Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av newsflash »

President Zelenskyy skal visstnok komme med en kunngjøring senere i kveld, det spekuleres at det er angående avtalen for evakuering av Azovstal. Tidligere i dag gikk det ut på at det var skadde soldater som skulle evakueres, nå virker det som at det er alle de resterende styrkene.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

newsflash skrev: man mai 16, 2022 9:06 pm President Zelenskyy skal visstnok komme med en kunngjøring senere i kveld, det spekuleres at det er angående avtalen for evakuering av Azovstal. Tidligere i dag gikk det ut på at det var skadde soldater som skulle evakueres, nå virker det som at det er alle de resterende styrkene.
Håper ikke dette stemmer da ... Da kan de like godt bli værende. Det er absolutt ingen garanti for at de ikke blir henrettet, det er vel heller mer sannsynlig.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

missChance skrev: man mai 16, 2022 9:12 pm Håper ikke dette stemmer da ... Da kan de like godt bli værende. Det er absolutt ingen garanti for at de ikke blir henrettet, det er vel heller mer sannsynlig.
► Show Spoiler
Det er vel mer eller mindre bekrefte, Azov har postet det på sin egen telegramkanal.
► Show Spoiler

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

newsflash skrev: man mai 16, 2022 9:16 pm
missChance skrev: man mai 16, 2022 9:12 pm Håper ikke dette stemmer da ... Da kan de like godt bli værende. Det er absolutt ingen garanti for at de ikke blir henrettet, det er vel heller mer sannsynlig.
► Show Spoiler
Det er vel mer eller mindre bekrefte, Azov har postet det på sin egen telegramkanal.
► Show Spoiler
Forferdelig. Å evakuere til russiskkontrollert område? Jeg tror jeg heller hadde tatt livet av meg. Forhåpentligvis er det ingen kvinner igjen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

missChance skrev: man mai 16, 2022 9:19 pm Forferdelig. Å evakuere til russiskkontrollert område? Jeg tror jeg heller hadde tatt livet av meg. Forhåpentligvis er det ingen kvinner igjen.
Jeg vil kalle det mer en overgivelse enn en evakuering.

Disse vil vel bli byttet mot russiske krigsfanger om ikke så alt for lang tid.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Jeg tror ikke noe på at ukrainerne i stålverket vil overgi seg og bli evakuert til russisk okkuperte styrker.
Russerne vil gi inntrykk i media at det er sånn, men det tror jeg ikke på.
Putin hater disse azov-gutta over alt på jord og det vet de selv også.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Big George skrev: man mai 16, 2022 9:29 pm Jeg tror ikke noe på at ukrainerne i stålverket vil overgi seg og bli evakuert til russisk okkuperte styrker.
Russerne vil gi inntrykk i media at det er sånn, men det tror jeg ikke på.
Putin hater disse azov-gutta over alt på jord og det vet de selv også.
Ukraina har garantert noe de vil ha, så azovene kan være attraktive i en byttehandel.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Big George skrev: man mai 16, 2022 9:29 pm Jeg tror ikke noe på at ukrainerne i stålverket vil overgi seg og bli evakuert til russisk okkuperte styrker.
Russerne vil gi inntrykk i media at det er sånn, men det tror jeg ikke på.
Putin hater disse azov-gutta over alt på jord og det vet de selv også.
Azov bekrefter det vel på sin egen telegramkanal. Så om de ikke er hacket så er det nok reelt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

"Soldater fraktes ut av stålverket i Mariupol Nyhetsbyrået Reuters melder at rundt 12 busser nå frakter ukrainske soldater ut av stålverket Azovstal i Mariupol. Ifølge øyenvitnet til Reuters, var det ikke mulig å se hvor mange som var om bord i bussene. Det er også uklart om de som angivelig skal ha blitt fraktet ut, var noen av de 40 sårede soldatene som ukrainske offiserer har sagt at må få medisinsk hjelp. Det skal være rundt 600 soldater inne i stålverket." (NRK)

