; )

Band of Brothers må ses

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Band of Brothers må absolutt sees ja. Har sett den ett to-sifret antall ganger, og det er alltid noe nytt man legger merke til for hver gang man ser den. I tillegg til at den har verdens råeste intro, og verdens beste enkeltstående episode i episode 6, Bastogne.

Ellers er også The Pacific fantastisk, og ekstremt undervurdert. Generation Kill er også en av HBOs virkelige perler.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Generation Kill, ja. Der snakker vi klasse.
For en cast og dialog fra David Simon. Rimelig revolusjonerende serieskaper

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MatsEn89 skrev: lør nov 06, 2021 2:17 am Generation Kill, ja. Der snakker vi klasse.
For en cast og dialog fra David Simon. Rimelig revolusjonerende serieskaper
Heisan!
Må ta et gjensyn med den, tror jeg har gått glipp av noen episoder til og med :shock:

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Får kun engelsk tekst på HBO Max i dag.

Er det samme hos andre?

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

«Kung Fu» , kjempebra serie om en amerikansk tenåringsjente som drar til et kloster i Kina i tre år og lærer Kung Fu. Etter at klosteret blir angrepet av onde ninjaer som dreper alle de andre kvinnelige Kung Fu munkene, reiser hun hjem til USA, og må ordne opp i saker og ting med familien (mest moren) og stoppe slemme kriminelle som gjør livet vanskelig for snille folk. Som oftest ved hjelp av Kung Fu. Samtidig jakter hun også på lederen for de onde ninjaene som stjelte et magisk sverd fra klosteret. Har bare sett to episoder.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 2:06 am Band of Brothers må absolutt sees ja. Har sett den ett to-sifret antall ganger, og det er alltid noe nytt man legger merke til for hver gang man ser den. I tillegg til at den har verdens råeste intro, og verdens beste enkeltstående episode i episode 6, Bastogne.

Ellers er også The Pacific fantastisk, og ekstremt undervurdert. Generation Kill er også en av HBOs virkelige perler.
Første tanken min til dette var "ikke The Breaking Point (personlig favoritt) eller Why We Fight?". Min andre tanke var "fuck, tror jeg må se Band of Brothers på nytt". Bare å sette på Currahee igjen og kose seg nå, takker.

The Pacific er en fabelaktig serie ja! Tror største grunnen til at den er undervurdert er at alle forventet en ny Band of Brothers, noe som er bortimot umulig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: søn nov 07, 2021 10:30 pm Husker noen her hvilke klokkeslett Succession og Curb har blitt lagt ut de to siste natt til mandagene på HBO Max?
Jævla seint med curb. Jeg har like så godt lasta ned episodene

Edit: På min HBO kom Angel Muffin i går. Så tror du ligger en hel uke foran meg 🙃

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

HeskeyTime skrev: man nov 08, 2021 3:48 pm
Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 2:06 am Band of Brothers må absolutt sees ja. Har sett den ett to-sifret antall ganger, og det er alltid noe nytt man legger merke til for hver gang man ser den. I tillegg til at den har verdens råeste intro, og verdens beste enkeltstående episode i episode 6, Bastogne.

Ellers er også The Pacific fantastisk, og ekstremt undervurdert. Generation Kill er også en av HBOs virkelige perler.
Første tanken min til dette var "ikke The Breaking Point (personlig favoritt) eller Why We Fight?". Min andre tanke var "fuck, tror jeg må se Band of Brothers på nytt". Bare å sette på Currahee igjen og kose seg nå, takker.

The Pacific er en fabelaktig serie ja! Tror største grunnen til at den er undervurdert er at alle forventet en ny Band of Brothers, noe som er bortimot umulig.
Hehe, når man driver å ramser opp de beste BoB-episodene så prater man ikke om store forskjeller, men de to episodene du nevner er med på min topp tre sammen med Bastogne. Den kirkescenen i Breaking Point er min favorittscene, tror jeg.

Må nok ha ett gjensyn selv nå :lol:

Ja, dessverre så har The Pacific fått ett ufortjent rykte i sammenligningen med BoB. Krigen de deltok i var på mange måter mye mer brutal, og passer seg kanskje bedre som en storfilm, som Letters from Iwo Jima feks. Jeg husker ikke disse enkeltepisodene i The Pacific i like stor grad som BoB, men jeg synes avslutningen i førstnevnte er mye sterkere når de også ser på konsekvensene fra krigen, og den sitter i i en mye større grad enn avslutningen til BoB.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant mediestrategi fra HBO om dagen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/ALxG ... _row5_pos1

startelver

Legg inn av startelver »

Var ikke klar over at alle sesongene av Curb Your Enthusiasm ligger ute på HBO. Da har jeg en del å gå igjennom ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Jeg finner ikke serien Valley of Tears. Den fantes på HBO Nordic men har tydeligvis ikke blitt med over på HBO Max.

Ettersom det er en israelsk serie som omhandler Yom Kippur krigen i 1973 mistenker jeg at det kan ha noe å gjøre med at vi nå tilhører EMEA-området (Europa, Midt-Østen og Afrika).

Har prøvd å kontakte HBO Max men så langt har de ikke svart på være seg email eller meldinger.

PS. Man får forøvrig ikke noe vettig ut av melding tjenesten, den er en "digital assistent" som kun klarer å genererere goddag mann økseskaft svar :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Jøss, denne gangen fikk jeg faktisk svar på email.

Vi jobber med å få alt av innhold på plass etter sammenslåingen, men på grunn av rettigheter og diverse har noe innhold blitt forsinket. Forhåpentligvis skal det være på plass igjen snart.

Ja det håper jeg også, jeg holder dog ikke pusten imens jeg venter :D

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Begynte på en serie i går - The Leftovers.

Wtf. virker som det er bare tull, men ser den har fått bra omtale. Er det noe å se på?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»