Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Gaute65 »

Det vil ta litt tid og få denne gjengen kampklar


DennisB

Legg inn av DennisB »

fargerik skrev: fre sep 23, 2022 2:10 pm
12dd skrev: fre sep 23, 2022 1:59 pm
fargerik skrev: fre sep 23, 2022 9:33 am Alle som er fylt tretten år blir oppsøkt av orkene hjemme, og tvunget til å pelle seg til stemmelokalet og stemme ja til å bli en del av russland.
Når det riggede "valget" er overstått og 99% har "valgt" å bli en del av det russiske diktaturet, vil verden stort sett fordømme skandalen.
Dog antar jeg at noen vil erklære "valget" som rettferdig.
Personlig tipper jeg nordkorea vil være først ute.
Blir close race mellom de og Carl I Hagen.....
hehehehe.....du sier noe, du!
Det som er mest interessant ved "valget" er dog hvor nær 100% av de stemmeberettigede som ønsker å bli en del av det russiske diktaturet.
99% tror jeg ikke de vil konstruere, men tallet vil vel bli satt til mellom 70 og 80 prosent.
Hva tipper forum her?
Alt under 100% men over 60% er plausibelt.
Her tror jeg de russiske løgnene finner nye høyder, og at de kliner til med 85% "Ja til Russland", slik at det ikke er noen tvil i verdensopinionen. Da er dette helt legitimt russisk territorium selvsagt, og Vesten har bare å ligge unna.

Så enkelt kan krig gjøres faktisk. Kjempeløsning, krigen er over, signert den lille gnomen og skrotumen Putin.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 3:27 pm Det vil ta litt tid og få denne gjengen kampklar


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Herregud ...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 3:13 pm Hvor får Ukraina sine våpen ifra?

Bilde

Øst Europa har vel enda noe utstyr som kan bli sendt til Ukraina, men de bør snart få mer vestlige våpen, tenker da på tanks, artilleri og pansrede infanteri kjøretøy.
Vi har også gitt 3 stk M270 som ikke er på listen ser jeg. Likevel brukbart med artilleri i Ukrainernes tjeneste nå. Kommer til å bli tidenes shitshow når dette blir satt inn mot en million fylliker med 2 ukers trening. Tror ikke disse vet hva de skal møte med den informasjonen de får servert på propagandakanalene i russland.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Håper de stemmer for så de slipper å bli sendt til Sibir. Vil ikke ha noen praktisk betydning uansett...


PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Hehe er det ikke bare en lapp med ett valg, ferdig merket som kun krever et fingeravtrykk, i blekk eller blod for å kunne telles opp (sannsynligvis flere ganger)?
Forventet sånn ca 126% stemte for innlemmelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fernandovonarb skrev: fre sep 23, 2022 3:42 pm
Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 3:13 pm Hvor får Ukraina sine våpen ifra?

Bilde

Øst Europa har vel enda noe utstyr som kan bli sendt til Ukraina, men de bør snart få mer vestlige våpen, tenker da på tanks, artilleri og pansrede infanteri kjøretøy.
Vi har også gitt 3 stk M270 som ikke er på listen ser jeg. Likevel brukbart med artilleri i Ukrainernes tjeneste nå. Kommer til å bli tidenes shitshow når dette blir satt inn mot en million fylliker med 2 ukers trening. Tror ikke disse vet hva de skal møte med den informasjonen de får servert på propagandakanalene i russland.
Vi hadde sympati med de første soldatene som ble sendt inn og. Helt til historiene om tilfeldige henrettelser, voldtekter og plyndring spredde seg.

Det blir vel det samme som skjer igjen tenker jeg. Jeg syns i allefall synd på de russerne som tvinges inn i denne krigen per nå. Så håper jeg sympatien vedvarer, men jeg tviler.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Tidenes hangover på mange av disse. Endelig fri fra kone og unger, og samtidig få lov til å ta seg en fest. Helt til de våkner i ei brakke med andre stinkende fylliker.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Fernandovonarb skrev: fre sep 23, 2022 3:42 pm Vi har også gitt 3 stk M270 som ikke er på listen ser jeg. Likevel brukbart med artilleri i Ukrainernes tjeneste nå. Kommer til å bli tidenes shitshow når dette blir satt inn mot en million fylliker med 2 ukers trening. Tror ikke disse vet hva de skal møte med den informasjonen de får servert på propagandakanalene i russland.
Det fornuftige valget for russerne vil være å erstatte de som ikke er i frontlinjen med de nye rekruttene, flytte de soldatene som er bak frontlinjen til frontlinjen og la de som står i frontlinjen rotere ut så de får hvile og kan bygge styrkene opp med nye rekruttene. Så flytte de tilbake til frontlinjen, gjøre det samme med de som står i frontlinjen. Da vil russeren om fire -fem måneder ha styrket seg seg betraktelig. så kan de på sikt bygge nye BTG av overskuddet de har av rekrutter og nye våpen/ utstyr. Det er det fornuftige og det vil selvsagt ikke skje. En av grunnene er selvsagt at de ikke har nye våpen og har dårlig med utstyr. Men også det at det må skje noe nå.

