Jan Eggum

Svar
Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Jan Eggum

Legg inn av Oddesen »

Teksten til "Mor jeg vil tilbake", har jeg nesten lært utenat: "Mor jeg vil tilbake. Til ditt myke mørke leie. Verden er for stor for meg. La meg forsvinne i deg".

Et lite barn blir født, hodet hans er stort og rødt. Han skriker i et kjør, slik unger gjør. Livet ble et sjokk for den som syntes mor var nok. Jan Eggum er Norges svar på Mor Theresa. Begge er trolovet til en tese. En i India og en på bryggen i Bergen. Bydelen .. never war.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Det er utrolig skuffende at ingen har kommentert Jan Eggum. Selv om verden går under, klimaet går berserk og bybanen blir lagt over bryggen. Så er Eggum'en i god behold. Og det er det viktigste.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Oddesen skrev: man nov 08, 2021 10:41 pm Det er utrolig skuffende at ingen har kommentert Jan Eggum.
Spilte på gymnaset da jeg gikk der. Flink og morsom.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Oddesen skrev: man nov 08, 2021 10:41 pm Det er utrolig skuffende at ingen har kommentert Jan Eggum. Selv om verden går under, klimaet går berserk og bybanen blir lagt over bryggen. Så er Eggum'en i god behold. Og det er det viktigste.
Eggum i god behold ja. Det er jeg delvis ansvarlig for. Jeg klarte å stoppe da han plutselig skrådde over gate foran meg. Kaffekopp fra xy i neven og nesa godt plantet i vg.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Og på kurs ut i bybanen antar jeg. Takk!!

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

kytec skrev: man nov 08, 2021 10:43 pm
Oddesen skrev: man nov 08, 2021 10:41 pm Det er utrolig skuffende at ingen har kommentert Jan Eggum.
Spilte på gymnaset da jeg gikk der. Flink og morsom.
Dette er rett og slett for godt til å være sant. Din kommentar er en av to på min Jan Eggum-tråd på noen få timer. Jeg tror det rett og slett ikke. Og takk for info. Du gikk på det rette gymnaset! Takk!!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Oddesen skrev: man nov 08, 2021 11:03 pm Og på kurs ut i bybanen antar jeg. Takk!!

Her finnes ingen bybane. Nylende var plassen

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Bjoro33 skrev: man nov 08, 2021 11:13 pm
Oddesen skrev: man nov 08, 2021 11:03 pm Og på kurs ut i bybanen antar jeg. Takk!!

Her finnes ingen bybane. Nylende var plassen
Nei, nettopp. Tenk at jeg kunne være så dum. Jeg bor i Trondheim. Men er født i Bergen. Min elskede fødeby. Jeg har det for travelt til å følge med. Men selvfølgelig er ikke hele bybanen bygd ennå. Nylende er en plass jeg ikke har hørt om. Men gud velsigne deg! Håper du følger bedre med enn meg! Kristus og Jan Eggum er samme sak for meg - neida!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nylende ligger i Skien.
Velsignelse behøvs ikke. Jeg tar heisen ned når tiden er inne

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

"Less is more" er det noe som heter. Vestlandet er fulle av eksempler på det: Jon Fosse, Georg Johannesen og Jan Eggum, for eksempel. Bare sammenlign disse tre med ord-diareen fra Wenche Foss, Jostein Gaarder eller Thomas Hylland Eriksen. Men for all del - de tre sistnevnte er også mennesker. Problemet er at de kommer fra feil landsdel.

Men alle regler har et unntak. Alle trailerlassene med penger som blir kjørt fra vest til øst, etter at fortjenesten fra olje, fisk og eksportindustri er talt opp, gjorde at Frank Aarebrot fikk utfolde seg. Til tross for at Oslo Met ved Curt Rice mener at engelsk trumfer Bergensdialekten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»