Aston Villa - Klubbtråd

Svar
VillaForever

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av VillaForever »

🥲
Ashley er offisielt en Villa legende nå. Bedre å gå ut med et smell, enn å visne sakte på benken pga alder. Men hadde kanskje håpet at han skulle få med seg en pokal også. Levert så det holder i år. Takk for alt Ashley.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: tir mai 30, 2023 5:08 pm
Er mulig man ikke ønsker en spiller som ikke har oss som førstevalg? Lov å mene det, selv om man fra et objektivt standpunkt kan forstå det mtp hva PSG kan tilby.
Det finnes ikke én eneste spiller som har Aston Villa som sitt førstevalg (OK, noen raringer er det der ute).

Jeg er ekstremt fornøyd på den skolen jeg jobber nå. Det betyr ikke at jeg har mer lyst til å jobbe der enn i Atlético Madrid eller som regiassistenten til David Fincher (eller som hedge fund manager i et eller annet milliardkompani - rent av finansielle grunner). Uten at jeg mener at det bør diskvalifisere meg til å jobbe på den skolen jeg jobber nå - siden det finnes andre arbeidsplasser jeg rangerer over det.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: ons mai 31, 2023 7:42 pm
MentalM skrev: tir mai 30, 2023 5:08 pm
Er mulig man ikke ønsker en spiller som ikke har oss som førstevalg? Lov å mene det, selv om man fra et objektivt standpunkt kan forstå det mtp hva PSG kan tilby.
Det finnes ikke én eneste spiller som har Aston Villa som sitt førstevalg (OK, noen raringer er det der ute).

Jeg er ekstremt fornøyd på den skolen jeg jobber nå. Det betyr ikke at jeg har mer lyst til å jobbe der enn i Atlético Madrid eller som regiassistenten til David Fincher (eller som hedge fund manager i et eller annet milliardkompani - rent av finansielle grunner). Uten at jeg mener at det bør diskvalifisere meg til å jobbe på den skolen jeg jobber nå - siden det finnes andre arbeidsplasser jeg rangerer over det.
Kommer to skoler for å få deg til å starte hos dem, kan den av de to som blir avslått føle seg snurt og dermed ikke ville ha deg selv om du ombestemmer deg. Pga de føler motivasjonen ikke er riktig.

Supportere er ikke objektive, og vi mener at Aston Villa burde være det soleklare førstevalget til enhver fotballspiller 😉

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Jolla skrev: ons apr 26, 2023 7:26 pm

Og som den hipsteren jeg er så vil jeg igjen påpeke at jeg hadde tro på Unai Emery som en topptrener før flesteparten av PL-fans hadde hørt navnet!
Spilte han ikke i noen mafia-filmer før i tiden?

Dani_e

Legg inn av Dani_e »


Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Samme fyr meldte at Guendouzi skulle komme i januar, men at noe skjedde så han skal komme nå i sommer istedenfor

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: ons mai 31, 2023 9:56 pm
Elsker såkalte insidere som bruker stock photos som profilbilde. Meget troverdige!

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: ons mai 31, 2023 10:08 pm
Dani_e skrev: ons mai 31, 2023 9:56 pm
Elsker såkalte insidere som bruker stock photos som profilbilde. Meget troverdige!
Blir ikke mer sant

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Den kontoen hans er morsom men samtidig trist. Minner veldig om Son/Roy på VGD.

Hvis man skal være hobbypsykolog så snakker man altså om en taper med NPD som forsøker å fremstå suksessfull og smart på sosiale medier gjennom å lyge og håpe at folk ikke tar dem i løgnen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hvis Roma vinner idag, og ender topp 6 + Sevilla ikke tar 7. plassen i LaLiga blir vi seedet i ECL playoffen neste sesong. Under forutsetning om at Twitter folkene har kontroll (Ikke Hector @Jolla , men kan anbefale Villawatch1(må være en Sunderland fan in disguise), larterlia (hater Tyrone Mings og alle som er uenige er anti-semitter), Paul Linton (som mener alt Villa gjør er feil, men tydeligvis er fan...).

Virker som Brann også er inne i ECL hvis det over skjer....

