Aston Villa - Klubbtråd

Svar
Astonstian

Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av Astonstian »

Kan fortsettes fra VGD.

Spennende år. Spørsmålet er om vi tar ytterligere steg, eller om vi hadde vel flyt i fjor som gjorde slik at vi havnet noe høyt.

Jeg personlig mener at vi hadde kommet høyere om Grealish ikke fikk skaden sin.
Han er vital for laget, og satser på han starter sesongen i toppform.

Tre «lette» kamper til å starte sesongen med, og vi håper på 9 poeng og en god start. De fire neste kampene blir noe vanskelig, og jeg tror kanskje vi står med 10-11 poeng etter de første 7 kampene, som ikke bør være urealistisk. Vi kan også tape poeng i de første kampene, men ta en skrell i de fire neste. 3 poeng mot Everton for eksempel bør for eksempel ikke være helt urealistisk, men tror mer på 1 poeng.

Buendia har kommet til klubben. Selv har jeg ikke sett altfor mye av han, men håper han er så god som mine felles villa-supportere sier han er.

Smith-Rowe kommer nok ikke, og jeg synes det var en rar fremtreden av oss. Men «den som ikke byr, ikke kjøper».

Kjør debatt med-debattanter, villa-supporter eller ei. God sesong :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Spørmålet er blir Grealish eller drar han?

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Laffano16 skrev: tir jul 20, 2021 10:04 pm Spørmålet er blir Grealish eller drar han?
Tviler på han drar, som jeg har tvilt på alle tidligere år. For 2-3 år siden ønsket jeg at han skulle dra nesten, slik at han fikk karrieren han fortjente med et storlag. Men han valgte å bli, samt skrive ny kontrakt. Nå kan vi kanskje være med å blande oss selv oppe der, og det vil være et merkelig valg å dra nå.

Villa through and through, og vil ikke bli sjokkert om han blir i Villa resten av karrieren.
Samtidig vil året i år kanskje avgjøre om vi tar steg videre eller ikke, også avgjøre fremtiden hannes.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Har sansen for en-klubb spillere, det er en über sjelden rase.
Grealish er vel kun 25 så mye kan skje, men håper at han blir hos dere. Kan fort bli legende materiale av slikt.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

TrondLFC skrev: tir jul 20, 2021 10:48 pm Har sansen for en-klubb spillere, det er en über sjelden rase.
Grealish er vel kun 25 så mye kan skje, men håper at han blir hos dere. Kan fort bli legende materiale av slikt.
Ja har det selv, men er noe alle tror om sine local-lads, så jeg er sikkert inhabil. Men jeg kan for eksempel se at TAA hos dere er en potensiell en-klubbspiller.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

John Terry har takket for seg ser jeg i dag. Er det så udramatisk som han selv gir uttrykk for, eller ligger det mer bak? Regner med Villafansen har bedre oversikt enn meg.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Fernandovonarb skrev: man jul 26, 2021 9:55 pm John Terry har takket for seg ser jeg i dag. Er det så udramatisk som han selv gir uttrykk for, eller ligger det mer bak? Regner med Villafansen har bedre oversikt enn meg.
Virker udramatisk. Han vil bli trener, og vil dra rundt i jakten på impulser fra nye omgivelser. Blir hyllet av Smith og Grealish blant annet, og av fansen. Mange mener han har vært der lengre enn vi kunne forvente.
Han hyller Villa tilbake.

Ikke noe ondt blod fra noen parter ut i fra det jeg kan se.

Kanskje A. Young er tiltenkt en lignende rolle fra neste år?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Hva tenker dere om Buendia i Villa leiren ?

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

TrondLFC skrev: man jul 26, 2021 11:40 pm Hva tenker dere om Buendia i Villa leiren ?
Siden jeg foreløpig ser ut til å være eneste Villa-supporter her inne, får jeg svare selv om jeg kan vise til avsnittet mitt i åpningsinnlegget:
« Buendia har kommet til klubben. Selv har jeg ikke sett altfor mye av han, men håper han er så god som mine felles villa-supportere sier han er.»

