FA Cup 21-22

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

FA Cup 21-22

Legg inn av GiPazzini_85 »

I kveld er det startskuddet for klubbene i England, Wales og Jersey om å kjempe om det kanskje gjeveste og mest ærverdige cuptrofeet innen klubbfotballen.

Kvalikrundene er over og link til oppsett finner du her:
https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%80%9322_FA_Cup
https://www.thefa.com/news/2021/oct/17/ ... w-20211710
https://www.bbc.com/sport/football/58993658

TV-kamper denne helgen:
Fredag:
Sudbury- Colchester 20.45 VSport

Lørdag:
Portsmouth- Harrow Borough 16.00 VSport
King's Lynn FC- Walsall 16.00 VSport
Banbury Utd- Barrow FC 18.15 VSport

Søndag:
Sheffield Wednesday- Plymouth 13.15 VSport
Bolton- Stockport 16.00 VSport
St.Alban's City- Forest Green Rovers 18.15 VSport

Mandag:
Dagenham & Redbridge- Salford City 20.45 VSport

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 05, 2021 4:44 pm I kveld er det startskuddet for klubbene i England, Wales og Jersey om å kjempe om det kanskje gjeveste og mest ærverdige cuptrofeet innen klubbfotballen.
For min del startet denne sesongs FA Cup med Extra Prelimenary Round tidlig i august. Nå når man har kommet til første ordinære runde begynner mitt engasjement å avta. Og når klubbene på øverste nivå entrer turneringen i 3. runde tidlig i januar har jeg forlengst flyttet alt fokus over på FA Vase og FA Trophy. Og det skyldes ene og alene at jeg har mistet alt av interesse for det som foregår i PL. Overpriset turistfotball der absolutt alt dreier seg om penger. Og der man heller ikke går av veien for å jukse seg til resultater. Da trives jeg langt bedre dypt nedover i fotballpyramiden.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

WatchMaker skrev: tir nov 09, 2021 12:10 pm
GiPazzini_85 skrev: fre nov 05, 2021 4:44 pm I kveld er det startskuddet for klubbene i England, Wales og Jersey om å kjempe om det kanskje gjeveste og mest ærverdige cuptrofeet innen klubbfotballen.
For min del startet denne sesongs FA Cup med Extra Prelimenary Round tidlig i august. Nå når man har kommet til første ordinære runde begynner mitt engasjement å avta. Og når klubbene på øverste nivå entrer turneringen i 3. runde tidlig i januar har jeg forlengst flyttet alt fokus over på FA Vase og FA Trophy. Og det skyldes ene og alene at jeg har mistet alt av interesse for det som foregår i PL. Overpriset turistfotball der absolutt alt dreier seg om penger. Og der man heller ikke går av veien for å jukse seg til resultater. Da trives jeg langt bedre dypt nedover i fotballpyramiden.
Men det er nå mer eller mindre kvalifiseringen til FA-cupen. Men nå er Boreham Wood videre. Det samme er Kidderminster, Buxton og St.Alban's. Alle klubber fra National League og ned. Og både Lincoln og Sutton har imponert ganske så nylig sammen med andre lag oppover i pyramiden som Bradford, Luton, Chesterfield etc. Så FA-cup-"magien" finnes fortsatt selv om det nok aldri når Sunderland-høyder igjen. Men det er jo tross alt ikke så lenge siden f.eks Millwall spilte finale.

Men ja, selvsagt er det kjedelig når Man City, Liverpool og Co bare marsjerer til finalen. Forhåpentligvis kan de møte hverandre tidlig og danke hverandre ut.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

WatchMaker skrev: tir nov 09, 2021 12:10 pm For min del startet denne sesongs FA Cup med Extra Prelimenary Round tidlig i august. Nå når man har kommet til første ordinære runde begynner mitt engasjement å avta. Og når klubbene på øverste nivå entrer turneringen i 3. runde tidlig i januar har jeg forlengst flyttet alt fokus over på FA Vase og FA Trophy.
Ja, visst starter turneringen med den ekstra førkvalifiserende runden, og det er stas å følge med på utviklingen allerede fra første spark av og lukt inn til det siste. Jeg er ikke lenger like avstumpet i forhold til det som skjer i Premier League, selv om jeg stort sett følger begivenhetene på avstand, og jeg gir ikke helt opp FA-cupen selv når man går inn i de avsluttende rundene. Sjarmen er imidlertid en helt annen i de førkvalifiserende og kvalifiserende rundene, og selv har jeg alltid vært spesielt fascinert av kamper med divisjonsforskjell: Det er ganske heftig når lag fra Step 5 eller sågar Step 6 evner å holde tritt med klubber fra både tre og fire nivåer høyere.

