Flyktningkrisen 2.0

Svar
Pernille

Re: Flyktningkrisen 2.0

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: søn nov 14, 2021 3:41 pm Normale tilstander i muslimske og afrikanske land er vold og kaos.
Hvem skal bygge og forsvare landene deres - eldre, kvinner og barn?

Disse feigingene (unge "menn") ønsker å komme komme til dekket bord - og du holder med dem, registrerer jeg.
De du ser i norske gater er snyltere og feiginger som lar sitt eget land i stikken.
Her er du inne på noe vesentlig. Asyl har i dag blitt så utvannet at selv det å gå rundt og kjede seg i hjemlandet har blitt en kilde til flukt, og straks de har krysset grensene til Europa så skal det svært mye til før de blir kastet ut igjen.

Og det er godt mulig det er drit kjedelig å bo i disse "shithole"-landene som migrantene kommer fra. Gudene skal vite at jeg aldri kunne finne på å sette mine ben der, men å stikke av fra problemene har aldri løst noe som helst. Ikke løser det noe som helst i hjemlandet og definitivt ikke noe i Europa: bare de siste tre årene har antall migranter i verden steget fra 67.3 millioner til 91.9 millioner (kilde: UNHCR), en økning på 36%! Det er jo f... meg helt vilt. Hvis Europa ikke stanser disse på grensen så skal det ikke mye fantasi til for å se hvilken ny katastrofe vi står overfor.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

fargeblind skrev: søn nov 14, 2021 10:58 am

Og det har ikke EU makt til, så lenge Luksajenko og putin driver med denne fiendtlige virksomheten.
Og nå truer diktatoren med å stenge av gassen fra Russland. Det kan slå hardt tilbake på Putin.
EU er allerede godt i gang med å bygge terminaler for å erstatte russisk gass med gass fra USA.
Dette bør EU fortsette med. Når tankskipene går i skytteltrafikk med gass fra USA, kan nok ettervert Europa stenge gassrørene gjennom Hviterussland. Og da blir det svarteper til Putin.
Polen har allerede gassterminal, og er i full gang med å trappe opp importen fra USA.
Du forstår at det er umulig å lage et gasslager med et slikt volum (det må være en tidligere gassbrønn) Og for det andre. Flytende gass er dyrere enn vanlig gass. Etter levering må du lage enkel gass fra den igjen.
I tillegg er transporten av gass omtrent 7 tusen kilometer ... Denne gassen kan ikke være billigere enn gass fra et rør. Det er umulig.

Og også prisen på gass avhenger direkte av oljeprisen. Jo dyrere olje, jo billigere gass.

Dette gjør levering av gass til sjøs enda mindre lønnsomt.

Som du kanskje har lagt merke til, vokser oljeprisen.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Ka9nen skrev: søn nov 14, 2021 4:12 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 7:51 am
I tillegg er det mange pensjonister i Europa og det er ingen som jobber. Derfor tar spesielt Tyskland imot mange unge migranter. Ellers vil deres økonomi bare stoppe.
Hvorfor kommer det ikke bedre frem av statistikken at denne migrasjonen fra Afrika og Midtøsten fyller dette behovet
Jeg vet ikke dette, men det ser ut til at det ikke er flere tyskere i Berlin, men det er mange arabere.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Vind skrev: søn nov 14, 2021 4:25 pm
fargeblind skrev: søn nov 14, 2021 10:58 am

Og det har ikke EU makt til, så lenge Luksajenko og putin driver med denne fiendtlige virksomheten.
Og nå truer diktatoren med å stenge av gassen fra Russland. Det kan slå hardt tilbake på Putin.
EU er allerede godt i gang med å bygge terminaler for å erstatte russisk gass med gass fra USA.
Dette bør EU fortsette med. Når tankskipene går i skytteltrafikk med gass fra USA, kan nok ettervert Europa stenge gassrørene gjennom Hviterussland. Og da blir det svarteper til Putin.
Polen har allerede gassterminal, og er i full gang med å trappe opp importen fra USA.
Du forstår at det er umulig å lage et gasslager med et slikt volum (det må være en tidligere gassbrønn) Og for det andre. Flytende gass er dyrere enn vanlig gass. Etter levering må du lage enkel gass fra den igjen.
I tillegg er transporten av gass omtrent 7 tusen kilometer ... Denne gassen kan ikke være billigere enn gass fra et rør. Det er umulig.

