Metal tråden

Svar
vadefugl

Re: Metal tråden

Legg inn av vadefugl »

GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 4:18 pm Nytt Exodus-album denne helgen. Ikke hørt gjennom enda, men er jo spent på om de klarer å holde nivået de har gjort de siste årene. Konserten på Rockefeller februar 2020 var jo også meget bra.
Nå ble jeg nysgjerrig så jeg lytter til skiva. Høres raskt ut

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Jeg postet denne på off-topic, men passer jo fint her.

Jeg er stor fan av Judas Priest. Sanger som Metal Gods og Beyond the Realms of Death, samt mange andre er for meg klassikere. De fleste begynner i det små og tar spillejobbene dem får. Heder og ære til den som vet hvilket år denne konserten fant sted.

Bilde

BioDex

Legg inn av BioDex »

Har metal folka her sett denne doku'en? https://tv.nrk.no/serie/helvete

Er ikke fan av genren, men denne dokumentaren var fornøyelig.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

I det myke hjørnet i kveld...tror det har noe med solsnu eller noe..


trønderen

Legg inn av trønderen »

BioDex skrev: ons des 01, 2021 3:39 pm Har metal folka her sett denne doku'en? https://tv.nrk.no/serie/helvete

Er ikke fan av genren, men denne dokumentaren var fornøyelig.
Jeg har de siste årene hatt en viss fasinasjon for black metal, selv om jeg ikke klarer å høre på det, med noen få unntak.
Derfor elsket jeg denne dokumentarserien. Jeg så den to ganger på kort tid. For de som kjenner godt til den norske black metal-historien er det sikkert ikke så mye nytt, men for meg som var ganske ny, var den veldig interessant.

Jeg anbefaler også Trygdekontoret-dokumentaren der Seltzer er med Jørn Stubberud (bassisten i Mayhem). Den er bare en halvtime lang, men det er fornøyelig halvtime.

Hva synes forresten black metal-fansen om filmen Lords of Chaos? Jeg likte den, men jeg mener å ha hørt at spesielt Mayhem-fansen ikke er spesielt fornøyde?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

trønderen skrev: fre des 24, 2021 12:35 am
BioDex skrev: ons des 01, 2021 3:39 pm Har metal folka her sett denne doku'en? https://tv.nrk.no/serie/helvete

Er ikke fan av genren, men denne dokumentaren var fornøyelig.
Jeg har de siste årene hatt en viss fasinasjon for black metal, selv om jeg ikke klarer å høre på det, med noen få unntak.
Derfor elsket jeg denne dokumentarserien. Jeg så den to ganger på kort tid. For de som kjenner godt til den norske black metal-historien er det sikkert ikke så mye nytt, men for meg som var ganske ny, var den veldig interessant.

Jeg anbefaler også Trygdekontoret-dokumentaren der Seltzer er med Jørn Stubberud (bassisten i Mayhem). Den er bare en halvtime lang, men det er fornøyelig halvtime.

Hva synes forresten black metal-fansen om filmen Lords of Chaos? Jeg likte den, men jeg mener å ha hørt at spesielt Mayhem-fansen ikke er spesielt fornøyde?
Har ikke sett den og har heller ikke planer om det. Det jeg har sett av klipp har bare vært kleint og de jeg har prata med som faktisk har sett den sier at de vil måtte leve med det faktum at dette var tid brukt som de aldri får tilbake..... Det er og verdt å nevne at verken gutta i Mayhem, Darkthrone eller Vikernes selv ga tillatelse til å bruke musikken deres i filmen.
Filmskaperen var vel ex trommisen i Bathory og om jeg ikke husker feil.

trønderen

Legg inn av trønderen »

TrondLFC skrev: fre des 24, 2021 3:16 pm Filmskaperen var vel ex trommisen i Bathory og om jeg ikke husker feil.
Stemmer. Jonas Åkerlund. Et raskt søk på Wikipedia forteller at han var trommis der i 1 år. Jeg ser han har laget veldig mange musikkvideoer for mange ulike band og artister.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

trønderen skrev: fre des 24, 2021 12:35 am Hva synes forresten black metal-fansen om filmen Lords of Chaos? Jeg likte den, men jeg mener å ha hørt at spesielt Mayhem-fansen ikke er spesielt fornøyde?
Har heller ikke sett denne. Hadde egentlig tenkt å gjøre det, men desto mer jeg har hørt om den, desto mindre motivasjon har jeg for å faktisk se den.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Har tydeligvis gjort noe riktig i oppdragelsen av min nå 15 år gamle sønn, han har anlegget på full guffe på badet i kveldsritualet sitt. Spillelisten hans så langt : Ozzy / Lemmy - Hellraiser
Motörhead - Born To Raise Hell
Mötley Crüe - Kickstart My Heart
Mötley Crüe - Live Wire
Black Sabbath - War Pigs
Van Halen - Jump

Rock is not dead Gene :twisted: :twisted:

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Nye Funeral Mist! Åh herre jemini

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Litt Ensiferum til å kickstarte helga





Man får nesten lyst til å flytte inn i de finske skoger når man hører musikken til de her karene