Har nå fått sett han i en treningskamp, og hadde to assist og viste mye bra. Ser lovende ut, men venter på å få sett han mot PL-motstand før jeg er overbevist.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Romano melder City er i forhandlinger med dere om Grealish nå...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Håper av hele mitt hjerte at Grealish blir i Villa. PL må ikke ende opp med at 3-4 klubber støvsuger de andre lagene for kvalitet hele tiden. Blir så ekstremt kjedelig.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Håper virkelig også at Grealish blir i Villa. Jeg er kanskje for romantisk i min tankegang, men han kan jo bli tidenes ikon i Villa. Er det virkelig titler verdt klubbytte med dette som alternativ? I City blir han en parentes, i den forstand at han blir en av mange. Drukner i mengden, der altså.

Dette gjelder forsåvidt også Kane i Tottenham, da det er noe eget med disse klubbspillerne. Vi husker Le Tissier av en grunn.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Romano sier Villa har tilbudt ny kontrakt, så de er nok i utgangspunktet ikke gira på å selge. Her kommer de nok til å kreve skjorta, mulig City vil forsøke å involvere en eller flere spillere i pakka? Er vel fort uaktuelt pga lønn / få vil vel dra motsatt vei (ikke vondt ment).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 8:06 pm Håper virkelig også at Grealish blir i Villa. Jeg er kanskje for romantisk i min tankegang, men han kan jo bli tidenes ikon i Villa. Er det virkelig titler verdt klubbytte med dette som alternativ? I City blir han en parentes, i den forstand at han blir en av mange. Drukner i mengden, der altså.

Dette gjelder forsåvidt også Kane i Tottenham, da det er noe eget med disse klubbspillerne. Vi husker Le Tissier av en grunn.
Samme. Hadde vært flott om Grealish valgte å være i klubben for å bli en Villa-legende. Da fortjener han i så fall at Villa gjør det de kan for å hevde seg i PL. Litt som i NBA hvor stjernene krever at klubben strekker seg langt for å oppnå resultater, bare at i PL er det ufattelig mye vanskeligere med de mest pengesterke klubbene.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Leon Bailey er offisielt klar for Villa. Det kom ut av ingenting for meg. Da kan man også lese mellom linjene og innse at City kjøper Grealish innen en uke.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Kærlighed skrev: lør jul 31, 2021 7:34 pm Leon Bailey er offisielt klar for Villa. Det kom ut av ingenting for meg. Da kan man også lese mellom linjene og innse at City kjøper Grealish innen en uke.
Hvis han blir er det et angrep som potensielt kan score en del mål. Buendia,Grealish,og Bailey som forer Watkins med baller.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Da ser det unektelig ut for at Grealish forsvinner :(

Kan komme hvem som helst inn uten at dette blir et positivt vindu.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jævlig synd hvis han forsvinner fra Villa. Virkelig altså.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Ale-Jet skrev: ons aug 04, 2021 7:58 pm Ings til Villa for 30 millioner pund.
Den kom ut i fra det blå!

Nesten som en samtale mellom eierene forløper seg: «Dere vil altså ikke selge JWP? Er han der Ings til salgs da?»

