2021 Nitto ATP Finals

Svar
Skraevadottir

2021 Nitto ATP Finals

Legg inn av Skraevadottir »

Tråd for sluttspillet.

Singleturneringa

Grønn gruppe:
(1) Djokovic
(4) Tsitsipas
(5) Rublev
(8) Ruud

Rød gruppe:
(2) Medvedev
(3) Zverev
(6) Berrettini
(7) Hurkacz

Rød gruppe er helt klart tøffere enn grønn gruppe på papiret, så her har Ruud vært heldig. Djokovic er storfavoritt i grønn gruppe, mens Tsitsipas er nestfavoritt. Han har imidlertid vært skadet, og Rublev har vært i elendig form. Ruud er likevel underdog, men har faktisk en viss sjanse til å gå videre. Likevel tipper jeg at Stef slår følge med Djokovic til semien.

Rød gruppe har, til tross for at den jevnt over framstår tøffere, to klare favoritter: Medvedev og Zverev. Likevel er jeg ikke helt sikker på at det blir de to som går videre, selv om jeg ikke ville tippa på noe annet heller.

Tipper på semifinaler mellom Djokovic og Zverev og Tsitsipas og Medvedev, og så håper jeg på at russeren tar hjem tittelen også i år. Oddsen er nok likevel bittelitt lavere på Djokovic, men han har jo ikke levert 100 % i sluttspillet på en god del år nå.

Doubleturneringa

Grønn gruppe:
(1) Mektic/Pavic
(4) Granollers/Zeballos
(6) Dodig/Polasek
(8) Krawietz/Tecau

Rød gruppe:
(2) Ram/Salisbury
(3) Herbert/Mahut
(5) Cabal/Farah
(7) J Murray/Soares

Også her mener jeg at rød gruppe er hakket hvassere enn den grønne. Har mest tro på en finale mellom Mektic/Pavic og Herbert/Mahut, men i double er det fryktelig vanskelig å spå.

Turneringa starter på søndag og avsluttes neste søndag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vi er i gang. Hurkacz har tatt første sett på tiebreak mot Medvedev. Har en spillestil som russeren sliter litt med, som en bl. a så i årets Wimbledon. Polakken spiller litt defensivt og er vanskelig å spille ut, og så har han serven som et våpen. Men en kjedelig spiller å se på, syns jeg, så jeg håper på russisk her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev tar andre sett. Klart for avgjørende nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Daniil the Dog vinner til slutt i tre sett med sifrene 6-7, 6-3, 6-4.
Egentlig klart best på det meste, selv om det ble tre sett. Hurkacz hadde ikke en eneste breakball. Medvedev hadde på et tidspunkt ganske seint i sett tre ingen upressa feil. Mulig det kom en til slutt, men uansett ekstremt solid. Spilte også smart, som vanlig, og var den som dikterte det meste. Hurkacz spilte ganske godt i første sett og godt litt i flekkene i de to andre settene. Var ikke så fryktelig defensiv i denne kampen sett under ett, men han greier ikke å være offensiv nok over tid.

Da er det bare å vente på Zverev og Berrettini i kveld. Kan bli en godbit. Tror mest på tysk, men håper på italiensk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zverev tar første sett på tiebreak etter rundt 1 time og 20 minutter. Fortjent, selv om Berrettini spilte bedre og bedre utover i settet.

Ellers sliter Eurosport med lyden her. Veldig lav og "myk" lyd på både stadionlyden og kommentatoren. Litt irriterende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Trasige scener i Torino i kveld. Berrettini må trekke seg etter en skade i starten av 2. sett, og på reaksjonen ser det vel ut til at turneringa ryker for ham. Fyren knakk helt sammen, stakkar.

Da kommer vel Sinner inn, tenker jeg. Fint for italienerne at de har han i bakhånd, da.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Da er man drøye 40 minutter unna Casper mot Novak

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: søn nov 14, 2021 10:57 pm Trasige scener i Torino i kveld. Berrettini må trekke seg etter en skade i starten av 2. sett, og på reaksjonen ser det vel ut til at turneringa ryker for ham. Fyren knakk helt sammen, stakkar.

