Aston Villa - Klubbtråd

Svar
MentalM

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: tor okt 20, 2022 11:48 pm Det var helt forventet
Jau, spørsmålet var om det skjedde i kveld eller imorgen tidlig.

Preece skriver at Sawiris var rimelig sinna idag, så vi kan håpe Purslow forsvinner og... Sammen Lange og Macphee. Så kan Critchley lede laget til vi får inn noe permanent.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Gratulerer. Må være deilig å endelig være kvitt Captain Dive.

startelver

Legg inn av startelver »


VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Ja, da var det kapittelet over. Et kort kapittel i en stor tung og lang bok om Aston Villa.
Jeg har sett mange trenere bli sparket i Villa siden 90 tallet, så det er sjelden man blir sjokkert.

På slutten av 90 tallet sluttet jo både Brian Little og John Gregory av egen fri vilje, fordi de følte de hadde tatt laget så langt de kunne, og ikke ble støttet nok til ytterligere spillerkjøp. Stan Collymore felte vel delvis Little, og salget av Yorke felte Gregory på en måte.

Så kom stagnasjonen med andre periode for Graham Taylor. David O Leary som ikke fikk det til.

Etter Martin O Neil var det en slags mellomstasjon med Gerhard Houllier, som måtte trekke seg pga helsen. Så kom de mørke årene med McLeish, Lambert, Garde, De Matteo og Bruce.

Champis

Legg inn av Champis »

Ser at mange er lykkelige over sparkingen av Gerrard. Jeg lurer på hvilke forventninger man har til laget? Villa har fått dårlig betalt til nå, og har en xG som tilsvarer topp 10 på tabellen. Den sier selvsagt ikke alt. Men det bør normalt sitte langt inne å gi en manager sparken, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er en situasjon hvor man gjør det. Og hvor bra er laget egentlig? Vil det bli noe bedre med en annen manager?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Champis skrev: fre okt 21, 2022 10:15 am Ser at mange er lykkelige over sparkingen av Gerrard. Jeg lurer på hvilke forventninger man har til laget? Villa har fått dårlig betalt til nå, og har en xG som tilsvarer topp 10 på tabellen. Den sier selvsagt ikke alt. Men det bør normalt sitte langt inne å gi en manager sparken, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er en situasjon hvor man gjør det. Og hvor bra er laget egentlig? Vil det bli noe bedre med en annen manager?
Denne sesongen skulle det vært å kjempe om Europa plass.

Vi har en xG som er reddet av 2 kamper, mot Chelsea og Everton. Den legger oss på en 13. plass, ikke topp 10.

Vi har vunnet _2_ kamper på de 19 siste mot lag som spiller i PL pdd.

Det er null offensiv plan, ikke en spiller har blitt bedre under Gerrard, derimot har Buendia, Luiz, Coutinho, Mings, Watkins alle mistet landslagsplassene sine pga de presterer elendig i et system som er ikke eksisterende. Den offensive planen er for å sitere Gerrard "create moments of magic". Han har brukt den samme midtbanekonstellasjonen siden han kom inn (minus de 4 første kampene da Nakamba spilte, og vi var ok). Den midtbanekonstellasjonen har blitt overkjørt i alle kampene vi har spilt...

Laget vårt er bra, vi burde være rett bak "big 6" sammen West Ham og Newcastle.

Gerrard burde vært borte for LENGE siden. Hunden min ville gjort det bedre.

Så i tillegg alt det utenfor sportslige som plager fansen:


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Aston Villa can confirm Gary McAllister, Neil Critchley, Tom Culshaw, Jordan Milsom and Scott Mason have all left the club following the departure of Head Coach Steven Gerrard.
The Club would like to place on record its appreciation to them for their hard work and wish them well for the future.
First-team coach Aaron Danks will take charge of the team for Sunday’s Premier League match against Brentford at Villa Park and will be supported by additional Bodymoor Heath technical and coaching staff.
CEO Christian Purslow said: “The Board has come to this decision following a full evaluation of results and performances over the calendar year. We were clear when we appointed Steven that we set an objective of continuous improvement but that has not been achieved despite everybody’s best efforts and we believe the time is right to make these changes now.
“The process of appointing a new Head Coach is underway and we will update supporters as soon as possible.”

MentalM

Legg inn av MentalM »

Tilnærmet hele apparatet til Gerrard borte nå. Gary McAllister, Neil Critchley, Tom Culshaw, Jordan Milsom og Scott Mason ut dørene.

Aaron Danks skal lede oss mot Brentford.

Hvordan McPhee fortsatt er igjen skjønner jeg ikke...

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Betting.com har lansert både Kjetil Knutsen og….Kjetil KnuDsen, blant top 10 ny Villa manager. Dagens.