Og også prisen på gass avhenger direkte av oljeprisen. Jo dyrere olje, jo billigere gass.

Dette gjør levering av gass til sjøs enda mindre lønnsomt.

Som du kanskje har lagt merke til, vokser oljeprisen.
Du får diskutere det med de gassbrukende landene i Europa som bygger gassterminaler i stadig flere land for å ta i mot fracking-gass fra USA.
Jeg bare nevner at det skjer. Og dette vil nok fortsette dersom Putin ikke roer seg.
Lite vi kan gjøre med det. Jeg gidder ikke en gang å være hverken enig eller uenig.
Putin har gitt Lukasjenko tillatelse til å true med å stenge gasskrana, ikke det minste merkelig at Europa er interessert i "frihetsgassen" fra USA.
Husk at lille Norge kun klarer å forsyne Europa med ca. 30% av behovet.
Sist redigert av fargeblind den søn nov 14, 2021 4:45 pm, redigert 2 ganger totalt.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Neptun skrev: søn nov 14, 2021 3:41 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 7:51 am
Neptun skrev: lør nov 13, 2021 11:13 pm som er årsaken til at vi har havnet i denne situasjonen.
Hver har sin egen sannhet.

Se for deg en situasjon når soldater kommer til huset ditt og ødelegger det. Er du sjokkert og forteller dem hvor jeg skal bo nå? Og soldatene sier unnskyld ingenting personlig. Men dine problemer er dine problemer.

ikke har du jobb , og huset er ødelagt.
Og du forstår at krigen ikke vil ta slutt selv om 5 år.

Hva skal du gjøre i denne situasjonen?


Har du noen gang gått på et rally med en plakat?
... La oss si at det ikke er krig i hele verden ...

Du betaler skatt på disse pengene, de kjøper ikke bare leker for foreldreløse barn, men også militært utstyr.

Dette er hvordan migranter ser deg.


I tillegg er det mange pensjonister i Europa og det er ingen som jobber. Derfor tar spesielt Tyskland imot mange unge migranter. Ellers vil deres økonomi bare stoppe.
Normale tilstander i muslimske og afrikanske land er vold og kaos.
Hvem skal bygge og forsvare landene deres - eldre, kvinner og barn?

Disse feigingene (unge "menn") ønsker å komme komme til dekket bord - og du holder med dem, registrerer jeg.
De du ser i norske gater er snyltere og feiginger som lar sitt eget land i stikken.
De har lenge forstått at krig er en bedrift og ikke noe mer. Og jeg tror de bare ikke vil være bonde i sjakk i dette spillet.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

[fargeblind post_id=264344 time=1636904503 user_id=575]