Heia Mourinho i hvert fall! Engasjementet hans er fortsatt tilstedeværende ser jeg

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

MentalM skrev: ons mai 31, 2023 11:44 pm Hvis Roma vinner idag, og ender topp 6 + Sevilla ikke tar 7. plassen i LaLiga blir vi seedet i ECL playoffen neste sesong. Under forutsetning om at Twitter folkene har kontroll (Ikke Hector @Jolla , men kan anbefale Villawatch1(må være en Sunderland fan in disguise), larterlia (hater Tyrone Mings og alle som er uenige er anti-semitter), Paul Linton (som mener alt Villa gjør er feil, men tydeligvis er fan...).

Virker som Brann også er inne i ECL hvis det over skjer....

Heia Mourinho i hvert fall! Engasjementet hans er fortsatt tilstedeværende ser jeg
Hector…..din dritt😝

Han Villa jøden på Twitter er også gal.Og Villawatch skjemmer oss ut daglig.

Takk for info om ECL. Har ikke sjekket så grundig siste dagene hvilke motstandere vi ev kan få. Hvilke norske klubber er aktuelle?

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Asensio til PSG. Sikkert fått forsikringer om å få spille i Messi posisjonen siden han forsvinner.

I mine øyne, en spiller jeg aldri i utgangspunktet har sett for meg i Villa uansett. Tror både Villa og Newcastle skal slite med å signere denne typen spillere fra kontinentet. De vil ikke gi slipp på glamour livet i kosmopoliske storbyer.

PS: Leser også nå at PSG har tilbudt samme økonomiske pakke ( 8 mill EURO i lønn) som Villa hadde.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

VillaForever skrev: tor jun 01, 2023 12:13 pm Asensio til PSG. Sikkert fått forsikringer om å få spille i Messi posisjonen siden han forsvinner.

I mine øyne, en spiller jeg aldri i utgangspunktet har sett for meg i Villa uansett. Tror både Villa og Newcastle skal slite med å signere denne typen spillere fra kontinentet. De vil ikke gi slipp på glamour livet i kosmopoliske storbyer.

PS: Leser også nå at PSG har tilbudt samme økonomiske pakke ( 8 mill EURO i lønn) som Villa hadde.
Da sier vi fuck off til han også går vi for neste :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

MentalM skrev: ons mai 31, 2023 11:44 pm larterlia (hater Tyrone Mings og alle som er uenige er anti-semitter)
Dette er jo faktisk sant.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Siden sjefen i huset er borte og jeg kjeder meg drodler jeg litt i her:

Vi, Villa fans, er lovet en av de mest begivenhetsrike overgangsvinduene på lang tid, så bruker dette som notatblokken min for dagens stall.

Martinez - Elsker karen, han trigger alle knappene man har for å bli elsket av eget lag sine fans, er i tillegg en av verdens beste keepere. Ryktes til mange, spesielt United, Chelsea og Spurs. Tror han blir, og skal han bort snakker vi £70-80m. Det tror jeg ingen klubber legger på bordet for Dibu, så 99% at han vokter buret neste år også. Blir
Olsen - Olsen spilte VELDIG bra mot Spurs rundt jul. Ellers har det vært rimelig forferdelig. Absolutt ikke en sweeper keeper, så tipper han er en man ønsker å erstatte. Det å finne en ny andrekeeper som er trygg med ballen i beina er dog vanskelig, så usikker på hva som skjer her... Kanskje
Steer - Jed har vært i klubben i 10 år, en periode som dessverre har vært preget av enormt mange og lange skadeavbrekk. Har gitt oss en av de beste øyeblikkene med playoffseieren mot WBA da vi rykket opp. Både kanonredninger og straffesparkhelt. Ønsker han alt lykke til videre, det er bekreftet at han forlater klubben når kontrakten nå går ut. Forsvinner
Sinisalo - Har vi sett noe særlig av han? Mistenker Sinisalo enten forsvinner på lån eller selges om noen er interesserte. Hadde et mindre vellykket låneopphold hos Burton, og etter det har han kun vært på benk hos oss. Posisjonen hans i klubben virker også lavere ettersom Wright også var på benken på gitte tidspunkter (om man skal lese noe av det)Forsvinner

