Situasjonen i Ukraina

Låst
Jack

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Jack »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 16, 2022 11:53 am
Jack_Daniels skrev: man mai 16, 2022 11:41 am MI6 melder at Putler er alvorlig syk.
Det er vel en eks-MI6-sjef som melder dette. Og på bakgrunn av hva han har hørt av sine kilder. Så vi skal ta dette med en klype salt.

På den annen side er det jo en del ting som tyder på at han er syk. Men hvor syk og hvilken konsekvenser det har for krigen er vanskelig å si.
Selvfølgelig skal alt taes med en klype salt, men disse spekulasjonene vedrørende Putins helse har vært tilstede ganske lenge nå.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Fin artikkel om russiske soldater som nekter å dra til Ukraina. Håper det sprer seg som ild i tørt gress!
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Det er mange mørke skyer over Russland for tiden

Den franske bilgiganten Renault kvitter seg med sine eierandeler i Russland, skriver Reuters. «I dag har vi tatt en vanskelig, men nødvendig, avgjørelse, og vi tar et ansvarlig valg for våre 45 000 ansatte i Russland», sier administrerende direktør Luca de Meo.

Fastfood-giganten McDonalds har begynt prosessen med å selge sin virksomhet i Russland.
Det opplyste det amerikanske selskapet mandag. McDonalds har 850 restauranter og 62.000 ansatte i Russland.

Og flere kommer til å følge.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Caputo skrev: man mai 16, 2022 12:03 pm Fin artikkel om russiske soldater som nekter å dra til Ukraina. Håper det sprer seg som ild i tørt gress!
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine
Fin den. Jeg tror det er mange som tenker det samme, men som ikke tør å nekte, fordi de ikke vet omfanget av konsekvenser. Men dersom det verste de kan oppleve er å blir sparket i militæret, lol. De vil jo sikkert ut allikevel. Jobb får de heller prøve å få andre steder.

Interessant at det også betyr at Russlands militære mannskap blir færre, og kan svekkes så mye at de rett og slett kan bli tvunget til å trekke seg tilbake pga. en for langsom utskiftning til evt. nye rekrutter, som trenger opplæring. Her kan det bli et gap, hvor de russiske styrkene er nedslitte, og ikke evner å skiftes ut i takt med at nye, vestlige våpenleveranser kommer Ukraina ihende. Og ukrainske soldater blir nok mer motivert etterhvert som de ser svakheter i de russiske styrkene.

Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.

Caputo

Legg inn av Caputo »

DennisB skrev: man mai 16, 2022 12:49 pm
Caputo skrev: man mai 16, 2022 12:03 pm Fin artikkel om russiske soldater som nekter å dra til Ukraina. Håper det sprer seg som ild i tørt gress!
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine
Fin den. Jeg tror det er mange som tenker det samme, men som ikke tør å nekte, fordi de ikke vet omfanget av konsekvenser. Men dersom det verste de kan oppleve er å blir sparket i militæret, lol. De vil jo sikkert ut allikevel. Jobb får de heller prøve å få andre steder.

Interessant at det også betyr at Russlands militære mannskap blir færre, og kan svekkes så mye at de rett og slett kan bli tvunget til å trekke seg tilbake pga. en for langsom utskiftning til evt. nye rekrutter, som trenger opplæring. Her kan det bli et gap, hvor de russiske styrkene er nedslitte, og ikke evner å skiftes ut i takt med at nye, vestlige våpenleveranser kommer Ukraina ihende. Og ukrainske soldater blir nok mer motivert etterhvert som de ser svakheter i de russiske styrkene.

Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.
De som ikke tør/vet at de kan si nei er nok de dårligste soldatene.

Det ser mørkere og mørkere ut for Putin men om de har gode forsvarslinjer med bunkere så er det ikke gitt at Ukraina kan valse over Donbass og Luhansk. Jeg håper på en kollaps men alt som har skjedd til nå tilsier at Putin vil ha en seier samme hvor liten den er. Kostnaden vet vi han ikke bryr seg om. Så jeg heller fortsatt mot at dette blir langvarig.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: man mai 16, 2022 12:49 pm Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.
Og det er begrenset hvor mange leiesoldater fra Wagner-gruppen og orker fra Tjetsjenia de kan hyre inn.

