Aston Villa - Klubbtråd

Svar
mashadar

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av mashadar »

Danny Ings - for en fotballkunstner :)

emin

Legg inn av emin »

mashadar skrev: lør aug 21, 2021 4:59 pm Danny Ings - for en fotballkunstner :)
Strålende scoring ja.
Viktige poeng. Brentford i neste før rekken med topplag kommer.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tung dag for Mings på jobben i går. Direkte involvert i både 2-0 og 3-0.

emin

Legg inn av emin »

Villa brenner 3 store sjanser i første omgang på Stamford Bridge. Virker kjent fra seriekampen....

emin

Legg inn av emin »

Archer setter inn 1-1 med en heading!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Deiligste seieren på lenge i dag, da United i tillegg får den obligatoriske straffen på overtid og brenner :)

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Austin MacPhee dere! Har allerede sett flere eksempler uten at det har blitt mål. Målet mot United ser kanskje ut som et vanlig cornermål, men kan garantere at det er øvd inn. MacPhee står på sidelinja sammen med Smith og jubler som en gal da corneren blir mål. Viser at han har hatt en stor innvirkning på dødballer og at det er ett fokus på treningsfeltet.

MentalM

Legg inn av MentalM »

I år ser jo veldig merkelig ut for oss Villa fans.

Vi har flere strenger å spille på, har et lag som kan både spille 3-5-2, 4-4-2, 4-2-3-1, 4-3-3 og 4-3-1-2. Lenge siden vi har hatt den bredden her i troppen. I tillegg er det ekstra gøy når vi bruker egne unggutter som Ramsey, Chukwuemeka, Archer og Philogene-Bidace.

Med litt mer tid og samspill tror jeg faktisk vi kan utfordre topp 8 hvis progresjonen fortsetter. Etter tre rufsete åpningskamper, tapte vi 3-0 mot Chelsea i en kamp vi dominerte førsteomgangen. Som Hause sier etter kampen nå, vi kan gå tå-til-tå mot alle andre.

Dean Smith har gjort en fantastisk jobb, og det virker til å være en klar plan i klubben om hvordan vi skal komme til toppen. Håper dette fortsetter, for det er gøy å være Villa fan de siste årene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn sep 26, 2021 5:58 pm Austin MacPhee dere! Har allerede sett flere eksempler uten at det har blitt mål. Målet mot United ser kanskje ut som et vanlig cornermål, men kan garantere at det er øvd inn. MacPhee står på sidelinja sammen med Smith og jubler som en gal da corneren blir mål. Viser at han har hatt en stor innvirkning på dødballer og at det er ett fokus på treningsfeltet.
Enig. Har vel fått litt orden på Smith sin frustrasjon over at spillerne ikke kunne huske 6 forskjellige varianter allerede :mrgreen:

MentalM

Legg inn av MentalM »

En av de minst overraskende lagoppstillingene på en stund. Eneste jeg lurer på er hvorfor Carney ikke er på benken

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Hva faen skjedde de siste 10? Total sprekk.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Merkelig taktiske valg med de byttene av Smith.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Ble ikke veldig overrasket over at to og tre kom i sekken når 2-1 kom.

Hedning

Legg inn av Hedning »

MentalM skrev: lør okt 16, 2021 6:53 pm Merkelig taktiske valg med de byttene av Smith.
Smith sa at Buendia var utslitt,og ba om å få bli byttet ut,Cash hadde smerter i benet,Luiz var sliten etter kamp for Brasil,og reise for kort tid siden.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hedning skrev: søn okt 17, 2021 1:26 am
MentalM skrev: lør okt 16, 2021 6:53 pm Merkelig taktiske valg med de byttene av Smith.
Smith sa at Buendia var utslitt,og ba om å få bli byttet ut,Cash hadde smerter i benet,Luiz var sliten etter kamp for Brasil,og reise for kort tid siden.
Ja, ser at de som ble bytta ut var nødvendige.

Ville selv ha byttet inn Hause for Cash -> Konsa ut på HB. Young har ikke imponert meg så langt.

Liker at Smith er sinna på spillerne, det gjør godt å se...

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Er ikke noe fan av å henge ut enkeltspillere, men det er noe betenkelig at den eneste greie deffensive kampen jeg kommer på, var mot United, og da manglet vi Tuanzebe.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Selv mener jeg taktikken gjør det.

