Corona vs troende

Svar
Leif_8

Corona vs troende

Legg inn av Leif_8 »

Selv er jeg troende og sklt "antivaxer". Dette skyldes ikke bare tro/moralske overbevisning, men mye derfor.

For det første så synes det som at coronapasset utvikler seg til "dyrets merke" og om man fks ser til kristene Litauen, så er uvaksinertes hverdag svært sammenfallende med det beskrevet i bibelen.

Et annet aspekt er fremstillingen av "vaksinen".

Man har brukt HEK293 t celler.
Dette er en celle linje fremstilt i Nederland tidlig 70 tall og navnet står for Human Embryonic Kidney.

For å fremstille HEK293 måtte et fullvokst foster aborteres ved keisersnitt, hvorpå nyre ble ut operert uten bedøvelse for ikke å forurense resultatet. 293 står for antall fostere, før et vellykket resultat. En jente baby...

Personelig kan jeg ikke akseptere et slikt produkt, men det er meg.

Andre troende?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Leif_8 skrev: tor nov 11, 2021 11:44 am
Personelig kan jeg ikke akseptere et slikt produkt, men det er meg.

Andre troende?
Per def har jeg ikke imot vaksiner.

Er du helt sikker på det med HEK23?
Jeg fant denne
https://covid-101.org/science/does-the- ... tal-cells/

Men det er interessant det du sier.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

return_of_drakkar skrev: tor nov 11, 2021 6:32 pm
Leif_8 skrev: tor nov 11, 2021 11:44 am
Personelig kan jeg ikke akseptere et slikt produkt, men det er meg.

Andre troende?
Per def har jeg ikke imot vaksiner.

Er du helt sikker på det med HEK23?
Jeg fant denne
https://covid-101.org/science/does-the- ... tal-cells/

Men det er interessant det du sier.
Vel, jeg har tatt de tradisjonelle vaksiner😁

Nå, først kom jeg over informasjon om at Pfizer har innstendig oppfordret sine ansatte til å hemmligholde bruk av HEK293. Link:
https://www.westernjournal.com/pfizer-w ... s-vaccine/

Senere oppdaget jeg Annamaria Cardinalli, en seriøs katolikk. Link:
https://www.crisismagazine.com/2021/cat ... 19-vaccine

"Problemet" med HEK293 (slik jeg ser det) er (for produsenten) at om det ble allment kjent av bruken/produksjonsmetode så vil millioner av troende motsette seg vaksinering.

For katolikker er det et potensielt to delt "problem". Paven har tatt vaksinen (sies det) vilket gjør det vanskelig for katolikker å nekte vaksinering på relgiøst grunnlag.

Samt at Paven har TATT vaksinen, produsert på umoralsk måte.

Hva jeg mener med dette, står det litt om denne link:
https://www.thegatewaypundit.com/2021/1 ... ror-story/

Veldig kort:
HEK293 og tilsvarende "produkter" blir ikke tatt fra tradisjonelle aborterte fostere. Det blir tatt av babyer, som lever utenfor sin mors mave og høstes...altså drap.


Jeg "hørte" en gang at nåværende pave er den siste. Om Paven rent faktisk har tatt denne vaksinen, så kan det rive i stykker den katolske kirke.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Leif_8 skrev: fre nov 12, 2021 2:17 am
Veldig kort:
HEK293 og tilsvarende "produkter" blir ikke tatt fra tradisjonelle aborterte fostere. Det blir tatt av babyer, som lever utenfor sin mors mave og høstes...altså drap.
Det er korrekt at det stammer fra fostere 40-50 år tilbake i tiden.
Det er cellekulturer og ikke vev.
Men poenget ditt er vel opprinnelsen.

