Steven Gerrard

Svar
Folk_flesk

Re: Steven Gerrard

Legg inn av Folk_flesk »

Starstruck skrev: ons jul 05, 2023 9:42 am
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 8:56 am
Starstruck skrev: ons jul 05, 2023 8:51 am

Neppe som fotballtrener. Tror du alle smartinger egner seg som trenere?
Mulig han har scoret høyt på klassisk IQ-test, men vet egentlig ikke hvor smart Frank er sosialt. Det er iallfall langt mellom hver smarte person som synes Donald Trump er en fascinerende type.
Nettopp. Folk med høy IQ eller på andre måter utmerker seg særskilt godt med solid intelligens (forskere, akademikere) mangler ofte sosiale egenskaper. Som antagelig er viktig blant en gruppe (enkle) fotballspillere.

Fun fact: En av Norges smarteste mennesker (relatert til IQ) jobbet som dørvakt. Han begrunnet det med at han ikke passet inn noe sted.
Minner meg om en kar jeg vet om. Typisk MENSA-person, som leker seg med IQ-tester som de fleste andre sliter med og er meget god i data og matematikk. Men akk for en evne til å håndtere sosiale sammenhenger. Og motivasjonen til å jobbe er rimelig laber. Så da ble det uføretrygd istedenfor en karriere som teknisk ekspert. Det er lett å tro at det EGENTLIG er såre enkelt for ham, men det er det bare ikke.

Men nå landet vi et stykke unna Lamps her, og iallefall Gerrard!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 10:09 am Minner meg om en kar jeg vet om. Typisk MENSA-person, som leker seg med IQ-tester som de fleste andre sliter med og er meget god i data og matematikk. Men akk for en evne til å håndtere sosiale sammenhenger. Og motivasjonen til å jobbe er rimelig laber. Så da ble det uføretrygd istedenfor en karriere som teknisk ekspert. Det er lett å tro at det EGENTLIG er såre enkelt for ham, men det er det bare ikke.

Men nå landet vi et stykke unna Lamps her, og iallefall Gerrard!
Garantert asperger

Kjenner også en som er veldig god i fysikk og med mekaniske systemer, men han mister motivasjonen i arbeidslivet kjapt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: ons jul 05, 2023 10:14 am
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 10:09 am Minner meg om en kar jeg vet om. Typisk MENSA-person, som leker seg med IQ-tester som de fleste andre sliter med og er meget god i data og matematikk. Men akk for en evne til å håndtere sosiale sammenhenger. Og motivasjonen til å jobbe er rimelig laber. Så da ble det uføretrygd istedenfor en karriere som teknisk ekspert. Det er lett å tro at det EGENTLIG er såre enkelt for ham, men det er det bare ikke.

Men nå landet vi et stykke unna Lamps her, og iallefall Gerrard!
Garantert asperger

Kjenner også en som er veldig god i fysikk og med mekaniske systemer, men han mister motivasjonen i arbeidslivet kjapt.
Behøver ikke å være veldig smart for å miste motivasjonen i arbeidslivet ("peker to tomler mot seg selv og dunker hodet i tastaturet gjentatte ganger")....

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 10:15 am Behøver ikke å være veldig smart for å miste motivasjonen i arbeidslivet ("peker to tomler mot seg selv og dunker hodet i tastaturet gjentatte ganger")....
Neida, men har man høytfungerende autisme er det ofte vanlig at det går den veien, da det er det sosiale man sliter på og de praktiske arbeidsoppgavene blir for kjedelige og enkle.

taknina

Legg inn av taknina »

Starstruck skrev: ons jul 05, 2023 9:42 am
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 8:56 am
Starstruck skrev: ons jul 05, 2023 8:51 am

Neppe som fotballtrener. Tror du alle smartinger egner seg som trenere?
Mulig han har scoret høyt på klassisk IQ-test, men vet egentlig ikke hvor smart Frank er sosialt. Det er iallfall langt mellom hver smarte person som synes Donald Trump er en fascinerende type.
Nettopp. Folk med høy IQ eller på andre måter utmerker seg særskilt godt med solid intelligens (forskere, akademikere) mangler ofte sosiale egenskaper. Som antagelig er viktig blant en gruppe (enkle) fotballspillere.

Fun fact: En av Norges smarteste mennesker (relatert til IQ) jobbet som dørvakt. Han begrunnet det med at han ikke passet inn noe sted.
Men nå har det nå aldri vært det smarteste klokeste beste folka som kjemper om og etterhvert inntar de viktigste verva hverken i ledelse i storkonsern , som ledere av landet som toppolitikere eller andre toppverv.

De mest absiøse på egne vegne , selvsentrerte med innehavelse av medfødd strebergen derimot finner en hos de som kjemper på disse arenaer.

Knax

Legg inn av Knax »

Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 10:09 am Minner meg om en kar jeg vet om. Typisk MENSA-person, som leker seg med IQ-tester som de fleste andre sliter med og er meget god i data og matematikk. Men akk for en evne til å håndtere sosiale sammenhenger. Og motivasjonen til å jobbe er rimelig laber. Så da ble det uføretrygd istedenfor en karriere som teknisk ekspert. Det er lett å tro at det EGENTLIG er såre enkelt for ham, men det er det bare ikke.

Men nå landet vi et stykke unna Lamps her, og iallefall Gerrard!
Litt "A Beautiful Mind"-vibes, og egentlig ganske treffende for mange av de super-smarte.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 10:15 am
Hetfield skrev: ons jul 05, 2023 10:14 am
Folk_flesk skrev: ons jul 05, 2023 10:09 am Minner meg om en kar jeg vet om. Typisk MENSA-person, som leker seg med IQ-tester som de fleste andre sliter med og er meget god i data og matematikk. Men akk for en evne til å håndtere sosiale sammenhenger. Og motivasjonen til å jobbe er rimelig laber. Så da ble det uføretrygd istedenfor en karriere som teknisk ekspert. Det er lett å tro at det EGENTLIG er såre enkelt for ham, men det er det bare ikke.

Men nå landet vi et stykke unna Lamps her, og iallefall Gerrard!
Garantert asperger

Kjenner også en som er veldig god i fysikk og med mekaniske systemer, men han mister motivasjonen i arbeidslivet kjapt.
Behøver ikke å være veldig smart for å miste motivasjonen i arbeidslivet ("peker to tomler mot seg selv og dunker hodet i tastaturet gjentatte ganger")....
Sjøl er jeg kjent for å være fryktelig smart, ekstremt intelligent. Samtidig har jeg utrolig sterke sosiale skills, og er fryktelig hard til å jobbe. Så det er mulig det også.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

markantovertak skrev: ons jul 05, 2023 9:27 pm
Lezah skrev: ons jul 05, 2023 10:15 am
Hetfield skrev: ons jul 05, 2023 10:14 am

Garantert asperger

Kjenner også en som er veldig god i fysikk og med mekaniske systemer, men han mister motivasjonen i arbeidslivet kjapt.
Behøver ikke å være veldig smart for å miste motivasjonen i arbeidslivet ("peker to tomler mot seg selv og dunker hodet i tastaturet gjentatte ganger")....
Sjøl er jeg kjent for å være fryktelig smart, ekstremt intelligent. Samtidig har jeg utrolig sterke sosiale skills, og er fryktelig hard til å jobbe. Så det er mulig det også.
Jeg synes du burde fortsette å fortelle deg selv dette, for du vil vel slite med å finne andre her på FD som kunne tenke seg å bakke dette opp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»