Aston Villa - Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Det blir en tøff match men dere havner ihvertfall foran Spurs. Men se opp for Brentford!

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »


Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »


Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Emery elsker høy linje

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Puh. Det går unna her. Kun et mål skiller og den høye linjen gir hjerteinfarkt av og til. Håper vi tar og sikrer noe bedre i andre omgang mellom midtbane og midtforsvar. Veldig mye bra angrepsspill til tider, dabbet litt av mot slutten av omgangen.

Up the fucking Villa! ❤️

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Uansett hva resultatet blir så har dommer gjort jævlig mye rart her og holdt en linje som ikke er i nærheten av en linje

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Fytti faen til puls siste 25.
DEILIG!

arknath

Legg inn av arknath »

Gatulerer. Imponerende

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Gratulerer alle Villa fans. Endelig tilbake i Europa!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Deilig ♥️

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »


Hesja

Legg inn av Hesja »

Gratulerer med en strålende sesong, og lykke til videre

MentalM

Legg inn av MentalM »


Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Deilig dag i går. Villa skal ut i den store, europeiske, verden. Men først kommer et meget spennende overgangsvindu. Utifra dagens stall setter jeg opp en liten ønskeliste.

Marco Asensio
Nico Williams
Harvey Barnes
Pau Torres
Moussa Dembélé
Manuel Ugarte

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: man mai 29, 2023 9:38 am Deilig dag i går. Villa skal ut i den store, europeiske, verden. Men først kommer et meget spennende overgangsvindu. Utifra dagens stall setter jeg opp en liten ønskeliste.

Marco Asensio
Nico Williams
Harvey Barnes
Pau Torres
Moussa Dembélé
Manuel Ugarte
I mine øyne er det viktigtste hullet å dekke en ny høyreback. Cash og Young holder ikke nivået om vi skal lenger opp på tabellen.

Tror det å få inn noen ala Juan Foyth er førsteprioritet. Om det vil være han eller en annen vet jeg ikke, men en av samme type er definitivt på listen.

"Ønskeliste", der navn er ikke nødvendigvis fasit, men lignende spillertype trengs

Juan Foyth
Matteo Guendouzi
Pau Torres
Nico Williams
Jonathan David

Mer enn 5 stk (6 om vi henter ny reservekeeper) inn tror jeg ikke er mulig om man ønsker videre framgang. Vi trenger også et alternativ på venstrebacken om Digne selges.

Ut:

Nakamba
Sanson
Traore
Wesley
Steer (bekreftet)
Olsen (håper det...)

Vi har også Archer, Ramsey, Iroegbugnam, Philogene og Azaz som man må vurdere hva som skjer med. Archer, Iroegbugnam og Philogene må enten få sjansen, eller så selges de tror jeg. Azaz selges mest sannsynligvis uansett, mens Ramsey muligens får et nytt utlån, men han er god nok til å få spilletid i kamper hvor vi får rom.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: man mai 29, 2023 10:56 am
Dani_e skrev: man mai 29, 2023 9:38 am Deilig dag i går. Villa skal ut i den store, europeiske, verden. Men først kommer et meget spennende overgangsvindu. Utifra dagens stall setter jeg opp en liten ønskeliste.

Marco Asensio
Nico Williams
Harvey Barnes
Pau Torres
Moussa Dembélé
Manuel Ugarte
I mine øyne er det viktigtste hullet å dekke en ny høyreback. Cash og Young holder ikke nivået om vi skal lenger opp på tabellen.

Tror det å få inn noen ala Juan Foyth er førsteprioritet. Om det vil være han eller en annen vet jeg ikke, men en av samme type er definitivt på listen.

"Ønskeliste", der navn er ikke nødvendigvis fasit, men lignende spillertype trengs

Juan Foyth
Matteo Guendouzi
Pau Torres
Nico Williams
Jonathan David

Mer enn 5 stk (6 om vi henter ny reservekeeper) inn tror jeg ikke er mulig om man ønsker videre framgang. Vi trenger også et alternativ på venstrebacken om Digne selges.

Ut:

Nakamba
Sanson
Traore
Wesley
Steer (bekreftet)
Olsen (håper det...)