Nå er jeg langt fra like ivrig eller oppdatert lenger når det gjelder de forskjellige nonligadivisjonene og -nivåene, men det er alltid interessant å notere seg tabellposisjonen til klubber langt nede i nonligapyramiden. Det er naturlig at det er klubber som går godt i sine respektive divisjoner som også kan ha potensiale til å gjøre furore mot lag fra flere divisjoner høyere, og slik forstår man at det omgivelsene kan karakterisere som veritable cupbomber ikke nødvendigvis kommer helt ut av det blå. Det er dessuten alltid litt ekstra fristende å følge ligainnsatsene til lagene som står for cupprestasjoner utover det ordinære. Vips, så utvikler man et lite engasjement for en bestemt klubb, om enn kanskje kun for en begrenset periode.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

WatchMaker skrev: tir nov 09, 2021 12:10 pm
GiPazzini_85 skrev: fre nov 05, 2021 4:44 pm I kveld er det startskuddet for klubbene i England, Wales og Jersey om å kjempe om det kanskje gjeveste og mest ærverdige cuptrofeet innen klubbfotballen.
For min del startet denne sesongs FA Cup med Extra Prelimenary Round tidlig i august. Nå når man har kommet til første ordinære runde begynner mitt engasjement å avta. Og når klubbene på øverste nivå entrer turneringen i 3. runde tidlig i januar har jeg forlengst flyttet alt fokus over på FA Vase og FA Trophy. Og det skyldes ene og alene at jeg har mistet alt av interesse for det som foregår i PL. Overpriset turistfotball der absolutt alt dreier seg om penger. Og der man heller ikke går av veien for å jukse seg til resultater. Da trives jeg langt bedre dypt nedover i fotballpyramiden.
Vet du om det er noen som viser Vase og Trophy i Norge ? BT Sport er vel bare tilgjengelig for UK innbyggere ?

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

TrondLFC skrev: ons nov 17, 2021 10:59 pm Vet du om det er noen som viser Vase og Trophy i Norge ? BT Sport er vel bare tilgjengelig for UK innbyggere ?
Trolig kun "stream" som gjelder her. Ble tipset om denne for litt siden: https://cricfree.pw/home04

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

WatchMaker skrev: tor nov 18, 2021 1:33 pm
TrondLFC skrev: ons nov 17, 2021 10:59 pm Vet du om det er noen som viser Vase og Trophy i Norge ? BT Sport er vel bare tilgjengelig for UK innbyggere ?
Trolig kun "stream" som gjelder her. Ble tipset om denne for litt siden: https://cricfree.pw/home04
Takker :) Måtte kopiere linken i tilfelle den blir slettet ;)

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Nydelig å se et fullpakket Edgeley Park i går med over 10 000 mennesker i omkampen mot Bolton...og like hyggelig at de fikk bivåne en så ellevill forestilling med åtte scoringer og 5-3 seier etter ekstraomganger. Kanskje forståelig at det boblet over og resulterte i banestorming mot slutten. Nå venter en bortekamp mot Rotherham i neste runde. Med gårsdagens sterke forestilling som bakteppe burde dette Stockport-mannskapet kunne kjempe om opprykk til League Two.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Konstantinovič skrev: tor nov 18, 2021 9:58 pm Nydelig å se et fullpakket Edgeley Park i går med over 10 000 mennesker i omkampen mot Bolton...og like hyggelig at de fikk bivåne en så ellevill forestilling med åtte scoringer og 5-3 seier etter ekstraomganger. Kanskje forståelig at det boblet over og resulterte i banestorming mot slutten. Nå venter en bortekamp mot Rotherham i neste runde. Med gårsdagens sterke forestilling som bakteppe burde dette Stockport-mannskapet kunne kjempe om opprykk til League Two.
Beste kampen jeg har sett på lenge.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mye forutsigbart så langt denne runden, men Harrogate har slått ut Portsmouth og Barrow har fått kronglet seg til omkamp mot Ipswich.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er ingen vågal påstand å hevde at Hartlepool leder årets FA-cup. I forrige runde vant man borte mot motstand fra et høyere nivå i denne turneringa for første gang i klubbens historie, og i går gjenskapte man like gjerne bedriften. To enesteående 1-0-seire mot henholdsvis Wycombe og Lincoln. Mens det nok var noe tur inne i bildet i returoppgjøret mot Wycombe i første runde, skal Hartlepool ha vært vel så gode som Imps i går.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Trekning nå.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Burnley away! Jaja, hvorfor ikke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Man City uten problemer med Swindon i går.