Nå er det slik at HEK293 brukes ved det meste i tester i utviklingen, men ikke i produksjonen.
Kjente medisiner er blant annet:
aspirin
naproxen
ibuprofen
lidokain
salbutamol , Ventolin (astmamedin)
norvasc (blodtrykk, stabil angina)
Omeprazol (magesår, sår i tynntarmen, Heliobacter Pylori)
zocor (og andre for kolosterolbehandling)
Metformin (og haugevis andre mot diabetes type 2)
Zestril (blodtrykk)
osv

Det skal nesten godt gjøres å finne noen som ikke er 'innblandet' her.
HEK293 er vel nr 2 i rang, kun slått av HeLa (fra Henrietta Lacks).

Så skulle man svarteliste HEK293 vil man starte på bar bakke for de aller fleste medisiner i dag.

Punisher

Legg inn av Punisher »

Må bare spørre, er dette satire?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Punisher skrev: fre nov 12, 2021 6:11 pm Må bare spørre, er dette satire?
nope, blodig alvor.
"“When ethically irreproachable Covid-19 vaccines are not available,” it is “morally acceptable to receive Covid-19 vaccines that have used cell lines from aborted fetuses in their research and production process,” the Vatican News reported."
https://eu.usatoday.com/story/news/fact ... 014905001/

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

return_of_drakkar skrev: fre nov 12, 2021 5:26 pm
Leif_8 skrev: fre nov 12, 2021 2:17 am
Veldig kort:
HEK293 og tilsvarende "produkter" blir ikke tatt fra tradisjonelle aborterte fostere. Det blir tatt av babyer, som lever utenfor sin mors mave og høstes...altså drap.
Det er korrekt at det stammer fra fostere 40-50 år tilbake i tiden.
Det er cellekulturer og ikke vev.
Men poenget ditt er vel opprinnelsen.

Nå er det slik at HEK293 brukes ved det meste i tester i utviklingen, men ikke i produksjonen.
Kjente medisiner er blant annet:
aspirin
naproxen
ibuprofen
lidokain
salbutamol , Ventolin (astmamedin)
norvasc (blodtrykk, stabil angina)
Omeprazol (magesår, sår i tynntarmen, Heliobacter Pylori)
zocor (og andre for kolosterolbehandling)
Metformin (og haugevis andre mot diabetes type 2)
Zestril (blodtrykk)
osv

Det skal nesten godt gjøres å finne noen som ikke er 'innblandet' her.
HEK293 er vel nr 2 i rang, kun slått av HeLa (fra Henrietta Lacks).

Så skulle man svarteliste HEK293 vil man starte på bar bakke for de aller fleste medisiner i dag.
Mange produkter du nevner her. Selv har jeg bare erfaring med ibuprofen. Hvert velsignet med god helse😁

Har også andre stedes lest " ikke i produksjonen". Jeg er ikke på noen måte en amatør engang på dette, men HEK293 hevdes vel å bli brukt av bla Senomyx, en underleverandør til ernærings industrien? Synes det er vanskelig å ikke se for seg at HEK293 kan bli brukt i produksjon.

En eventuell svartelisting av legemidler er ikke min personlige "greie".

Den tid vi lever i gjør at det enkelte menneske nærmest "får kniven på strupen" i moralske anliggende. "Systemet" virker (slik jeg ser det) på den måten, at når erkjennelsen om at ens handlinger/vurderinger er "feil"(moralsk sett) så gir det ansvar. Bordet fanger, kan du si😁

Slik jeg ser det, så har den tiden vi lever i nå historiske ekvivalenter som fks mellom krigsårene i Tyskland, Romerikes fall og Sodom og Gomorrha. Total normopløsning og sanselig nydelse i alle varianter og i skyggene lurker kommersielle aktører og den finansielle eliten.

Så har du coronapass da og den frie vilje😁

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Jeg er ikke selv katolikk, men et stort ånds fellesskap har selvsagt variabler:


return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Leif_8 skrev: tir nov 16, 2021 9:17 am

Den tid vi lever i gjør at det enkelte menneske nærmest "får kniven på strupen" i moralske anliggende. "Systemet" virker (slik jeg ser det) på den måten, at når erkjennelsen om at ens handlinger/vurderinger er "feil"(moralsk sett) så gir det ansvar. Bordet fanger, kan du si😁
Så sier skriften tydelig at noe er galt.
Er det ikke unntak for det, så er det ikke unntak.