Vi har også Archer, Ramsey, Iroegbugnam, Philogene og Azaz som man må vurdere hva som skjer med. Archer, Iroegbugnam og Philogene må enten få sjansen, eller så selges de tror jeg. Azaz selges mest sannsynligvis uansett, mens Ramsey muligens får et nytt utlån, men han er god nok til å få spilletid i kamper hvor vi får rom.
Jeg tenker at Konsa kan dyttes ut som back med Carlos/Mings/Torres som stopper-alternativer. Med Cash og Young som habile backuper.

Har ikke orka å vurdere spillere ut og dermed hva som må inn. Martinez ryktes jo ut og da må åpenbart ny keeper inn.

Ellers fin liste. Det er ganske mange vi er rykta til. Stoler fullt og helt på at Emery og co har kontroll og at vi ikke gjør noe panikk ings kjøp

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: man mai 29, 2023 11:03 am Jeg tenker at Konsa kan dyttes ut som back med Carlos/Mings/Torres som stopper-alternativer. Med Cash og Young som habile backuper.

Har ikke orka å vurdere spillere ut og dermed hva som må inn. Martinez ryktes jo ut og da må åpenbart ny keeper inn.

Ellers fin liste. Det er ganske mange vi er rykta til. Stoler fullt og helt på at Emery og co har kontroll og at vi ikke gjør noe panikk ings kjøp
Tror Konsa kan være en backup til den vi henter der, men må få inn noen som vet hva de driver med i systemet i det minste!

Eneste jeg er bekymret for at forsvinner er Luiz, resten tror jeg blir. Digne og Cash kan forsvinne hvis klubben mottar bud tipper jeg, samtidig som Traore nok er veid for lett.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: man mai 29, 2023 10:56 am
Juan Foyth
Matteo Guendouzi
Pau Torres
Nico Williams
Jonathan David
Dette er urettferdig for en person utenfor PL å bevitne.

Det er vel kun PSG, Real Madrid, Barcelona og kanskje Bayern som kan ha et slikt vindu utenfor balløya.

CL-finalisten Inter og lag som Borussia Dortmund og Atlético har jo ikke sjans til å kunne kjøpe på den hyllen. Én av dem hvert vindu, joda. Men 5 på en sommer?

Dere har så syyyyyykt mye penger. : (

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm
MentalM skrev: man mai 29, 2023 10:56 am
Juan Foyth
Matteo Guendouzi
Pau Torres
Nico Williams
Jonathan David
Dette er urettferdig for en person utenfor PL å bevitne.

Det er vel kun PSG, Real Madrid, Barcelona og kanskje Bayern som kan ha et slikt vindu utenfor balløya.

CL-finalisten Inter og lag som Borussia Dortmund og Atlético har jo ikke sjans til å kunne kjøpe på den hyllen. Én av dem hvert vindu, joda. Men 5 på en sommer?

Dere har så syyyyyykt mye penger. : (
Nå var dette spillertyper, ikke nødvendigvis de spillerne :D

Med unntak av David ligger de fleste der på £30-40m, så hva det ender opp med er et godt spørsmål. Vi har neppe penger til å hente alle 5 typene for 30 hver...

Inter er vel ikke det beste eksempelet du kunne dratt fram, de har jo hatt noen vinduer med galskap og :lol:

Du vet, big clubs big money ;) 8-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: man mai 29, 2023 3:18 pm
Inter er vel ikke det beste eksempelet du kunne dratt fram, de har jo hatt noen vinduer med galskap og :lol:

Du vet, big clubs big money ;) 8-)
At Inter til tider har brukt penger over evne er det sannhet i, som også er deler av grunnen til at de ikke har råd til et slikt vindu nå. Men målet er vel ikke å bruke penger som bringer Aston Villa inn i økonomiske vanskeligheter? Med mindre jeg misforstår så er det vel faktisk slik at Aston Villa KAN bruke £150-200 mill og fortsatt klare seg fint.

Samtidig så vil jeg ikke si at de har hatt noen vinduet hvor de har kjøpt fem spillere av den typen profil (altså spillere som er ønsket av toppklubbene). De har kanskje hatt én, som João Mário i 16/17, som hadde interessenter i PL, men hvor eksempelvis Tottenham ikke var villige til å betale like mye som Inter, og Romelu Lukaku i 19/20, som også var ønsket av endel PL-klubber, men hvor Manchester United heller ønsket å selge ham til en utenlandsk klubb.