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Kan ikke fordra klovnemusikk slik som det over her. Alle band som maler striper i ansiktet, gjerne med farger, suger balle. Det er i alle fall min erfaring. Har ingenting med metal å gjøre, de bør melde seg inn i Leikaringen der de hører hjemme, så kan de sparke hatten av staven til krampa tar dem.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: lør jan 15, 2022 12:03 pm Kan ikke fordra klovnemusikk slik som det over her. Alle band som maler striper i ansiktet, gjerne med farger, suger balle. Det er i alle fall min erfaring. Har ingenting med metal å gjøre, de bør melde seg inn i Leikaringen der de hører hjemme, så kan de sparke hatten av staven til krampa tar dem.
Haha.Tommel sendt i posten. Er siste rest av fremprovoserte testosteroner i form av musikk i en hverdag ellers preget av sukkerholdige energidrikker og gaming som preger den type målgruppe der, ja.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Råeste og tøffeste coveren i hele universet asså


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

PowersIave skrev: fre jan 14, 2022 2:25 pm Litt Ensiferum til å kickstarte helga





Man får nesten lyst til å flytte inn i de finske skoger når man hører musikken til de her karene
Ensiferum er selvsagt helt sjef🤘😎🤘

BioDex

Legg inn av BioDex »

TrondLFC skrev: lør jan 15, 2022 7:30 pm
PowersIave skrev: fre jan 14, 2022 2:25 pm Litt Ensiferum til å kickstarte helga





Man får nesten lyst til å flytte inn i de finske skoger når man hører musikken til de her karene
Ensiferum er selvsagt helt sjef🤘😎🤘
Første albumet deres er helt konge;


Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

GiPazzini_85 skrev: lør jan 15, 2022 2:24 pm
Rexwiller skrev: lør jan 15, 2022 12:03 pm Kan ikke fordra klovnemusikk slik som det over her. Alle band som maler striper i ansiktet, gjerne med farger, suger balle. Det er i alle fall min erfaring. Har ingenting med metal å gjøre, de bør melde seg inn i Leikaringen der de hører hjemme, så kan de sparke hatten av staven til krampa tar dem.
Haha.Tommel sendt i posten. Er siste rest av fremprovoserte testosteroner i form av musikk i en hverdag ellers preget av sukkerholdige energidrikker og gaming som preger den type målgruppe der, ja.
Det verste er jo at disse bandene består av dyktige musikere, rent teknisk sett. Når de likevel lager fjasmusikk må det jo skyldes svekkete sjelsevner, eller at man har gått med en promille på rundt 3 i årevis. Det bandet som var på eurovision i går er jo et prakteksempel på hvor ille det kan gå. Gremmes av at slikt tull omtales som metal.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rexwiller skrev: søn jan 16, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør jan 15, 2022 2:24 pm
Rexwiller skrev: lør jan 15, 2022 12:03 pm Kan ikke fordra klovnemusikk slik som det over her. Alle band som maler striper i ansiktet, gjerne med farger, suger balle. Det er i alle fall min erfaring. Har ingenting med metal å gjøre, de bør melde seg inn i Leikaringen der de hører hjemme, så kan de sparke hatten av staven til krampa tar dem.
Haha.Tommel sendt i posten. Er siste rest av fremprovoserte testosteroner i form av musikk i en hverdag ellers preget av sukkerholdige energidrikker og gaming som preger den type målgruppe der, ja.
Det verste er jo at disse bandene består av dyktige musikere, rent teknisk sett. Når de likevel lager fjasmusikk må det jo skyldes svekkete sjelsevner, eller at man har gått med en promille på rundt 3 i årevis. Det bandet som var på eurovision i går er jo et prakteksempel på hvor ille det kan gå. Gremmes av at slikt tull omtales som metal.
Har et råd til deg : Ikke hør på noe av dette, la vær og hør noe du liker heller :)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: søn jan 16, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør jan 15, 2022 2:24 pm
Rexwiller skrev: lør jan 15, 2022 12:03 pm Kan ikke fordra klovnemusikk slik som det over her. Alle band som maler striper i ansiktet, gjerne med farger, suger balle. Det er i alle fall min erfaring. Har ingenting med metal å gjøre, de bør melde seg inn i Leikaringen der de hører hjemme, så kan de sparke hatten av staven til krampa tar dem.
Haha.Tommel sendt i posten. Er siste rest av fremprovoserte testosteroner i form av musikk i en hverdag ellers preget av sukkerholdige energidrikker og gaming som preger den type målgruppe der, ja.
Det verste er jo at disse bandene består av dyktige musikere, rent teknisk sett. Når de likevel lager fjasmusikk må det jo skyldes svekkete sjelsevner, eller at man har gått med en promille på rundt 3 i årevis. Det bandet som var på eurovision i går er jo et prakteksempel på hvor ille det kan gå. Gremmes av at slikt tull omtales som metal.
De vet at de kan tjene penger på den type ræl. Se bare på Sabaton. "Episk" dilldall som selger inn til gutterommet og ut på campingplassen. Det er et temmelig stort marked. På mange måter har disse knekt en noenlunde lik kode som disse dansebandene.