Du får diskutere det med de gassbrukende landene i Europa som bygger gassterminaler i stadig flere land for å ta i mot fracking-gass fra USA.
Jeg bare nevner at det skjer. Og dette vil nok fortsette dersom Putin ikke roer seg.
Lite vi kan gjøre med det. Jeg gidder ikke en gang å være hverken enig eller uenig.
Putin har gitt Lukasjenko tillatelse til å true med å stenge gasskrana, ikke det minste merkelig at Europa er interessert i "frihetsgassen" fra USA.
Husk at lille Norge kun klarer å forsyne Europa med ca. 30% av behovet.
Så vidt jeg vet bruker Europa rundt 500 milliarder kubikkmeter gass per år. Her er logikken enkel gjennom Ukrainas territorium, du kan pumpe 100 gjennom den nordlige strømmen 2 Mer enn 100 er det også Hviterussland og Tyrkia.
Og som du sa, 30 prosent er norsk gass.
Det ser ut til at Putin vil at USA ikke skal få noe.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Vind skrev: søn nov 14, 2021 4:43 pm Og jeg tror de bare ikke vil være bonde i sjakk i dette spillet.
Det ønsker ikke innbyggerne i Europa heller, som er de som må ta støyten for Europas asyl- og innvandringspolitikk.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Pernille skrev: søn nov 14, 2021 5:09 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 4:43 pm Og jeg tror de bare ikke vil være bonde i sjakk i dette spillet.
Det ønsker ikke innbyggerne i Europa heller, som er de som må ta støyten for Europas asyl- og innvandringspolitikk.
Denne politikken trenge være endres for mange år siden.
Men det var også nødvendig stimulere fruktbarheten i Europa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Vind skrev: søn nov 14, 2021 7:51 am
Neptun skrev: lør nov 13, 2021 11:13 pm

Har du noen gang gått på et rally med en plakat?
... La oss si at det ikke er krig i hele verden ...
Burde det ikke heller stå, "Heia Andreas Mikkelsen", eller noe sånt?

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Pernille skrev: søn nov 14, 2021 4:18 pm
Neptun skrev: søn nov 14, 2021 3:41 pm Normale tilstander i muslimske og afrikanske land er vold og kaos.
Hvem skal bygge og forsvare landene deres - eldre, kvinner og barn?

Disse feigingene (unge "menn") ønsker å komme komme til dekket bord - og du holder med dem, registrerer jeg.
De du ser i norske gater er snyltere og feiginger som lar sitt eget land i stikken.
Her er du inne på noe vesentlig. Asyl har i dag blitt så utvannet at selv det å gå rundt og kjede seg i hjemlandet har blitt en kilde til flukt, og straks de har krysset grensene til Europa så skal det svært mye til før de blir kastet ut igjen.

Og det er godt mulig det er drit kjedelig å bo i disse "shithole"-landene som migrantene kommer fra. Gudene skal vite at jeg aldri kunne finne på å sette mine ben der, men å stikke av fra problemene har aldri løst noe som helst. Ikke løser det noe som helst i hjemlandet og definitivt ikke noe i Europa: bare de siste tre årene har antall migranter i verden steget fra 67.3 millioner til 91.9 millioner (kilde: UNHCR), en økning på 36%! Det er jo f... meg helt vilt. Hvis Europa ikke stanser disse på grensen så skal det ikke mye fantasi til for å se hvilken ny katastrofe vi står overfor.
Enig, dette kan leder til fascistenes retur mot år 2030 med tap av demokrati når de innfødte får nok. Vi kan ikke tillate en fortsettelse av migrantene som må bli værende og slåss for en bedre fremtid der de er best egnet. Fordi hvis folk flest etter hvert begynner å føle seg ubehagelig når de ser flere og flere fremmedkulturelle samtidig som de bli færre, samtidig som det oppstå sosial ustabilitet som danske sosialistene i pensjonsalderen nylig har sagt fra, vil det få mange til å stemme for høyreekstremister og eventuelt gi avkall på demokrati og liberalisme.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Lukasjenko og Putin sitter på et stort isflak som krymper. De yngre er mer tiltrukket av vesten gjennom internettet og de eldre opplever stadig strammere livreim da økonomien i de to landene ikke er i positiv utvikling., snarere helt motsatt.
De to diktatorene leter etter måter å sverte vesten og tusener av døde flyktninger på grensa til EU er absolutt et stort poeng.

