Nok lister nå!

Svar
DoktorS

Nok lister nå!

Legg inn av DoktorS »

OK: "Norge kapret annenplassen på Lonely Planets liste over verdens beste reisemål i 2022, skriver CNN."

Er det ikke nok slike lister nå - i alle fall er det nok artikler som er avskrift av avskrift om slike ting. Det er en eller annen mer eller mindre tilfeldig gruppe som sitter og lager disse listene.

Det er ikke mer enn 200 land i verden. I løpet av en periode på 20 år vil dermed alltid vårt eget land komme inn på listen, for listene er jo uinteressante om det er de samme landene hver gang.

Nylig var vel bydel Sagene i Oslo også på en eller annen kåring... Som en kul bydel... Jaja. Og hva så?

Forfun

Legg inn av Forfun »

Liker lister jeg. Leser en del av dem, men bruker de ikke så aktivt. God underholdning. Men reiser ikke etter listene. Du sier det er 200 land, så etterhvert må alle komme på en liste hver 20 år. Tror mange land aldri havner på disse listene. Alle land har noe, men ikke nødvendigvis nok til å havne på en Top 10 liste.

Gi meg flere lister.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Tveegget sverd for Norge å havne i en slik situasjon at steder i Norge havner på en slik liste.
Da kommer jo masse turister, og hva møter dem? Køer og stengte toaletter....dersom de i det hele tatt finnes.
Og da går vi i harnisk-modus på grunn av at turistene gjør fra seg her og der.
Det er ikke spesielt fint å legge opp reiseruta etter hvilke steder som er på best-lista....dersom man ikke trives med i overkant mange andre turister som er i veien.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Forfun skrev: søn okt 31, 2021 9:50 pm Liker lister jeg. Leser en del av dem, men bruker de ikke så aktivt. God underholdning. Men reiser ikke etter listene. Du sier det er 200 land, så etterhvert må alle komme på en liste hver 20 år. Tror mange land aldri havner på disse listene. Alle land har noe, men ikke nødvendigvis nok til å havne på en Top 10 liste.

Gi meg flere lister.
Nei, men nettopp - tar man høyde for at det er færre enn 200 land som er aktuelle, så er jo resirkuleringen av land enda større, og listene enda mer meningsløse...

For øvrig er det medienes påhopping på slike ting jeg reagerer mest på, intetsigende og meningsløs journalistikk. Dog så jeg ikke denne omtalt så mange steder, så det er tydelig av noen synes det er nok - og/eller at de bare forstår at de er nyttige idioter for LP og andre som ønsker seg gratis omtale.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»