Metal tråden

Svar
Lezah

Re: Metal tråden

Legg inn av Lezah »

PowersIave skrev: lør sep 04, 2021 10:22 am
Lezah skrev: ons aug 25, 2021 12:11 pm KK Downing (sjø) har fått med seg Owens og kommer med nytt prosjekt, kalt...KK's Priest. Av det de har sluppet, syns jeg denne er tøffest (kom en i dag også jeg ikke har hørt på enda):

De første låtene jeg hørte var fryktelig svake. Discount Judas Priest rett og slett. Denne var vel ok, men jeg blir neppe å høre mye på det her.
Nja, nå har jo KK skrevet en del JP-ting og denne kunne fint glidd inn i Fire Power (som jeg mener er bedre enn noe IM har mekka på lenge, sånn apropos), men ja; det som er utenom denne lukter litt vell Manowar.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

En av de feteste metal-låtene jeg vet om:


BioDex

Legg inn av BioDex »

Noen som husker, eller har hørt om, det svenske power metal bandet Lost Horizon? Det ble kun 2 album fra bandet, men 2 meget gode album. Her 2 av dere beste låter;




Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hvorfor ikke lytte til Dimmu Borgir fra A til Å, men i takt med at jeg skriver om det i tråden min ("Skraeva hører på Dimmu") her inne? Begynn med For All Tid, les omtalen, og ta Stormblåst når den omtalen kommer, og så er det bare å fortsette i takt med skriveriene. Konseptlytting på høyt nivå.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Spennende forslag til å lytte til her inne

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lezah skrev: søn sep 05, 2021 12:59 am
Nja, nå har jo KK skrevet en del JP-ting og denne kunne fint glidd inn i Fire Power (som jeg mener er bedre enn noe IM har mekka på lenge, sånn apropos), men ja; det som er utenom denne lukter litt vell Manowar.
Jeg skal gi plata en sjanse, men låtene før denne har ikke gitt mersmak.

Firepower var fantastisk.

Lezah

Legg inn av Lezah »

PowersIave skrev: man sep 06, 2021 12:23 pm
Firepower var fantastisk.
Enig, i all fall var den meget bra. Syns flere kan lære litt av JP når det gjelder å få få låter på selv 4 minutter til å virke episke og storslåtte. De ter en kunst i seg selv. Men jeg må innrømme at jeg nå syns de burde gi seg; uten Tipton og med Sneap som stand-in i 95% av en konsert begynner det egentlig å lukte litt surt. KK kommer jo aldri tilbake. men det er visst ny plate på gang. Som alltid.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lezah skrev: man sep 06, 2021 12:30 pm Enig, i all fall var den meget bra. Syns flere kan lære litt av JP når det gjelder å få få låter på selv 4 minutter til å virke episke og storslåtte. De ter en kunst i seg selv. Men jeg må innrømme at jeg nå syns de burde gi seg; uten Tipton og med Sneap som stand-in i 95% av en konsert begynner det egentlig å lukte litt surt. KK kommer jo aldri tilbake. men det er visst ny plate på gang. Som alltid.
Jeg ser frem til flere plater. Firepower var et friskt pust, og jeg håper de har flere slike i seg. Det avhenger kanskje av om Tipton er med i den kreative prosessen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

PowersIave skrev: man sep 06, 2021 12:53 pm [
Jeg ser frem til flere plater. Firepower var et friskt pust, og jeg håper de har flere slike i seg. Det avhenger kanskje av om Tipton er med i den kreative prosessen.
For meg er mye av klassen til JP basert på gitarspillet/melodiene, og Tipton har alltid vært en (viktig) del av låtskrivingen. Nå er det jo mulig han fremdeles kan bidra der, uten å spille så mye selv. Blir uansett litt rart om man vet at det er Faulkner og Andy Sneap som spiller på albumet. Får se hva som skjer.

https://www.blabbermouth.net/news/judas ... -recorded/

Lezah

Legg inn av Lezah »

Taarnfyrsten skrev: fre aug 27, 2021 12:37 am Hvilket metalband har dere sett live flest ganger? For meg er det vel Iron Maiden med 4 ganger og In flames 3/4 ganger
Metallica, Motorhead på en god andreplass og så er det mulig at Testament er på tredje.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Priest har utsatt resten av USA-turnéen sin etter at Richie Faulkner fikk hjerteinfarkt og måtte til operasjon. Håper på god bedring for han.

Mer Priest relatert, KK's Priests plate Sermons of the Sinner er ute nå. Har hatt veldig lave forventninger her, men skal så absolutt høre gjennom den et par ganger.


Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Dream Theater-albumet som slippes 22. oktober ble lekket for et par dager siden. Er på min andre gjennomlytting nå, og liker det jeg hører :)

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

GiPazzini_85 skrev: ons jul 28, 2021 9:15 am
TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 6:08 am
GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 11:53 pm

Hvorfor er ikke det lov?
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.
Hva slags vattdotter er det som holder til der? Burzum er jo et av de viktigste prosjektene/ bandene innenfor metallen. Uansett hva du skulle mene om Varg Vikernes så kan du ikke komme utenom f.eks "Filosofem" når en skal se på de mest banebrytende skivene innen metallen.
Filosofem er et mesterverk. Har førstepress i mint samt en signert av bergenseren selv.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Taarnfyrsten skrev: fre aug 27, 2021 12:37 am Hvilket metalband har dere sett live flest ganger? For meg er det vel Iron Maiden med 4 ganger og In flames 3/4 ganger
Taake,Metallica og Sepultura/Slayer samt Motorhead.
Lokalt: Cadaver og Equinox

