Aston Villa - Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Jeg ønsker Villa all lykke til med Emery , men jeg liker å spøke litt. Spesielt etter en øl eller to . ;)

MentalM

Legg inn av MentalM »

startelver skrev: tir nov 08, 2022 11:24 am Jeg ønsker Villa all lykke til med Emery , men jeg liker å spøke litt. Spesielt etter en øl eller to . ;)
Tviler ikke på det første, prøver bare å formidle hva som er ok spøker og ikke :mrgreen:

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Vil si det er litt forskjell på å kødde på et lite norsk forum og kødde på f.eks. twitter eller instagram.
Jeg tror de fleste som kødder med det uansett ikke mener noe vondt med det, men selvfølgelig blir det kjedelig for Emery om det er "ebening" over hele twitterfeeden.
Uansett er det respekt av fyren å kunne 5-6? språk og eVening er noe han "fint" kan lære seg om det er ønskelig. Mannen har jo klart å lære seg mange språk. Jeg slet selv stort med å lære italiensk og har dessverre glemt det meste etter mange år.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »



Dette må vel være et lite stikk til Gerrard?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: tir nov 08, 2022 1:31 pm

Dette må vel være et lite stikk til Gerrard?
Hør på Cutler i denne om du vil ha flere stikk til Gerrard :mrgreen:


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Wellé skrev: man nov 07, 2022 1:36 pm
Dani_e skrev: man nov 07, 2022 1:34 pm Coutinho er skadet. Ute i minst 6 uker. Muskelskade.
Søren klype. Det øker sjansene for at Martinelli blir tatt med. Florerer med rykter om at Martinelli ikke blir kalt opp, men tror ikke det er mange spillere som skal melde forfall før Martinelli blir kalt opp.
Gratulerer!

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Emerys ønskeliste til jul (januar):

Pau Torres
Spiss fra øverste hylle

Jobbes hardt og målrettet med begge ønsker.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Da er den nye klubblogoen bestemt. Skal innrømme jeg likte det andre designet bedre. Begge er dog finere enn dagens

MentalM

Legg inn av MentalM »

Godt at Emery får et inntrykk av hvordan stallen er etter denne kampen. Er noen her som ikke passer inn i den spillestilen han ønsker.

Olsen taper kampen for oss alene
Augustinsson, Ings og Mcginn bør også svette litt ekstra. Gode spillere, men ikke riktig i Emery sin type spill

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Dette føltes som en treningskamp der vi tester ut ting. Syns det er greit at dette gjøres i ligacupen når vi får ny manager "midt" i sesong. Ganske tydelig at McGinn er laaaaaaaangt unna formen. Ser småfeit ut. Olsen ikke venn med ballen. Vi står grusomt høyt og det er lett å spille gjennom leddene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: tor nov 10, 2022 11:01 pm Dette føltes som en treningskamp der vi tester ut ting. Syns det er greit at dette gjøres i ligacupen når vi får ny manager "midt" i sesong. Ganske tydelig at McGinn er laaaaaaaangt unna formen. Ser småfeit ut. Olsen ikke venn med ballen. Vi står grusomt høyt og det er lett å spille gjennom leddene.
Virker som vi trente på offsidefellen i hele kampen 🤷🏼‍♂️

Fikk følelsen Emery også så hva det førte til, men ville presse en del av spillerne til å takle det. Noe en del av dem ikke gjorde...

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde ikke Olsen hatt den missen kunne det fort gått annerledes, virker som piffen gikk ut etter det målet.

Villa spiller i perioder bra fotball, blir nok bedre etterhvert.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: tor nov 10, 2022 11:03 pm
Dani_e skrev: tor nov 10, 2022 11:01 pm Dette føltes som en treningskamp der vi tester ut ting. Syns det er greit at dette gjøres i ligacupen når vi får ny manager "midt" i sesong. Ganske tydelig at McGinn er laaaaaaaangt unna formen. Ser småfeit ut. Olsen ikke venn med ballen. Vi står grusomt høyt og det er lett å spille gjennom leddene.
Virker som vi trente på offsidefellen i hele kampen 🤷🏼‍♂️

Fikk følelsen Emery også så hva det førte til, men ville presse en del av spillerne til å takle det. Noe en del av dem ikke gjorde...
Jepp. Veldig treningskamp vibber.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Kan nyte dette av Bailey, så ser vi også hovedproblemet til Watkins... Førstetouchen

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Sjekker hjerneskade United supportere i kamp-tråden. Glad jeg ikke kastet bort tid på den.

