Aston Villa - Klubbtråd

Svar
MentalM

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: fre feb 17, 2023 11:39 am Mings signert ny kontrakt
3,5 år. Meget bra. Fantastisk fyr og meget viktig for laget

startelver

Legg inn av startelver »

Interesant å følge med på Villa etter to strake tap, jeg tror ikke Emery-effekten har gitt seg helt.
Men kampprogrammet har ikke vært det enkleste. Hadde vært deilig om det ble poeng mot Arsenal .

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Lezah skrev: fre feb 17, 2023 11:08 am
VillaForever skrev: tor feb 16, 2023 4:22 pm
Dani_e skrev: tor feb 16, 2023 4:10 pm Hvem kjøper vi når Martinez blir solgt til sommeren? Hadde tenkt å gå full FM mode og foreslå Maarten Vandevoordt, men ser han allerede er kjøpt av Leipzig
Ikke avvisende til å selge ham i sommer, men om han ønsker vinne CL, er det egentlig ikke så mange aktuelle klubber for ham å gå til. Chelsea eller Juventus kanskje.
Har han sagt at å vinne CL er drømmen/målet? Juve er i all fall utelukket og det ganske hardt. De fleste lagene som er reelle CL-utfordrere har jævlig gode keepere. Kan jo være en situasjon i Bayern som åpner for et nytt førstevalg mellom stengene?
Nei, du har rett i at det er få av de potensielle CL vinner klubbene som trenger ny keeper. Jeg tror Martinez blir hos Villa, spesielt om vi fortsetter fremgangen og er med i kampen om Europa League plass + kjemper om noen domestic cup pokaler neste sesong. Om han virkelig vil ha en quick fix CL finale karriere, så er ikke Villa der nå selvsagt, men tviler på at noen andre kan tilby han det akkurat nå.

Angående lørdags kamp mot Arsenal: Mings trolig kampklar, men trenger en siste sjekk lørdag morgen. Bertrand Traore vil være på benken og er skadefri.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Forøvrig fint med ny Tyrone Mings kontrakt. Har vært stødig under Emery og forbedret spillet under ham på alle måter. En en bra mann og ha i forhold til klubbens ansikt utad også. Godt forbilde.

Transfer rykter: Det her en vel en no brainer siden vi har kjøpt klubben hans. Italiensk 20 åring. Defensiv midtbanespiller.


VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Bare for å oppsummere litt fler av dagens rykter og spamme tråden litt til:

Villa har nå etablert en egen «international academy» avdeling som sikkert skal fungere som en «hub» for talenter fra ulike verdensdeler.

Er i forhandlinger om å utvikle et eget spiller akademi i Senegal.
Forhandlinger om investering i den egyptiske klubben ZED FC ( Sawiris er fra Egypt).

Søknad om MLS franchise Las Vegas Villains er under behandling som før nevnt.

(Source The Athletic - Gregg Evans)

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

VillaForever skrev: fre feb 17, 2023 4:23 pmSøknad om MLS franchise Las Vegas Villains er under behandling som før nevnt.
Tøft.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Fornøyd med at Coutinho får starte, men skulle gjerne hatt Duran istedenfor Buendia.

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: fre feb 17, 2023 3:38 pm Nei, du har rett i at det er få av de potensielle CL vinner klubbene som trenger ny keeper. Jeg tror Martinez blir hos Villa, spesielt om vi fortsetter fremgangen og er med i kampen om Europa League plass + kjemper om noen domestic cup pokaler neste sesong. Om han virkelig vil ha en quick fix CL finale karriere, så er ikke Villa der nå selvsagt, men tviler på at noen andre kan tilby han det akkurat nå.

Angående lørdags kamp mot Arsenal: Mings trolig kampklar, men trenger en siste sjekk lørdag morgen. Bertrand Traore vil være på benken og er skadefri.
United, Tottenham, Bayern er klubber som trenger ny keeper.

Om vi kan selge Martinez for £80m+ er jeg ikke fremmed for ideen ,pga det vil gi rom for mye investeringer. Selv om jeg elsker karen og vil bli lei meg om han forsvinner.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Coutinho inne igjen. Spennende!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: lør feb 18, 2023 12:32 pm Fornøyd med at Coutinho får starte, men skulle gjerne hatt Duran istedenfor Buendia.
Synes Buendia har vært god, med unntak av sist kamp.

