Nissene i bingen

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Nissene i bingen

Legg inn av Enzino »

Skraevadottir skrev: søn des 05, 2021 10:19 pm
Enzino skrev: søn des 05, 2021 10:15 pm
GoingKronos skrev: søn des 05, 2021 11:03 am Mer Woke-harselering i dagens episode, Rhino er som skapt for 2021.
Espen Eckbo var forut for sin tid da han skapte Rihno. Det var jo i 2001 eller 2002 at karakteren ble skapt, lenge før krenkelseshysteriet kom på moten.

Ellers helt enig i at hans paranoia er enda morsommere i dag enn den gangen, nettopp pga. samfunnsutviklingen.
Jepp, minner om John Cleese sitt foredrag som "professor" en gang på 70-tallet. Når humoren treffer på ett nivå i sin samtid og på et enda høyere nivå i framtid, så vet man at det er bra saker.

Ellers vil jeg si at Alexis Munthe bør bli nominert til årets realitydeltaker, selv om han er fiktiv. Herre jesus, for en karakter!
Da jeg så reklamen for serien, trodde jeg den Munthe greia skulle bli ganske klein, men det funker jo som bare f...

Ellers må jeg si at måten Eckbo har flettet sammen de gamle klassiske Nissene-karrakterene, med nye som bygger på Paradise/Ex on the beach universet, er bare supergenial.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Altimeter skrev: man des 06, 2021 12:46 am Hehe Tatoveringen til Rhino er selfølgelig feilstavet. Angzt mathine.
Forøverig koselige band han er frontfigur i. Gestapo Sportsverein, Angst Machine og Auchwitz Wunderbaum
Auchwitz Wunderbaum :lol: :lol: :lol:

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Herlig serie, har ikke sett noe av Paradise eller Ex on ... Men dette er stor humor!

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Håper de snart slutter med grøtsermonien og begynner med nisseråd igjen, samt oppgaver i forkant. Syns det så langt er litt latskap sammenlignet med 1 & 2.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

storpeder skrev: man des 06, 2021 9:17 am
Queenie skrev: man des 06, 2021 8:32 am Rhino Thue er en av de beste karakterene som er skapt noengang!
Helt enig, den klart beste karakteren i Nissene på Låven i sin tid. Dessverre fungerer resirkuleringen av hår-vitsene ikke spesielt bra i år, det gjorde de heller ikke for ti år siden. Hadde vitsene i det minste vært like bra, men de er mye dårligere.

Så får vi se hvordan det blir med Tom vs. Svein denne gangen, i likhet med Rhino også legendarisk i 2001, men dessverre langt mindre bra i 2011, hvor det strengt tatt ikke var noen realistisk oppbygning, slik det var første gang.
Det med badehettene var ikke morsomt i seg selv, men er vel en parodi på idiotene som blir krenket av den minste ting.

Eckbo sitt svar på idiotene som klikket i vinkel pga den mørkhudede karakteren fra sørlandet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Alexis ute ja. Spørs om det er så mye fart igjen i serien da. Skuffende

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Centrist skrev: man des 06, 2021 9:39 pm Alexis ute ja. Spørs om det er så mye fart igjen i serien da. Skuffende
Han kommer nok tilbake, og tror han slår ut Bent i finalen og vinner.

storpeder

Legg inn av storpeder »

kytec skrev: man des 06, 2021 9:20 pm Det med badehettene var ikke morsomt i seg selv, men er vel en parodi på idiotene som blir krenket av den minste ting.

Eckbo sitt svar på idiotene som klikket i vinkel pga den mørkhudede karakteren fra sørlandet.
Akkurat den type vitser på skallede Rhinos bekostning var det jo flust av også i 2001-utgaven, men da langt bedre fremført. Var også slike i Tonight med Timothy i 2003, og i 2011 uten at jeg husker konkret hva det gikk i den siste gangen. Så badehette-opplegget har nok lite med krenkorama-hysteriet å gjøre, som riktig nok har utviklet seg i "Rhino-retning" siden 20021, men ganske enkelt typisk Rhino-humor, bare litt dårligere enn hva det har pleid å være.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Centrist skrev: man des 06, 2021 9:39 pm Alexis ute ja. Spørs om det er så mye fart igjen i serien da. Skuffende
Må nesten komme tilbake, ble vel ikke stemt ut heller, så kommer sikkert tilbake etter 1 uke.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

lsklars skrev: tir des 07, 2021 2:55 pm
Centrist skrev: man des 06, 2021 9:39 pm Alexis ute ja. Spørs om det er så mye fart igjen i serien da. Skuffende
Må nesten komme tilbake, ble vel ikke stemt ut heller, så kommer sikkert tilbake etter 1 uke.
Tror jeg også, og det kan bli en tvist at han vinner overt Bent i finalen, som jo er favoritt og som nok ryker ut et par ganger til før finalen ;)