Da kommer vel Sinner inn, tenker jeg. Fint for italienerne at de har han i bakhånd, da.
Det trenger ikke å senke kvaliteten på turneringen, selv om det er vanskelig for Sinner å starte med et nederlag innabors. Får satse på at det blir den eneste trekken, for den neste erstatteren blir ev. Cameron Norrie.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Sinner starter vel på 0-0 om han kommer inn. Er jo litt som et tap uansett siden han kun kan nå 2 seire, men hjelper han med sett-prosent

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Selv om vi tar det meste om Ruud i "hans egen" tråd, så kan vi jo ta resultatservice her. Det ble altså 7-6, 6-2 til Djokovic, og med det er gruppe grønn innviet. I kveld blir det Tsitsipas mot Rublev. Tsitsipas knepen favoritt der, men alt kan skje.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Rublev tar 1. sett selv med 0 % uttelling på 2. servene sine. Artig, har jeg ikke sett før. Men henger selvsagt sammen med at han satte 23 av 25 1. server.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

storpeder skrev: man nov 15, 2021 9:58 pm Rublev tar 1. sett selv med 0 % uttelling på 2. servene sine. Artig, har jeg ikke sett før. Men henger selvsagt sammen med at han satte 23 av 25 1. server.
Ja, ganske vill statistikk. Rublev ser foreløpig best ut også i andre sett. Tsitsipas ser rett og slett ut som om han er litt tom for energi og klar for tidlig juleferie.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Farlig å si, men Tsitsipas ser veldig overkommelig ut

spårt

Legg inn av spårt »

UK1902 skrev: man nov 15, 2021 10:37 pm Farlig å si, men Tsitsipas ser veldig overkommelig ut
Har ikke Rublev spilt svært svakt en stund også?

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skraevadottir skrev: man nov 15, 2021 10:13 pm
storpeder skrev: man nov 15, 2021 9:58 pm Rublev tar 1. sett selv med 0 % uttelling på 2. servene sine. Artig, har jeg ikke sett før. Men henger selvsagt sammen med at han satte 23 av 25 1. server.
Ja, ganske vill statistikk. Rublev ser foreløpig best ut også i andre sett. Tsitsipas ser rett og slett ut som om han er litt tom for energi og klar for tidlig juleferie.
Det er jo et godt tegn for Casper. Jeg har vel gitt uttrykk for at man må forvente tre tap her, men det skal spilles først, og semifinale er ingen umulighet, selv om Casper selvsagt fremdeles er klar underdog i gruppen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: man nov 15, 2021 10:40 pm
UK1902 skrev: man nov 15, 2021 10:37 pm Farlig å si, men Tsitsipas ser veldig overkommelig ut
Har ikke Rublev spilt svært svakt en stund også?
Jo, han har vært svak fra US Open og helt til i dag. Hevet seg betraktelig nå, da. Spilte godt, særlig på serve. Få upressa feil også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

storpeder skrev: man nov 15, 2021 10:46 pm
Skraevadottir skrev: man nov 15, 2021 10:13 pm
storpeder skrev: man nov 15, 2021 9:58 pm Rublev tar 1. sett selv med 0 % uttelling på 2. servene sine. Artig, har jeg ikke sett før. Men henger selvsagt sammen med at han satte 23 av 25 1. server.
Ja, ganske vill statistikk. Rublev ser foreløpig best ut også i andre sett. Tsitsipas ser rett og slett ut som om han er litt tom for energi og klar for tidlig juleferie.
Det er jo et godt tegn for Casper. Jeg har vel gitt uttrykk for at man må forvente tre tap her, men det skal spilles først, og semifinale er ingen umulighet, selv om Casper selvsagt fremdeles er klar underdog i gruppen.
Ja, han har en reell sjanse. Den andre gruppa er myyye tøffere.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Rublev så veldig god ut mot grekern. Denne seieren var nok en god boost for han etter mange tap i det siste. Tror nok han blir for god for Ruud. Kanskje han har en liten sjanse mot Tsitsipas, men regner med et tap der også.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Når man ser hvor viktig serven blir på dekket i Torino, så er jeg glad for at mange av HC dekkene det spilles på ila sesongen har blitt tregere med årene ettersom spillernes serve hastighet går opp.
Ikke helt VM i serve, men jaggu ikke langt fra heller...

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Berrettini trekker seg fra turneringa, Sinner kommer inn som erstatter

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Noen som så Medvedev - Zverev i dag og kan avgi en liten rapport?