Stemmer det med big money = big club. Gigantklubben Nottingham Forest for eksempel som brukte €195 mill.

: (
8 - (

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Emery kjøper ikke navn, men spillertyper. Moreno er et fint eksempel. Ganske usynlig navn (joda, god sesong i Real Betis), men ikke mange på balløya som hadde hørt om han, ei heller jeg.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man mai 29, 2023 3:39 pm At Inter til tider har brukt penger over evne er det sannhet i, som også er deler av grunnen til at de ikke har råd til et slikt vindu nå. Men målet er vel ikke å bruke penger som bringer Aston Villa inn i økonomiske vanskeligheter? Med mindre jeg misforstår så er det vel faktisk slik at Aston Villa KAN bruke £150-200 mill og fortsatt klare seg fint.

Samtidig så vil jeg ikke si at de har hatt noen vinduet hvor de har kjøpt fem spillere av den typen profil (altså spillere som er ønsket av toppklubbene). De har kanskje hatt én, som João Mário i 16/17, som hadde interessenter i PL, men hvor eksempelvis Tottenham ikke var villige til å betale like mye som Inter, og Romelu Lukaku i 19/20, som også var ønsket av endel PL-klubber, men hvor Manchester United heller ønsket å selge ham til en utenlandsk klubb.

Stemmer det med big money = big club. Gigantklubben Nottingham Forest for eksempel som brukte €195 mill.

: (
8 - (
Vært en del misbruk i den dårlige delen av Milan. Så foretrekker uten det...

Hvor mye Villa "kan" bruke varierer veldig utifra hvilke kilder man stoler på. Aner ikke selv, rapporteres alt fra 50-250.

Forest har vunnet CL/Serievinnercupen, så big club der. En dag klarer kanskje din klubb det og 8-)

Vet det er store økonomiske forskjeller, men lite klubbene i PL kan gjøre med det.

PS: med spillerprofil mener jeg spillertype, ikke verdi og status. Om spilleren som løser oppgaven etter Foyth eller Campbell er uviktig, så lenge han forsterker Villa :mrgreen:

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Enig med @Dani_e her at Emery kjøper spillertyper og ikke er noen som kaster seg over store stjerner nødvendigvis.Hans tid i PSG med kjøp som Neymar er ikke så relevant da den klubben er en kategori for seg selv. I Arsenal kjøper han en blanding av talenter ( Martinelli og Saliba) og hypede nye spillere fra kontinentet som Pepe og Guendouzi. Var vel også mannen som gav sjanser til Smith Rowe og Saka. Kjøpte Tierney vel også.

Nå har jeg ikke fulgt veldig godt med på Villareal, men de har jo en flom av talenter i stallen som har blomstret og som nå er hete salgsobjekter i Europa. Emery har vel krydret det Villareal laget med noen solide etablerte navn ( ikke stjerner) og fått en veldig god balanse.

I Villa vil han få penger som nærmer seg Arsenal nivå. Vi kan dog ikke konkurrere om spillere som Declan Rice og Cancelo foreløpig, det er klart.

Umiddelbart trenger vi en oppgradering av Cash / Young - både en rask og offensiv RB og en høyre kant / 10er forward som er sterkere i kroppen en Buendia, og mer taktisk og teknisk klok en Bailey.
En DM som kan konkurrere med Kamara + en box to box midtbanespiller som pusher McGinn. Her kan en allround midtbanespiller fylle inn begge rollene ideelt. Vi er nødt til å ha en spiss til, med spill i fire turneringer - en som er på samme nivå med Watkins. Om vi trenger en CB til, med Carlos tilbake, er jeg litt mer usikker på. 4, maks 5 nye spillere på høyt nivå lyder fornuftig. Archer og A. Ramsey tilbake fra lån, men spørsmålstegn om de skal lånes ut igjen.

Villa82

Legg inn av Villa82 »

VillaForever skrev: man mai 29, 2023 4:53 pm Enig med @Dani_e her at Emery kjøper spillertyper og ikke er noen som kaster seg over store stjerner nødvendigvis.Hans tid i PSG med kjøp som Neymar er ikke så relevant da den klubben er en kategori for seg selv. I Arsenal kjøper han en blanding av talenter ( Martinelli og Saliba) og hypede nye spillere fra kontinentet som Pepe og Guendouzi. Var vel også mannen som gav sjanser til Smith Rowe og Saka. Kjøpte Tierney vel også.