Er moralen og krigslysten svekket blant store deler av de russiske styrkene, så vil ikke Putler klare å mobilisere nok reserver rett og slett.
Sist redigert av Hetfield den man mai 16, 2022 1:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Caputo skrev: man mai 16, 2022 1:01 pm
DennisB skrev: man mai 16, 2022 12:49 pm
Caputo skrev: man mai 16, 2022 12:03 pm Fin artikkel om russiske soldater som nekter å dra til Ukraina. Håper det sprer seg som ild i tørt gress!
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine
Fin den. Jeg tror det er mange som tenker det samme, men som ikke tør å nekte, fordi de ikke vet omfanget av konsekvenser. Men dersom det verste de kan oppleve er å blir sparket i militæret, lol. De vil jo sikkert ut allikevel. Jobb får de heller prøve å få andre steder.

Interessant at det også betyr at Russlands militære mannskap blir færre, og kan svekkes så mye at de rett og slett kan bli tvunget til å trekke seg tilbake pga. en for langsom utskiftning til evt. nye rekrutter, som trenger opplæring. Her kan det bli et gap, hvor de russiske styrkene er nedslitte, og ikke evner å skiftes ut i takt med at nye, vestlige våpenleveranser kommer Ukraina ihende. Og ukrainske soldater blir nok mer motivert etterhvert som de ser svakheter i de russiske styrkene.

Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.
De som ikke tør/vet at de kan si nei er nok de dårligste soldatene.

Det ser mørkere og mørkere ut for Putin men om de har gode forsvarslinjer med bunkere så er det ikke gitt at Ukraina kan valse over Donbass og Luhansk. Jeg håper på en kollaps men alt som har skjedd til nå tilsier at Putin vil ha en seier samme hvor liten den er. Kostnaden vet vi han ikke bryr seg om. Så jeg heller fortsatt mot at dette blir langvarig.
Kan man ikke snekre sammen ei melkerampe en meter innenfor grensen til Ukraina og gi ham den? Han står fritt til å gjøre akkurat hva han vil med denne rampen.
Tipper han maler den i regnbuens farger.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Video av de som nådde grensen til Russland med undertitler.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Caputo skrev: man mai 16, 2022 1:01 pm
DennisB skrev: man mai 16, 2022 12:49 pm
Caputo skrev: man mai 16, 2022 12:03 pm Fin artikkel om russiske soldater som nekter å dra til Ukraina. Håper det sprer seg som ild i tørt gress!
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... in-ukraine
Fin den. Jeg tror det er mange som tenker det samme, men som ikke tør å nekte, fordi de ikke vet omfanget av konsekvenser. Men dersom det verste de kan oppleve er å blir sparket i militæret, lol. De vil jo sikkert ut allikevel. Jobb får de heller prøve å få andre steder.

Interessant at det også betyr at Russlands militære mannskap blir færre, og kan svekkes så mye at de rett og slett kan bli tvunget til å trekke seg tilbake pga. en for langsom utskiftning til evt. nye rekrutter, som trenger opplæring. Her kan det bli et gap, hvor de russiske styrkene er nedslitte, og ikke evner å skiftes ut i takt med at nye, vestlige våpenleveranser kommer Ukraina ihende. Og ukrainske soldater blir nok mer motivert etterhvert som de ser svakheter i de russiske styrkene.

Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.
De som ikke tør/vet at de kan si nei er nok de dårligste soldatene.

Det ser mørkere og mørkere ut for Putin men om de har gode forsvarslinjer med bunkere så er det ikke gitt at Ukraina kan valse over Donbass og Luhansk. Jeg håper på en kollaps men alt som har skjedd til nå tilsier at Putin vil ha en seier samme hvor liten den er. Kostnaden vet vi han ikke bryr seg om. Så jeg heller fortsatt mot at dette blir langvarig.
Ja, hvis han kan kalle det en seier å ende opp med et bøttekott av Ukraina, så må han gjerne gjøre det.

Hva tenker du forresten når du mener at dette blir langvarig? Ut på høsten en gang? Ut året? Eller langt inn i 2023, evt 2024?

Et scenario er jo at det ikke blir fred i et par bestemte områder, områder som Russland kontrollerte også før 24.februar, nettopp fordi de er så godt befestet der, og som blir en lokal greie i uoverskuelig framtid. Men fred i resten av landet altså.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er vel ikke akkurat det kartet vi ser av Ukraina for tiden. At noen klarer å karre seg til grensen er en ting. Noe annet er at resten av Ukraina holder på å bli avskåret fra Svartehavet.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Frode57 skrev: man mai 16, 2022 1:24 pm Det er vel ikke akkurat det kartet vi ser av Ukraina for tiden. At noen klarer å karre seg til grensen er en ting. Noe annet er at resten av Ukraina holder på å bli avskåret fra Svartehavet.
Hvordan går det med beleiringen av Mykolaiv?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Frode57 skrev: man mai 16, 2022 1:24 pm Det er vel ikke akkurat det kartet vi ser av Ukraina for tiden. At noen klarer å karre seg til grensen er en ting. Noe annet er at resten av Ukraina holder på å bli avskåret fra Svartehavet.
Dette er å dra det litt langt. Da må russerne ta bl.a. Odessa med omegn, noe som ikke ser sannsynlig ut nå. Ukraina er selvsagt klar over faren , og vet hvor de må mobilisere. De setter selvsagt alt inn for at de ikke skal få landgang helt til Moldova.