Så er det masse slik som du her prinsipielt nevner.
For A er det ok, for B er det galt.
Da bærer man sin egen bør slik det står i Galaterbrevet.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

jo
return_of_drakkar skrev: fre nov 19, 2021 10:54 am
Leif_8 skrev: tir nov 16, 2021 9:17 am

Den tid vi lever i gjør at det enkelte menneske nærmest "får kniven på strupen" i moralske anliggende. "Systemet" virker (slik jeg ser det) på den måten, at når erkjennelsen om at ens handlinger/vurderinger er "feil"(moralsk sett) så gir det ansvar. Bordet fanger, kan du si😁
Så sier skriften tydelig at noe er galt.
Er det ikke unntak for det, så er det ikke unntak.

Så er det masse slik som du her prinsipielt nevner.
For A er det ok, for B er det galt.
Da bærer man sin egen bør slik det står i Galaterbrevet.


Ja, vet du er svært bibel kyndig return_of_drakkar😁 Fokuset fra min side er seff Johannes åpenbaring osv. Du kjenner jo skriften, hvordan er det med tidsforståelsen? Første "bølge" har allerede startet ved massiv vaksinasjon, Herren er ingen "hippie" som du vet, "dyret" har allerede meldt seg "offentlig"/personlig.

Guds fred, ønskes deg og dine😄

Beklager sen respons 😁

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Leif skrev:

"Selv er jeg troende og sklt "antivaxer". Dette skyldes ikke bare tro/moralske overbevisning, men mye derfor.

For det første så synes det som at coronapasset utvikler seg til "dyrets merke" og om man fks ser til kristene Litauen, så er uvaksinertes hverdag svært sammenfallende med det beskrevet i bibelen.

Et annet aspekt er fremstillingen av "vaksinen".

Man har brukt HEK293 t celler.
Dette er en celle linje fremstilt i Nederland tidlig 70 tall og navnet står for Human Embryonic Kidney.

For å fremstille HEK293 måtte et fullvokst foster aborteres ved keisersnitt, hvorpå nyre ble ut operert uten bedøvelse for ikke å forurense resultatet. 293 står for antall fostere, før et vellykket resultat. En jente baby...

Personelig kan jeg ikke akseptere et slikt produkt, men det er meg.
"

Hei, Leif!
Bortsett fra at det heter "...ser til KRISTNE Litauen" (uten "e" mellom t og n) og likeledes at det heter "personlig" (også uten "e" mellom n og l) - og at det eventuelt heter "cellelinje" (i ett ord; ellers blir betydningen at det både dreier seg om en celle OG en linje); videre at substantivet "foster" skrives "fostre" i flertall; altså uten "e" mellom t og r, har jeg et par spørsmål:

Kan du være så vennlig å oppgi kilde til det du skriver?

Kan du også være så vennlig å opplyse om nøyaktig HVOR i biber'n dette beskrives (jf. ditt utsagn "svært sammenfallende med det beskrevet i bibelen")?

For du snakker vel ikke usant om din neste; du som er kristen (der skal det være en "e" mellom t og n) og allting?

Mvh

BE

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

BlackEagle skrev: ons des 15, 2021 7:19 pm Leif skrev:

"Selv er jeg troende og sklt "antivaxer". Dette skyldes ikke bare tro/moralske overbevisning, men mye derfor.

For det første så synes det som at coronapasset utvikler seg til "dyrets merke" og om man fks ser til kristene Litauen, så er uvaksinertes hverdag svært sammenfallende med det beskrevet i bibelen.

Et annet aspekt er fremstillingen av "vaksinen".

