Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Big George »

Prestisje-nederlag er svært vanskelig å forholde seg til "Jeg tok feil" er omtrent umulig å svelge for
endel ærekjære akademikere med Sovjet og senere russisk sympati.
Erfaringene er at man er villig til å la andre dø istedet for å si "jeg tok feil"

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: søn mai 15, 2022 10:07 pm
MacanT skrev: søn mai 15, 2022 5:55 pm
sertono skrev: søn mai 15, 2022 5:44 pm Regjeringspartiet Socialdemokraterna sier ja til svensk Nato-medlemskap. Flott!
Flott, da blir behandlingen i Riksdagen i morgen en ren formalitet ettersom det nå bare er kommunistene som er imot dette.

Ganske rart dette, her har jeg og mange andre svensker håpet og ventet på innmelding i NATO i over 50 år, så tok det Putin bare et par måneder å få det til :D
Hvor gammel var du da du startet å håpe på svensk innmelding?
Gammel nok til å ha egne meninger. Med oppvekst i en typisk garnisonsby med 2 regimenter fikk man kunnskap om det militære i tidlig alder ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Folk_flesk skrev: søn mai 15, 2022 10:50 pm
kytec skrev: søn mai 15, 2022 10:07 pm
MacanT skrev: søn mai 15, 2022 5:55 pm
Flott, da blir behandlingen i Riksdagen i morgen en ren formalitet ettersom det nå bare er kommunistene som er imot dette.

Ganske rart dette, her har jeg og mange andre svensker håpet og ventet på innmelding i NATO i over 50 år, så tok det Putin bare et par måneder å få det til :D
Hvor gammel var du da du startet å håpe på svensk innmelding?
De fleste begynner vel å interessere seg for politikk i fjortis-alderen, så her snakker vi vel om en pensjonist + +. Mulig han ser på sin store helt Ulf Kristersson som en liten jättetrevlig pojk.
😴😴😴💤💤💤

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Nå er Tyskland i farta og da går det fort. La oss bygge ut kapasitet for LNG fortere enn Kina kan ta imot russisk LNG 😁

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ser ut som at Russland ser at deres tomme trusler mot Sverige og Finland ikke hjelper og derfor har begynt å tone ned retorikken sin. Nå er det ikke noe problem at de blir med i Nato likevel.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Begynner å sive ut bekreftelser på tap russerne har hatt nå. En avdeling mistet nesten 50 stridsvogner tidlig i invasjonen, noe som var 50% av styrken. Det er brutale tap og det må gjøre inntrykk i befolkningen der, for på telegram klarer de ikke sensurere dette vekk. Kremlklovnen lever nok meget farlig nå, men håper også resten av den kriminelle klanen på toppen blir dratt med i sluken når begeret er fullt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 3:04 pm
Crazy Horse skrev: man mai 16, 2022 2:46 pm Endel nettaviser har åpne kommentarfelt under sine artikler om Ukraina, eventuelt linket opp mot FB sine kommentarfelt. En lang rekke kommentarer støtter Putin, dels på dårlig norsk (Google translation ?). Prøvde å sjekke enkelte FB profiler. De fleste var lukket. Hvem er «alle» disse menneskene som støtter Putin ? Steigan - eller ytre venstre og forsåvidt også ytre høyre - har ikke så mange tilhengere. Er det etniske russere bosatt i Norge eller «trollfabrikker» i Russland ? I enkelte kommentarfelt er de prorussiske nesten i flertall, og det meningskartet stemmer ikke med terrenget for å uttrykke det mildt ??
Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.
Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 3:04 pm

Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.
Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Vi har lest tidligere at de russiske soldatene gjerne drikker vodka eller tilsvarende. Skal vi tro at vi ser et slikt eksempel her med en tanks på ville veier?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep.
Mens andre deler av Rødt støtter Russland fullt ut. Det sier litt om hvilket koko-folk dette partiet tiltrekker seg.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Knaberaps skrev: man mai 16, 2022 4:54 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep.
Mens andre deler av Rødt støtter Russland fullt ut. Det sier litt om hvilket koko-folk dette partiet tiltrekker seg.
At Rødt er et katastrofalt parti vedrørende sikkerhetspolitikk er hevet under enhver tvil, likeså med SV.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



oppdatering fra Strelkov

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »

Igor Girkin melder at Russlands Donbas-offensiv har feilet.


