Aston Villa - Klubbtråd

Svar
Dani_e

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av Dani_e »

Hvordan funker dette? Monchi starter i juli, men kan han allerede snakke med spillere som Torres nå?

emin

Legg inn av emin »

Skulle gjerne vært på Villa Park i går:


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

emin skrev: lør jun 17, 2023 11:24 am Skulle gjerne vært på Villa Park i går:

Får ta til takke med Voldsløkka 2 juli

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Love it.
Og de nye draktene er helt ok. Synd med sponsoren. Og en Villa logo som kanskje ikke overlever likevel.


mashadar

Legg inn av mashadar »

VillaForever skrev: tor jun 22, 2023 3:50 pm Love it.
Og de nye draktene er helt ok. Synd med sponsoren. Og en Villa logo som kanskje ikke overlever likevel.
Den nye logoen hadde vært kjempefin den, hadde bare løven vendt den riktige veien. Den er og forblir speilvendt i mine øyne.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

mashadar skrev: tor jun 22, 2023 6:33 pm
VillaForever skrev: tor jun 22, 2023 3:50 pm Love it.
Og de nye draktene er helt ok. Synd med sponsoren. Og en Villa logo som kanskje ikke overlever likevel.
Logoen hadde vært kjempefin den, hadde bare løven vendt den riktige veien. Den nye logoen er og forblir speilvendt i mine øyne.
Mange meninger om den. Nå blir det altså slik at man kjører med to ulike logoer gjennom neste sesong. Den «nye» 1982 vibe logoen på drakter og trenings gear, mens den gamle med den gule løven fortsatt skal brukes i sosiale medier og på stadion.

Lest litt Twitter spekulasjoner om at vår nye CEO, som er amerikansk, kommer inn med nye egne ( og amerikaniserte?) tanker om hvordan Villa skal promoteres visuelt på globalt plan. Og at den nye logoen minner for mye om andre ( Chelsea feks) og ikke skiller seg nok ut.

Villa fyller 150 år neste år, så en eller annen form for visuell strategi overfor både fans og andre - blir viktig.

Hedning

Legg inn av Hedning »

We got McGinn. Super John McGinn...

Og nå har vi ham enda lenger. Ny kontrakt frem til 2027


Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Astonstian

Legg inn av Astonstian »

En av de få spillerene jeg fant helt elendig når jeg fulgte med Haaland i Dortmund, men om Emery vil ha Meunier, så stoler jeg på han.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Astonstian skrev: søn jun 25, 2023 1:15 pm En av de få spillerene jeg fant helt elendig når jeg fulgte med Haaland i Dortmund, men om Emery vil ha Meunier, så stoler jeg på han.
Og alderen er heller ikke helt der jeg skulle ønske spillere vi kjøpte er. Men som du sier,vil Emery ha ham,så la gå.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »


VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Pau Torres på vei inn. Rapporter om 5 års kontrakt og overgangssum 35 - 40 mill EURO.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »



Here we go

Hedning

Legg inn av Hedning »

Veldig positiv til denne signeringen. Fra Twitter:

Pau Torres vs every other central defender in La Liga last season:

◉ Most touches (2560)
◉ Most passes completed (1846)
◉ Most passes in final ⅓ (275)
◉ Most through balls (3)
◉ Most take-ons completed (26)
◎ Second-most chances created (14)

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Hedning skrev: tor jun 29, 2023 3:22 pm Veldig positiv til denne signeringen. Fra Twitter:

Pau Torres vs every other central defender in La Liga last season:

◉ Most touches (2560)
◉ Most passes completed (1846)
◉ Most passes in final ⅓ (275)
◉ Most through balls (3)
◉ Most take-ons completed (26)
◎ Second-most chances created (14)
Offensivt og ballbesittende er dette nydelig. Hvordan er statistikken defensivt?

Hedning

Legg inn av Hedning »

Dani_e skrev: tor jun 29, 2023 4:14 pm
Hedning skrev: tor jun 29, 2023 3:22 pm Veldig positiv til denne signeringen. Fra Twitter:

Pau Torres vs every other central defender in La Liga last season:

◉ Most touches (2560)
◉ Most passes completed (1846)
◉ Most passes in final ⅓ (275)
◉ Most through balls (3)
◉ Most take-ons completed (26)
◎ Second-most chances created (14)
Offensivt og ballbesittende er dette nydelig. Hvordan er statistikken defensivt?
Skal ikke påstå å være noen Pau Torres autoritet,og dette var som sagt hentet fra Twitter,og postet i eufori over å ha signert en spiller Emery har ønsket til Villa lenge
Inntil motsatte er bevist har han også verden beste defensive stats :D

Wellé

Legg inn av Wellé »

Dani_e skrev: tor jun 29, 2023 4:14 pm
Hedning skrev: tor jun 29, 2023 3:22 pm Veldig positiv til denne signeringen. Fra Twitter:

Pau Torres vs every other central defender in La Liga last season:

◉ Most touches (2560)
◉ Most passes completed (1846)
◉ Most passes in final ⅓ (275)
◉ Most through balls (3)
◉ Most take-ons completed (26)
◎ Second-most chances created (14)
Offensivt og ballbesittende er dette nydelig. Hvordan er statistikken defensivt?
Hadde ikke brydd seg må mye om defensive stats. Det som er enkelt offentlig tilgjengelig gir sjeldent en god pekepinn på hva som er bra og hva som er dårlig. Ofte det som gjør en spiller god defensivt er ting som ikke blir plukket opp av statistikk. Statistikk egner seg til å telle handlinger (taklinger, interceptions, pasninger, driblinger, osv), men ikke til å måle hva man gjør når ballen ikke er i nærheten. Hvis du kan markere ditt område så godt at det aldri blir slått en pasning i ditt område så vil du score elendig på interceptions selvom du egentlig er ekstremt god til å faktisk stoppe pasninger når de slås i ditt område.