Man har brukt HEK293 t celler.
Dette er en celle linje fremstilt i Nederland tidlig 70 tall og navnet står for Human Embryonic Kidney.

For å fremstille HEK293 måtte et fullvokst foster aborteres ved keisersnitt, hvorpå nyre ble ut operert uten bedøvelse for ikke å forurense resultatet. 293 står for antall fostere, før et vellykket resultat. En jente baby...

Personelig kan jeg ikke akseptere et slikt produkt, men det er meg.
"

Hei, Leif!
Bortsett fra at det heter "...ser til KRISTNE Litauen" (uten "e" mellom t og n) og likeledes at det heter "personlig" (også uten "e" mellom n og l) - og at det eventuelt heter "cellelinje" (i ett ord; ellers blir betydningen at det både dreier seg om en celle OG en linje); videre at substantivet "foster" skrives "fostre" i flertall; altså uten "e" mellom t og r, har jeg et par spørsmål:

Kan du være så vennlig å oppgi kilde til det du skriver?

Kan du også være så vennlig å opplyse om nøyaktig HVOR i biber'n dette beskrives (jf. ditt utsagn "svært sammenfallende med det beskrevet i bibelen")?

For du snakker vel ikke usant om din neste; du som er kristen (der skal det være en "e" mellom t og n) og allting?

Mvh

BE
Hei igjen. Så BlackEagle "flying high" her på FD også😁 kanskje litt for high?

Posten min til Drakkar var da full av linker???

Bibelen ja: Blir vel Åp13,16: "Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket" =Coronapass ell?

Juga kortet, seriøst BlackEagle?

Korrekturlesinga di på posten min virker ok, takk. Er du ellers ok? Håpet det👍


Rural som du er, har du(m/familie) bedere odds en de fleste. Vet "Corona" gir dårligere omsetning på transportsektoren, ble det blues på Notodden i sommer?Uansett, du klarer deg sikkert bra da😁

Håper du ikke har tatt jab×3 da. Blir fint (å tenke på) om de neste åra oppleves nogen lunde likt, blir nok spektakulært😁👍

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Leif_8 skrev: ons des 15, 2021 3:01 am jo
return_of_drakkar skrev: fre nov 19, 2021 10:54 am
Leif_8 skrev: tir nov 16, 2021 9:17 am

Den tid vi lever i gjør at det enkelte menneske nærmest "får kniven på strupen" i moralske anliggende. "Systemet" virker (slik jeg ser det) på den måten, at når erkjennelsen om at ens handlinger/vurderinger er "feil"(moralsk sett) så gir det ansvar. Bordet fanger, kan du si😁
Så sier skriften tydelig at noe er galt.
Er det ikke unntak for det, så er det ikke unntak.

Så er det masse slik som du her prinsipielt nevner.
For A er det ok, for B er det galt.
Da bærer man sin egen bør slik det står i Galaterbrevet.


Ja, vet du er svært bibel kyndig return_of_drakkar😁 Fokuset fra min side er seff Johannes åpenbaring osv. Du kjenner jo skriften, hvordan er det med tidsforståelsen? Første "bølge" har allerede startet ved massiv vaksinasjon, Herren er ingen "hippie" som du vet, "dyret" har allerede meldt seg "offentlig"/personlig.

Guds fred, ønskes deg og dine😄

Beklager sen respons 😁
Like så, Shalom - alt hva det innebærer, og det er ikke lite.
Jeg har vært 'off' her noe tid nå, så sen respons.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

:geek:
return_of_drakkar skrev: ons des 29, 2021 4:13 pm
Leif_8 skrev: ons des 15, 2021 3:01 am jo
return_of_drakkar skrev: fre nov 19, 2021 10:54 am

Så sier skriften tydelig at noe er galt.
Er det ikke unntak for det, så er det ikke unntak.

Så er det masse slik som du her prinsipielt nevner.
For A er det ok, for B er det galt.
Da bærer man sin egen bør slik det står i Galaterbrevet.