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm

Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.
Ingen tvil om at noen er ute etter å ta Rødt her. F.eks. gjennom trikset Steigan.no = Rødt. Tror også mange av de som prøver seg også har støttet folkerettsstridige kriger tidligere, så troverdighet er vel neppe deres sterke side.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: man mai 16, 2022 4:54 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep.
Mens andre deler av Rødt støtter Russland fullt ut. Det sier litt om hvilket koko-folk dette partiet tiltrekker seg.
Hvilke andre deler? De som har blitt kastet ut pga disse meningene?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Folk_flesk skrev: man mai 16, 2022 5:16 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm

Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.
Ingen tvil om at noen er ute etter å ta Rødt her. F.eks. gjennom trikset Steigan.no = Rødt. Tror også mange av de som prøver seg også har støttet folkerettsstridige kriger tidligere, så troverdighet er vel neppe deres sterke side.
De fleste langt ute på høyresiden vet ikke en dritt om Rødt. Kanskje til og med mindre enn det.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Her vises områdene som er tatt tilbake igjen, og hva de forventer å ta tilbake snart


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 5:18 pm
Folk_flesk skrev: man mai 16, 2022 5:16 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm

Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.
Ingen tvil om at noen er ute etter å ta Rødt her. F.eks. gjennom trikset Steigan.no = Rødt. Tror også mange av de som prøver seg også har støttet folkerettsstridige kriger tidligere, så troverdighet er vel neppe deres sterke side.
De fleste langt ute på høyresiden vet ikke en dritt om Rødt. Kanskje til og med mindre enn det.
Bare å lese partiprogrammet til Rødt, så ser du hvor unormale denne gjengen er. Jeg stemmer på Høyre, til din info. At Rødt er et radikalt sosialistisk parti er hevet under enhver tvil.

Jeg legger denne ballen død, har ingenting med Ukraina å gjøre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Rødt er AKP-Rød Valgallianse osv støttet diktatur og Kina. Der står de vel fremdeles
En gjeng som hater USA og Nato og tenker at alle alternativer er å foretrekke

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

missChance skrev: man mai 16, 2022 5:36 pm Her vises områdene som er tatt tilbake igjen, og hva de forventer å ta tilbake snart

Får deja vu fra IS vs Syria vs Irak med de område-oversiktene.

Måtte Ukraina vinne over terroristene..

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Bad news: Putin leker med tanken om å innhente vernepliktige med gjennomført tjeneste til en ny omgang.

For meg er det logisk og vil forlenge krigen - en delvis mobilisering tror jeg dessverre på.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Interessant hvis Ukrainerne har kommet seg over til østsiden av elven. Da lever russerne i Iziumfremspriget farlig. De er i ferd med å få kuttet forsyningslinjen.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm

Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.
Til venstre for rødt kunne det være en avgrunn, eller intet, men slik er det ikke. Den politiske akse er ikke en strek. Det er en sirkel. Til venstre for Rødt møter man ytre høyre, i hvertfall i forhold til menneskesyn og synet på demokrati og frihet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Crazy Horse skrev: man mai 16, 2022 7:03 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm

Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.
Til venstre for rødt kunne det være en avgrunn, eller intet, men slik er det ikke. Den politiske akse er ikke en strek. Det er en sirkel. Til venstre for Rødt møter man ytre høyre, i hvertfall i forhold til menneskesyn og synet på demokrati og frihet.
Det som har skjedd de siste åra er at diktatorene støtter hverandre Assad, Trump, Erdogan og Putin hjelper hverandre på tvers av såkalte politiske skillelinjer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Erdogan: Vil ikke godkjenne Sverige og Finland i Nato

Den tyrkiske diktatoren er mer på lag med Putin enn Nato. Sånn er det med diktatorer.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Hva skal til for å kaste Tyrkia? Ærlig spm

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 7:22 pm Hva skal til for å kaste Tyrkia? Ærlig spm
Det kan nok bli et aktuelt spørsmål i Nato etterhvert.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 7:22 pm Hva skal til for å kaste Tyrkia? Ærlig spm
Du kan lese om mulighetene her.
https://www.justsecurity.org/66574/can- ... from-nato/

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kanskje Erdogan solgte tepper på basar før han ble president? #forhandlinger

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»