BioDex

Legg inn av BioDex »

Skraevadottir skrev: tir nov 16, 2021 7:15 pm Noen som så Medvedev - Zverev i dag og kan avgi en liten rapport?
Med hadde full kontroll inntil tie-breaket i 2. sett. Vant første ganske enkelt, og hadde mange sjanser til å bryte Zverev serven i 2. sett. Det ble nå tie-break og Zverev tok litt større sjanser og det betalte seg. Var også en uvanlig fot feil bedømmelse mot Med i tb'et, noe man sjeldent ser. Må være mange slike fot feil i løpet av en kamp som det ikke dømmes på. 3. settet var veldig jevnt, men til slutt fortjent seier til russern.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: tir nov 16, 2021 10:11 pm
Skraevadottir skrev: tir nov 16, 2021 7:15 pm Noen som så Medvedev - Zverev i dag og kan avgi en liten rapport?
Med hadde full kontroll inntil tie-breaket i 2. sett. Vant første ganske enkelt, og hadde mange sjanser til å bryte Zverev serven i 2. sett. Det ble nå tie-break og Zverev tok litt større sjanser og det betalte seg. Var også en uvanlig fot feil bedømmelse mot Med i tb'et, noe man sjeldent ser. Må være mange slike fot feil i løpet av en kamp som det ikke dømmes på. 3. settet var veldig jevnt, men til slutt fortjent seier til russern.
Aight, fint at Medvedev vant. Kan faktisk få en situasjon med to seiere til tre spillere i den gruppa, men Medvedev blir jo gruppevinner uansett om han slår Sinner. Da må bare Zverev slå Hurkacz, og så er favorittene videre.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tsitsipas har trukket seg. Skal vi se litt kynisk sett på det for Caspers del, er det jo dårlige nyheter. Rublev fikk møte en halvskadd greker, mens Ruud må opp mot en heltent brite. Men for turneringens del er det bra. En halvskadd spiller har ikke noe å gjøre på banen i dette selskapet.

Gode minner mot Norrie fra San Diego, så absolutt troa!

BioDex

Legg inn av BioDex »

Selvtilliten til Norrie steg nok noen hundre hakk etter triumfen i Indian Wells, så tar ingenting for gitt. Denne kampen kan gå begge veier.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: ons nov 17, 2021 3:40 pm Selvtilliten til Norrie steg nok noen hundre hakk etter triumfen i Indian Wells, så tar ingenting for gitt. Denne kampen kan gå begge veier.
Samtidig en på papiret veldig enkel motstander i et ATP-sluttspill. Se hvor tøff den andre gruppa er i forhold til denne. No way at Ruud hadde hatt sjanse til å gå videre derfra. Men i denne gruppa har han en fair sjanse.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Djokovic slo Rublev 6-3, 6-2.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: ons nov 17, 2021 7:02 am men Medvedev blir jo gruppevinner uansett om han slår Sinner. Da må bare Zverev slå Hurkacz, og så er favorittene videre.
Medvedev blir gruppevinner uansett om han skulle tape mot Sinner. Tie-breaks er wins -> kamper spilt -> h2h i den rekkefølgen så om Medvedev, Sinner og Zverev ender på 2 seire, så ryker Sinner på færre kamper spilt før Medvedev går foran Zverev på h2h

Sinner kan kun gå videre med seier mot Medvedev og Hurkacz-seier mot Zverev
Sist redigert av UK1902 den ons nov 17, 2021 6:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: ons nov 17, 2021 6:20 pm
Skraevadottir skrev: ons nov 17, 2021 7:02 am men Medvedev blir jo gruppevinner uansett om han slår Sinner. Da må bare Zverev slå Hurkacz, og så er favorittene videre.
Medvedev blir gruppevinner uansett om han skulle tape mot Sinner. Tie-breaks er wins -> kamper spilt -> h2h i den rekkefølgen så om Medvedev, Sinner og Zverev ender på 2 seire, så ryker Sinner på færre kamper spilt før Medvedev går foran Zverev på h2h
Jepp, fant ut av det samme. Sto nederst på Wiki-sida. Litt spesiell den regelen som sier at det er en ekstra ulempe å ha spilt færre kamper, men det er vel for at en ønsker videre de som egentlig var kvalifisert, samt at belastningen av å spille tre kamper er større enn to.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: ons nov 17, 2021 6:25 pm Jepp, fant ut av det samme. Sto nederst på Wiki-sida. Litt spesiell den regelen som sier at det er en ekstra ulempe å ha spilt færre kamper, men det er vel for at en ønsker videre de som egentlig var kvalifisert, samt at belastningen av å spille tre kamper er større enn to.
Ja, prioriterer de som kvalifiserte seg. Uansett fint for Sinner å dra med seg en del penger og 200 poeng for seieren mot Hurkacz så vil ikke påstå han kan klage for mye

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»