Dagens kamper:
Mansfield- M'Boro 13.15
Bristol City- Fulham 13.30 Viasport +
Burnley- Huddersfield 13.30 Viasport 3
Coventry- Derby 13.30
Hartlepool- Blackpool 13.30
Millwall- Crystal Palace 13.45 Viasport 2
Barnsley- Barrow 16.00
Boreham Wood- Wimbledon 16.00
Kidderminster- Reading 16.00
Leicester- Watford 16.00 Viasport 1
Newcastle Utd- Cambridge Utd 16.00 Viasport 2
Peterborough- Bristol Rovers 16.00
Port Vale- Brentford 16.00
QPR- Rotherham 16.00
West Bromwich- Brighton 16.00 Viasport 3
Wigan- Blackburn 16.00
Birmingham- Plymouth 18.30
Chelsea- Chesterfield 18.30 Viasport 2
Hull- Everton 18.30 Viasport 3
Swansea- Southampton 18.30
Yeovil- Bourneomouth 18.45

Søndag:
Luton- Harrogate 13.30
Cardiff- Preston 15.00
Charlton- Norwich 15.00
Liverpool- Shrewsbury 15.00 Viasport 1
Stoke- Leyton Orient 15.00
Tottenham- Morecambe 15.00 Viasport 3
West Ham- Leeds 15.00 Viasport 2
Wolverhampton- Sheffield Utd 15.00 Viasport +
Nottingham Forest- Arsenal 18.15 Viasport 1

Mandag:
Manchester United- Aston Villa 20.55 Via4

Resten av kampene går på Viaplay. BBC og TalkSport sender også på radio.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Afobe har scoret for Millwall som med det leder hjemme mot Palace.

Jay Rodriguez med scoring for Burnley.

Boro leder komfortabelt 2-0 borte mot Mansfield etter scoring av kløne-Ikpeazu og Boyd-Munce.

Hyam har sendt Coventry i ledelsen mot Rooney og Co.

Anderson har som ventet sendt Blackpool i ledelsen borte mot Hartlepool i nordvestkyst- mot nordøstkyst-oppgjøret på Victoria Park.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

1-1 mellom Hartlepool og Blackpool nå. Småfet scoring av Ferguson.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Vi noterer vel 2-1 til Hartlepool?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Det stemmer😉

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Huddersfield tar Burnley. Hartlepool vinner. Det er ganske så overraskende.

Og der burde Smith ha utlignet for Millwall.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Newcastle, altså. At det går an.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og så Kidderminster, da. Ordentlig skrell.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Runden er i gang:

Spilles nå:
Man U- Middlebrough 1-0

Lørdag:
Chelsea- Plymouth 13.30
Kidderminster- West Ham 13.30
Crystal Palace- Hartlepool 16.00
Everton- Brentford 16.00
Huddersfield- Barnsley 16.00
Man City- Fulham 16.00
Peterborough- QPR 16.00
Southampton- Coventry 16.00
Stoke- Wigan 16.00
Wolves- Norwich 16.00
Cambridge Utd- Luton 18.30
Tottenham- Brighton 21.00

Søndag:
Nottingham Forest- Leicester 17.00
Bournemouth- Boreham Wood 19.30

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Den er sur for Kidderminster!

morrisey

Legg inn av morrisey »

Sitter og ser på heroiske Kidderminster... Vi er på ekstratid nå, og da scorer naturligvis West Ham. Faen ta!

morrisey

Legg inn av morrisey »

Og så på overtid av andre ekstraomgang....

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Klar offside på West ham
Kidderminster er snytt for straffekonk

MadBum

Legg inn av MadBum »

Først i 91. og så i 121. Moysey-time er det nye.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Godfrey bør vel ha gult for viljehands i det han legger seg oppå ballen og tar den i nevene der. Er nå ikke slik at en fotskade skal gi carte blanche for å stoppe spillet som man vil.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Løsner bra for Everton nå. Ellers temmelig forutsigbare resultater. Eventyret er over for Hartlepool. Fortsatt mulig for Coventry å ta So'ton.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Spurs også vært bra i dag. 3-1 nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»