I fjor var vi bunnsolide bakover, nå er alt kaos... Forskjellen er taktikken

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

MentalM skrev: fre okt 22, 2021 9:48 pm Selv mener jeg taktikken gjør det.

I fjor var vi bunnsolide bakover, nå er alt kaos... Forskjellen er taktikken
Og vi hadde Grealish som kunne holde på ballen istedenfor at vi bare får et konstant trykk i mot, på grunn av at enkle ting som pasninger og ballmottak er ting vi ikke mestrer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Astonstian skrev: fre okt 22, 2021 9:57 pm
MentalM skrev: fre okt 22, 2021 9:48 pm Selv mener jeg taktikken gjør det.

I fjor var vi bunnsolide bakover, nå er alt kaos... Forskjellen er taktikken
Og vi hadde Grealish som kunne holde på ballen istedenfor at vi bare får et konstant trykk i mot, på grunn av at enkle ting som pasninger og ballmottak er ting vi ikke mestrer.
Grealish hjelper jo alle lag, men totalt sett har vi et bedre lag nå. Men når spillerne ikke passer med det taktiske må man endre det

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

MentalM skrev: fre okt 22, 2021 10:12 pm
Astonstian skrev: fre okt 22, 2021 9:57 pm
MentalM skrev: fre okt 22, 2021 9:48 pm Selv mener jeg taktikken gjør det.

I fjor var vi bunnsolide bakover, nå er alt kaos... Forskjellen er taktikken
Og vi hadde Grealish som kunne holde på ballen istedenfor at vi bare får et konstant trykk i mot, på grunn av at enkle ting som pasninger og ballmottak er ting vi ikke mestrer.
Grealish hjelper jo alle lag, men totalt sett har vi et bedre lag nå. Men når spillerne ikke passer med det taktiske må man endre det
Jeg mener vi totalt sett er et dårligere lag. Og psykisk ser det ut som Grealish var uvurderlig.

Grealish >x5 Buendia hittil.
Bailey kan være god, men har spilt et par minutter som en overdrivelse.
Ings, kan være den som nettopp gjør vi har lagt om taktikken.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Jeg tror vi sliter med mange nye spillere offensivt og at Smith ikke helt vet hvordan vi skal spille og hvem som skal spille. 4-3-3 virker å være mest effektiv, men hvem spiller? Watkins, Ings, Bailey? Hvem spiller på midtbanen? McGinn, Ramsey, Luiz? Droppe Buendia? Smith MÅ få satt et lag og bruke de gode spillerne vi har på benk til å forandre kampene der vi ikke presterer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Sliter med mye for tiden.

Håper vi bare skroter denne 3-5-2, midtstopperne våre er ikke komfortable med den i det hele tatt. Og når vi i tillegg ikke klarer å få 3 pasninger til å sitte en gang er det lite å gjøre...

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Hvordan er det rødt? Det er en enorm skrå vinkel for Bowen hvis han ikke blir tatt. Ikke i nærheten av 100% målsjanse

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Smith er nå under meget sterkt press, og han ryktes ut av sjefsstolen ser jeg. Har ikke sterkt kjennskap i hva som rører seg i klubben, men formutviklingen er heller dårlig så jeg har forståelse for ryktet.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Fernandovonarb skrev: tir nov 02, 2021 4:43 pm Smith er nå under meget sterkt press, og han ryktes ut av sjefsstolen ser jeg. Har ikke sterkt kjennskap i hva som rører seg i klubben, men formutviklingen er heller dårlig så jeg har forståelse for ryktet.
Vært det en liten stund. Forståelig egentlig.

Jeg stoler på eierne våre sine beslutninger. Liker Smith, men sentimentalitet kan ikke stå foran utvikling. Den virker til å ha stoppet opp.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Smith virker å ha støttet seg på gode mennesker rundt seg. Nå er de borte, og svakhetene kommer frem.

Se f.eks forskjellen på forsvaret vårt i år vs i fjor, da vi hadde Terry som hadde kontrollen der.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Ojsann, er «veldig sjokkert over at målet kom på den måten» (ironi)

Tenkte det med en gang den høye lange pasningen kom på den måten at, her blir det mål ja.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Vi blir overkjørt. Klarer ikke sentre enkle pasninger engang. Slår kun langt. Tragisk. Jeg tror Smith får sparken med mindre vi vinner i kveld, og det ser ikke sannsynlig ut.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Der skal El Ghazi ha gult nr.2. Heldige som slipper unna rødt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»