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Det drar seg til,kan heller ikke se noen snarlig løsning om ikke Hviterussland gir etter og tar flyktningene tilbake. Tviler sterkt på at Polen gir seg her,og når man har en gal leder i Hviterussland er jeg ikke optimist når det gjelder fredelig løsning her.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -krisemote

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jobs skrev: søn nov 14, 2021 5:44 pm Det drar seg til,kan heller ikke se noen snarlig løsning om ikke Hviterussland gir etter og tar flyktningene tilbake. Tviler sterkt på at Polen gir seg her,og når man har en gal leder i Hviterussland er jeg ikke optimist når det gjelder fredelig løsning her.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -krisemote
EU må gi beskjed til Polen om slippe disse inn og frakte dem til Tyskland for videre vurdering. Polens menneskeretts-nivå er ikke mye bedre enn Hviterussland og Russland så Polen er neppe den som kommer opp med konstruktive ideer.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Polen spiller her også et spill for å kunne tvinge gjennom senere innrømmelser eller unngå senere sanksjoner fra EU. De vet at Tyskland er redde for at flere av flyktningene skal slippe gjennom til dem i en reprise av 2015 og derfor lar de enn så lenge Tyskland dekke seg bak deres egne grensesperringer. Men man kan være trygg på at Polen kommer til å kreve igjen i klingende mynt, og samtidig vil det være lettere for dem å endre rettsvesenet sitt og innføre nye restriktive medielover - og samtidig slippe EU-sanksjoner eller trusler om utkastelse fra unionen. Det er jo tross alt melkekua deres, selv om de ikke liker alt maset om demokrati.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Vind skrev: søn nov 14, 2021 5:14 pm Men det var også nødvendig stimulere fruktbarheten i Europa.

Nei, det er en myte. Erstatningsmigrasjon for å dekke opp fødselsunderskuddet er en etterhåndskonstruksjon som noen politikere og økonomer bruker for å rettferdiggjøre at Europa har tatt i mot så mange migranter, men det har absolutt ingenting for seg (link).

(Den korte versjonen: innvandrere blir gamle og uføre de også og dermed ender de opp med å beslaglegge de samme tjenestene som de var ment å dekke opp for i første omgang, osv, og da er man akkurat like langt).

Ingen land må ha innvandring for å overleve. Derimot finnes det noen enkeltpersoner og bedrifter om synes det er fint med innvandring, f.eks. for å øke konkurransen om arbeidsplassene og dermed senke lønnskostnadene, men det er viktig at disse ikke får sette premissene for debatten slik de har gjort til nå og skade samfunnet enda mer. Det som er bra for en bedrift eller Petter Stordalen er ikke nødvendigvis bra for resten av samfunnet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Big George skrev: søn nov 14, 2021 5:48 pm
EU må gi beskjed til Polen om slippe disse inn og frakte dem til Tyskland for videre vurdering.
Kommer ikke til å skje. Man har selvsagt lært av krisen i 2015. Dette må hviterussland/Putin ta på sin kappe den situasjonen som er ved grensen nå.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

kytec skrev: søn nov 14, 2021 5:25 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 7:51 am
Neptun skrev: lør nov 13, 2021 11:13 pm

Har du noen gang gått på et rally med en plakat?
... La oss si at det ikke er krig i hele verden ...
Burde det ikke heller stå, "Heia Andreas Mikkelsen", eller noe sånt?
Jeg vet ikke hvem denne personen er.
Kanskje jeg formulerte setningen feil, jeg ville si dette. (men jeg tror du forstår det )

.. Si nei krig i all verden..
Sist redigert av Vind den søn nov 14, 2021 6:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Pernille skrev: søn nov 14, 2021 6:06 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 5:14 pm Men det var også nødvendig stimulere fruktbarheten i Europa.

Nei, det er en myte. Erstatningsmigrasjon for å dekke opp fødselsunderskuddet er en etterhåndskonstruksjon som noen politikere og økonomer bruker for å rettferdiggjøre at Europa har tatt i mot så mange migranter, men det har absolutt ingenting for seg (link).

(Den korte versjonen: innvandrere blir gamle og uføre de også og dermed ender de opp med å beslaglegge de samme tjenestene som de var ment å dekke opp for i første omgang, osv, og da er man akkurat like langt).