Young - Er nå ferdig med sitt andre opphold på Villa Park. For et skift han har lagt inn etter han kom gratis fra Inter. Har vært en fantastisk bidragsyter under Emery, og sentimentale meg skulle gjerne sett at han ble et år til pga profesjonaliteten og holdningene han har. Logiske meg ser at alternativkosten av å beholde han er for stor, og forstår at han ikke blir tilbudt ny kontrakt. Enda en jeg ønsker alt vel (så lenge han ikke filmer til seg straffespark mot oss som han gjorde sist han forlot oss...). Forsvinner
Cash - Liker Cash, men som jeg har sagt tidligere i tråden. Det blinker i varsellampene på høyreback posisjonen. Jeg mener at Cash er god nok som andrevalg, men vi må få inn en klar forsterkning her. En som forstår rollen Emery ønsker. Blir, men ville solgt om et bud på £20m+ dukker opp.
Carlos - Vanskelig å vurdere en som var skaden tilnærmet hele sesongen. Virker meget god og passer systemet, så håper han fortsatt har tempoet etter akillesskaden. Blir
Konsa - Unsung hero of the season? Blir 100%, gjør jobben sin meget bra og har sammen Mings vært fantastisk som stopperduo bak der. Blir
Mings - Av og til dukker de opp. Spillere du bare er STOLT over at representer klubben i ditt hjerte. Mings er den typen for meg. Jeg elsker at han har motbevist alle etter Emery kom inn. Han har vært en av PLs beste stoppere siden jul. Man er alltid redd for at det kommer en typisk "Mings involvering", men de har ikke kommet under Emery... Den største lederskikkelsen sammen Dibu bak der. Tror det skal bli vanskelig å konkurrere med han uansett hvem som hentes i sommer. Blir
Chambers - Som spådd da han ble hentet, Mr Backup Chambers. Tror han ønsker mer spilletid, og forsvinner fra klubben. Forsvinner
Hause - Av og til synes man synd på fotballspillere... Var på lån i Watford, de ville avbryte lånet. Det gikk ikke vi med på, så han endte opp som uregistrert lånespiller det siste halveåret... Forsvinner
Digne - Jeg synes Digne er en meget god fotballspiller. Det som taler imot han er at han tjener meget bra, og kommer det et godt bud bør vi selge fordi vi kan bruke pengene mye bedre. Med skaden til Moreno tror jeg dog han blir. Blir, men ville solgt om et bud på £20m+ dukker opp.
Moreno - Beste backen i ligaen etter han kom inn (framover på banen altså), synd han nå er skadet til minst september. Våre spanske Don Juan forsvinner i hvert fall ikke. Blir

