Hvis du ser på noen av rekkeviddetestene der ute der de kjører elbilene til de stopper (trenger ikke "lide" deg gjennom TeslaBjørn-videoer, du ser det samme i carwow-videoene f.eks.) så vil du oppdage at så og si alle elbiler har en rest etter at GOMen sier 0 km, det er ikke noe unikt for Toyota sin del. Det som er spesielt for Toyota er at det er indikasjoner på at den resten er uvanlig høy av en eller annen grunn. Når man måler WLTP-rekkevidde for en elbil så kjører man den ikke til elbilens GOM sier 0 km, man kjører den ihvertfall meg bekjent til den stopper eller tilnærmet til den stopper. Enkel logikk tilsier dermed at for å teste om BZ4X er i nærheten av sin WLTP-rekkevidde så bør den kjøres til den stopper, og ikke til GOMen sier 0 km.Iseran2770 skrev: ↑ons nov 16, 2022 2:48 pm Det blir jo håpløst for bileier om de skal gjette på hvor langt de kan kjøre etter at bilen sier 0 km igjen.
Jeg tror fortsatt ikke man vil klare WLTP bare så det er sagt, jeg tror ikke en dårlig GOM er hele forklaringen til de foreløpige dårlige tallene. Men man vil få et mer riktig bilde av bilens reelle rekkevidde, og rett skal være rett, noe du sikkert er enig i også.