Ingen land må ha innvandring for å overleve. Derimot finnes det noen enkeltpersoner og bedrifter om synes det er fint med innvandring, f.eks. for å øke konkurransen om arbeidsplassene og dermed senke lønnskostnadene, men det er viktig at disse ikke får sette premissene for debatten slik de har gjort til nå og skade samfunnet enda mer. Det som er bra for en bedrift eller Petter Stordalen er ikke nødvendigvis bra for resten av samfunnet.


Jeg vil ikke være enig med deg hvis et stort antall arbeidere fra Ukraina ikke jobbet i Polen nå. Hvem skulle jobbe der? Tross alt jobber alle polakker i Tyskland og Skandinavia.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Vind skrev: søn nov 14, 2021 6:17 pm
kytec skrev: søn nov 14, 2021 5:25 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 7:51 am


Har du noen gang gått på et rally med en plakat?
... La oss si at det ikke er krig i hele verden ...
Burde det ikke heller stå, "Heia Andreas Mikkelsen", eller noe sånt?
Jeg vet ikke hvem denne personen er.
Kanskje jeg formulerte setningen feil, jeg ville si dette. (men jeg tror du forstår det )

.. Si nei krig i all verden..
Forsøk på humor siden du velger det engelske ordet for å samle seg eller demonstrere, to rally.

Rally har lenge vært kjent som et biløp delvis på asfalt og delvis på grus, men det ordet kommer også fra engelsk.

Om et rallyløp sikter til samlingen av publikum (som samler seg) eller førerne som samler seg eller noe ved løpet/bilen vites ikke.

Så får vi trøste oss med at det engelske språket har tatt opp mange norske ord som garlic, slalom, stol, ombudsmann osv. .

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

kytec skrev: søn nov 14, 2021 6:55 pm
Vind skrev: søn nov 14, 2021 6:17 pm
kytec skrev: søn nov 14, 2021 5:25 pm

Burde det ikke heller stå, "Heia Andreas Mikkelsen", eller noe sånt?
Jeg vet ikke hvem denne personen er.
Kanskje jeg formulerte setningen feil, jeg ville si dette. (men jeg tror du forstår det )

.. Si nei krig i all verden..
Forsøk på humor siden du velger det engelske ordet for å samle seg eller demonstrere, to rally.

Rally har lenge vært kjent som et biløp delvis på asfalt og delvis på grus, men det ordet kommer også fra engelsk.

Om et rallyløp sikter til samlingen av publikum (som samler seg) eller førerne som samler seg eller noe ved løpet/bilen vites ikke.

Så får vi trøste oss med at det engelske språket har tatt opp mange norske ord som garlic, slalom, stol, ombudsmann osv. .
Takk for oppklaringen.Jeg forstår denne humoren :D
Jeg trodde det ville være problemer med dette ordet.
Men når jeg prøver å skrive raskt gjør jeg mange feil.

William_S

Legg inn av William_S »

Ka9nen skrev: søn nov 14, 2021 6:07 pm
Big George skrev: søn nov 14, 2021 5:48 pm
EU må gi beskjed til Polen om slippe disse inn og frakte dem til Tyskland for videre vurdering.
Kommer ikke til å skje. Man har selvsagt lært av krisen i 2015. Dette må hviterussland/Putin ta på sin kappe den situasjonen som er ved grensen nå.
Men det er fortsatt en humanitær krise noen må ta ansvaret for tilslutt. Å drive og sende disse folkene frem og tilbake mellom Polen og Hviterussland løser iallefall ingenting. Mye av problemet er at ingen av disse to (autoritære) landene slipper uavhengige journalister inn for å kunne dekke det som skjer på en redelig måte. Verken polske eller hviterussiske myndigheter er kjent for å fortelle sannheten om ting...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