Men apropos å karre seg til grensen, det er nok mer symbolsk akkurat nå. Det ser ut til å være en tynn tarm de kontrollerer fram til grensen, med russere på begge sider av den tarmen.
Men den kan, og for'håpentligvis vil, bli mer enn bare en tarm.

Caputo

Legg inn av Caputo »

DennisB skrev: man mai 16, 2022 1:21 pm
Caputo skrev: man mai 16, 2022 1:01 pm
DennisB skrev: man mai 16, 2022 12:49 pm
Fin den. Jeg tror det er mange som tenker det samme, men som ikke tør å nekte, fordi de ikke vet omfanget av konsekvenser. Men dersom det verste de kan oppleve er å blir sparket i militæret, lol. De vil jo sikkert ut allikevel. Jobb får de heller prøve å få andre steder.

Interessant at det også betyr at Russlands militære mannskap blir færre, og kan svekkes så mye at de rett og slett kan bli tvunget til å trekke seg tilbake pga. en for langsom utskiftning til evt. nye rekrutter, som trenger opplæring. Her kan det bli et gap, hvor de russiske styrkene er nedslitte, og ikke evner å skiftes ut i takt med at nye, vestlige våpenleveranser kommer Ukraina ihende. Og ukrainske soldater blir nok mer motivert etterhvert som de ser svakheter i de russiske styrkene.

Det som nevnes av mange, at denne krigen kan vare i årevis, tror jeg ingenting på. De russiske soldatene virker ikke motivert nok til det.
De som ikke tør/vet at de kan si nei er nok de dårligste soldatene.

Det ser mørkere og mørkere ut for Putin men om de har gode forsvarslinjer med bunkere så er det ikke gitt at Ukraina kan valse over Donbass og Luhansk. Jeg håper på en kollaps men alt som har skjedd til nå tilsier at Putin vil ha en seier samme hvor liten den er. Kostnaden vet vi han ikke bryr seg om. Så jeg heller fortsatt mot at dette blir langvarig.
Ja, hvis han kan kalle det en seier å ende opp med et bøttekott av Ukraina, så må han gjerne gjøre det.

Hva tenker du forresten når du mener at dette blir langvarig? Ut på høsten en gang? Ut året? Eller langt inn i 2023, evt 2024?

Et scenario er jo at det ikke blir fred i et par bestemte områder, områder som Russland kontrollerte også før 24.februar, nettopp fordi de er så godt befestet der, og som blir en lokal greie i uoverskuelig framtid. Men fred i resten av landet altså.
Hvis han fortsetter som nå blir det kun ett bøttekott 😀

Jeg tror russerne før sommeren er over velger å enten forsvare donetsk/luhansk eller områdene utenfor Krim. Krim og områdene okkupert før 24.2 tar flere år å få gjort noe med. Mulig landforbindelse til Krim kan bombes men tviler på Ukraina kommer til å bombe Krim sønder og sammen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vet ikke om presis, men kult bilde av Russland og Ukrainas rekkevidde p.t.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Caputo skrev: man mai 16, 2022 1:43 pm
DennisB skrev: man mai 16, 2022 1:21 pm
Caputo skrev: man mai 16, 2022 1:01 pm

De som ikke tør/vet at de kan si nei er nok de dårligste soldatene.

Det ser mørkere og mørkere ut for Putin men om de har gode forsvarslinjer med bunkere så er det ikke gitt at Ukraina kan valse over Donbass og Luhansk. Jeg håper på en kollaps men alt som har skjedd til nå tilsier at Putin vil ha en seier samme hvor liten den er. Kostnaden vet vi han ikke bryr seg om. Så jeg heller fortsatt mot at dette blir langvarig.
Ja, hvis han kan kalle det en seier å ende opp med et bøttekott av Ukraina, så må han gjerne gjøre det.

Hva tenker du forresten når du mener at dette blir langvarig? Ut på høsten en gang? Ut året? Eller langt inn i 2023, evt 2024?