Spent på formasjon her, går Buendia inn som spiss istedet for Bailey? Er det en 4-3-3? 4-2-3-1? Eller standard 4-4-2? (på papiret altså)

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Siden jeg er så deppa ca 1530 så tar jeg det nå.
Gratulerer med hjemmeseier. Skulle til å skrive sterk hjemmeseier, men så husket jeg at det var Arsenal dere møtte.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Syns vi gjør en bra kamp. Hadde fortjent 1 poeng. Taper på et mål som "aldri" skjer og selvfølgelig at Martinez er med på corner på slutten. 2-3 eller 2-4 er same shit.

Coutinho må orker 70+. God kamp. Watkins er fortsatt på.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Dani_e skrev: lør feb 18, 2023 3:32 pm Syns vi gjør en bra kamp. Hadde fortjent 1 poeng. Taper på et mål som "aldri" skjer og selvfølgelig at Martinez er med på corner på slutten. 2-3 eller 2-4 er same shit.

Coutinho må orker 70+. God kamp. Watkins er fortsatt på.
Vi kunne ha tatt seieren her med litt flaks faktisk. Samtidig kan man ikke se vekk fra at forsvaret vårt har sluppet inn alt for mange mål de siste tre kampene, og at det er hovedgrunnen til at vi ikke tar poeng i noen av kampene. Og to av de kampene har vært mot ligaens to beste lag, så jeg ser ikke sort på det. Men skal man klatre på tabellen og stabilisere seg høyere opp, må det bli mer kynisk og taktisk riktig i forsvarslinjen. Offensivt var det mye bra og ta med seg.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

VillaForever skrev: lør feb 18, 2023 3:43 pm
Dani_e skrev: lør feb 18, 2023 3:32 pm Syns vi gjør en bra kamp. Hadde fortjent 1 poeng. Taper på et mål som "aldri" skjer og selvfølgelig at Martinez er med på corner på slutten. 2-3 eller 2-4 er same shit.

Coutinho må orker 70+. God kamp. Watkins er fortsatt på.
Vi kunne ha tatt seieren her med litt flaks faktisk. Samtidig kan man ikke se vekk fra at forsvaret vårt har sluppet inn alt for mange mål de siste tre kampene, og at det er hovedgrunnen til at vi ikke tar poeng i noen av kampene. Og to av de kampene har vært mot ligaens to beste lag, så jeg ser ikke sort på det. Men skal man klatre på tabellen og stabilisere seg høyere opp, må det bli mer kynisk og taktisk riktig i forsvarslinjen. Offensivt var det mye bra og ta med seg.
Vi spiller en totalt annet fotball nå som ikke ser ut til å passe de defensive spillerne vi har. Offensivt er det mye bra. Defensivt er det mye rart. Tipper vi prøver å oppgradere Cash og Komsa til sommeren.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Litt kjipt å ikke få poeng

Mest skuffet over at vi ikke tør å angripe mens vi leder. Skaper mye etter Arsenal utligner, men ingenting mens vi er foran...

Duran viser gode takter, Coutinho tar var på sjansen han fikk. Lover godt til neste helg.

Cash er definitivt ikke i en startellever neste sesong, han faller helt gjennom idag. Både teknisk og mentalt

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Jeg har en følelse av av midtbanen vår også er noe ubalansert til tider. Det virker ikke som det er noen leder til å kontrollere tempo og ta styring på gjenvinning av ball. Det blir panisk. Men det er også problemer på flankene. Moreno ser god ut og har fart, men det er mye som velter inn og forbi på hans side. Cash er helt klart ikke god nok til å levere på toppnivå som vingback.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Etter å ha sett 2-3 målet igjen. Det står 2 Arsenal-spillere rett foran Matinez i offside. Hvorfor blir ikke den dømt på?


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Dani_e skrev: søn feb 19, 2023 11:29 am Etter å ha sett 2-3 målet igjen. Det står 2 Arsenal-spillere rett foran Matinez i offside. Hvorfor blir ikke den dømt på?

Det er veldig sjelden det blåes offiside på sånne. Også om de står helt inne rett foran keeper. Begge disse sto så langt ut, at basert på den praksisen som har vært fulgt, ville det vært veldig rart om de skulle dømt offside der. Selv om de stod i linja så de blokkerte sikten til Martinez? Det siste er jeg veldig usikker på, til og med på de vinklene som vises i klippet. Men til og med da pleier de målene å få stå. Feel free til å finne noen slike som det har blitt dømt offside på de siste årene. Jeg husker ingen.

Om den praksisen dommerstanden har lagt seg på er god, kan selvsagt diskuteres. At denne var klar onside (selv om de står i siktlinja) slik reglene har vært praktisert de siste årene, er utvilsomt.