United vant fortjent til slutt, morsom kamp ble det. Hadde Watkins scoret på det utsøkte forarbeidet til Bailey + Martinez stått i mål, så tenker jeg at dette hadde blitt close. Som på søndag var det masse åpninger, store rom og bevege seg i Uniteds banehalvdel. Noe raskere en touch spill og mer kliniske pasninger - så hadde det blitt flere mål på Villa. Ser man vekk fra forsvars og keeperspillet, var det mye bra å trekke frem.

Det er realistisk og se for seg at Emery ønsker 3,4 nye spillere som kan gå rett inn i første 11er.
McGinn, Ings, Chambers, muligens Mings, Olsen er spillere som vil få føle presset tipper jeg. Nakamba og McGinn tror jeg blir solgt.

Så kampen på Viasport og hørte kun Villa fans synge. Er det noe galt på Old Trafford for tiden med hjemmefansen?

Not to bothered. Ligaen er viktigere nå. United vinner ikke Ligacupen, det gjør City.

Villa har ikke vunnet FA Cupen siden 1957, og det er der vi må sette inn støtet i år. Ved siden av ligaen selvsagt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Etter å ha sovet på det synes jeg kampen var gjennomført bra igår. Ja vi tapte, men Emery har nå ila 2 kamper fått testen ut nesten hele troppen og bør ha et inntrykk av dem til å planlegge januar + neste sommer. Er noen spillere som jeg tror ikke passer inn i systemet, tenker spesielt på Olsen, Chambers, Nakamba, Mcginn og Ings. Tror Augstinsson og Bednarek sine lån ikke blir permanente heller...

En siste kamp før VM nå mot Brighton, satser på 3 poeng så det er mulig å karre seg opp mot en mulig Europaplass ila sesongen, har fortsatt trua på det! Brighton har fått inn en manager som har høy risiko i ballspillet, så med godt timet press kan det utnyttes. Tror Emery sin taktikk er god mot den type fotball.

Annet spørsmål: Hvor mange Villa fans er her inne egentlig? @Dani_e @Villa82 @VillaForever @Dr.I.Tidemann @emin @Astonstian @Hedning Er det flere?

MentalM

Legg inn av MentalM »



Tipper Emery kommer til å si good evening med vilje ørten ganger nå for å vise hvor mye bedre han behersker engelsk nå 8-)

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Viktig kamp i morgen. 3 poeng og vi er helt i ryggen på topp 10.
Selv med tap var United-kampen viktig. Flere spillere som ikke har en fremtid i klubben.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Merkelig lagoppstilling, antar det er noen utfordringer med skader på Watkins og Bailey?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »



Hmmm 4-4-2? McGinn som kant? Buendia som spiss?

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Snodig lag, men sykdom på Watkins og Bailey i følge Twitter info.
Ikke helt det laget jeg så for meg, men fint å se Kamara inn i 11eren.

Brighton har et godt lag altså, og er i flyt. Ville derfor være ok med poengdeling. Håper likevel vi kan snappe en seier mot slutten, Bailey og Archer inn som matchvinnere. Vi kan håpe.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?
Kanskje, men Emery bruker jo egentlig ikke 4-3-3

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:00 pm
MentalM skrev: søn nov 13, 2022 2:54 pm Mulig det er en 4-3-3 med Ramsey ings og buendia på topp?
Kanskje, men Emery bruker jo egentlig ikke 4-3-3
Sant, kan og være 4-2-3-1 det brukte han sammen 4-4-2 i Villarreal.

Eneste jeg er sikker på er at Luiz og Kamara er sentralt 😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Jeg får nok ikke sett mye av kampen. Hadde vært flott med oppdatering underveis 👌

MentalM

Legg inn av MentalM »

1-0 etter 50 sek...

Forferdelig av Martinez som sentrer til Luiz som går i bakken i duell med Macallister...

MentalM

Legg inn av MentalM »

1-1

Straffe fra Ings

Mcginn blir felt av Dunk etter en nydelig stikker fra Buendia på det godt tima løpet mellom de to stopperne fra skotten

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:25 pm Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser
Ser du på eller ikke? 🤣

Driver med beskrivende oppdateringer her 😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: søn nov 13, 2022 3:26 pm
Dani_e skrev: søn nov 13, 2022 3:25 pm Spille oss ut under press er ok, men må da være grenser
Ser du på eller ikke? 🤣

Driver med beskrivende oppdateringer her 😁
Var som svar på 1-0 målet du beskrev. Jeg ser ikke på

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»