Elsykkel til barn

Svar
Argaste

Elsykkel til barn

Legg inn av Argaste »

Hei, folkens!

Sønnen min på snart 12 nærmer seg med stormskritt «Alle vennene mine har elsykkel»-alder, og etter noen runder med hvem betaler hvor mye prøver vi nå å se oss rundt etter en sykkel til under 20 laken.

Jeg må innrømme at det er lett å gå seg vill i jungelen her, og lurer på om det er noen som har input hva vi bør velge. Det hadde også vært fint med noen kvalifiserte meninger om hvor mye man bør bruke for å få en grei sykkel til barnebruk.

Guttungen er i den mindre enden av skalaen for 12-åringer, 145cm og rett over 30kg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Uff. Barn burde ikke trenge elsykkel, de er fulle av krutt og energi og kan sykle på vanlig sykkel.
I motsetning til oss gamlinger som trenger drahjelp.

Trist dersom det blir slik at barna må få elsykkel fordi alle andre har det.
Noe tips til barne-elsykkel har ikke jeg, det er vel eventuelt bare å finne en elsykkel i barnestørrelse i så fall.....og håpe den ikke blir herpa eller stjålet dag 1.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Fargeblind her. Tror ikke jeg har sett barn på elsykkel faktisk og jeg har to av dem (barn altså, ikke elsykler). Men nå bor jeg sentralt i Oslo og avstandene er såpass overkommelige at det holder lenge med vanlig sykkel, kanskje er det annerledes på bygda. Jeg vil også tro at tyveri vil være en stor faktor her. Legger du 20K i en sykkel til et barn så er det en ganske saftig premie for eldre barn/ ungdommer å rappe. Men igjen, kanskje er det jeg som har byfokus.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Barnemishandling med el-sykkel.
Kjøp en skikkelig sykkel til han, så han kan lære seg å jobbe litt for å komme seg der han skal.
El-sykkel har ingen helsemessig gevinst og kan gjøre mer skade enn nytte.

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

SlimWhitman skrev: man nov 08, 2021 3:33 pm Barnemishandling med el-sykkel.
Kjøp en skikkelig sykkel til han, så han kan lære seg å jobbe litt for å komme seg der han skal.
El-sykkel har ingen helsemessig gevinst og kan gjøre mer skade enn nytte.
Hei. Jeg har jobbet mye med baade barn og unge, med helseforebyggende tiltak.
Her er jeg helt enig med deg og de to andre som er negativ til en slik utvikling, det er
ganske enkelt skremmende.
Det kan paa en maate sammnelignes med mosjonsloepere som bruker 20-30.000.-
til elektroniske dingser, trede-(trelle) moelle, pulsklokker o.l. og tror paa at dette skal
gjoere dem til bedre loepere. Etter 30 aar med "moellesjuka" over hele landet, finnes
det ikke et eneste bevis paa at disse sakene har hjulpet, men tvertimot vaert til hinder
for en normal loepeutvikling.
Tenk paa juniors beste - laer han til aa utvikle egne krefter som vil gi han et godt liv.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»