Lurer på om ikke Espen Eckbo har skap han basert på Gukild med dialekten til hans kjæreste Linnea Myhre :)

MrPets

Legg inn av MrPets »

Flere som ikke får strømmet serien nå? Alt annet går som normalt

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Lurte på hvor lang tid det ville ta før vi fikk se Tom fra sin sanne side.

lund

Legg inn av lund »

InternalExile skrev: tir des 07, 2021 3:30 pm
lsklars skrev: tir des 07, 2021 2:55 pm
Centrist skrev: man des 06, 2021 9:39 pm Alexis ute ja. Spørs om det er så mye fart igjen i serien da. Skuffende
Må nesten komme tilbake, ble vel ikke stemt ut heller, så kommer sikkert tilbake etter 1 uke.
Tror jeg også, og det kan bli en tvist at han vinner overt Bent i finalen, som jo er favoritt og som nok ryker ut et par ganger til før finalen ;)

Lurer på om ikke Espen Eckbo har skap han basert på Gukild med dialekten til hans kjæreste Linnea Myhre :)
Det er basert på en Paradise Hotel-deltaker.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

lund skrev: tir des 07, 2021 8:30 pm
InternalExile skrev: tir des 07, 2021 3:30 pm
lsklars skrev: tir des 07, 2021 2:55 pm

Må nesten komme tilbake, ble vel ikke stemt ut heller, så kommer sikkert tilbake etter 1 uke.
Tror jeg også, og det kan bli en tvist at han vinner overt Bent i finalen, som jo er favoritt og som nok ryker ut et par ganger til før finalen ;)

Lurer på om ikke Espen Eckbo har skap han basert på Gukild med dialekten til hans kjæreste Linnea Myhre :)
Det er basert på en Paradise Hotel-deltaker.
Der må jeg si jeg er blank. Aldri sett det, men denne serien er konge. Antar at det at nesten alle slenger inn noe engelske gloser og uttrykk også var i Paradise?

Stor humor synes jeg dette er, og når jeg som aldri har sett det de parodierer så må det jo være bra :)

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ikke vits å spå noe om hvem som havner i familien. Det blir jo alltid Asbjørn og Tom…så kommer Bent inn fra sidelinjen.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Bakkus skrev: tir des 07, 2021 8:27 pm Lurte på hvor lang tid det ville ta før vi fikk se Tom fra sin sanne side.
Spørs om det blir drikking og nå ja, og hevn på Steven. Kan bli fin underholdning.
Ellers lukter det sen inngang for karakteren til Øigården, blir han årets Bent som kommer inn i siste liten?

storpeder

Legg inn av storpeder »

MrPets skrev: tir des 07, 2021 7:32 pm Flere som ikke får strømmet serien nå? Alt annet går som normalt
Har samme problem. Ingen episoder av serien fungerer, alt annet virker.

Queenie

Legg inn av Queenie »

InternalExile skrev: tir des 07, 2021 8:35 pm
lund skrev: tir des 07, 2021 8:30 pm
InternalExile skrev: tir des 07, 2021 3:30 pm

Tror jeg også, og det kan bli en tvist at han vinner overt Bent i finalen, som jo er favoritt og som nok ryker ut et par ganger til før finalen ;)

Lurer på om ikke Espen Eckbo har skap han basert på Gukild med dialekten til hans kjæreste Linnea Myhre :)
Det er basert på en Paradise Hotel-deltaker.
Der må jeg si jeg er blank. Aldri sett det, men denne serien er konge. Antar at det at nesten alle slenger inn noe engelske gloser og uttrykk også var i Paradise?

