Kvinners verdi på sjekkemarkedet

Svar
vadefugl

Re: Kvinners verdi på sjekkemarkedet

Legg inn av vadefugl »

Har dame på min alder. Jeg nærmer meg de femti. Og er fornøyd med henne. Ingen modell men jeg selv har mine skavanker. Dessuten finner vi likhetstrekk personlig med hverandre og det er viktig for forholdet

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Enda et naut som tror personlig erfaring og anekdotisk bevis trumfer langvarig og krysskulturell forskning.
Egentlig tror jeg at alle fremtidige generasjoner er dømt til å diskutere dette for enig og alltid, uten nærmere fremgang.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kz ... rt-hoeyere

Queenie

Legg inn av Queenie »

SlimWhitman skrev: ons nov 24, 2021 4:28 pm Enda et naut som tror personlig erfaring og anekdotisk bevis trumfer langvarig og krysskulturell forskning.
Egentlig tror jeg at alle fremtidige generasjoner er dømt til å diskutere dette for enig og alltid, uten nærmere fremgang.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kz ... rt-hoeyere
Lolz.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Se der ja, der beviser hun at mennene også har en markedsverdi. Det er det ingen som nekter for, vi alle besitter en viss romantisk markedsverdi. Mennene i hennes alderstrinn sliter står ikke høyt i kurs.

Alfon

Legg inn av Alfon »

At vi mennesker har forskjellig seksuell kapital bør jo være kjent for de fleste 50 åringer. Storm i vannglass. At det finnes kvinner som moccababe i ex on the beach som dater menn som er 20 år yngre eller at Petter Stordalen menn gjør det samme med kvinner kan vel neppe være vanskelig å forklare.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150

Queenie

Legg inn av Queenie »

Klodrik skrev: man des 06, 2021 6:33 pm Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150
Fart i Elin, både i kjeften og i topplokket. Fin kommentar om gubben.

Shine

Legg inn av Shine »

Treffende kommentar av Elin Ørjasæter der. Kvinne (49) stiller altså strenge krav til utseende hos menn hun vil bli sammen med, men gråter offentlig over at hun blir rådet til å senke kravene litt i forhold en 20 år yngre kvinne.

Selv er jeg under middels høy og har bare middels mye penger, er derfor uinterresant for både denne kvinnen og enkelte andre kvinner. Tror ikke jeg ville fått mye sympati hvis jeg klaget over liten interesse fra slanke kvinner med store pupper og jeg derfor hadde vansker med å finne meg partner.

Synes det er en trend i tiden at kvinners følelser er opphøyet til noe ukrenkelig

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Om en kunne fått kvinnene til å senke kravene en smule da hadde mange blitt mye lykkeligere .Ikke mange suksessfulle menn over 1.9 m ,veltrent og med velfylt lommebok som kaster seg etter ei lubben aleinemor med 2 -3 barn med forskjellige fedre og mye gjeld.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

😆👍

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:14 pm Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.
Vel så mange menn som sliter der, godt mulig de ikke syter like høyt, men det er rimelig tydelig i enkelte tilfeller.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Queenie skrev: man des 06, 2021 7:17 pm
DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:14 pm Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.
Vel så mange menn som sliter der, godt mulig de ikke syter like høyt, men det er rimelig tydelig i enkelte tilfeller.
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Samfunnet har jo blitt helt sykt. I fremtiden er jeg sikker på at det vil komme screeningprogrammer som sjekker alt mellom himmel og jord (kanskje likt sosial credit system i Kina). Borte er ikke-målbare parametre som kjemi, felles humor osv. Ting man ikke alltid kan måle. Etterhvert vil nok menn bli nedgradert til sæddonorer. Det er dessverre den veien det går.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Dette var rett og slett en veldig bra kommentar, Elin har peiling, grepa dame.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: man des 06, 2021 8:42 pm Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.
Hvis hun blir undertrykt av en muslimsk mann i et underkuende system.

Har ikke hørt noe klaging over det.

joplina

Legg inn av joplina »

DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:22 pm
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.
*******

Jeg har i friskt minne et par tre karer på Vgd som stadig klagde. Mener den ene har funnet veien hit også.
Det var ikke måte på fæle kvinns' og menn uten damer, menn som ble valgt bort, menn som ikke fikk stifte familie, menn som ikke fikk sex, menn som var "helt fantastisk gode" men som ble vraket for bad boy's, menn som mistrøstet og fikk psykiske lidelser og dårlig fysisk helse pga kvinner og for lite sex osv osv osv i en repeterende sirkel av ymse innlegg og leserinnlegg/artikler de hadde gravd frem.

- Så joda - det finnes klage-syte-menn også , men i ærlighetens navn tror jeg de er i et mindretall.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Godt skrevet, bare litt i seneste laget.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Klodrik skrev: man des 06, 2021 6:33 pm Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150
Som så ofte før, spot on fra Ørjasæter.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

joplina skrev: man des 06, 2021 9:37 pm
DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:22 pm
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.
*******

Jeg har i friskt minne et par tre karer på Vgd som stadig klagde. Mener den ene har funnet veien hit også.
Det var ikke måte på fæle kvinns' og menn uten damer, menn som ble valgt bort, menn som ikke fikk stifte familie, menn som ikke fikk sex, menn som var "helt fantastisk gode" men som ble vraket for bad boy's, menn som mistrøstet og fikk psykiske lidelser og dårlig fysisk helse pga kvinner og for lite sex osv osv osv i en repeterende sirkel av ymse innlegg og leserinnlegg/artikler de hadde gravd frem.