Konklusjonen blir i alle fall at Tammy nå vel ikke kommer tilbake.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Spørsmålet blir vel hvordan dere har tenkt å spille uten Grealish. Hvis dere skal spille med to spisser vil det ikke være så dumt med en tredjespiss.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ale-Jet skrev: ons aug 04, 2021 8:05 pm Tuanzebe er det også store sjanser for at kommer tilbake på lån. Rykter om at han skriver under på en ny United-kontrakt og så lånes ut.
Har lest rykter om at Villa ønsker å kjøpe han på permanent basis. Penger er ikke et problem for Villa, United trenger å selge for å kunne kjøpe og Tuanzebe er femtevalg på midtstopperplass i United, så det gir mening.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Kærlighed skrev: ons aug 04, 2021 8:06 pm Spørsmålet blir vel hvordan dere har tenkt å spille uten Grealish. Hvis dere skal spille med to spisser vil det ikke være så dumt med en tredjespiss.
Regner med både Watkins og Ings skal spille fast, så da blir det to spisser. Wesley er imo mer enn god nok til å være backup/innbytter.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kondolerer med Grealish.

Lezah

Legg inn av Lezah »


emin

Legg inn av emin »

Etter noen dager i villmarka uten mobildekning ser jeg til min store overraskelse at vi har signert Danny Ings. Så ingen rykter om det før jeg dro på søndag. Dessverre kom også den forventede overgangen Grealish til Man City nå i kveld.
FFP-messig kommer £100 mill godt med, men det blir vanskelig å nærme seg toppen uten Grealish.

Første innlegg her. Etter over 20 år på VGD....

Lezah

Legg inn av Lezah »

emin skrev: fre aug 06, 2021 1:03 am Første innlegg her. Etter over 20 år på VGD....
Velkommen til de levendes land, gamle skurk.

Jeg trodde egentlig ikke Grealish skulle dra, verken til oss eller City (Pep lovte oss jo at de ikke hadde penger ;( !). Det er klart at å miste en sånn spiller kan gjøre at det ser litte verre ut å avansere på tabellen, men det er ikke garantert. Villa har penger og får inn mer nå. De kan selvsagt ikke erstatte Grealish, men om man vesentlig oppgraderer f-eks 3 andre posisjoner kan jo totalen bli minst like bra. Jeg har veldig sansen for LB, men er mer skeptisk til Buendia og så sliter jeg med å tro at Ings og Watkins skal spille samtidig (eller..?), men nå er jo offensiv bredde sterkere enn mange andre i samme liga-sjikt. Om ikke disse ble hentet med forskutterte Grealish-penger, er det jo også mulig å gjøre mer før vinduet stenger.

Men at denne er kjip å svelge skjønner jeg fryktelig godt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Purslow syntes jeg forklarte situasjonen Villa sto ovenfor på en god måte. Det var et forbehold i kontrakten som ble utløst, og de var egentlig maktesløse når Grealish selv ville dra.

I Leeds har vi Phillips som fort kan komme opp i det samme, men håper han er mer lojal hvis noen av araber/russerklubbene begynner å strø penger rundt seg.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Spent på Villa uten Grelish, men syns di har gjort mange spennende signeringer i sommer, så kan være laget blir mer komplett.

Hvordan ser lineupen til villa ut i år? Sånn dere fans ser det? Med Ings inn, blir det 2 spisser eller fortsetter dere med enn på topp? Spør litt for fantasy og, har watkins på laget mot atm.

emin

Legg inn av emin »

FPL-messig så blir både Ings og Watkins å starte hvis de er skadefri. Om det blir 4-4-2/4-1-3-2 eller Watkins på kant får vi se.
Mitt tips:
Martinez
Cash-Konsa-Mings-Targett
Luiz
Buendia-McGinn- Bailey
Watkins-Ings

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

emin skrev: fre aug 06, 2021 4:22 pm FPL-messig så blir både Ings og Watkins å starte hvis de er skadefri. Om det blir 4-4-2/4-1-3-2 eller Watkins på kant får vi se.
Mitt tips:
Martinez
Cash-Konsa-Mings-Targett
Luiz
Buendia-McGinn- Bailey
Watkins-Ings
McGinn i 10’er rollen kan virke skremmende, men tror faktisk det blir ganske bra. Han har et hardt og godt skudd, samt at han faktisk er mer teknisk enn han virker.

FPL-messig vil jo McGinn i 10’er rollen være gull!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»