Et scenario er jo at det ikke blir fred i et par bestemte områder, områder som Russland kontrollerte også før 24.februar, nettopp fordi de er så godt befestet der, og som blir en lokal greie i uoverskuelig framtid. Men fred i resten av landet altså.
Hvis han fortsetter som nå blir det kun ett bøttekott 😀

Jeg tror russerne før sommeren er over velger å enten forsvare donetsk/luhansk eller områdene utenfor Krim. Krim og områdene okkupert før 24.2 tar flere år å få gjort noe med. Mulig landforbindelse til Krim kan bombes men tviler på Ukraina kommer til å bombe Krim sønder og sammen.
Det valget tror jeg de må ta i løpet av dager/uker. De har store problemer med å vinne terreng og må stadig regruppere og vente på flere soldater og mer utstyr. Senenst nå rundt Kherson der de ikke greier å opprettholde angrepene og må pause. Disse pausene gir den forsvarende part mulighet til å planlegge, forsterke, hvile, og mulighet til å rullere, men ikke minst få inn mer vestlige våpen. Når den amerikanske arilleriet er på plass også i sør (ser ut som om det meste har dratt øst) så blir det enda verre å angripe.

Og nå ser det også ut til at det ukrainske fly bomber i sør, vi kan lure på hvor luftvernet til russerne har tatt veien.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Endel nettaviser har åpne kommentarfelt under sine artikler om Ukraina, eventuelt linket opp mot FB sine kommentarfelt. En lang rekke kommentarer støtter Putin, dels på dårlig norsk (Google translation ?). Prøvde å sjekke enkelte FB profiler. De fleste var lukket. Hvem er «alle» disse menneskene som støtter Putin ? Steigan - eller ytre venstre og forsåvidt også ytre høyre - har ikke så mange tilhengere. Er det etniske russere bosatt i Norge eller «trollfabrikker» i Russland ? I enkelte kommentarfelt er de prorussiske nesten i flertall, og det meningskartet stemmer ikke med terrenget for å uttrykke det mildt ??

Falcon

Legg inn av Falcon »



Putin begynner å ro tilbake på Sverige og Finlands NATO-medlemskap. Det var visst ikke så farlig alikevel

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Crazy Horse skrev: man mai 16, 2022 2:46 pm Endel nettaviser har åpne kommentarfelt under sine artikler om Ukraina, eventuelt linket opp mot FB sine kommentarfelt. En lang rekke kommentarer støtter Putin, dels på dårlig norsk (Google translation ?). Prøvde å sjekke enkelte FB profiler. De fleste var lukket. Hvem er «alle» disse menneskene som støtter Putin ? Steigan - eller ytre venstre og forsåvidt også ytre høyre - har ikke så mange tilhengere. Er det etniske russere bosatt i Norge eller «trollfabrikker» i Russland ? I enkelte kommentarfelt er de prorussiske nesten i flertall, og det meningskartet stemmer ikke med terrenget for å uttrykke det mildt ??
Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Albania skrev: man mai 16, 2022 3:04 pm
Crazy Horse skrev: man mai 16, 2022 2:46 pm Endel nettaviser har åpne kommentarfelt under sine artikler om Ukraina, eventuelt linket opp mot FB sine kommentarfelt. En lang rekke kommentarer støtter Putin, dels på dårlig norsk (Google translation ?). Prøvde å sjekke enkelte FB profiler. De fleste var lukket. Hvem er «alle» disse menneskene som støtter Putin ? Steigan - eller ytre venstre og forsåvidt også ytre høyre - har ikke så mange tilhengere. Er det etniske russere bosatt i Norge eller «trollfabrikker» i Russland ? I enkelte kommentarfelt er de prorussiske nesten i flertall, og det meningskartet stemmer ikke med terrenget for å uttrykke det mildt ??
Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.
Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.

Number4

Legg inn av Number4 »

MacanT skrev: søn mai 15, 2022 5:06 pm
Number4 skrev: søn mai 15, 2022 12:50 pm Finlands President bekrefter at de søker NATO medlemskap. Hjertelig velkommen.
Og senere i dag blir det med 99% sikkerhet klart at Sverige kommer å søke om medlemskap sammen med Finland :D
Sverige - Hjertelig velkommen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Prestisje-nederlag er svært vanskelig å forholde seg til "Jeg tok feil" er omtrent umulig å svelge for
endel ærekjære akademikere med Sovjet og senere russisk sympati.
Erfaringene er at man er villig til å la andre dø istedet for å si "jeg tok feil"

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: søn mai 15, 2022 10:07 pm
MacanT skrev: søn mai 15, 2022 5:55 pm
sertono skrev: søn mai 15, 2022 5:44 pm Regjeringspartiet Socialdemokraterna sier ja til svensk Nato-medlemskap. Flott!
Flott, da blir behandlingen i Riksdagen i morgen en ren formalitet ettersom det nå bare er kommunistene som er imot dette.