Ellers har de fleste:
Poch
Beale
Frank
Emery
Dyche

Lenger nedover blir det mer og mer traust og trist. Rafa, Nuno, Scott Parker og Martinez.

Ruben Amorim er lansert ser jeg, av flere, den neste store fra Portugal, nå i Sporting.

Bielsa og Gallardo - ex River Plate er vel å betrakte som kuriositeter. Mener begge to ikke passer inn i Villas profil nå.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »



Tuchel og Poch begge to definitivt ute. Ikke overraskende. En del unge fanboys har lenge trodd at Poch skulle komme på sølvfat når Gerrard ble sparket.

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: fre okt 21, 2022 12:31 pm

Tuchel og Poch begge to definitivt ute. Ikke overraskende. En del unge fanboys har lenge trodd at Poch skulle komme på sølvfat når Gerrard ble sparket.
Tar nok litt tid. Bra klubben er ambisiøs.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

startelver skrev: tor okt 20, 2022 10:39 pm Dette er faktisk verre enn Solskjær og Lampard. Mange spilllere som var legender som ikke egner seg som managere. Veien er lang for Gerrard hvis han har tenkt å overta Liverpool en gang i fremtiden.
Solskjær og Lampard så jeg allitd på som potensielle managere, men aldri Gerrard. En fantastisk spiller, men i likhet med for eksempel Scholes og Keane har han aldri virket å ha det som trengs for å bli manager. Han gjorde det riktignok bra i Rangers, men Rodgers gjorde det bra i Celtic, så det er kanskje ingen god målestokk.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hva med Nuno da? Type Espirito Santo.

Eller gode gamle John Gregory :D

startelver

Legg inn av startelver »

Hardy-guttene skrev: fre okt 21, 2022 4:34 pm
startelver skrev: tor okt 20, 2022 10:39 pm Dette er faktisk verre enn Solskjær og Lampard. Mange spilllere som var legender som ikke egner seg som managere. Veien er lang for Gerrard hvis han har tenkt å overta Liverpool en gang i fremtiden.
Solskjær og Lampard så jeg allitd på som potensielle managere, men aldri Gerrard. En fantastisk spiller, men i likhet med for eksempel Scholes og Keane har han aldri virket å ha det som trengs for å bli manager. Han gjorde det riktignok bra i Rangers, men Rodgers gjorde det bra i Celtic, så det er kanskje ingen god målestokk.
Han var såpass lenge i Rangers og oppnådde suksess i Europa også at jeg faktisk trodde han hadde potensiale, spesielt når de snøt Celtic for gullet. Mulig det var trenerapparatet rundt han som var sterkt i Rangers.

Han tok over i 2018 og det toppet seg med ligagull i 2021.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

startelver skrev: fre okt 21, 2022 4:53 pm
Hardy-guttene skrev: fre okt 21, 2022 4:34 pm
startelver skrev: tor okt 20, 2022 10:39 pm Dette er faktisk verre enn Solskjær og Lampard. Mange spilllere som var legender som ikke egner seg som managere. Veien er lang for Gerrard hvis han har tenkt å overta Liverpool en gang i fremtiden.
Solskjær og Lampard så jeg allitd på som potensielle managere, men aldri Gerrard. En fantastisk spiller, men i likhet med for eksempel Scholes og Keane har han aldri virket å ha det som trengs for å bli manager. Han gjorde det riktignok bra i Rangers, men Rodgers gjorde det bra i Celtic, så det er kanskje ingen god målestokk.
Han var såpass lenge i Rangers og oppnådde suksess i Europa også at jeg faktisk trodde han hadde potensiale, spesielt når de snøt Celtic for gullet. Mulig det var trenerapparatet rundt han som var sterkt i Rangers.
Celtic var også spesielt svake, av en grunn.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Hardy-guttene skrev: fre okt 21, 2022 4:34 pm
startelver skrev: tor okt 20, 2022 10:39 pm Dette er faktisk verre enn Solskjær og Lampard. Mange spilllere som var legender som ikke egner seg som managere. Veien er lang for Gerrard hvis han har tenkt å overta Liverpool en gang i fremtiden.
Solskjær og Lampard så jeg allitd på som potensielle managere, men aldri Gerrard. En fantastisk spiller, men i likhet med for eksempel Scholes og Keane har han aldri virket å ha det som trengs for å bli manager. Han gjorde det riktignok bra i Rangers, men Rodgers gjorde det bra i Celtic, så det er kanskje ingen god målestokk.
I Rangers hadde han også Michael Beale til å hjelpe seg. Beale sluttet jo i Villa,og gikk til QPR før denne sesongen. Martinez sa i et intervju at det var Beale som hadde trenginger,og all taktisk prat inn mot kamper.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Håper neste manager jobber med å omskolere Buendia til sentral midtbane. Han har alle kvalitetene som trengs til bli en god boks-til-boks spiller.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

startelver skrev: fre okt 21, 2022 4:53 pm Han var såpass lenge i Rangers og oppnådde suksess i Europa også at jeg faktisk trodde han hadde potensiale, spesielt når de snøt Celtic for gullet. Mulig det var trenerapparatet rundt han som var sterkt i Rangers.