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

ulfarne skrev: ons okt 13, 2021 6:05 pm Dream Theater-albumet som slippes 22. oktober ble lekket for et par dager siden. Er på min andre gjennomlytting nå, og liker det jeg hører :)
Jeg synes DT har mye brukbart, Change of Seasons er den jeg har spilt mest. Jeg klarer dog ikke komme over vokalen til LaBrie. Har gjort meg noen tanker om hvem jeg kunne sett for meg istedet, og mener f.eks Jørn Lande kunne gjort en vel så bra jobb som LaBrie. Regner med jeg får hodet glefset over i god vgd-ånd, men jeg klarer ikke høre på DT pga vokalen rett og slett. Skal dog sjekke det nye albumet som så langt har fått en del skryt tross alt

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 6:12 pm

Taake,Metallica og Sepultura/Slayer samt Motorhead.
Lokalt: Cadaver og Equinox
Var en legendarisk Cadaver-gig på gamle UFFA. Husker jeg diskuterte med bardama om hvem som hadde den beste heimerten. Selve konserten var totalt kaos som seg hør og bør :)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 6:10 pm
GiPazzini_85 skrev: ons jul 28, 2021 9:15 am
TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 6:08 am
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.
Hva slags vattdotter er det som holder til der? Burzum er jo et av de viktigste prosjektene/ bandene innenfor metallen. Uansett hva du skulle mene om Varg Vikernes så kan du ikke komme utenom f.eks "Filosofem" når en skal se på de mest banebrytende skivene innen metallen.
Filosofem er et mesterverk. Har førstepress i mint samt en signert av bergenseren selv.
Det er et album som står seg ut ikke bare sjangermessig, men generelt. Må være noe av det viktigste innen minimalistisk musikk.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Denne kan jo deles...


Klodrik

Legg inn av Klodrik »


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Én ting som har vært bra med pandemien er at de mest etablerte bandene ikke har kunnet tjene penger på konserter og dermed har måttet bryne hjernene sine litt mer og prøve å være mer kreative. Neste måned kommer Exodus sitt nye album, mens Megadeth følger på og Anthrax, Voivod og Metallica trolig også kommer med nye studioalbum i 2022. Crowbar har også noe i emning, mens Down skal gjøre comeback med et coveralbum.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Dette er vel knapt nok aktuelt under "Metal"-kategorien mer, men hørte den nye sangen til Ghost her om dagen. Noe mer dørgende kjedelig skal man lete etter. Det bandet er ferdig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Justice 97 skrev: søn okt 17, 2021 12:15 pm Har aldri forstått hypen av Ghost.
Første og andre albumet var nå veldig bra, men deretter gikk det skeis.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Alltid hatt sansen for band med akkurat nok humor til at det ikke blir teit. SoD ble vel formet litt med basis i humor...Med medlemmer fra Anthrax, MOD og Nuclear Assault er det logisk at det høres ut som amerikansk trash :)

Offisiell video coming up


Klodrik

Legg inn av Klodrik »

SoD får meg til å tenke på Carnivore, som NY-band fra samme epoke med lignende "kontroversielle" tekster osv (og siste skiva til Carnivore var nok meget inspirert av SoD). Allerede 11 år siden Peter Steele døde, tida går som en rakker


Lezah

Legg inn av Lezah »

Klodrik skrev: man okt 18, 2021 8:03 pm SoD får meg til å tenke på Carnivore, som NY-band fra samme epoke med lignende "kontroversielle" tekster osv (og siste skiva til Carnivore var nok meget inspirert av SoD). Allerede 11 år siden Peter Steele døde, tida går som en rakker

Carnivore introduserte VGD-legenden JCL 1-3 meg for, herregud så artig. "Naziii commieeeee"....

Lezah

Legg inn av Lezah »

Justice 97 skrev: søn okt 17, 2021 12:15 pm Har aldri forstått hypen av Ghost.
Man må se på dem som et slags over the top satanistisk ABBA (jeg dro denne sammenligning overfor et av bandmedlemmene den gang alle var svenske og han digget det). Forge har utvilsomt et øre for melodier og catchy shit, men det er ikke metal og syns det snart er mer pop enn rock. Han sa vel noe sånt som at han måtte skjerpe seg og la neste skive bli tyngre, ikke at det betyr noe for meg som ikke kjøper musikken hans, men det tyder på at selv han syns det går litt langt. Fyren digger Possessed, Mercyful Fate etc, så her bør han skjerpe seg.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Kjappfot1917 skrev: ons okt 13, 2021 11:15 pm
Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 6:12 pm

Taake,Metallica og Sepultura/Slayer samt Motorhead.
Lokalt: Cadaver og Equinox
Var en legendarisk Cadaver-gig på gamle UFFA. Husker jeg diskuterte med bardama om hvem som hadde den beste heimerten. Selve konserten var totalt kaos som seg hør og bør :)
:-)

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 14, 2021 8:24 am
Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 6:10 pm
GiPazzini_85 skrev: ons jul 28, 2021 9:15 am

Hva slags vattdotter er det som holder til der? Burzum er jo et av de viktigste prosjektene/ bandene innenfor metallen. Uansett hva du skulle mene om Varg Vikernes så kan du ikke komme utenom f.eks "Filosofem" når en skal se på de mest banebrytende skivene innen metallen.
Filosofem er et mesterverk. Har førstepress i mint samt en signert av bergenseren selv.
Det er et album som står seg ut ikke bare sjangermessig, men generelt. Må være noe av det viktigste innen minimalistisk musikk.
Absolutt. Har eller Oppheng på Abigorum.Tysk/Russisk som er rimelig inspirert av nevnte skive.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »


Rendyrka gull !!!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Er jævlig nostalgisk for tiden, så jeg bare måtte få denne perla ut av systemet


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»