Din NBA historie

Svar
Lebron

Din NBA historie

Legg inn av Lebron »

Tenkte folk kunne fortelle om sin egen erfaring med NBA, interessant å se hva enkelte har fått med seg, jeg skal forsøke sette opp en mal.

1. Når Begynte du å følge med på NBA?
2. Hva synes du er det beste franchiset over tid siden du begynte følge med?
3. Hvem er den beste spilleren du har fått fulgt gjennom karrieren mens han var/er aktiv?
4. Hvem er dine 3 favoritt spillere siden du begynte følge med?
5. På hvilke områder synes du spillet har endret seg mest? (Hvem hadde i så fall størst innvirkning på dette?)
6.Hva er det beste laget som tapte i finalen og/eller aldri vant?
7. Ditt drømmelag av 5 spillere +2 reserver gjennom det du har sett?
8. Har du sett en/flere kamper live/møtt noen spillere?

(Legg gjerne til spørsmål jeg har glemt)

Lebron

Legg inn av Lebron »

1. Fikk mine første bakker med Upper Deck basketkort i 1992 eller 1993, mener jeg fikk akkurat med meg på radioen at Jordan la opp :) Ble ganske fornøyd da han kom kjapt tilbake, var storfan av ham i ungdommen, noe som avtok i eldre alder hehe...

2. Uten tvil Spurs, de har vært relevante mer eller mindre siden jeg begynte følge med og har hatt en egen evne til å rebuilde svært raskt. Lakers på en veldig hederlig annenplass, de suger opp talentene som ingen andre, og sannsynligvis Boston/Miami på 3dje.

3. Totalt uinteressant spørsmål egentlig, men det må nesten bli LeBron i mine øyne. Han har vært best over tid, gjort ting ingen andre ville fått til, imens han var scrutinized over halve karrieren. Stephen Curry er og et historisk unikum , om enn veldig annerledes, så er det drøyt å ha opplevd disse dager i basket.

4. LeBron, Jordan (t.o.m 98), Iverson.

5. Small ball pleide jo være noe man gjorde 5-6 minutter hver kamp, ikke akkurat malen for mesterskap. Regelendringene og Curry/Thompson har tatt tradisjonelle big-guys litt ut av spillet, Shaq er ikke MVP i dagens klima tror jeg.

6. Beste laget som tapte en finale blir nok Warriors 73 wins laget, men de vant mer enn nok ellers. Beste laget som aldri vant er nok mange, men Kings laget til Webber var temmelig solid på høyden.

7. Guards, Curry/Thompson i combo, Forwards LeBron/Durant, Center Duncan, reserve (som i faktiske reserver) Ginobili, og i den forstand Lamar Odom var en reserve, så ham på høyden.

8. Sett 2 kamper, Bull-Knicks i 2010, og Warriors-Thunder 2012 tror jeg, møtte David Silver etter den kampen, han var hyggelig nok til å ta noen bilder med halvfulle nordmenn som ikke fikk kameraet til å virke hehe.... Men ikke møtt noen spillere, gikk bak Tony Parker i Sverige engang...

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lebron skrev: lør nov 06, 2021 12:14 pm Tenkte folk kunne fortelle om sin egen erfaring med NBA, interessant å se hva enkelte har fått med seg, jeg skal forsøke sette opp en mal.

1. Når Begynte du å følge med på NBA?
2. Hva synes du er det beste franchiset over tid siden du begynte følge med?
3. Hvem er den beste spilleren du har fått fulgt gjennom karrieren mens han var/er aktiv?
4. Hvem er dine 3 favoritt spillere siden du begynte følge med?
5. På hvilke områder synes du spillet har endret seg mest? (Hvem hadde i så fall størst innvirkning på dette?)
6.Hva er det beste laget som tapte i finalen og/eller aldri vant?
7. Ditt drømmelag av 5 spillere +2 reserver gjennom det du har sett?
8. Har du sett en/flere kamper live/møtt noen spillere?

(Legg gjerne til spørsmål jeg har glemt)
1. Begynte smått å følge med på NBA mellom 2005 og 2010. Ble delvis mer etter det.
2. Spurs og Golden State
3. Lebron
4. Lebron, Duncan og Jokic
5. Trepoengskytting/smalball (Steph/Golden) og spillermakten som er i NBA kontra tidligere
6. Basert på ting jeg har sett i ettertid så velger jeg Jazz på 90tallet med Stockton og Malone.
7. Curry-Leonard-Lebron-Durant-Duncan. Shaq og Parker som reserve. Greg som trener.

