Metal tråden

Svar
vadefugl

Re: Metal tråden

Legg inn av vadefugl »

Hate Eternal sitt album fra 2018 høres foreløpig tøft ut. Har ikke hørt på det bandet før

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

vadefugl skrev: tir feb 21, 2023 1:32 am Hate Eternal sitt album fra 2018 høres foreløpig tøft ut. Har ikke hørt på det bandet før
Hate Eternal er deilig




Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Får promotere Legend Metalfest litt mer med lekker norsk dødsmetall også da.
Obliteration fra Kolbotn og The Sickening - grind core - fra Kristiansund beærer bartebyen med sitt nærvær i september. Alle er hjertlig velkommen til å bli med :)




vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå til Lamb of God, de skal til Danmark for å gjøre landet utrygg

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg lyttet til Iced Earth sin The Dark Saga i går. Selv om Jon Schaffer er en høyre-ekstrem idiot så må man bare la seg imponere av musikken han gav ut ihvertfall frem til og med Horror Show.
Jeg får gåsehud hver gang jeg hører A Question Of Heaven.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Snakkes. 68, gjennomsyra av kreft men synger fortsatt ræva av de aller aller fleste andre. RJD!!!


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fikk dette albumet i posten i dag, så nå har jeg en komplett samling med studio-album av disse

Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Elgen skrev: tir feb 28, 2023 6:50 pm Fikk dette albumet i posten i dag, så nå har jeg en komplett samling med studio-album av disse

Bilde
For et band :D Sykt mye fett.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Lezah skrev: tir feb 28, 2023 10:30 pm
Elgen skrev: tir feb 28, 2023 6:50 pm Fikk dette albumet i posten i dag, så nå har jeg en komplett samling med studio-album av disse
► Show Spoiler
For et band :D Sykt mye fett.
Utrolig mange gull-album ja
October Rust var lenge favoritten men etter å ha hørt gjennom alt på nytt igjen finner jeg gull på de aller fleste album!

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »



Det er definitivt bedre enn den mildt sagt skrøplige "Screaming Suicide" dette, men fortsatt "lugger" det veldig med en del repetitive partier som tar bort "drivet" i sangene. Her er det vel fortsatt Ulrich som er den store bremseklossen der sanger med femminutters potensial skal skvises til sju-åtte minutter.

Noe annet er hvor lenge Hetfield skal drive og dyrke melankolien rundt det å være alkoholiker i sangene og projisere alt av dette inn i vanskelige tema. Har pågått i over 20 år nå. På tide å gå videre.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

GiPazzini_85 skrev: tor mar 02, 2023 9:53 am

Det er definitivt bedre enn den mildt sagt skrøplige "Screaming Suicide" dette, men fortsatt "lugger" det veldig med en del repetitive partier som tar bort "drivet" i sangene. Her er det vel fortsatt Ulrich som er den store bremseklossen der sanger med femminutters potensial skal skvises til sju-åtte minutter.

Noe annet er hvor lenge Hetfield skal drive og dyrke melankolien rundt det å være alkoholiker i sangene og projisere alt av dette inn i vanskelige tema. Har pågått i over 20 år nå. På tide å gå videre.
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 1:46 pm
GiPazzini_85 skrev: tor mar 02, 2023 9:53 am

Det er definitivt bedre enn den mildt sagt skrøplige "Screaming Suicide" dette, men fortsatt "lugger" det veldig med en del repetitive partier som tar bort "drivet" i sangene. Her er det vel fortsatt Ulrich som er den store bremseklossen der sanger med femminutters potensial skal skvises til sju-åtte minutter.

Noe annet er hvor lenge Hetfield skal drive og dyrke melankolien rundt det å være alkoholiker i sangene og projisere alt av dette inn i vanskelige tema. Har pågått i over 20 år nå. På tide å gå videre.
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈
Er en del år siden jeg ga dem opp, men de appellerer visstnok til hvermannsen i gata fremdeles post Cliff, da denne perioden blir sett på som en bråkete era som "ingen" kan like ;)

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 1:46 pm
GiPazzini_85 skrev: tor mar 02, 2023 9:53 am

Det er definitivt bedre enn den mildt sagt skrøplige "Screaming Suicide" dette, men fortsatt "lugger" det veldig med en del repetitive partier som tar bort "drivet" i sangene. Her er det vel fortsatt Ulrich som er den store bremseklossen der sanger med femminutters potensial skal skvises til sju-åtte minutter.

Noe annet er hvor lenge Hetfield skal drive og dyrke melankolien rundt det å være alkoholiker i sangene og projisere alt av dette inn i vanskelige tema. Har pågått i over 20 år nå. På tide å gå videre.
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈
Jo, prøv litt. Alt kan ikke være lystbetont hele tiden.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: tor mar 02, 2023 2:44 pm
Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 1:46 pm
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈
Er en del år siden jeg ga dem opp, men de appellerer visstnok til hvermannsen i gata fremdeles post Cliff, da denne perioden blir sett på som en bråkete era som "ingen" kan like ;)
Noen likte åpenbart det også, ellers ville de aldri fått gitt ut shite som Lulu m.m ;)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

GiPazzini_85 skrev: tor mar 02, 2023 2:52 pm
Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 1:46 pm
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈
Jo, prøv litt. Alt kan ikke være lystbetont hele tiden.
Alt kan være lystbetont :P Som god, moderne satanist ønsker jeg meg selv alt godt i latskapens, lystens og hedonismens hellige navn :twisted:

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 4:58 pm
TrondLFC skrev: tor mar 02, 2023 2:44 pm
Kjappfot1917 skrev: tor mar 02, 2023 1:46 pm
Kudos for å i det hele tatt gidde å analysere. Veit ikke om jeg orker å høre på den engang 🙈
Er en del år siden jeg ga dem opp, men de appellerer visstnok til hvermannsen i gata fremdeles post Cliff, da denne perioden blir sett på som en bråkete era som "ingen" kan like ;)
Noen likte åpenbart det også, ellers ville de aldri fått gitt ut shite som Lulu m.m ;)
Er vel de samme som ikke liker dagens Metallica 😊
Lulu.... :shock: :(

Lezah

Legg inn av Lezah »

TrondLFC skrev: tor mar 02, 2023 10:52 pm
Er vel de samme som ikke liker dagens Metallica 😊
Lulu.... :shock: :(
For enkelte går det, utrolig nok, fremdeles litt sport i å ukritisk (gjerne uten å en gang høre på) slakte Metallica post Black Album/AJFA :) HARDCORE, sjø, trew metl! Etter min mening har de etter nevnte periode ikke gitt ut ett eneste album jeg vil klassifisere som direkte BRA (Garage Inc tells ikke, samme med SM 1), eller i nærheten av det de leverte på 80-tallet. Nærmest å være en bra skive var etter min mening Hardwired, som i all fall er gjennomført solid. Låtene der med tempo var de desidert beste, mens for mye av det andre ble bare sånn passe. Men et par av de var også egentlig fete.

Når det er sagt, så syns jeg det er lett å finne gode låter i katalogen deres post BA/AJFA. Ganske mange også. Nå kommer jo alt an på smaken, men sånn tenker nå eg. Hadde man f.eks snekret sammen det beste fra Load og Reload til 1 album ville det i min verden vært et godt album, men ikke hvis man sikler etter KEA2. Granted, St. Anger har ikke all verdens å by på (av en eller anne ngrunn liker jeg LITT tittellåta), mens Lulu jo er det sykeste som er lagd. Men der må en liksom ikke glemme at det var flaggskipet til en notorisk gal person, først og fremst, ikke en "Metallica-plate".

Hva det nye materialet gjelder, så blir jeg skeptisk når jeg ser antall låter og varighet på skiva, men det fins jo de som liker lange låter 24/7. Jeg syntes den første singelen var ganske kul. Ikke så mye tull, straight hard rock/light metal. De to andre er mer meh for min del.

Takk for oppmerksomheten.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Forsøker meg på The Sickening. Ikke så aller verst

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg på grand Prix aktuelle Lord of the Lost

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: søn mar 05, 2023 8:24 pm Prøver meg på grand Prix aktuelle Lord of the Lost
But why?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lezah skrev: man mar 06, 2023 9:00 am
vadefugl skrev: søn mar 05, 2023 8:24 pm Prøver meg på grand Prix aktuelle Lord of the Lost
But why?
Skjønner spørsmålet nå. Bandet spiller ikke bra

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Døttz metall!!


Lezah

Legg inn av Lezah »

Ganske lei denne uka.


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Når vi først er inne på Mr. Benton og co.


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Skulle lytte på Aeon men stavet feil. Ble istedet Ænon

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Denne gangen riktig band. Høres knall ut

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hele konserten fins på DVD etc og anbefales. Total galskap, og mot slutten er det Braveheart-tendenser i publikum. utrolig at/hvis ingen strøk med. Dette er en topp 10 Exodus-låt for min del, kanskje passer den Souza bedre enn Dukes, men Dukes var jo bare kul lell.


LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GiPazzini_85 skrev: søn feb 19, 2023 1:47 pm
Justice 97 skrev: søn feb 19, 2023 12:02 pm Anbefales

Hvorfor det? Sangen var jo grei nok i sin tid, men den videoen blir litt barnslig i sin voldsbruk. Litt for mye førkonfirmantlig innslag av inspirasjon fra Game of Thrones og annet infantilt ræl fra middelalderinspirerte tullegreier.
Dette her er vel mer et mesterverk for satanister og folk som ikke er helt ved sine fulle fem. Mye rart innen denne sjangeren, men den videoen der tok virkelig kaka.

Lezah

Legg inn av Lezah »

LeSorcier skrev: fre mar 10, 2023 10:55 pm
Dette her er vel mer et mesterverk for satanister og folk som ikke er helt ved sine fulle fem. Mye rart innen denne sjangeren, men den videoen der tok virkelig kaka.
Nå er det ganske viden kjent at medlemmene i Anthrax mer eller mindre tilber Den Falne på privaten, så det er ikke så rart...de får jo Mercyful fate, DIssection, Watain etc til å virke som mormonere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: fre mar 10, 2023 11:22 am Hele konserten fins på DVD etc og anbefales. Total galskap, og mot slutten er det Braveheart-tendenser i publikum. utrolig at/hvis ingen strøk med. Dette er en topp 10 Exodus-låt for min del, kanskje passer den Souza bedre enn Dukes, men Dukes var jo bare kul lell.

Jeg likte godt perioden med Dukes, jeg. Solide album da også. Er nå vel kanskje det thrashbandet som har levert mest jevnt og fortsatt kan levere knallsterkt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»