Ganske rart dette, her har jeg og mange andre svensker håpet og ventet på innmelding i NATO i over 50 år, så tok det Putin bare et par måneder å få det til :D
Hvor gammel var du da du startet å håpe på svensk innmelding?
Gammel nok til å ha egne meninger. Med oppvekst i en typisk garnisonsby med 2 regimenter fikk man kunnskap om det militære i tidlig alder ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

Folk_flesk skrev: søn mai 15, 2022 10:50 pm
kytec skrev: søn mai 15, 2022 10:07 pm
MacanT skrev: søn mai 15, 2022 5:55 pm
Flott, da blir behandlingen i Riksdagen i morgen en ren formalitet ettersom det nå bare er kommunistene som er imot dette.

Ganske rart dette, her har jeg og mange andre svensker håpet og ventet på innmelding i NATO i over 50 år, så tok det Putin bare et par måneder å få det til :D
Hvor gammel var du da du startet å håpe på svensk innmelding?
De fleste begynner vel å interessere seg for politikk i fjortis-alderen, så her snakker vi vel om en pensjonist + +. Mulig han ser på sin store helt Ulf Kristersson som en liten jättetrevlig pojk.
😴😴😴💤💤💤

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Nå er Tyskland i farta og da går det fort. La oss bygge ut kapasitet for LNG fortere enn Kina kan ta imot russisk LNG 😁

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ser ut som at Russland ser at deres tomme trusler mot Sverige og Finland ikke hjelper og derfor har begynt å tone ned retorikken sin. Nå er det ikke noe problem at de blir med i Nato likevel.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Begynner å sive ut bekreftelser på tap russerne har hatt nå. En avdeling mistet nesten 50 stridsvogner tidlig i invasjonen, noe som var 50% av styrken. Det er brutale tap og det må gjøre inntrykk i befolkningen der, for på telegram klarer de ikke sensurere dette vekk. Kremlklovnen lever nok meget farlig nå, men håper også resten av den kriminelle klanen på toppen blir dratt med i sluken når begeret er fullt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 3:04 pm
Crazy Horse skrev: man mai 16, 2022 2:46 pm Endel nettaviser har åpne kommentarfelt under sine artikler om Ukraina, eventuelt linket opp mot FB sine kommentarfelt. En lang rekke kommentarer støtter Putin, dels på dårlig norsk (Google translation ?). Prøvde å sjekke enkelte FB profiler. De fleste var lukket. Hvem er «alle» disse menneskene som støtter Putin ? Steigan - eller ytre venstre og forsåvidt også ytre høyre - har ikke så mange tilhengere. Er det etniske russere bosatt i Norge eller «trollfabrikker» i Russland ? I enkelte kommentarfelt er de prorussiske nesten i flertall, og det meningskartet stemmer ikke med terrenget for å uttrykke det mildt ??
Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.
Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Albania skrev: man mai 16, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: man mai 16, 2022 3:17 pm
Albania skrev: man mai 16, 2022 3:04 pm

Trollfabrikker, det er en grunn til at profilene er lukket. Også har man en liten del på ytre venstre (blant folk som hater NATO). Ytre høyre i Norge er nok ikke det samme i sin støtte som ytre høyre i USA selv om man har enkelt-figurer som f.eks Tybring Gjedde.
Makan til tull. Mulig å ikke ønske NATO medlemskap uten å være pro-Putin.
Hæ? Tar du deg nær av at ytre-venstre hater NATO og er villig til å ta side med Russland? Jeg sa ikke hele ytre venstre, men en del.
Rødt er omtrent det ytterste man kommer til venstre i dette landet, og deres NATO-nei er godt argumentert og forståelig. Uten at de hater.
Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep. De var i så måte veldig tidlig ute med å fordømme angrepet.

Det som finnes til vesntre for Rødt er det ikke noe poeng a dra inn i debatten, syns jeg.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Vi har lest tidligere at de russiske soldatene gjerne drikker vodka eller tilsvarende. Skal vi tro at vi ser et slikt eksempel her med en tanks på ville veier?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: man mai 16, 2022 4:48 pm Rødt har også tatt sterk avstand fra Russland og Putins angrep.
Mens andre deler av Rødt støtter Russland fullt ut. Det sier litt om hvilket koko-folk dette partiet tiltrekker seg.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»