Det skal i det hele tatt veldig mye til for å antas å være delaktig i spillet i de situasjonene. Vi har sett situasjoner der spillerne har stått så nært keeper at de har blokkert bevegelsene hans som har fått stå (noe jeg personlig er veldig uenig i).

Helt annen type situasjoner, men ref. Rashford på scoringen til ManU mot City som i offsideposisjon skjermet ballen til Bruno som scorte målet. Husker også en situasjon for noen sesonger tilbake, der Kane går fra offisdeposisjon og søker ball men ikke når den, Mustafi er på etterskudd og river ham ned, og det ble dømt straffe for Tottenham. Kane ble altså ikke regnet som tilstrekkelig involvert i spillet til at det ble offiside, samtidig som det han stod i offside var direkte utløsende for at det kunne dømmes straffe. Forstå det den som kan.

Og så har du problemstillingen med konsekvens og at alle like situasjoner gjerne skulle ha blitt behandlet likt. Men det er en egen diskusjon i seg selv.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: lør feb 18, 2023 3:53 pm Litt kjipt å ikke få poeng

Mest skuffet over at vi ikke tør å angripe mens vi leder. Skaper mye etter Arsenal utligner, men ingenting mens vi er foran...

Duran viser gode takter, Coutinho tar var på sjansen han fikk. Lover godt til neste helg.

Cash er definitivt ikke i en startellever neste sesong, han faller helt gjennom idag. Både teknisk og mentalt
Alltid kjipt når poeng ryker på overtid.

Det med å angripe mer eller ikke er å ta kalkulert risiko. Problemet med å legge seg lavt mot lag som er gode til å skape sjanser mot lag som ligger lavt (som City og denne sesongen Arsenal) er at du gir dem det kampbildet de kjenner og er veldig komfortable med. Spiller man mot lag som er veldig gode på kontringer, men ikke like gode mot etablert (som Tottenham og til en hvis grad ManUtd), så gir det mye mer mening å legge seg dypt.

Everton viste hvordan det skal gjøres. De presset høyt nesten hele kampen, og lot aldri Arsenal få fred til å spille sitt spill. Da ble spillerne veldig ukomfortable, og klarte egentlig aldri spille seg skikkelig forbi presset. Så jeg tenker det handler minst like mye om presshøyde og energi, som på om man skal angripe for å sette 3-1. Er presset høyt nok til at man stresser motstanderen og vinner ballen, dukker det alltids opp sjanser til kontringer eller i etablert spill.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn feb 19, 2023 11:29 am Etter å ha sett 2-3 målet igjen. Det står 2 Arsenal-spillere rett foran Matinez i offside. Hvorfor blir ikke den dømt på?

Merkelig hvordan målet vårt mot nettopp Arsenal ble tatt av VAR for noe tilsvarende for noen oppgjør siden :lol:

Forøvrig morsomt at Arteta er ute og klager på at Saka blir sparket til for mye, etter en kamp der Saka i følge reglene helt fint kunne fått et direkte rødt i første (jeg synes det er greit han ikke fikk rødt, men han burde fått et kort for den taklingen på Moreno...).


Synes dømmingen i går var helt innafor, med unntak av Saka som burde hatt gult for galskapstaklingen sin. Selv om det selvfølgelig ikke er noe sammenhengende mtp hva som blir blåst offside på å ikke.

Offside:

Bilde

Ikke offside:

Bilde

For å klargjøre hvor de Arsenalspillerne står i forhold til Martinez:

Bilde


Liker at Emery er ute og sier vi er for redde og prøver ikke å spille når vi er i ledelsen. Akkurat samme følelse jeg hadde under hele kampen. Viser jo med en gang vi ikke leder hvor farlige vi er framover, men vi er livredde for å gjøre noe. En misfornøyd Emery er en glad meg etter en kamp som dette. Nå har dommeravgjørelsene gått litt imot (ikke dommerovergrep, men litt imot) mot både Arsenal og City, men vi har gitt begge god kamp (- de 45 første mot City), og tapet før mot Leicester var også en kamp vi egentlig spilte bra i.

Gleder meg til sommeren mtp endringene som kommer til å skje i stallen, selv om jeg ikke helt har gitt opp en Europaplass hvis alt klaffer. Nå kommer det 6 kamper på rad der det er mer en god nok mulighet til å vinne hver eneste en.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Usikker på den situasjonen som oppstår ved Arsenal sitt 3 mål. Er man helt etter boka så kan det være at den skal blåses for, men samtidig ser jeg godt argumentene for at det nærmest aldri blåses på lignende. Så få Villa spillere og supportere som protesterte. Mulig det var noe der som trener staben hang seg opp i, de kan jo fryse bildene på skjermen de har på benken.

