Øretelefoner som ikke går inn i øregangen

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Øretelefoner som ikke går inn i øregangen

Legg inn av lok1 »

Finnes dette fortsatt egentlig? Var innom Elkjøp, Teknikmagasinet og Clas, men de selger kun slike "in-ear". Sikkert bra de, men det er akkurat som at jeg må bore et hull i ørene for at disse skal passe meg.

Svar belønnes med ti upvotes på valgfritt VGD-innlegg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

lok1 skrev: tor nov 11, 2021 9:05 pm Finnes dette fortsatt egentlig? Var innom Elkjøp, Teknikmagasinet og Clas, men de selger kun slike "in-ear". Sikkert bra de, men det er akkurat som at jeg må bore et hull i ørene for at disse skal passe meg.

Svar belønnes med ti upvotes på valgfritt VGD-innlegg.
Jeg har prøvd en drøss med "in-ears", og har gitt opp å finne noen som ikke er ubehagelig å bruke.
Nå har jeg bare kjøpt en Koss portapro bluetooth, lette og fine, og ingen ting som gnager i øregangene.
Holder for meg.
https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi ... lsrc=aw.ds

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

lok1 skrev: tor nov 11, 2021 9:05 pm Finnes dette fortsatt egentlig? Var innom Elkjøp, Teknikmagasinet og Clas, men de selger kun slike "in-ear". Sikkert bra de, men det er akkurat som at jeg må bore et hull i ørene for at disse skal passe meg.

Svar belønnes med ti upvotes på valgfritt VGD-innlegg.
Jeg bruker disse til jogging og annen jokking. Fungerer helt fint. Kommer og med et par forskjellige størrelser i disse putene som skal grave ørevoks.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ikke helt hva jeg er på jakt etter. Jabra er fortsatt in-ear (har et par). Kabel er OK for meg, og bryr meg ikke veldig om lyd, med mindre det er helt rævva naturligvis.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

lok1 skrev: lør nov 13, 2021 1:42 am Ikke helt hva jeg er på jakt etter. Jabra er fortsatt in-ear (har et par). Kabel er OK for meg, og bryr meg ikke veldig om lyd, med mindre det er helt rævva naturligvis.
Jeg foreslo "on ear", og har altså brukt Koss en stund. De er utenpå øret.
Du har ikke så mange andre valg enn noe som er utenpå eller som dekker hele øret øret dersom du ikke skal ha noe inne i øret.
Jeg foreslår at du utelukker "in ear" og prøver å finne noe som er på eller som dekker hele øret. Masse å velge mellom. Med eller uten kabel. Du får ta den jobben med å finne det du liker selv.
Lykke til.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

fargeblind skrev: søn nov 14, 2021 11:13 am
lok1 skrev: lør nov 13, 2021 1:42 am Ikke helt hva jeg er på jakt etter. Jabra er fortsatt in-ear (har et par). Kabel er OK for meg, og bryr meg ikke veldig om lyd, med mindre det er helt rævva naturligvis.
Jeg foreslo "on ear", og har altså brukt Koss en stund. De er utenpå øret.
Du har ikke så mange andre valg enn noe som er utenpå eller som dekker hele øret øret dersom du ikke skal ha noe inne i øret.
Jeg foreslår at du utelukker "in ear" og prøver å finne noe som er på eller som dekker hele øret. Masse å velge mellom. Med eller uten kabel. Du får ta den jobben med å finne det du liker selv.
Lykke til.
Tenkte nå mer på noe slikt som dette:
https://www.kjell.com/no/produkter/lyd- ... art-p23766

Altså som legger seg i øreflaten, men som ikke er in-ear. Jeg har et lignende Koss-hodesett, men litt knotete når man skal på sykkeltur og ha på hjelm.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

lok1 skrev: søn nov 14, 2021 1:27 pm
fargeblind skrev: søn nov 14, 2021 11:13 am
lok1 skrev: lør nov 13, 2021 1:42 am Ikke helt hva jeg er på jakt etter. Jabra er fortsatt in-ear (har et par). Kabel er OK for meg, og bryr meg ikke veldig om lyd, med mindre det er helt rævva naturligvis.
Jeg foreslo "on ear", og har altså brukt Koss en stund. De er utenpå øret.
Du har ikke så mange andre valg enn noe som er utenpå eller som dekker hele øret øret dersom du ikke skal ha noe inne i øret.
Jeg foreslår at du utelukker "in ear" og prøver å finne noe som er på eller som dekker hele øret. Masse å velge mellom. Med eller uten kabel. Du får ta den jobben med å finne det du liker selv.
Lykke til.
Tenkte nå mer på noe slikt som dette:
https://www.kjell.com/no/produkter/lyd- ... art-p23766

Altså som legger seg i øreflaten, men som ikke er in-ear. Jeg har et lignende Koss-hodesett, men litt knotete når man skal på sykkeltur og ha på hjelm.
Jeg har kastet hjelmen :-)
Men hva med et "Stereo Headset Til Bruk I Hjelm"?
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... e=87671687

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mobil, nettbrett & andre mobile enheter»