Håper de overlever det. Jeg stoler ikke på det.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Azov-heltene har gjort sin oppgave, og vel så det. Det er hverken strategisk eller taktisk hensikt å holde på stålverket lengre

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Sanksjonene mot Russland begynner å merkes på flere og flere områder. Russland har et stort behov for flyreiser innenlands ettersom landet er så stort, men nå sliter flere og flere flyplasser med kontrollutstyret som slutter å virke. Ettersom de er levert av vestlige land så får de ikke reparert de, og mye må derfor gjøres manuelt. Flere steder skal ventetiden har vært flere timer.

Jack

Legg inn av Jack »

Hva kommer til å skje med de 40 jødiske Azov-soldatene som kommer til å bli tatt i fascistenes jerngrep?


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jack_Daniels skrev: man mai 16, 2022 9:51 pm Hva kommer til å skje med de 40 jødiske Azov-soldatene som kommer til å bli tatt i fascistenes jerngrep?

Hvis det stemmer at de blir "evakuert" til russiskokkupert område, er det vel en grunn til det, tenker jeg. Det har jo vært flere tilbud om å hente dem sjøveien som russerne har sagt nei til.

Shine

Legg inn av Shine »

Fra russisk media:

Commander of the Vostok Brigade of the DPR Alexander Khodakovsky commented on the evacuation of Azov militants, claiming that the Russian military reportedly agreed to exchange them to the Russian prisoners of war.

“The evacuation process continues. These are the seriously wounded, who are carried out on stretchers. No one is releasing lightly wounded or alive, capable Azov fighters now.

We are talking only about the seriously injured. A decision was made at the highest level to exchange the seriously wounded for Russian prisoners of war.

This process is not quite similar to the surrender, because we are talking about gravely wounded servicemen of the Armed Forces of Ukraine or Azov. The wounded were collected not in one place, but in several points. There was information that there were not enough stretchers to take them out.

Representatives of the Armed Forces of Ukraine came to our positions, were designated and asked to clear certain minefields in order to unblock the passage.”

According to the DPR commander, earlier on the same day, nine Ukrainian servicemen raised a white flag and left the territory of Azovstal. The brigade commander explained that they represented a larger group of militants who agreed for surrender. The Russian side agreed to the negotiations.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Falcon

Legg inn av Falcon »



En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jaja. Det er visst ikke bare i Ukraina Putin kjører på. Det virker som han holder gangen på hjemmebane også.
Hvis ikke damen har funnet seg en annen beiler.

https://www.dagens.no/nyheter/rasende-p ... 1652680737

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Jeg tror det ikke før alle er trygt i ukrainsk-kontrollert område.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Falcon skrev: man mai 16, 2022 10:35 pm
En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv
Faktisk en meget spesiell seanse. Ser at det forferdelige kvinnemennesket som er programleder prøver hele tiden å pense han inn på rett kurs, til det punkt det sprekker for han og forteller sannheten om hva som skjer og er situasjonen for russland. Utrolig sjeldent at slike ting slipper igjennom siden panelene de har er nøye utvalgte av kreml. Jeg kjenner ikke til fyren som sier dette, men det er mulig han nå ser hva som er i ferd må å skje, og vil sikre seg i forhold til ettertiden. Tiden til putin er nok i ferd med å renne ut på alle måter.