Luiz - Sesongens beste spiller. Ikke noe å si på det. Håper han og Lehmann finner tonen igjen så han ikke blir solgt. Redd det er en utkjøpsklausul i kontrakten, men om det ikke er det selges han i hvert fall ikke billig. Blir
Kamara - Utrolig god til å vende av presset og spille det av seg. Håper med litt mindre skadeplager at den litt for nonchalante spillestilen han har til tider forsvinner, tipper vi får se veldig mye mer Kamara neste sesong, og andre får se hvor god han faktisk er. For det vet vi allerede. Blir
Dendoncker - God rotasjonsspiller, gjør jobben han blir bedt om. Blir
J. Ramsey - Arvesølvet etter at Grealish forsvant til juksepengene sitt land. Blir
A. Ramsey - Håper lillebror Ramsey får orden på ankelen som har plaget han denne sesongen. Man kan argumentere for at skaden hans gjorde at Middlesbrough ikke rykket opp, for det han prestere der var helt enormt. Jeg håper han får muligheten i ECL + cuper, men mistenker det blir et utlån til. Lånes ut
Mcginn - Captain Fantastic. Emery sier noe, SJM gjør det. Elsker han, og han forsvinner absolutt ikke. Blir
Traore - Han er en herlig type, men GUD hvor frustrerende. Han har alt, og når jeg sier alt mener jeg alt på fotballspekteret, på både godt og vondt. Du kan i det ene øyeblikket se en spiller som er 100 ganger bedre enn Messi, men i neste bevegelse ser ut som han aldri har spilt fotball før. Vi har målet mot Leicester som gir oss 3 poeng, så får du blind halvvolleyklarering gjennom eget felt neste sekund. Tror dog hans tid i Villa nærmer seg slutten. Selges
Buendia - Neste sesong kan kanskje de andre spillerne våre slutte å skusle bort det Buendia skaper for dem? Ufortjent få assists denne sesongen, får mye kritikk for manglende målpoeng av fansen, som ikke ser alt som skapes av han... Så gjør han en enorm jobb bakover på banen, så håper han blir. Blir
Iroegbugnam - Tim må enten selges eller få muligheten denne sesongen. Jeg gambler på at han får muligheten! Blir
Bailey - Les avsnittet om Traore, det beskrives nesten Bailey også... Selv om Bailey er litt mer stabil og tar færre idiotiske valg defensivt. Jeg tror derimot han kan løfte seg mange hakk og bli mer stabil. Da har vi en spiller som kan endre kamper alene (husk Emery sin første kamp mot United, Bailey så ut som spiller i verdensklasse). Blir
Coutinho - Hvem vet? Jeg liker Coutinho, og synes det lille han spilte viste at han kan godt passe inn i Emery sitt system. Håper han blir, men her er også alternativkosten for høy om noen tilbyr seg å ta han av lønnslista vår. Blir, men ville solgt om noen tar han og lønnen hans.
Sanson - Enda en spiller det er lett å like, men blir nok solgt nå etter låneoppholdet hans i Strasbourg. Selges
Nakamba - Scora på straffe i playofffinalen! Selges
Philogene - Enda en jeg tror kan få muligheten under Emery. Største råtalentet vi har hatt siden Grealish, men klarer han å få skikk på skadene? Som Tim må han enten brukes eller selges i år. Selges
Azaz - Jeg digger Finn, hadde han ikke fått den ankelskaden rett før jul på lånet i Plymouth tror jeg han kunne kjempet om en plass i laget vårt. Tror dog det satte han nok tilbake til at han selges i år. Selges

Wesley - Ben Mee har ødelagt karrieren til rekordkjøpet vårt. Visner bort i Spania pdd, tror han lånes ut på nytt, men om noen vil kjøpe han gjør vi gjerne det... Lånes ut/selges
Archer - Vi har alle spillere vi ønsker skal lykkes, Archer er min. Vært fantastisk i Championship i de lånene han har hatt, det som taler imot Cameron er at han kjemper med Watkins... Er som Iroegbugnam og Philogene, dette er sesongen han enten må brukes eller selges. Vær så snill og la han bli... Blir
Watkins - Premier League sin beste pressende spiss? Blir
Duran - Håper Jhon blir vant til tempoet på trening, for han er en veldig rotete spiller... Enorm fysisk, og jeg tror han kan bli en meget god spiller med litt polering. Blir
Davis - Enda en skadeplaget kar, evig unge Davis er nok ferdig nå. Selges

Om dette er slik det blir har vi følgende tropp:

Martinez, Olsen

Cash, Konsa, Mings, Carlos, Moreno, Digne

Mcginn, J.Ramsey, Bailey, Luiz, Kamara, Buendia, Dendoncker, Iroegbugnam, Coutinho

Watkins, Archer, Duran

Her regnes 7 som homegrown, så det må også tas med i betraktning for nye ankomster.

Spillertyper har jeg skrevet litt om tidligere, men høyreback og 2 offensive spillere (en drivende og en mer ving) er et det som må prioriteres. Ser mange skrive at de ønsker Harvey Barnes, selv er jeg lunken til det det. Vi har Jacob Ramsey, som jeg mener behersker de samme kvalitetene. Archer og lillebror Ramsey kan også gjøre den rollen sin.

Gleder meg til vinduet!

Uten noen som å backe opp tror jeg vi henter Nico Williams, Guendouzi og Wan-Bissaka (jo mer jeg tenker på AWB, jo mer mener jeg han er perfekt i systemet Emery ønsker å bruke).