BioDex

Legg inn av BioDex »

TrondLFC skrev: søn jan 16, 2022 11:31 am
Rexwiller skrev: søn jan 16, 2022 11:25 am
GiPazzini_85 skrev: lør jan 15, 2022 2:24 pm

Haha.Tommel sendt i posten. Er siste rest av fremprovoserte testosteroner i form av musikk i en hverdag ellers preget av sukkerholdige energidrikker og gaming som preger den type målgruppe der, ja.
Det verste er jo at disse bandene består av dyktige musikere, rent teknisk sett. Når de likevel lager fjasmusikk må det jo skyldes svekkete sjelsevner, eller at man har gått med en promille på rundt 3 i årevis. Det bandet som var på eurovision i går er jo et prakteksempel på hvor ille det kan gå. Gremmes av at slikt tull omtales som metal.
Har et råd til deg : Ikke hør på noe av dette, la vær og hør noe du liker heller :)
Anbefaler Justine Biber eller Tyler Swiff

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

BioDex skrev: søn jan 16, 2022 3:28 pm
TrondLFC skrev: søn jan 16, 2022 11:31 am
Rexwiller skrev: søn jan 16, 2022 11:25 am

Det verste er jo at disse bandene består av dyktige musikere, rent teknisk sett. Når de likevel lager fjasmusikk må det jo skyldes svekkete sjelsevner, eller at man har gått med en promille på rundt 3 i årevis. Det bandet som var på eurovision i går er jo et prakteksempel på hvor ille det kan gå. Gremmes av at slikt tull omtales som metal.
Har et råd til deg : Ikke hør på noe av dette, la vær og hør noe du liker heller :)
Anbefaler Justine Biber eller Tyler Swiff

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TrondLFC skrev: søn jan 16, 2022 11:31 am Har et råd til deg : Ikke hør på noe av dette, la vær og hør noe du liker heller :)
Her røper du at du er både gammel, og lite kul. Det er bare de aller tøffeste 14-åringene som føler de må rakke ned på alt de ikke liker selv.

P. S. All musikk jeg ikke hører på er drit! Så det så!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Tjaaah skrev: man jan 17, 2022 3:01 pm
TrondLFC skrev: søn jan 16, 2022 11:31 am Har et råd til deg : Ikke hør på noe av dette, la vær og hør noe du liker heller :)
Her røper du at du er både gammel, og lite kul. Det er bare de aller tøffeste 14-åringene som føler de må rakke ned på alt de ikke liker selv.

P. S. All musikk jeg ikke hører på er drit! Så det så!

Vel jeg tenker at Fenriz som akkurat rundet 50 har banet vei for alle oss som vil være kul så jeg tenker det er håp for både meg og deg :D

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nightwish skrev: man nov 29, 2021 7:21 pm Jeg postet denne på off-topic, men passer jo fint her.

Jeg er stor fan av Judas Priest. Sanger som Metal Gods og Beyond the Realms of Death, samt mange andre er for meg klassikere. De fleste begynner i det små og tar spillejobbene dem får. Heder og ære til den som vet hvilket år denne konserten fant sted.

Bilde
Kult. 1975 var det herrens år, og egentlig litt surrealistisk i dag. Var litt tidlig for meg, men det gikk rykter om det 10 år senere når bandet ble flittig spilt i min bule.
https://www.innherred.no/kultur/i/bzkka ... pa-reehaug

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Fernandovonarb skrev: man jan 24, 2022 7:29 pm Kult. 1975 var det herrens år, og egentlig litt surrealistisk i dag. Var litt tidlig for meg, men det gikk rykter om det 10 år senere når bandet ble flittig spilt i min bule.
https://www.innherred.no/kultur/i/bzkka ... pa-reehaug
Finnes vel neppe noe opptak av den konserten. Jaja, hvem vet om det ikke er en bootleg. Hadde vel kun gitt ut albumet Rocka Rolla på den tiden.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ingen som har reklamert for dokuen om Backstreet Girls her. Kom tilfeldigvis over den her en kveld, og må si at jeg storkoste meg den drøye timen det varte. Gutta lever virkelig opp til myten om hvordan rockere skal leve. Terningkast 6 fra meg er herved gitt, og konsert ila året med de skal jeg oppsøke. Jeg lover.
https://tv.nrk.no/program/KOID75003021

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

BioDex skrev: søn jan 16, 2022 8:41 am
Liker den godt. Iron er for øvrig min favoritt, den er en gjenganger når jeg trener. Motiverende musikk! :D

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

BioDex skrev: søn jan 16, 2022 3:28 pm Anbefaler Justine Biber eller Tyler Swiff
Ey, ikke noe stygt om Taylor Swift. En av mine absolutte favoritter når jeg velger å ikke høre på metal.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hva synes dere om black metal bandet, Necrofhobic? Steintøft band mener jeg

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: lør jan 29, 2022 9:27 pm Hva synes dere om black metal bandet, Necrofhobic? Steintøft band mener jeg
Mener å være greit up to date når det kommer til BM men disse har jeg ikke hørt. Må sjekkes ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»