Det var også bemerkelsesverdig hvor obs han var på Lendlease, noe som de fleste i russland ikke har hørt om, eller ikke har viet noe oppmerksomhet siden 2.vk. Han visste tydeligvis hvor viktig det var for Sovjet og at Ukraina nå får den samme behandlingen. Får de fly fra USA er løpet helt kjørt fra Kreml. Da vil de miste alt, inkludert Krim.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fernandovonarb skrev: man mai 16, 2022 11:48 pm
Falcon skrev: man mai 16, 2022 10:35 pm
En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv
Faktisk en meget spesiell seanse. Ser at det forferdelige kvinnemennesket som er programleder prøver hele tiden å pense han inn på rett kurs, til det punkt det sprekker for han og forteller sannheten om hva som skjer og er situasjonen for russland. Utrolig sjeldent at slike ting slipper igjennom siden panelene de har er nøye utvalgte av kreml. Jeg kjenner ikke til fyren som sier dette, men det er mulig han nå ser hva som er i ferd må å skje, og vil sikre seg i forhold til ettertiden. Tiden til putin er nok i ferd med å renne ut på alle måter.

Det var også bemerkelsesverdig hvor obs han var på Lendlease, noe som de fleste i russland ikke har hørt om, eller ikke har viet noe oppmerksomhet siden 2.vk. Han visste tydeligvis hvor viktig det var for Sovjet og at Ukraina nå får den samme behandlingen. Får de fly fra USA er løpet helt kjørt fra Kreml. Da vil de miste alt, inkludert Krim.
Var garantert siste gang vi så han på lufta dog..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Hetfield skrev: man mai 16, 2022 11:58 pm
Fernandovonarb skrev: man mai 16, 2022 11:48 pm
Falcon skrev: man mai 16, 2022 10:35 pm
En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv
Faktisk en meget spesiell seanse. Ser at det forferdelige kvinnemennesket som er programleder prøver hele tiden å pense han inn på rett kurs, til det punkt det sprekker for han og forteller sannheten om hva som skjer og er situasjonen for russland. Utrolig sjeldent at slike ting slipper igjennom siden panelene de har er nøye utvalgte av kreml. Jeg kjenner ikke til fyren som sier dette, men det er mulig han nå ser hva som er i ferd må å skje, og vil sikre seg i forhold til ettertiden. Tiden til putin er nok i ferd med å renne ut på alle måter.

Det var også bemerkelsesverdig hvor obs han var på Lendlease, noe som de fleste i russland ikke har hørt om, eller ikke har viet noe oppmerksomhet siden 2.vk. Han visste tydeligvis hvor viktig det var for Sovjet og at Ukraina nå får den samme behandlingen. Får de fly fra USA er løpet helt kjørt fra Kreml. Da vil de miste alt, inkludert Krim.
Var garantert siste gang vi så han på lufta dog..
Kanskje han er uheldig og faller ned fra en balkong i nær framtid.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

missChance skrev: tir mai 17, 2022 12:01 am
Hetfield skrev: man mai 16, 2022 11:58 pm
Fernandovonarb skrev: man mai 16, 2022 11:48 pm

Faktisk en meget spesiell seanse. Ser at det forferdelige kvinnemennesket som er programleder prøver hele tiden å pense han inn på rett kurs, til det punkt det sprekker for han og forteller sannheten om hva som skjer og er situasjonen for russland. Utrolig sjeldent at slike ting slipper igjennom siden panelene de har er nøye utvalgte av kreml. Jeg kjenner ikke til fyren som sier dette, men det er mulig han nå ser hva som er i ferd må å skje, og vil sikre seg i forhold til ettertiden. Tiden til putin er nok i ferd med å renne ut på alle måter.

Det var også bemerkelsesverdig hvor obs han var på Lendlease, noe som de fleste i russland ikke har hørt om, eller ikke har viet noe oppmerksomhet siden 2.vk. Han visste tydeligvis hvor viktig det var for Sovjet og at Ukraina nå får den samme behandlingen. Får de fly fra USA er løpet helt kjørt fra Kreml. Da vil de miste alt, inkludert Krim.
Var garantert siste gang vi så han på lufta dog..
Kanskje han er uheldig og faller ned fra en balkong i nær framtid.
Håper ikke han nevnte ordet krig... da er det vel opp til 15 år i Sibir...