Vi trenger ta tilbake noe av den formen vi hadde i januar mot Everton. Jeg er ikke bekymret selv om gårsdagens resultater gav lagene i bunn ny kontakt med midten av tabell lagene. Vi skal dog ikke sove for lenge, før noe av de poengene ned er spist opp. Når jeg ser termin listen fremover så er jeg som sagt - ikke urolig. En ørliten sjanse for å få napp på Europa plass, men da skal vi ha flyt. Lag som Brighton, Fulham og Brentford viser egentlig enorm fightervilje og de har tidenes sjanse til å kapre en topp 6/ 8 posisjon og potensielt Europa.

Og i forhold til sommeren som kommer: ( greit å få det direkte fra direktøren)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

@VillaForever: Vurderer å ta en tur over dammen for å se kamper i april. Villa mot Newcastle i midten av april er et alternativ. Hva er beste måte for å skaffe billetter? Melde meg inn i supporterklubben? Annet? Som ikke koster skjorta.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

KongOlav2 skrev: tor feb 23, 2023 12:41 pm @VillaForever: Vurderer å ta en tur over dammen for å se kamper i april. Villa mot Newcastle i midten av april er et alternativ. Hva er beste måte for å skaffe billetter? Melde meg inn i supporterklubben? Annet? Som ikke koster skjorta.
En god stund siden jeg var på Villa Park nå, men jeg har medlemskap ( Villa Membership altså) og dermed tilgang til billetter. Kostet meg vel 45 eller 50 pund i året om jeg husker riktig som inkluderer velkomst pakke i posten. Det er den måten jeg fikser billetter. Jeg har vært medlem av den norske supporter klubben tidligere, men ikke de siste 3 årene.

Mulig @MentalM kan gi noe bud på om det er mulig å skaffe billetter til Villa Park via den norske supporterklubben utenom de offisielle fellesturene. Sist jeg var medlem kostet det 200 kr i året.

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: tor feb 23, 2023 10:47 pm
KongOlav2 skrev: tor feb 23, 2023 12:41 pm @VillaForever: Vurderer å ta en tur over dammen for å se kamper i april. Villa mot Newcastle i midten av april er et alternativ. Hva er beste måte for å skaffe billetter? Melde meg inn i supporterklubben? Annet? Som ikke koster skjorta.
En god stund siden jeg var på Villa Park nå, men jeg har medlemskap ( Villa Membership altså) og dermed tilgang til billetter. Kostet meg vel 45 eller 50 pund i året om jeg husker riktig som inkluderer velkomst pakke i posten. Det er den måten jeg fikser billetter. Jeg har vært medlem av den norske supporter klubben tidligere, men ikke de siste 3 årene.

Mulig @MentalM kan gi noe bud på om det er mulig å skaffe billetter til Villa Park via den norske supporterklubben utenom de offisielle fellesturene. Sist jeg var medlem kostet det 200 kr i året.
@KongOlav2
Det er mulig å få billetter gjennom supporterklubben, vil dog anta det er vanskeligere om man melder seg inn kun for å få billett til en enkelt kamp (spesielt når man ikke er Villa fan i tillegg). Pga det er blitt meget vanskelig å få tak i billetter har jeg fått inntrykket av at de er blitt ekstra forsiktig med å gi ut til personer de har ingen kjennskap om (å ha vært medlem i supporterklubben lenge regnes som kjennskap), siden eventuelle problemer som kan oppstå vil slå tilbake på den norske supporterklubben. Ved eksempelvis færre billetter etc.

Villa Park er stort sett utsolgt, så er ikke kjempelett å få tak i billetter dessverre...

MentalM

Legg inn av MentalM »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: lør feb 25, 2023 3:08 pm
Coutinho skadet? Kjedelig isåfall, han har begynt å vise litt form

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: lør feb 25, 2023 3:10 pm
MentalM skrev: lør feb 25, 2023 3:08 pm
Coutinho skadet? Kjedelig isåfall, han har begynt å vise litt form
Antar det. Kan ikke se noen annen årsak til hvorfor han ikke er i troppen.

Overrasket over at vi startet med både Ramsey og Mcginn og ikke eksempelvis Buendia i en kamp vi skal dominere mer

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Jeg får ikke sett kampen. Kom gjerne med oppdateringer som vglive ikke klarer å formidle

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Har overtaket. Tidvis lekent. Kamara hadde en lekkerbisken av en pasning som Watkins nesten satte. Leon Bailey mangler stinget igjen dessverre. God kontroll bakover. Foreløpig!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»