Metal tråden

Svar
Lezah

Re: Metal tråden

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Lezah skrev: fre feb 10, 2023 3:05 pm
GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)
Jeg har ikke fulgt med så mye som jeg gjorde tidligere, men enkelte band og deres utgivelser har jeg fått med meg det er ikke helsvart (høhø)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: fre feb 10, 2023 3:05 pm
GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.

Immolation, Hate Eternal og Deicide har alle gitt ut fete skiver etter 2010. Nile leverer kvalitet gang etter gang. Death toget holdes tøffende under Death to All uten at det har kommet noe nytt materiale, men who cares :twisted:

Jeg vil igjen nevne Blood Red Throne som holder koken som faen her hjemme. Grisefet DM og noen aldeles herlige liveopptredener. Jeg glemmer garantert noen som jeg kommer med senere

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Har ikke bidratt med noe grimt så langt i tråden. Fikser det med disse rogalendingene:



Og når jeg tenker meg om, denne klassikeren her:


Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
Abs. Og band som Gojira, Behemoth, Carcass, Dying Fetus lever også, og spiller for støtte publikum enn noensinne (kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lezah skrev: lør feb 11, 2023 5:18 pm
Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
(kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: lør feb 11, 2023 5:18 pm
Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
Abs. Og band som Gojira, Behemoth, Carcass, Dying Fetus lever også, og spiller for støtte publikum enn noensinne (kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).
Behemoth vil for meg havne mer i BM enn DM bøtta. De andre tre er jeg enig i og tenkte i samme baner etter jeg posta igår. Gojira ga ut ei bra skive i fjor, litt tilbake til røttene. Carcass oppdaget jeg i skrivende stund ga ut ei skive i 2021 (Torn Arteries)...flaaaaaaaaut!!! Setter den på sporenstreks!!
Dying Fetus er sinnsykt morsomt. De drar gore til nye høyder jo mer jeg hører på de, og riff og låter generelt er knalltøft

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

dobbel

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 7:07 pm
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.


[/quote]

Ikke hørt den heller. Dette nærmer seg tur til skauen med et kort rep...Setter på når jeg har hørt ei stund på gla'metall med Carcass ;)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Carcass er konge. Heller ikke feil at de er fra Liverpool😎

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: lør feb 11, 2023 9:59 pm Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk
Heartwork og Surgical Steel er helt sjef.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjappfot1917 skrev: lør feb 11, 2023 8:24 pm
TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 7:07 pm
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.

Ikke hørt den heller. Dette nærmer seg tur til skauen med et kort rep...Setter på når jeg har hørt ei stund på gla'metall med Carcass ;)
[/quote]
Kongealbum. Anbefales på full guffe til ungene rett før leggetid etter at de er proppet full i brus og godteri😉

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 11:08 pm
Kongealbum. Anbefales på full guffe til ungene rett før leggetid etter at de er proppet full i brus og godteri😉
[/quote]

Måtte sette på fra og med Illud den første. MA er grisetøft, selv om dette er relativt annerledes fra f.eks Altars of Madness. Ungene mine er såpass herdet at jeg må nok slite for å finne noe de reagerer spesielt på :lol: :mrgreen:

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

vadefugl skrev: lør feb 11, 2023 9:59 pm Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk
Carcass er noe for seg selv. De er knallgode musikere som klarer å kombinere melodiøsitet med brutalitet på en måte ikke mange andre klarer. Og så er de lite repetative ift f.x en del av de svenske melodeath bandene...heldigvis

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Noen måneder siden denne kom. Synes Darkthrone alltid leverer og denne er intet unntak.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:13 am
vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D
Grei plate hvis man klarer å godta at bandet ikke lenger spiller Black Metal. Blir noe positivt overrasket over retningen de har tatt

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:11 am
Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:13 am
vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D
Grei plate hvis man klarer å godta at bandet ikke lenger spiller Black Metal. Blir noe positivt overrasket over retningen de har tatt
For oss som greier å nyte musikk uten å henge oss opp i kategorier, er det suverent.
De har vel holdt det gående i rundt 35 år og jeg synes at de i det minste fortsatt leverer stabilt etter "kneippbrød" prinsippet ( ref. Fenriz ) :)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@TrondLFC Selv foretrekker jeg kjapp musikk med fuzz-gitar. Altså det motsatte av hva Darkthrone spiller

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 5:44 am @TrondLFC Selv foretrekker jeg kjapp musikk med fuzz-gitar. Altså det motsatte av hva Darkthrone spiller
Joda, veldig mye bra der ute med høyt tempo.

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:11 am
Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:13 am
vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D
Grei plate hvis man klarer å godta at bandet ikke lenger spiller Black Metal. Blir noe positivt overrasket over retningen de har tatt
Personlig har jeg null problemer med stilendringer, så lenge det som lages er bra. :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:32 am Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi
Live-skive?