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Leoparden skrev: tir mai 17, 2022 12:12 am
missChance skrev: tir mai 17, 2022 12:01 am
Hetfield skrev: man mai 16, 2022 11:58 pm

Var garantert siste gang vi så han på lufta dog..
Kanskje han er uheldig og faller ned fra en balkong i nær framtid.
Håper ikke han nevnte ordet krig... da er det vel opp til 15 år i Sibir...
Det kan du si! Han lever farlig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

missChance skrev: tir mai 17, 2022 12:21 am
Leoparden skrev: tir mai 17, 2022 12:12 am
missChance skrev: tir mai 17, 2022 12:01 am

Kanskje han er uheldig og faller ned fra en balkong i nær framtid.
Håper ikke han nevnte ordet krig... da er det vel opp til 15 år i Sibir...
Det kan du si! Han lever farlig.
Leger på sykehus har en lei tendens til å falle ut av vinduer i Russland.
Da har du uflaks da !

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Big George skrev: tir mai 17, 2022 12:30 am
missChance skrev: tir mai 17, 2022 12:21 am
Leoparden skrev: tir mai 17, 2022 12:12 am

Håper ikke han nevnte ordet krig... da er det vel opp til 15 år i Sibir...
Det kan du si! Han lever farlig.
Leger på sykehus har en lei tendens til å falle ut av vinduer i Russland.
Da har du uflaks da !
Det medfører jo en viss risiko å være oligark også. Mye er farlig i Russland!

Falcon

Legg inn av Falcon »

moskovittene fyrer av raketter mot Lviv igjen

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Falcon skrev: tir mai 17, 2022 12:48 am moskovittene fyrer av raketter mot Lviv igjen
Kan det være forsinkede nyttårs-raketter ?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Big George skrev: tir mai 17, 2022 12:55 am
Falcon skrev: tir mai 17, 2022 12:48 am moskovittene fyrer av raketter mot Lviv igjen
Kan det være forsinkede nyttårs-raketter ?
De er så snill de der russerne.
Feirer nyttår til glede for alle ukrainere hele året.
Men det må da begynne å nærme seg slutt...er vel begrenset hvor mye fyrverkeri de har, eller har råd til?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fernandovonarb skrev: man mai 16, 2022 11:48 pm
Falcon skrev: man mai 16, 2022 10:35 pm
En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv
Faktisk en meget spesiell seanse. Ser at det forferdelige kvinnemennesket som er programleder prøver hele tiden å pense han inn på rett kurs, til det punkt det sprekker for han og forteller sannheten om hva som skjer og er situasjonen for russland. Utrolig sjeldent at slike ting slipper igjennom siden panelene de har er nøye utvalgte av kreml. Jeg kjenner ikke til fyren som sier dette, men det er mulig han nå ser hva som er i ferd må å skje, og vil sikre seg i forhold til ettertiden. Tiden til putin er nok i ferd med å renne ut på alle måter.

Det var også bemerkelsesverdig hvor obs han var på Lendlease, noe som de fleste i russland ikke har hørt om, eller ikke har viet noe oppmerksomhet siden 2.vk. Han visste tydeligvis hvor viktig det var for Sovjet og at Ukraina nå får den samme behandlingen. Får de fly fra USA er løpet helt kjørt fra Kreml. Da vil de miste alt, inkludert Krim.
Russerne snakker så kjapt at jeg slet med den engelske oversettelsen. Fikk dog med meg en ærlig fyr. Får håpe russiske seere nå skjønner realitetene om dette var direkte sending, som ikke sensureres.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Falcon skrev: man mai 16, 2022 10:35 pm

En fornuftig stemme får slippe til blant brødhuene på russisk tv
Tenk om russere generelt en dag kan våkne opp til realitetene, som denne mannen har gjort. I stedenfor disse ufattelig kleine paradene av løgner og propaganda fra russisk TV.
Denne programlederdama må enten være ufattelig godt betalt, eller være hjernevasket fra barnsben av.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»