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Aston Villa have ‘advanced with approaches’ for Sporting Club de Portugal star Pedro Gonçalves and ‘insist’ on making the signing this summer.

Blir isåfall meget dyrt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: lør jun 03, 2023 2:47 pm Aston Villa have ‘advanced with approaches’ for Sporting Club de Portugal star Pedro Gonçalves and ‘insist’ on making the signing this summer.

Blir isåfall meget dyrt.
Elsker disse formuleringene.

"advanced with approaches"

"prepares to consider to put in an offer"

"considers preparing to consider approaching player"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi er nå klare for å vurdere å sette et møte på agendaen hvor vi skal evaluere om vi i fremtiden skal nærme oss å gå videre i prosessen om å ta et standpunkt om vi skal kontakte spillere.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: lør jun 03, 2023 3:41 pm
Dani_e skrev: lør jun 03, 2023 2:47 pm Aston Villa have ‘advanced with approaches’ for Sporting Club de Portugal star Pedro Gonçalves and ‘insist’ on making the signing this summer.

Blir isåfall meget dyrt.
Elsker disse formuleringene.

"advanced with approaches"

"prepares to consider to put in an offer"

"considers preparing to consider approaching player"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tynt med rykter om dagen. Tar det vi får.

Tikitaka Wambisaka spiller nå for United

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Er Monchi på vei inn dørene?

Det ville jo vært en veldig kul signering av Aston Villa nå som ryktene rundt Alemany har dødd ut.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: fre jun 09, 2023 12:12 pm Er Monchi på vei inn dørene?

Det ville jo vært en veldig kul signering av Aston Villa nå som ryktene rundt Alemany har dødd ut.
Mistenker det i hvert fall er Mochi inn dørene. Om Monchi følger får man i følge ryktene vente til mandag med å vite om. I mens holder mochiene oss varme.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Da er visst sommerens første signering i boks. Youri Tielmans på free transfer.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Hedning skrev: lør jun 10, 2023 6:49 pm Da er visst sommerens første signering i boks. Youri Tielmans på free transfer.
Så det selv, og var tenkt å skrive det her, men du kom meg i forkjøpet. Helt konge om dette blir 100% bekreftet.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Strålende.

Rykter om at Alex Oxlade Chamberlain også kommer inn som free transfer nå.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

VillaForever skrev: lør jun 10, 2023 7:46 pm Strålende.

Rykter om at Alex Oxlade Chamberlain også kommer inn som free transfer nå.

Litt mer tvilende til Ox.

MentalM

Legg inn av MentalM »



100% bekrefter @Astonstian

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Barnes, Williams, Torres, andre keeper og kanskje høyreback så er jeg fornøyd

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Tielemans, DET er nydelig! Det viser at vi mener virkelig business!
United, Liverpool etc kunne blitt forsterket av han.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Astonstian skrev: lør jun 10, 2023 11:53 pm Tielemans, DET er nydelig! Det viser at vi mener virkelig business!
United, Liverpool etc kunne blitt forsterket av han.
Basert på siste par år, nei....

Dog, jeg tror det er en glimrende signering for Villa nå. For alt vi vet så vil et miljøskifte gjøre underverker

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: søn jun 11, 2023 12:55 am
Astonstian skrev: lør jun 10, 2023 11:53 pm Tielemans, DET er nydelig! Det viser at vi mener virkelig business!
United, Liverpool etc kunne blitt forsterket av han.
Basert på siste par år, nei....

Dog, jeg tror det er en glimrende signering for Villa nå. For alt vi vet så vil et miljøskifte gjøre underverker
For å være litt vrang er det kun denne sesongen som har vært "dårlig" hvis man ser på statistikken. Og selv denne har vært godkjent da man har spilt på et nedrykkslag.

Ikke det at jeg blir skikkelig gira av signeringen selv, siden av det jeg kjenner til tielemans mener jeg vi har bedre spillere fra før av, kan dog være han har noen spisskompetanser jeg ikke vet nok om. Samtidig trenger vi bredde, og han kommer gratis.

Venter i spenning på en høyreback 🙏

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»