Jeg vet ikke hvorfor, men får aldri helt sansen for Anthrax. Skjønner det ikke selv. Jeg digger trash så det burde være right up my back alley, men særlig sammenlignet med de tre andre Big 4-bandene syns jeg det er milevis unna. For all del flere kule enkeltlåter, men jeg binge-lytter ikke på flere album i strekk slik jeg gjerne gjør med Testament, Exodus etc.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Lezah skrev: søn feb 19, 2023 10:48 am
vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:32 am Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi
Live-skive?

Jeg vet ikke hvorfor, men får aldri helt sansen for Anthrax. Skjønner det ikke selv. Jeg digger trash så det burde være right up my back alley, men særlig sammenlignet med de tre andre Big 4-bandene syns jeg det er milevis unna. For all del flere kule enkeltlåter, men jeg binge-lytter ikke på flere album i strekk slik jeg gjerne gjør med Testament, Exodus etc.
Enig. Litt for jolly og litt for mye pønk for min smak.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lezah skrev: søn feb 19, 2023 10:48 am
vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:32 am Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi
Live-skive?

Jeg vet ikke hvorfor, men får aldri helt sansen for Anthrax. Skjønner det ikke selv. Jeg digger trash så det burde være right up my back alley, men særlig sammenlignet med de tre andre Big 4-bandene syns jeg det er milevis unna. For all del flere kule enkeltlåter, men jeg binge-lytter ikke på flere album i strekk slik jeg gjerne gjør med Testament, Exodus etc.
Dette er veldig beskrivende for mitt forhold til Iron Maiden.
Dette er et band jeg bare har dritlyst til å digge for de har det meste ; dritkule platecover, attityd og fremstår som meget oppegående....men jeg får bare ikke tak i låtene deres og jeg greier ikke å sette fingeren på det, det blir bare meh...Fear of The Dark og Hallowed Be Thy Name kan fint gå på repeat men der stopper det og liksom opp.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bjørn skrev: søn feb 19, 2023 11:05 am
Lezah skrev: søn feb 19, 2023 10:48 am
vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:32 am Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi
Live-skive?

Jeg vet ikke hvorfor, men får aldri helt sansen for Anthrax. Skjønner det ikke selv. Jeg digger trash så det burde være right up my back alley, men særlig sammenlignet med de tre andre Big 4-bandene syns jeg det er milevis unna. For all del flere kule enkeltlåter, men jeg binge-lytter ikke på flere album i strekk slik jeg gjerne gjør med Testament, Exodus etc.
Enig. Litt for jolly og litt for mye pønk for min smak.
Det her er en faktor. Slayer spesielt men også de andre har en viss "mørkhet" som gjør det bare jevnt over tøffere. Nå er jo ingen av de gamle storhetene spesielt skumle i real life/fremstår veldig skumle pdd, men pentagrammer og Angel of Death er noe annet enn Belladonna (som jeg mener er den dårligste vokalisten Anthrax har hatt!) som hoppet rundt med bakfrem-caps og slikt.

Snakker om vokalister og thrash; jeg skulle så gjerne ELSKET Overkill. Men her sliter jeg med vokalen. Og det er synd for Bobby Blitz virker som en av tidenes feteste typer. "Liker" heller ikke Mustaines vokaler men det blir ikke sammenlignbart for det MÅ være han som vræler av gårde i det bandet :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

TrondLFC skrev: søn feb 19, 2023 11:12 am
Lezah skrev: søn feb 19, 2023 10:48 am
vadefugl skrev: søn feb 19, 2023 1:32 am Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi
Live-skive?

Jeg vet ikke hvorfor, men får aldri helt sansen for Anthrax. Skjønner det ikke selv. Jeg digger trash så det burde være right up my back alley, men særlig sammenlignet med de tre andre Big 4-bandene syns jeg det er milevis unna. For all del flere kule enkeltlåter, men jeg binge-lytter ikke på flere album i strekk slik jeg gjerne gjør med Testament, Exodus etc.
Dette er veldig beskrivende for mitt forhold til Iron Maiden.
Dette er et band jeg bare har dritlyst til å digge for de har det meste ; dritkule platecover, attityd og fremstår som meget oppegående....men jeg får bare ikke tak i låtene deres og jeg greier ikke å sette fingeren på det, det blir bare meh...Fear of The Dark og Hallowed Be Thy Name kan fint gå på repeat men der stopper det og liksom opp.
Ja, noen band BURDE men liksom like men uten å få det til...klarer f.eks selv ikke å bli så gad i Purple som jeg "burde". Jeg er VELDIG glad i Maiden, men skyr "slagerne" deres i stor grad :) Run to the Hills klikker jeg snart av. Unntaket er The Trooper, blir aldri lei den.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg er så lei av Iron Maiden at jeg har sluttet å høre på Radio Rock i bilen. Denne Torkild benytter jo enhver anledning til å spille Maiden. Direkte plagsomt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»