Aston Villa - Klubbtråd

Svar
Astonstian

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av Astonstian »

MentalM skrev: fre okt 22, 2021 10:12 pm
Astonstian skrev: fre okt 22, 2021 9:57 pm
MentalM skrev: fre okt 22, 2021 9:48 pm Selv mener jeg taktikken gjør det.

I fjor var vi bunnsolide bakover, nå er alt kaos... Forskjellen er taktikken
Og vi hadde Grealish som kunne holde på ballen istedenfor at vi bare får et konstant trykk i mot, på grunn av at enkle ting som pasninger og ballmottak er ting vi ikke mestrer.
Grealish hjelper jo alle lag, men totalt sett har vi et bedre lag nå. Men når spillerne ikke passer med det taktiske må man endre det
Jeg mener vi totalt sett er et dårligere lag. Og psykisk ser det ut som Grealish var uvurderlig.

Grealish >x5 Buendia hittil.
Bailey kan være god, men har spilt et par minutter som en overdrivelse.
Ings, kan være den som nettopp gjør vi har lagt om taktikken.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Jeg tror vi sliter med mange nye spillere offensivt og at Smith ikke helt vet hvordan vi skal spille og hvem som skal spille. 4-3-3 virker å være mest effektiv, men hvem spiller? Watkins, Ings, Bailey? Hvem spiller på midtbanen? McGinn, Ramsey, Luiz? Droppe Buendia? Smith MÅ få satt et lag og bruke de gode spillerne vi har på benk til å forandre kampene der vi ikke presterer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Sliter med mye for tiden.

Håper vi bare skroter denne 3-5-2, midtstopperne våre er ikke komfortable med den i det hele tatt. Og når vi i tillegg ikke klarer å få 3 pasninger til å sitte en gang er det lite å gjøre...

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Hvordan er det rødt? Det er en enorm skrå vinkel for Bowen hvis han ikke blir tatt. Ikke i nærheten av 100% målsjanse

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Smith er nå under meget sterkt press, og han ryktes ut av sjefsstolen ser jeg. Har ikke sterkt kjennskap i hva som rører seg i klubben, men formutviklingen er heller dårlig så jeg har forståelse for ryktet.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Fernandovonarb skrev: tir nov 02, 2021 4:43 pm Smith er nå under meget sterkt press, og han ryktes ut av sjefsstolen ser jeg. Har ikke sterkt kjennskap i hva som rører seg i klubben, men formutviklingen er heller dårlig så jeg har forståelse for ryktet.
Vært det en liten stund. Forståelig egentlig.

Jeg stoler på eierne våre sine beslutninger. Liker Smith, men sentimentalitet kan ikke stå foran utvikling. Den virker til å ha stoppet opp.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Smith virker å ha støttet seg på gode mennesker rundt seg. Nå er de borte, og svakhetene kommer frem.

Se f.eks forskjellen på forsvaret vårt i år vs i fjor, da vi hadde Terry som hadde kontrollen der.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Ojsann, er «veldig sjokkert over at målet kom på den måten» (ironi)

Tenkte det med en gang den høye lange pasningen kom på den måten at, her blir det mål ja.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Vi blir overkjørt. Klarer ikke sentre enkle pasninger engang. Slår kun langt. Tragisk. Jeg tror Smith får sparken med mindre vi vinner i kveld, og det ser ikke sannsynlig ut.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Der skal El Ghazi ha gult nr.2. Heldige som slipper unna rødt.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Snork. Vi er ræva. Ingen lagånd. Klarer ikke sentre. Spiller hverandre dårlige.
Cash har vært god.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Holding i trøya så den står ut som et seil har blitt lov ser jeg.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Buendia spiller bra.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Smith ryker?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 10:31 pmSmith ryker?
Tipper det

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Pochettino inn?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

chelsea8 skrev: fre nov 05, 2021 10:17 pm Buendia spiller bra.
Ikke den første spilleren man bør gå etter.
McGinn og Mings som liksom skal lede laget som de rutinerte og etablerte spillerne har vært piss dårlig.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Snur fort i fotball. For to år siden snakket man om at Hassenhuttl snart må gå, men han sitter enda. Svak seriestart poengmessig i år ,men nå har han ti poeng på siste fire kamper. Villa derimot under Smith også veldig opp og ned. Nesten nedrykk i 2019/20 til flying start forrige sesong før man endte trygt på midt på tabellen. I år startet man okey igjen, før man har tapt 5 på rad, og ser ut som Artetas Arsenal ifjor høst. Hvem hadde trodd at Villa skulle tape fem på rad etter seieren på O.T.?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Smith begynner å sitte utrygt nå

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 10:57 pm Snur fort i fotball. For to år siden snakket man om at Hassenhuttl snart må gå, men han sitter enda. Svak seriestart poengmessig i år ,men nå har han ti poeng på siste fire kamper. Villa derimot under Smith også veldig opp og ned. Nesten nedrykk i 2019/20 til flying start forrige sesong før man endte trygt på midt på tabellen. I år startet man okey igjen, før man har tapt 5 på rad, og ser ut som Artetas Arsenal ifjor høst. Hvem hadde trodd at Villa skulle tape fem på rad etter seieren på O.T.?
Her må jeg innrømme at jeg er en av dem.
Sist redigert av Ohlaien den fre nov 05, 2021 11:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Ohlaien skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm
Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 10:57 pm Snur fort i fotball. For to år siden snakket man om at Hassenhuttl snart må gå, men han sitter enda. Svak seriestart poengmessig i år ,men nå har han ti poeng på siste fire kamper. Villa derimot under Smith også veldig opp og ned. Nesten nedrykk i 2019/20 til flying start forrige sesong før man endte trygt på midt på tabellen. I år startet man okey igjen, før man har tapt 5 på rad, og ser ut som Artetas Arsenal ifjor høst. Hvem hadde trodd at Villa skulle tape fem på rad etter seieren på O.T.?
Her må jeg innrømme at jeg er an av dem.
På fylla? :roll:

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm
Ohlaien skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm
Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 10:57 pm Snur fort i fotball. For to år siden snakket man om at Hassenhuttl snart må gå, men han sitter enda. Svak seriestart poengmessig i år ,men nå har han ti poeng på siste fire kamper. Villa derimot under Smith også veldig opp og ned. Nesten nedrykk i 2019/20 til flying start forrige sesong før man endte trygt på midt på tabellen. I år startet man okey igjen, før man har tapt 5 på rad, og ser ut som Artetas Arsenal ifjor høst. Hvem hadde trodd at Villa skulle tape fem på rad etter seieren på O.T.?
Her må jeg innrømme at jeg er an av dem.
På fylla? :roll:
He-he, nei. Du har nok rett. Det var nok ikke mange som så for seg det, men bare cirka en fjerdedel av sesongen spilt. Selvsagt er det en tung dal man har havnet i nå, men kan jo hende det snur i løpet av sesongen. Premier League er i hvert fall veldig uforutsigbart om dagen og det gjør det veldig spennende å følge.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Ohlaien skrev: fre nov 05, 2021 11:06 pm
Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm
Ohlaien skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm

Her må jeg innrømme at jeg er an av dem.
På fylla? :roll:
He-he, nei. Du har nok rett. Det var nok ikke mange som så for seg det, men bare cirka en fjerdedel av sesongen spilt. Selvsagt er det en tung dal man har havnet i nå, men kan jo hende det snur i løpet av sesongen. Premier League er i hvert fall veldig uforutsigbart om dagen og det gjør det veldig spennende å følge.
Ja, en tung dal, men tror de holder seg unna nedrykk. Laget ser jo brukbart ut.

Norwich er nok fortapt. Watford og Brentford tror jeg fort blander seg inn. Newcastle redder seg nok pga januarvinduet. Burnley er ofte slow starters og kan nok redde seg inn. Leeds er vel også for gode til å gå ned, men den vanskelige 2.sesongen kan slå inn? Kan fort hende alle de tre nyopprykkede går ned igjen, men det er jo sjeldent det skjer, så hvem følger Norwich og Watford/Brentford ned? Palace og Soton tror jeg holder seg. Det står mellom Leeds, Burnley, Villa og Newcastle. Eller kanskje det blir de tre nyopprykkede for en gangs skyld. Har det skjedd før? I PL? når skjedde det siste i engelsk eliteserie? Er vel sjelden det skjer i en hvilken som helst liga.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 11:21 pm
Ohlaien skrev: fre nov 05, 2021 11:06 pm
Lumanza skrev: fre nov 05, 2021 11:03 pm

På fylla? :roll:
He-he, nei. Du har nok rett. Det var nok ikke mange som så for seg det, men bare cirka en fjerdedel av sesongen spilt. Selvsagt er det en tung dal man har havnet i nå, men kan jo hende det snur i løpet av sesongen. Premier League er i hvert fall veldig uforutsigbart om dagen og det gjør det veldig spennende å følge.
Ja, en tung dal, men tror de holder seg unna nedrykk. Laget ser jo brukbart ut.

Norwich er nok fortapt. Watford og Brentford tror jeg fort blander seg inn. Newcastle redder seg nok pga januarvinduet. Burnley er ofte slow starters og kan nok redde seg inn. Leeds er vel også for gode til å gå ned, men den vanskelige 2.sesongen kan slå inn? Kan fort hende alle de tre nyopprykkede går ned igjen, men det er jo sjeldent det skjer, så hvem følger Norwich og Watford/Brentford ned? Palace og Soton tror jeg holder seg. Det står mellom Leeds, Burnley, Villa og Newcastle. Eller kanskje det blir de tre nyopprykkede for en gangs skyld. Har det skjedd før? I PL? når skjedde det siste i engelsk eliteserie? Er vel sjelden det skjer i en hvilken som helst liga.
Det er et veldig godt spørsmål. Mulig noen kan grave opp noe statistikk når det gjelder det. Newcastle har jo fått nye eiere inn, men januarvinduet er alltid tøft. Skjer vel uansett ikke noe der med det aller første. Bielsa er jo i utgangspunktet en veldig spennende manager, men er vel nå vi får se hva han er lagd av. De har satt seg i en veldig vanskelig situasjon hittil, så jeg blir imponert om dem kommer seg veldig mye oppover. Brentford begynte jo med en voldsom optimisme, men mye som tyder på at den er nedadgående. Norwich, som du sier, er en historie for seg selv. Palace tror jeg også holder seg. Har bare sett kampen mot Spurs. Man kan si mye om at Spurs har underprestert, men Palace var også imponerende der. I tillegg har vel også Palace fått lite betalt (etter hva jeg har lest) i forhold til spill og sjanser. Spennende å se hva Vieira kan få til der.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Vi ender ikke opp i nedrykksstrid, selv om vi har en tøff periode nå. Samme som Arsenal hadde i fjor og flere lag har hatt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Smith ferdig nå. Var vel ventet mtp utviklingen.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Dean Smith har fått sparken

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Smith har fått sparken. Ikke overraskende. Tipper ny manager allerede er "klar". Synd, men det har vært en del irriterende momenter med Smith som manager.
Hvis vi skulle fortsette uten Smith så er dette et godt tidspunkt. Landslagspause og snart januar. Ny manager får da sette sitt preg på stallen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Men OleG sitter😁

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Vært rykter om Fonseca og Kasper Hjulmand.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»