Stor humor synes jeg dette er, og når jeg som aldri har sett det de parodierer så må det jo være bra :)
Ikke sett noe jeg heller, gjør ingenting. Mennesketypene som parodieres er derimot velkjent.. Mistenker at Eckbo hater mye av det samme som meg 😂

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Queenie skrev: tir des 07, 2021 8:46 pm
► Show Spoiler
Ikke sett noe jeg heller, gjør ingenting. Mennesketypene som parodieres er derimot velkjent.. Mistenker at Eckbo hater mye av det samme som meg 😂
Han har sikkert slitt seg gjennom mange timer med søppeltv for å lage denne serien ;)

Nå er det Alle mot alle på TVN. Må si TVN har ganske bra TV for oss få som ser linærtv.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Alexis må komme tilbake ja. En legende ble født i den karakteren. Hele familien her har t.o.m ledd like mye av reprisene når han er med.

I tillegg har Svein enda ikke kommet inn. Her er det mye å se frem til tipper jeg. Eckbo er et geni.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Fernandovonarb skrev: tir des 07, 2021 9:07 pm Alexis må komme tilbake ja. En legende ble født i den karakteren. Hele familien her har t.o.m ledd like mye av reprisene når han er med.

I tillegg har Svein enda ikke kommet inn. Her er det mye å se frem til tipper jeg. Eckbo er et geni.
Det er så bra at vi må få med oss reprisene her også. Espen en et geni, må si det jeg gikk kaldt ned over ryggen (no phun intended) da han brakk ryggen i en bilulykke i Italia i 2016. Heldigvis er han tilbake, uten tvil en av norges største komikere.

Skal kose meg å se Get Ready to Be Boyzvoiced for ørtende gang i denne julen, norges beste film etter Flåklypa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hoppidioten skrev: tir des 07, 2021 8:39 pm Ikke vits å spå noe om hvem som havner i familien. Det blir jo alltid Asbjørn og Tom…så kommer Bent inn fra sidelinjen.
Det er sant. Er det spenning om resultatet du er ute etter så er ikke dette serien for deg.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Fint at Kine kom inn, har alltid likt Line Verndal, flott dame :)

Grotu

Legg inn av Grotu »

Hoppidioten skrev: tir des 07, 2021 8:39 pm Ikke vits å spå noe om hvem som havner i familien. Det blir jo alltid Asbjørn og Tom…så kommer Bent inn fra sidelinjen.
Tror det skal være en mann og kvinne igjen i finalen så hadde vært godt gjort i såfall

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tipper det er Davido som får seg litt ordnings i grisehalmen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fernandovonarb skrev: tir des 07, 2021 9:07 pm Alexis må komme tilbake ja. En legende ble født i den karakteren. Hele familien her har t.o.m ledd like mye av reprisene når han er med.
Tydeligvis bare jeg som ikke likte den fyren. Ellers må man jo lure på hvorfor Rhino stiller opp igjen når han ikke tåler noen ting fra andre. Med tanke på navn på bandene hans burde han kanskje ikke skrike så høyt.

Det desiderte høydepunktet var jo han som ble sladdet (kan vel ikke beskrive det noe mer). Burde vinne en humorpris, men det kommer selvsagt ikke til å skje :cry:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

sexxes skrev: ons des 08, 2021 8:54 am
Fernandovonarb skrev: tir des 07, 2021 9:07 pm Alexis må komme tilbake ja. En legende ble født i den karakteren. Hele familien her har t.o.m ledd like mye av reprisene når han er med.
Tydeligvis bare jeg som ikke likte den fyren.
Nei, vi er vi to :D

Jeg liker ikke ADHD fyren heller, håper han ryker fortest mulig.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Dere veit det ikke er for real, sant?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

lsklars skrev: ons des 08, 2021 1:18 pm Dere veit det ikke er for real, sant?
Hæ, tuller du?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sexxes skrev: ons des 08, 2021 2:26 pm
lsklars skrev: ons des 08, 2021 1:18 pm Dere veit det ikke er for real, sant?
Hæ, tuller du?
Re: Hæ, tuller du?

Hvor har du vært fra 2001.

Da var det forresten en pakistaner som ble utsatt for rasisme.

Usikker om hvorfor det fikk passere, var alle rasister da?

Eller forstod folk at det var humor og fungerer MOT rasisme?

I dag hadde krenke-toget eksplodert på det.

For ikke å snakke om Otto Jespersens rasistiske og homi-istiske vitser som hadde totalt motsatt budskap.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»