William_S skrev: søn nov 14, 2021 10:18 pm
Men det er fortsatt en humanitær krise noen må ta ansvaret for tilslutt. Å drive og sende disse folkene frem og tilbake mellom Polen og Hviterussland løser iallefall ingenting. Mye av problemet er at ingen av disse to (autoritære) landene slipper uavhengige journalister inn for å kunne dekke det som skjer på en redelig måte. Verken polske eller hviterussiske myndigheter er kjent for å fortelle sannheten om ting...
Bilde, video og intervju med sårbare mennesker som blir brukt i dette kyniske angrepet fra hviterussland er dårlig reklame for Polen til slutt. Det er vel det man frykter ihvertfall, "hvordan kan man bare stå og se på". Så vil vel en del urettmessig peke på Polen, selv om disse menneskene er hviterussland sitt ansvar.

Så jeg forstår godt at Polen ikke tillater det, det vil bare hjelpe krigføringen og strategien til Putin/Hviterussland. Det forteller jo virkelig hva slags menneskesyn disse har, dem selv kunne ikke brydd seg mindre og spiller på at vi i vesten bryr oss og har mye media basert på rent føleri som ikke evner å stille de rette spørsmålene.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

William_S skrev: søn nov 14, 2021 10:18 pm
Ka9nen skrev: søn nov 14, 2021 6:07 pm
Big George skrev: søn nov 14, 2021 5:48 pm
EU må gi beskjed til Polen om slippe disse inn og frakte dem til Tyskland for videre vurdering.
Kommer ikke til å skje. Man har selvsagt lært av krisen i 2015. Dette må hviterussland/Putin ta på sin kappe den situasjonen som er ved grensen nå.
Men det er fortsatt en humanitær krise noen må ta ansvaret for tilslutt. Å drive og sende disse folkene frem og tilbake mellom Polen og Hviterussland løser iallefall ingenting. Mye av problemet er at ingen av disse to (autoritære) landene slipper uavhengige journalister inn for å kunne dekke det som skjer på en redelig måte. Verken polske eller hviterussiske myndigheter er kjent for å fortelle sannheten om ting...
De humanitære lovene dreper disse kortsiktige og tomhjernede migrantene fordi det skulle være en grei sak for å anholde dem og deportere dem som i tre fjerdedeler av statene verden rundt. Nå er det slik at en migrant vil være straffritt og umulig å bringe under kontroll så snart han satt sin fot på EU territorium, det er hvorfor Italia og Spania nektet å la migranter komme nedover gangbroene, hvorfor greske grensevokter skjøt i senk gummibåter og tok båter i slep for å få dem tilbake. Myndighetene kan ikke omgjøre sine lovverkene så lenge EU står i vegen. Og for mange i EU vil ikke reversere disse lovene som har gjort EU så attraktivt, at titusener har omkommet i de siste tjue år!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Big George skrev: lør nov 13, 2021 4:05 pm
Tror du Lukasjenko bryr seg om de lever eller dør ?
Skal disse 10-12 tusen fryse i hjel på grensa ? skal EU legge seg på Lukasjenkos moralske lav-nivå og la han diktere fremtiden ?
EU har her en glimrende mulighet til å vise at de er overlegne i synet på menneske-liv.
Kjempesmart å gjøre knefall for en gal diktator, sånn at han bare kan peise på med mer av det samme i fremtiden.

Det er en grunn til at myndighetene i USA aldri (offisielt) forhandler med terrorister, selv om det står om livene til borgere fra USA. Kan du gjette hvorfor? Det er fordi den dagen man gir etter, så setter man et stort bulls eye på alle borgere fra landet rundt om i verden.

Det humanitære aspektet og risiko for sivile liv er dypt tragisk i alle kriger, og det inkluderer hybridkriger. Men det er så enkelt som at man vinner ikke en krig ved å vise et overlegent menneskesyn. Dessverre er verden alt for brutal, utenfor den drømmetåken mange Europeere luller seg inn i.