Det som blir å skje er at de setter de nye rekruttene rett i frontlinjen og la dem bli drept. De som har gjennomgått førstegangstjenesten vet hvor lite du lærte på de to første ukene. Når vi vet hvor korrupt det russiske militæret er og en fasaden er viktigere en realiteter så vil det bli stort mannefall hos russerne.
Vi vet de som ble sendt til krigen nå ikke hadde noe opplæring, der det var viktigere å ta bilder av at de liksom øvde enn at de faktisk øvde. Jeg har postet tråder om hvilken opplæring de fikk tidligere. Her er to av dem, tror ikke utdanningen har blitt bedre siden da.






Så har logistikk problemene. Hvordan skal de få mat til de 300 000 nye soldatene? La oss si de spiser 0,5 kg mat hver dag, det 150 000 kg pr dag. Det skal fraktes fram til dem hver eneste dag. De får selvsagt ikke fraktet fram rent vann, så det vil bli sykdom blant de 300 000.

Jeg kan ikke se at dette trekket er ett lurt trekk av Putin. Det vil føre til at mange russere blir drept og denne gangen ikke russere som har vervet seg men folk som har blitt tvunget ut i krigen. Hvordan vil russerne like at 50 000 nye døde ankommer Russland der mange er tvangsvervet?

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Dette er ett ønske alle kan stille seg bak


12dd

Legg inn av 12dd »


startelver

Legg inn av startelver »

Steven Seagal har allerede på seg det rette tøyet, send han inn til fronten i dag.

Bilde

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Russerne liker å drikke




Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 5:31 pm Russerne liker å drikke



95% av disse idiotene kommer aldri til å oppleve 2023.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: fre sep 23, 2022 5:28 pm Steven Seagal har allerede på seg det rette tøyet, send han inn til fronten i dag.

Bilde
Blir tatt som krigsfange av Ukraina i løpet av 1 uke.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Noen er edru og i trening.


oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

startelver skrev: fre sep 23, 2022 5:28 pm Steven Seagal har allerede på seg det rette tøyet, send han inn til fronten i dag.

Bilde
He is just a cook…

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Godt motiverte soldater, hva kan gå galt


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Hvordan en gjennomfører en folkeavstemning uten tvang. En seier for demokratiet


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 5:58 pm Godt motiverte soldater, hva kan gå galt

Håper de aldri kommer i nærheten av ukrainsk lokalbefolkning. Dette er typisk de som robber, voldtar, torturer og dreper.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

missChance skrev: fre sep 23, 2022 3:41 pm Herregud ...
For de som vil gi penger til rehabilitering av helten.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Siste kart som jeg mener stemmer ganske bra. Det foregår også noe lenger nord ved Kupyansk som ikke er med her, og viser med all tydelighet hvorfor putin vil kjøre masse nye tropper inn for å stoppe fremmarsjen til Ukrainerne. De kriminelle er veldig presset her, og en mengde soldater står i fare for å bli omringet hvis linjen ved Lyman kollapser.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Hvis dette stemmer, kan en lure på hvor gjennomtenkt det er.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

startelver skrev: fre sep 23, 2022 5:28 pm Steven Seagal har allerede på seg det rette tøyet, send han inn til fronten i dag.

Bilde
Og Gerhard Depardieu, Oliver Stone, Roger Waters og fl.

Kan Russland tape en krig med de på laget da?, tror ikke det🤔

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 5:42 pm Noen er edru og i trening.

1 HIMARS der, god investering.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

missChance skrev: fre sep 23, 2022 3:41 pm
Alt blir jo så bra bare Putin kan ta seg til rette og erobre det han vil..
Sist redigert av Hetfield den fre sep 23, 2022 7:05 pm, redigert 1 gang totalt.

olek1970

Legg inn av olek1970 »


Falcon

Legg inn av Falcon »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»