Nå har jeg ikke fulgt veldig godt med på Villareal, men de har jo en flom av talenter i stallen som har blomstret og som nå er hete salgsobjekter i Europa. Emery har vel krydret det Villareal laget med noen solide etablerte navn ( ikke stjerner) og fått en veldig god balanse.

I Villa vil han få penger som nærmer seg Arsenal nivå. Vi kan dog ikke konkurrere om spillere som Declan Rice og Cancelo foreløpig, det er klart.

Umiddelbart trenger vi en oppgradering av Cash / Young - både en rask og offensiv RB og en høyre kant / 10er forward som er sterkere i kroppen en Buendia, og mer taktisk og teknisk klok en Bailey.
En DM som kan konkurrere med Kamara + en box to box midtbanespiller som pusher McGinn. Her kan en allround midtbanespiller fylle inn begge rollene ideelt. Vi er nødt til å ha en spiss til, med spill i fire turneringer - en som er på samme nivå med Watkins. Om vi trenger en CB til, med Carlos tilbake, er jeg litt mer usikker på. 4, maks 5 nye spillere på høyt nivå lyder fornuftig. Archer og A. Ramsey tilbake fra lån, men spørsmålstegn om de skal lånes ut igjen.
Veldig enig her, bortsett fra at jeg ikke tror det blir en offensiv RB, men en mer defensiv en. Midtbanespilleren kan like godt pushe Ramsey som McGinn.

Det vanskelige er å bli kvitt spillere..

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

@Villa82! Ja! Jeg har ikke alltid oversikt over alt.

Hva angår salg, så tror jeg faktisk at flere av spillerne som ikke har fremtid hos Emery har økt markedsverdi pga at de har fått litt spille litt i all seiersrusen. Det gjelder feks Bertrand Traore.

Synes Lucas Digne har vært veldig solid og god siste kampene også. Han har erfaring fra Europa Cup spill. Beholder han så er vi dekket opp på LB. Cash var ikke så dyr - så her kan vi faktisk…cashe inn litt. Dendoncker og Chambers likeså.

Coutinho - der blir det ikke enkelt, med den lønnen hans.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »


VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Kikker tilbake på ryktet jeg la ut for et par uker siden her.

Om Asensio sier ja, så minner det jo veldig om Kamara avtalen i økonomisk omfang. Simpelthen veldig smart.

Fuck PSG, og hvem vil ikke bo i Birmingham fremfor Paris. La oss håpe han forstår dette.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

VillaForever skrev: tir mai 30, 2023 1:08 pm Kikker tilbake på ryktet jeg la ut for et par uker siden her.

Om Asensio sier ja, så minner det jo veldig om Kamara avtalen i økonomisk omfang. Simpelthen veldig smart.

Fuck PSG, og hvem vil ikke bo i Birmingham fremfor Paris. La oss håpe han forstår dette.
Han vil ha mer (masse) spilletid. Får han det i PSG?
Hvis han vil vente og se hva PSG tilbyr, kan han fucke off.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Dani_e skrev: tir mai 30, 2023 1:27 pm
VillaForever skrev: tir mai 30, 2023 1:08 pm Kikker tilbake på ryktet jeg la ut for et par uker siden her.

Om Asensio sier ja, så minner det jo veldig om Kamara avtalen i økonomisk omfang. Simpelthen veldig smart.

Fuck PSG, og hvem vil ikke bo i Birmingham fremfor Paris. La oss håpe han forstår dette.
Han vil ha mer (masse) spilletid. Får han det i PSG?
Hvis han vil vente og se hva PSG tilbyr, kan han fucke off.
Er det ikke ganske fair om han vil se hva tilbudet fra PSG er? Mulig jeg ikke forstår en joke eller no

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: tir mai 30, 2023 1:55 pm Er det ikke ganske fair om han vil se hva tilbudet fra PSG er? Mulig jeg ikke forstår en joke eller no
Er mulig man ikke ønsker en spiller som ikke har oss som førstevalg? Lov å mene det, selv om man fra et objektivt standpunkt kan forstå det mtp hva PSG kan tilby.

Vet svært lite om Asensio selv, så utover hva FBREF etc forteller meg er jeg tilnærmet blank.

Vil Emery ha han inn er jeg uansett positiv 😎

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»