Det verste eksempelet er her: https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... -Xxnyvo1tM

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 5:32 pm
Dani_e skrev: tor jun 29, 2023 4:14 pm
Hedning skrev: tor jun 29, 2023 3:22 pm Veldig positiv til denne signeringen. Fra Twitter:

Pau Torres vs every other central defender in La Liga last season:

◉ Most touches (2560)
◉ Most passes completed (1846)
◉ Most passes in final ⅓ (275)
◉ Most through balls (3)
◉ Most take-ons completed (26)
◎ Second-most chances created (14)
Offensivt og ballbesittende er dette nydelig. Hvordan er statistikken defensivt?
Hadde ikke brydd seg må mye om defensive stats. Det som er enkelt offentlig tilgjengelig gir sjeldent en god pekepinn på hva som er bra og hva som er dårlig. Ofte det som gjør en spiller god defensivt er ting som ikke blir plukket opp av statistikk. Statistikk egner seg til å telle handlinger (taklinger, interceptions, pasninger, driblinger, osv), men ikke til å måle hva man gjør når ballen ikke er i nærheten. Hvis du kan markere ditt område så godt at det aldri blir slått en pasning i ditt område så vil du score elendig på interceptions selvom du egentlig er ekstremt god til å faktisk stoppe pasninger når de slås i ditt område.

Det verste eksempelet er her: https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... -Xxnyvo1tM
Godt poeng. Jeg baserer uansett ikke synet mitt blindt på statistikk, men syns likefullt det er interessant

Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Hedning

Legg inn av Hedning »



Ikke akkurat dagsaktuell signering,men første intervjuet med de obligatoriske frasene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dani_e skrev: fre jun 30, 2023 10:00 am https://www.marca.com/futbol/top-100.html

Martinez på 31 plass.
Listen medfører ikke riktighet, og har dermed null verdi!

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Jolla skrev: søn jul 02, 2023 10:27 am
Dani_e skrev: fre jun 30, 2023 10:00 am https://www.marca.com/futbol/top-100.html

Martinez på 31 plass.
Listen medfører ikke riktighet, og har dermed null verdi!
Hva er feil da?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Astonstian skrev: man jul 03, 2023 4:24 pm
Jolla skrev: søn jul 02, 2023 10:27 am
Dani_e skrev: fre jun 30, 2023 10:00 am https://www.marca.com/futbol/top-100.html

Martinez på 31 plass.
Listen medfører ikke riktighet, og har dermed null verdi!
Hva er feil da?
Han er bare sjalu ;)


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Official, completed. Steven Gerrard has been appointed as new head coach of Etiffaq.

Forsvinner Coutinho da?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Astonstian skrev: man jul 03, 2023 4:24 pm
Hva er feil da?
Mye.

Man bør nok muligens dele opp i ligaer først og rangere de der, så medregne CL, EL, ECL og VM, og så se hvordan de ulike nasjonale rangeringene bør stå i forhold til hverandre.

Personlig så synes jeg de bommer allerede på nummer 1 - som etter min mening er Messi. Men vet at i hvert fall på dette forumet så er det mye enighet om at Haaland er verdens beste spiller, eller i det minste presterte best i 22/23.

For Bundesliga så synes jeg at Kimmich var bedre enn Bellingham, og den beste spilleren i ligaen, men ifølge Marca så er han ikke blant de 100 beste spillerne. Et annet eksempel er at jeg synes at Alisson var bedre enn Dibu Martínez denne sesongen, medregnet VM og CL (dette er jo faktisk on topic i denne tråden), men igjen så er ikke Alisson regnet blant de 100 beste denne sesongen, mens Dibu er nr. 31 og Bono er nr. 32 - som også har vært dårligere enn en rekke keepere.

Dette blir jo for eksempel listen deres over PL-spillere (for å ta det som vil være enklest for dette delforumet å vurdere):

1. Haaland
2. De Bruyne
3. Rodri
4. Gündogan
5. B Silva
6. Ødegaard
7. Grealish
8. Kane
9. Rashford
10. Stones
11. J Álvarez
12. Saka
13. Dibu Martínez
14. Bruno F
15. Salah
16. Casemiro
17. Enzo F
18. Mac Allister
19. Rice
20. Guimaraes
21. Saliba
22. Trippier
23. Toney
24. Gakpo

Gakpo er nummer 83, og så er det ikke flere PL-spillere på de siste 20 plassene. Jeg ville personlig ha hatt Kane på topp 4. Jeg synes at Saka har vært bedre enn Julián Álvarez sesongen sett over ett. Jeg synes at Caicedo har vært bedre enn Mac Allister sesongen sett over ett, selv om Mac Allister satte 6 straffespark. VM er selvfølgelig veldig utslagsgivende, men hvis hva Mac Allister gjorde under VM resulterer i at han kommer på 40. plass, mens Caicedo (som også var god i VM) ikke kommer på topp 100, så burde jo Håland ikke ha sjans mot Messi på rangeringen hvis de skal være konsekvente, for Håland var ikke engang med i VM, mens Messi var langt bedre enn Mac Allister i VM.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Dani_e skrev: man jul 03, 2023 6:14 pm Official, completed. Steven Gerrard has been appointed as new head coach of Etiffaq.

Forsvinner Coutinho da?
Var jo spekulasjoner om det sist Gerrard var linket til dem hvertfall. Helt greit for meg om vi får solgt ham,og får en en annen til å overta den lønnsutgiften.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»