Metal tråden

Svar
PowersIave

Re: Metal tråden

Legg inn av PowersIave »

Rammstein ute med ny singel, nytt album kommer 29.april

Bra låt



Sabaton er også aktuell med ny plate, "The War to End All Wars". Har ikke vært helt fenget av de siste platene, men denne er ganske bra. Beste siden Heroes vil jeg påstå


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: søn jan 30, 2022 11:27 am
Fernandovonarb skrev: man jan 24, 2022 7:29 pm
Nightwish skrev: man nov 29, 2021 7:21 pm Jeg postet denne på off-topic, men passer jo fint her.

Jeg er stor fan av Judas Priest. Sanger som Metal Gods og Beyond the Realms of Death, samt mange andre er for meg klassikere. De fleste begynner i det små og tar spillejobbene dem får. Heder og ære til den som vet hvilket år denne konserten fant sted.

Bilde
Kult. 1975 var det herrens år, og egentlig litt surrealistisk i dag. Var litt tidlig for meg, men det gikk rykter om det 10 år senere når bandet ble flittig spilt i min bule.
https://www.innherred.no/kultur/i/bzkka ... pa-reehaug
Skuffende at ikke Judas Priest selv kunne spille opp til dans etter konserten.
De kunne nå i alle fall ha lært seg noen Gluntan- og Thorleifs-sanger og bidratt litt til festen.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Noen tanker om Nyeste Funeral Mist og Deathspell Omega ?

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lars Jubas skrev: fre apr 29, 2022 9:53 pm Noen tanker om Nyeste Funeral Mist og Deathspell Omega ?
Må sjekke. Er på en lang føkkings båttur, så nedlasting av ny musikk tar litt tid.
Fikk forøvrig tips om et prosjekt med Autopsy-gjengen. Har ikke hørt mye ennå, men lovende


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Har folk hørt på den nye til Meshuggah da? Åpenbart heavy og teknisk til tusen, samtidig som det er en del melodiøst inni der også. Gjenstår å ta meg tiden til å sette meg ned og virkelig høre på skiva, så har ikke noen kjempesterke inntrykk av den enda.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Fikk en artig anbefaling av YouTube musikk. Nemlig en EP av Immortal.Ikke av det norske BM bandet, men av et ukjent trash metal band med samme navn

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: søn mai 29, 2022 10:03 pm Fikk en artig anbefaling av YouTube musikk. Nemlig en EP av Immortal.Ikke av det norske BM bandet, men av et ukjent trash metal band med samme navn
Hm, trodde Demonaz holdt på med noe varemerke søking her..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Da blir det å ta turen til DNB Arena i kveld. Judas Priest byr opp til dans så det gledes :)

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

PowersIave skrev: fre mar 11, 2022 5:15 pm

Sabaton er også aktuell med ny plate, "The War to End All Wars". Har ikke vært helt fenget av de siste platene, men denne er ganske bra. Beste siden Heroes vil jeg påstå

Hvordan liker du dette alternativet?



De drepte fienden for brødsmuler!

Kan du ha forblitt en menneskelig som har gått gjennom dette helvete ?

(Dette er sitater av sanger.)

(Det St. Petersburg)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter på det danske black metal bandet, Nyredolk. De raserte sine instrumenter etter en konsert

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

vadefugl skrev: fre jun 17, 2022 10:52 am Lytter på det danske black metal bandet, Nyredolk. De raserte sine instrumenter etter en konsert
Utaktisk dersom de har like dårlig råd som de fleste andre relativt nye BM band :)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører nå på danske trash metal bandet, Lifesick. Tunge greier

Lezah

Legg inn av Lezah »

Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: lør jun 18, 2022 3:39 pm Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.
Hmm. Må sjekkes

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: søn jun 19, 2022 9:02 pm
Lezah skrev: lør jun 18, 2022 3:39 pm Begynt å utforske Be'lakor litt nå. Australsk melodisk death metal er de klassifisert som, det er vel greit nok men mye annet her. Mye direkte vakker musikk.
Hmm. Må sjekkes
I all fall det albumet jeg linket til funker bra. Gøteborg death-ish.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Frister meg dette døds metal fra Sverige

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Høres ut som om de er inspirert av nyere Maiden. Ikke noe heavy akkurat

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm
vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Machine_Head skrev: tir jun 21, 2022 9:43 am
Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm
vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!
Jeg er ikke guru på DM og er mer thrash-fyr, men alle skiver som har Andy Laroque med er seff bedre enn de som ikke har det ;) Personlig, hvis man skal snakke om "melodic death metal" generelt og ikke kun de svenske bandene, så tror jeg nesten jeg foretrekker Carcass. Ikke for det, Death kunne jo være melodiske så det holdt også.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Lezah skrev: tir jun 21, 2022 10:30 am
Machine_Head skrev: tir jun 21, 2022 9:43 am
Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm

Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!
Jeg er ikke guru på DM og er mer thrash-fyr, men alle skiver som har Andy Laroque med er seff bedre enn de som ikke har det ;) Personlig, hvis man skal snakke om "melodic death metal" generelt og ikke kun de svenske bandene, så tror jeg nesten jeg foretrekker Carcass. Ikke for det, Death kunne jo være melodiske så det holdt også.
Death er helt fantastisk, utrolig synd at det gikk som det gikk ned Chuck Schuldiner. Et musikalsk geni! Den blandingen av brutalitet og melodisk lyd på Symbolic er noe helt spesielt. Coveren deres av Painkiller er også legendarisk.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Machine_Head skrev: tir jun 21, 2022 9:43 am
Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm
vadefugl skrev: søn jun 19, 2022 11:15 pm Ikke noe heavy akkurat
Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!
Edge of Sanity, Hypocrisy, Diabolical, Diabolical Masquerade, In Flames osv. Personlig synes jeg både Crimson og Purgatory Afterglow med EoS er bedre enn SoS med At the Gates. Nå er ikke alle de bandene jeg ramsa opp nødvendigvis fra selve Gøteborg, men de er svenske og fellesnevnere er gjerne Dan Swanø og/eller Peter Tagtgren. De som holder svenskesound-fanen høyest nå er Necrophobic og Watain, selv om de også har holdt på i hhv over 20 og 30 år hehe

Jeg liker begge de to for de er mørkere enn det mer standard In Flames/At The Gates-stuket, men har samtidig ivaretatt melodiøsiteten


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rob...sier ikke mer🤘😎🤘


Lezah

Legg inn av Lezah »

Ikke video, men et rykte som svirrer veldig for tiden.

https://blabbermouth.net/news/rumor-pan ... zakk-wylde

Jeg er skeptisk. 50% av bandet holder imo ikke. SW er ikke Dimebag. Vært bedre å ha en slags engangsgreie med flere gjestemusikere, som en slags tribute til brødrene.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lezah skrev: tor jul 14, 2022 11:15 am Ikke video, men et rykte som svirrer veldig for tiden.

https://blabbermouth.net/news/rumor-pan ... zakk-wylde

Jeg er skeptisk. 50% av bandet holder imo ikke. SW er ikke Dimebag. Vært bedre å ha en slags engangsgreie med flere gjestemusikere, som en slags tribute til brødrene.
100% enig, føler at dette blir helt feil. Ingenting å si på gutta som er oppgitt som step inns men de er ikke Pantera materiale.
Hadde vært mye bedre med en engangsgreie ja hvor man f.eks feiret 30 års jubileum for Vulgar Display of Power.

PS ser at noen har vært inne å redigert wiki siden deres og, med Rex og Phil som bandmedlemmer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pantera

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lezah skrev: søn jun 19, 2022 9:23 pm I all fall det albumet jeg linket til funker bra. Gøteborg death-ish.
Gøteborg-ish, men for min del langt mer forseggjort en det meste annet i sjangeren. Nesten litt progressive i arrangementene, og produksjonen er helt glimrende. De har egentlig blitt mitt go to melodethband, sammen med Hypocrisy. En sjanger jeg hører en del mindre på enn før, så da trenger jeg ikke så mye alternativer.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lezah skrev: tir jun 21, 2022 10:30 am
Machine_Head skrev: tir jun 21, 2022 9:43 am
Lezah skrev: man jun 20, 2022 12:23 pm

Ikke erke-death, nei. Men blir nok riktigst hvis man skal kategorisere dem.

De er fra Australia, ikke Sverige. Gøteborg har dog en egen "stil" når det gjelder death metal, nesten som en sub-sjanger.
At The Gates er vel sub-sjangerens “crowning achievement”? Slaughter of The Soul er et spinnvillt bra album!
Jeg er ikke guru på DM og er mer thrash-fyr, men alle skiver som har Andy Laroque med er seff bedre enn de som ikke har det ;) Personlig, hvis man skal snakke om "melodic death metal" generelt og ikke kun de svenske bandene, så tror jeg nesten jeg foretrekker Carcass. Ikke for det, Death kunne jo være melodiske så det holdt også.
Her er vi på linje.Spesielt Surgical Steel skiva og Heartwork.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Lezah skrev: tor jul 14, 2022 11:15 am Ikke video, men et rykte som svirrer veldig for tiden.

https://blabbermouth.net/news/rumor-pan ... zakk-wylde

Jeg er skeptisk. 50% av bandet holder imo ikke. SW er ikke Dimebag. Vært bedre å ha en slags engangsgreie med flere gjestemusikere, som en slags tribute til brødrene.
Tror ikke det blir med ZW.Dette kan bli alt fra pinlig til fett.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »


Gleder meg litt til MF i Bergen.Låter konge

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lars Jubas skrev: fre jul 15, 2022 11:08 am
Gleder meg litt til MF i Bergen.Låter konge
MF er verdens Satan. MEN, jeg liker ikke hvordan det ble med Denner. Ikke for det, skulle gjerne ha vært på dem...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»