Han tok over i 2018 og det toppet seg med ligagull i 2021.
For min del kan han gjerne ta over Liverpool, slik at fanboysa får det ut av systemet sitt.
På samme måten som med Shearer i Newcastle.
Gode spillere blir sjelden gode managere.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Douglas Luiz has seen a claim of wrongful dismissal upheld by an Independent Regulatory Commission.
He will not serve a suspension and is available to face Brentford at Villa Park on Sunday.

Denne ble altså sjekket av VAR og dommer så på skjermen selv!!!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: fre okt 21, 2022 7:58 pm Douglas Luiz has seen a claim of wrongful dismissal upheld by an Independent Regulatory Commission.
He will not serve a suspension and is available to face Brentford at Villa Park on Sunday.

Denne ble altså sjekket av VAR og dommer så på skjermen selv!!!
Helt galskap. Aldri i livet om det var rødt

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

MentalM skrev: fre okt 21, 2022 12:43 pm
VillaForever skrev: fre okt 21, 2022 12:31 pm

Tuchel og Poch begge to definitivt ute. Ikke overraskende. En del unge fanboys har lenge trodd at Poch skulle komme på sølvfat når Gerrard ble sparket.
Tar nok litt tid. Bra klubben er ambisiøs.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

I understand Aston Villa have made initial contact with Thomas Tuchel. Topics discussed included who Aston Villa were, how they got Tuchel's number and not calling Tuchel again.

MentalM

Legg inn av MentalM »

WaltonBR skrev: fre okt 21, 2022 11:58 pm
MentalM skrev: fre okt 21, 2022 12:43 pm
VillaForever skrev: fre okt 21, 2022 12:31 pm

Tuchel og Poch begge to definitivt ute. Ikke overraskende. En del unge fanboys har lenge trodd at Poch skulle komme på sølvfat når Gerrard ble sparket.
Tar nok litt tid. Bra klubben er ambisiøs.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hmm,? Hva var så morsomt med at klubben er ambisiøs?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Er det bare jeg som synes Villa styres mer og mer som Sunderland i nedgangsperioden? Er jo blitt et gravkammer for managere.
Og da tyder det ofte på at problemet ikke ligger hos mannen på benken...

MentalM

Legg inn av MentalM »

morrisey skrev: lør okt 22, 2022 9:31 am Er det bare jeg som synes Villa styres mer og mer som Sunderland i nedgangsperioden? Er jo blitt et gravkammer for managere.
Og da tyder det ofte på at problemet ikke ligger hos mannen på benken...
Blitt? Vi er det største gravkammeret i England på det punktet. Vært det siden tidlig 90-tallet

Vi var styrt veldig bra etter NSWE sin overtakelse , men Gerrard ansettelsen var idiotisk. Trenger å få på plass en som kan samle klubben igjen, for forholdet mellom klubb og fans har tatt stor skade dette året. Vi hadde enorm tilknytning til Smith som var Villa fan.

Mener selv vi har blant de beste eierne i PL, og håper NSWE nå prøver å få ordnet opp i hvem som styrer hva i klubben. det har raknet etter den elendige Liverpool helten sitt regime

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ja det var knallbra før Gerrard

startelver

Legg inn av startelver »

Er vel ingen av de aller største managerne som vil velge Villa. Tuchel og Poch er nok mest rykter.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Spennende i morgen. Håper virkelig vi får se en annen formasjon og andre spillere, spesielt midtbane og angrep. Har en våt drøm å få se Sanson fra start.

MentalM

Legg inn av MentalM »

WaltonBR skrev: lør okt 22, 2022 3:11 pm Ja det var knallbra før Gerrard
Aner sarkasmen, noe som betyr at du ikke kjenner til klubben i det hele tatt.

En uke fra konkurs i 2018, før man har måttet bygge et helt nytt lag fra opprykket. Alt fram til Gerrard har vært gode valg.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: lør okt 22, 2022 4:18 pm Spennende i morgen. Håper virkelig vi får se en annen formasjon og andre spillere, spesielt midtbane og angrep. Har en våt drøm å få se Sanson fra start.
Håper, men tviler

Blir desverre noe ala det samme... Men vi kan håpe på noen Archer, Buendia og Sanson minutter

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»