Farris

Legg inn av Farris »

1. Finals i 2015 på Tv2, om jeg ikke husker feil så var det Paasche som kommenterte sammen med noen andre?

2. Siden 2015 så er det Warriors.

3. Lebron/Durant (Kawhi)

4. Durant, Kawhi og LeBron

5. Vanskelig å si når jeg begynte å følge med i 2015.

6. Miami vs Dirk (har sett opptak) og Rockets

7. Curry, Kawhi , LeBron, Durant, Jokic. Harden og Giannis som reserve.

8. Nei

9. Hvilket lag eller spillere heier du på?
Heier faktisk på flere lag og spillere. Dette varierer fra år til år, så blir aldri skuffet. Blir alltid fornøyd.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

1. Usikker.

2. Aner ikke

3. Uten tvil Michael Jordan, ingen over, ingen ved siden (enda).

4. Michael Jordan, John Stockton og Stephen Curry. (Giannis Antetokounmpo har potensial)

5. Trepoengskyting

6. GSW 2016 (latterlig at de ikke vant, selv med de skadeproblemene)

7. Jordan, Pippen, Stockton, Curry, Durant. Giannis og Kawhi som reserve. (trener Phil Jackson)

8. Earvin Magic Johnson (oslo 1995)

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

1. Begynte å følge med på resultater i 03/04, begynte å se kamper live i 08/09.
2. Spurs
3. LeBron
4. LeBron, Luka, Giannis
5. Frekvensen i 3-poengsskytingen og hvor mye mer plass det er i angrep nå.
6. 2016 Warriors er nok det beste laget som tapte i finalen. OKC fra 11-16 det beste laget som aldri vant
7. Curry,Kobe,Durant,LeBron,Dirk. Duncan og Giannis som subs
8. Nope

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

1. Er en ganske ung mann så det var når NBA 2K16 (GOAT-materiale) ble gratis på Playstation Plus i juni 2016. Hadde ingen forkjærlighet for sporten eller ligaen før det men ble fort hekta for livet. Game 7 det året var den første NBA-kampen jeg så i mitt liv.
2. Gidder ikke nevne Warriors. Bucks, Celtics, Raptors, Rockets og Jazz er vel de jeg i størst grad kan kategorisere som noenlunde konsekvent gode siden jeg begynte å følge med.
3. Har fått være med på Giannis sin reise fra All-Star i 2017 til MVP-kandidat i tidlig 2018, til soleklar MVP i 2019 og 2020, til Finals MVP i 2021. Må bli han.
4. Giannis Antetokounmpo, Jrue Holiday, Luka Doncic, Dame Dolla, Steph Curry, Ja Morant, Lamelo Ball. Vanskelig å velge kun tre.
5. 3PT shooting og tempoet generelt. Regelendringen som ble innført før 2018-19 om at shot clock settes til 14 sekunder istedenfor 24 ved offensive rebound har hatt stor effekt på antall poeng som scores.
6. Ved siden av 2016 Warriors så er nok det beste laget som ikke vant 2018 Rockets. De var helt absurd dominante den sesongen. Bortsett fra de vil jeg si 2018 Celtics før Kyrie ble skadet og 2020 Bucks (52-8) før koronaen inntraff.
7.
8. Nei, dessverre. Hadde en håp om å komme meg på NBA Paris Game i 2020 (Bucks-Hornets) men forsov meg til billettslippet og hadde sikkert ikke hatt råd uansett. Hvis jeg noen gang er i USA så blir dette første prioritet.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

1. Interessen kom som liten gutt på ferietur i statene 1992, så Miami Heat mot Orlando Magic i april, som høres kult ut, men det var før Zo og Shaqs tid. Glen Rice var den store spilleren. Men hjem fra turen kom jeg med Bulls-caps! Interessen ble forsterket av Dream Team i 1992. Førte til innkjøp av diverse basketball blader som var å finne, innkjøp av VHS kassetter med nba stoff, og deretter var det vel TVNorge som hadde en kamp i uka + nba action. For å si det sånn, det var hardt å være fans på den tiden.

2. Det er vel strengt tatt Lakers, men det er så kjedelig, at San Antonio er et bedre svar.

3. LeBron James

4. Scottie Pippen, Michael Jordan og LeBron James. Men det føles feil å ikke nevne Shawn Kemp, som var den kuleste spilleren for min del.

5. Small ball, mer spacing, trepoengsskyttere og drapet på den tradisjonelle centeren. Gir Kerr, Warriors og Steph skylden.

6. Warriors 2015/16 - over tid er det nok Utah.

7. Kidd - Jordan - Pippen - LeBron - AD
DWade, Kemp

8. Se punkt 1

9. Prøvde å heie på lag i starten, og det var Bulls og Supersonics som var lagene. Men når Supersonics flyttet så startet jeg heller å følge spillere. Over tid er spillerne jeg har fulgt mest Jordan, Pippen, Payton, Kemp, Garnett, LeBron, DWade, AD og Ben Simmons.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»