- Så joda - det finnes klage-syte-menn også , men i ærlighetens navn tror jeg de er i et mindretall.
Forskjellen er at den type "kar" du her over beskriver sitter med typisk incel-holdninger, og generelt skylder kvinner for aller sine problemer, mens (om jeg har forstått debatten riktig) det for disse kvinnene det er snakk om her er det hovedsakelig syting over at "jeg er ikke like populær som før".

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Er jo ikke syting når en opplyser om farene ved å frekventere det såkalte svake kjønn Kvinnen. I særdeleshet aleinemora, her er faresignalene ett helt opptog med røde flagg.

joplina

Legg inn av joplina »

Kongemannen skrev: tir des 07, 2021 6:33 pm Er jo ikke syting når en opplyser om farene ved å frekventere det såkalte svake kjønn Kvinnen. I særdeleshet aleinemora, her er faresignalene ett helt opptog med røde flagg.
***********
I stedet for å devaluere og syte om det du kaller "det svake kjønn" så kunne du jo skryte uhemmet og lovprise herligheten med kjærlighetsforhold og sex med samme kjønn....
Men det gir deg kanskje ikke samme selvgode tilfredshet å gjøre

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

kytec skrev: man des 06, 2021 8:59 pm
greyserpent skrev: man des 06, 2021 8:42 pm Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.
Hvis hun blir undertrykt av en muslimsk mann i et underkuende system.

Har ikke hørt noe klaging over det.
Apropos syting: Du har det fælt når du, uavhengig av trådens tema, ikke får snakke om muslimer?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Gårdsdattra skrev: tor nov 18, 2021 9:46 pm
DoktorS skrev: ons nov 17, 2021 9:59 am
Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm



Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Dine personlige erfaringer er toalt irrelevant her. Arbeidsledige, permitterte og uføre har langt dårligere score på dette "markedet" enn de som har en høyere inntekt - i denne sammenheng snakker vi om hele den sosioøkonomiske statusen. En ufør lege har nok bedre muligheter, men ofte har uføre også lav utdanning og da er de enda mindre attraktive. Dette betyr jo selvsagt ikke at DU kan falle og at en ufør kan skaffe seg partner - men markedet er mye vanskeligere. Rett og slett. Og det er hva dette debatten handler om.


Herregud, hvem er det som ikke kan forelske seg og siden elske noen på tross av sosial status? Det betyr ingen ting, forelskelse rammer tilfeldig. Jeg har sett såpass mange pardannelser i løpet av livet at jeg har ordene mine i behold, tross alt sprøytet om markedsverdi og hva alt denne debatten handler om. Folk finner hverandre uansett utseende, uansett sosial status, uansett alder og kroppsfasong.
De som ikke finner en partner i dagens samfunn har antagelig blitt så påvirket av denne markedstankegangen at de derfor har mistet selvtilliten, fordi alle finner feil med seg selv og sitt utseende bare man leter. Og mangler man selvtillit overfor det motsatte kjønn skjer det i alle fall ingenting. For da tør man ikke noe.
Man sitter kun igjen med inntrykket av at du faktisk tror at dine personlige erfaringer har noe som helst å si i forhold til et tema som baserer seg på millionvis av pardannelser samt gjennomgående forskning over flere hundre år.

Antagelig noe av det mer komiske jeg har lest på lenge.

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pm
SlimWhitman skrev: tir nov 16, 2021 11:13 pm
DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 10:56 pm Hahah - "du er patriark" - "Nei, jeg er FEMINIST" :-D
Milde moses. Dette høres ikke ut som et program jeg orker å se på.
Ellers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?
Di Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Haha, det var tidenes mest spekulative konspirasjonsteori. Er det jødene som eier filmindustrien som står bak narrativet? :roll:

DiCapro bare lever livet fordi han kan, og antageligvis er litt skadet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.O.B. skrev: søn jan 22, 2023 11:41 am Haha, det var tidenes mest spekulative konspirasjonsteori. Er det jødene som eier filmindustrien som står bak narrativet? :roll:

DiCapro bare lever livet fordi han kan, og antageligvis er litt skadet.
Du følger ikke med 🙄

OrmenLange
Innlegg: 1805

Legg inn av OrmenLange »

Queenie skrev: søn jan 22, 2023 11:36 am
DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pm
SlimWhitman skrev: tir nov 16, 2021 11:13 pm

Milde moses. Dette høres ikke ut som et program jeg orker å se på.
Ellers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?
Di Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.
Er det en spesiell grunn til at du bringer en over ett år gammel tråd tilbake fra de døde?

Queenie

Legg inn av Queenie »

OrmenLange skrev: søn jan 22, 2023 11:49 am
Queenie skrev: søn jan 22, 2023 11:36 am
DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pm

Ellers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?
Di Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.
Er det en spesiell grunn til at du bringer en over ett år gammel tråd tilbake fra de døde?
Ja, jeg leste tråden og siterte en bruker som ikke var deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»