Ja, vet du er svært bibel kyndig return_of_drakkar😁 Fokuset fra min side er seff Johannes åpenbaring osv. Du kjenner jo skriften, hvordan er det med tidsforståelsen? Første "bølge" har allerede startet ved massiv vaksinasjon, Herren er ingen "hippie" som du vet, "dyret" har allerede meldt seg "offentlig"/personlig.

Guds fred, ønskes deg og dine😄

Beklager sen respons 😁
Like så, Shalom - alt hva det innebærer, og det er ikke lite.
Jeg har vært 'off' her noe tid nå, så sen respons.


Hei igjen, og Guds fred.

Like så, har gått fra "relgiøs"(VGd tro og livssyn) til "konspirasjons teoretiker" til "antivaxer", men etter at vaksinex3/ "booster" ble rullet ut, har jeg begrenset meg. Flertallet ser ut til å ta alle tre (vaksiner) og er således "tapt"(før hanen galer 3ganger osv).

Man kunne undres på om at, om fks. Åp 18,23 ble lest med det greske "pharmakia" i stedene for "trolldomskunst", om færre "Kristene" ville tatt vaksinen?.... retorisk selvsagt. Personlig tror jeg ikke det😁

Var "tidsforståelsen" ja. Rent "formelt" kan man si at endetiden startet 2012. Dvs når Barack Hussein Obama ble valgt til sin (foreløpig) siste rolle som "Commander inn Chief" .

Ved utrullingen av Coronavaksinen, ble det fjerde segel brutt(Åp 6,7), og Herren sier at fra denne vinteren vil mannefallet bli så stort, at sensurering vil bli nytteløs. I tillegg til vaksinering, vil zika og ebola herje globalt. Dette i tillegg til andre sykdomer, også modifisert av "pharma".... "Pest"...


Herren sier, at de som "faller" pga vaksinering, har brudt det første bud: Du skal ikke ha andre guder en meg.

De har lagt sitt liv i "myndighetenes" hender og ikke i Herren... Avgudsdyrkelse.

Er ni andre bud, og endetid...

Daniel 2,33:
"Beina var av jern og føttene dels av jern, dels av leire"

Du kjenner jo skriften Drakkar 😁 Dette "jernriket" som profeten Daniel profeterte, har en konge(allerede navngitt i dette innlegg) men også "undersåttere"

Hva "vaksinen" gjør er, er å mixse jern(graffin oxide) med leire(menneske/kjøtt).

Steinen, i Daniels profeti som velter jernriket, er selvsagt Kristus🙏🤗



Spennende tider😁

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Man kunne undres på om at, om fks. Åp 18,23 ble lest med det greske "pharmakia" i stedene for "trolldomskunst", om færre "Kristene" ville tatt vaksinen?.... retorisk selvsagt. Personlig tror jeg ikke det😁


------------------
I grunntekstene er greske ordet farmakeia brukt, som betyr blant annet trolldom på norsk. I norske Bibelen står det trolldomskunst. For å frem at vi her snakker om avgudsdyrking.


Her en oversettelse av Åp 18,23 uten å endre på ordene/teksten; Lys av lampe skal ikke skinne mer i deg. Røst av brudgom og brud skal aldri mer høres i deg. For dine kjøpmenn var jordens stormenn, og alle folk ble ført vill ved din trolldom.

Ta en ting til. Babylons fall, står som overskriften i kapitel 18 i Bibelen. I grunnteksten står det; Himmelen gleder seg fordi Babylon er falt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

PerryAndre skrev: lør jan 08, 2022 7:58 pm
Ta en ting til. Babylons fall, står som overskriften i kapitel 18 i Bibelen. I grunnteksten står det; Himmelen gleder seg fordi Babylon er falt.
Jeg klarte ikke helt å følge svaret ditt til Leif her.
Hva tenker du på i forbindelse med: Himmelen gleder seg fordi Babylon er falt???

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»