Polen er en del av NATO. Hvis Hviterussland gjør militære aggresjonshandlinger mot Polen, er det bare for dem å trigge artikkel 5. Da kommer fulle styrker fra USA, UK, Frankerrike, Tyskland og hele kostebinderiet til grensen. Så får Putin bestemme seg om Hviterussland er så viktig for Russland at han starter en verdenskrig. Det gjør han neppe. Putin elsker å destabilisere vesten, men han er ikke suicidal. Skulle han først forsøkt å få kloa i et NATO-land, som er ekstremt usannsynlig, så hadde han gjort det utfra egne strategiske betraktninger (da ville Norge stått høyt på listen, både pga. en strategisk kyst og verdifulle fossiler under havbunnen). Ikke fordi vassalen hans i Minsk går berserk.

Hvis ikke prosedyren følges, kan man like gjerne legge ned NATO. Og da er i hvert fall Norge fucked.

Men pysene i EU med Tyskland og Sverige i front, vil nok heller gjøre knefall. Sverige er tross alt en humanitær stormakt, så forholdene de har i sitt eget land er ikke så viktige, så lenge de kan slå seg på brystet med det overlegne synet på menneskeliv du argumenterer med her.

Eller kan man håpe at tyske og svenske ledere faktisk har lært? Jeg håper, men tviler.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Varulv2468 skrev: søn nov 14, 2021 5:26 pm Enig, dette kan leder til fascistenes retur mot år 2030 med tap av demokrati når de innfødte får nok. Vi kan ikke tillate en fortsettelse av migrantene som må bli værende og slåss for en bedre fremtid der de er best egnet. Fordi hvis folk flest etter hvert begynner å føle seg ubehagelig når de ser flere og flere fremmedkulturelle samtidig som de bli færre, samtidig som det oppstå sosial ustabilitet som danske sosialistene i pensjonsalderen nylig har sagt fra, vil det få mange til å stemme for høyreekstremister og eventuelt gi avkall på demokrati og liberalisme.
Du har rett i det. Dessverre er det slik at det stort sett er kun høyrepopulistene og de nasjonalkonservative partiene på høyresiden som har noe som kan ligne på en streng innvandringspolitikk i et Europa som ellers lekker som en sil i alle bauer og kanter.

Innvandring er faktisk fryktelig problematisk og skaper enorme konsekvenser for samfunnet.

I de industritunge områdene i bl.a. Frankrike og Belgia har høyrepopulistene i stor grad overtatt de tidligere kjernevelgerne til venstresiden etter at de også gikk inn globalistenes rekker og satte antirasismen og internasjonal solidaritet høyre enn alt annet. De som betaler for dette er den tradisjonelle arbeiderklassen som ser at arbeidsplassene enten forsvinner til utlendinger eller utlandet. De som venstresiden ofte omtaler som uutdannede, raksjonære, dumme rasister fordi de protesterer mot at nærområdet og arbeidsplassen fylles opp med utlendinger mens de selv -- eller Brahmin Left som Thomas Piketty kaller dem -- har fått seg høy utdannelse og høyt betalt jobb, bor i et gentrifisert "hvitt" område og ellers befinner seg langt unna "begivenhetens sentrum".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lukasjenko prøvde seg med en bet, men var heldigvis ikke villig til å gå all in da bløffen ble avslørt.

Håper det gjelder alle som vil prøve lignende stunt framover.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lukasjenko gir seg og skipper migrantene tilbake er siste nytt. Fikk han igjennom noe goodwill eller fryktet han enda strengere sanksjoner?

Han har uansett avslørt for hele verden at han er en person helt uten etikk og moral.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Fernandovonarb skrev: man nov 15, 2021 10:02 am Fikk han igjennom noe goodwill eller fryktet han enda strengere sanksjoner?
Han fikk vel kan hende beskjed fra Store Far i Kreml.

Kent

Legg inn av Kent »

Så deilig at det løste seg for alle parter.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Mulig han var redd at hardt hadde blitt satt mot hardt og han ble fratatt makten. Det var det tross alt ikke verdt.

Som sagt, det var en pokersatsing og han tapte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»