Dagens handlerunde

Svar
fargeblind

Re: Dagens handlerunde

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 2:55 am
fargeblind skrev: ons apr 27, 2022 4:56 pm Kona liker best 3 in 1
Kunne ikke dy meg...
Kjenner du ikke denne kaffen som alle butikker alltid har hatt??
https://www.kaffekapslen.no/classic-3-i ... gJBOfD_BwE
Ja, jeg har prøvd å bestille fra "Kaffekapselen", men de har den heller ikke på lager.
Det er tomt over alt!

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

fargeblind skrev: ons apr 27, 2022 4:56 pm REMA i dag, bare en liten handling av dagligvarer.....men en ting forundret meg.
Jeg skulle ha en 0,75 Lerum solbærsirup, og den kostet 29,90.
Alt vel så langt, men det pussige er at literprisen (som jeg har for vane å sjekke) ble oppgitt til 6,69 kroner på den elektroniske prislappen.
Får ikke det til å rime. I så fall skulle jo en flaske med trekvart liter kostet røffly 5 kroner...hmf!
Det får meg til å tenke.....kan vi alltid stole på at literpris/kilopris de oppgir er riktig?
Her var jo feilprisingen så åpenbar at det var lett å se, men hva med andre varer hvor det kanskje er bare "littegrann" feil?
Ikke så lett å oppdage dersom det ikke er så åpenbart.
Regner med at literprisen gjelder for ferdig utblandet saft. Er jo tross alt forskjellig blandingsforhold for ulike tyyper saft og når litersprisen er for ferdig utblandet saft blir det enklere å sammenligne de ulike typene.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 7:59 am Kjenner du ikke denne kaffen som alle butikker alltid har hatt??
https://www.kaffekapslen.no/classic-3-i ... gJBOfD_BwE
Ja, jeg har prøvd å bestille fra "Kaffekapselen", men de har den heller ikke på lager.
Det er tomt over alt!
Den ligger inne med status "på lager nå", så jeg ville ha prøvd igjen, ..., eventuelt ring kundeservice 67 79 32 09

https://www.kaffekapslen.no/classic-3-in-1-nescafe.html

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 9:57 am
fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 7:59 am Kjenner du ikke denne kaffen som alle butikker alltid har hatt??
https://www.kaffekapslen.no/classic-3-i ... gJBOfD_BwE
Ja, jeg har prøvd å bestille fra "Kaffekapselen", men de har den heller ikke på lager.
Det er tomt over alt!
Den ligger inne med status "på lager nå", så jeg ville ha prøvd igjen, ..., eventuelt ring kundeservice 67 79 32 09

https://www.kaffekapslen.no/classic-3-in-1-nescafe.html
Det er feil.
Prøv å klikk på den grønne knappen "legg i handlekurv", så får du beskjed om at varen ikke er på lager.
Det er grunn til bekymring. Vi har jo hørt en stund at kaffeplantasjene har blitt skadet på grunn av dårlig vær.
Vi har hørt at vi kan oppleve mangel på ting som kaffe og kakaobønner.
Ikke vet jeg hva som skjer........men jeg håper virkelig ikke andre kaffetyper også etterhvert forsvinner fra hyllene...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:03 am
Det er feil.
Prøv å klikk på den grønne knappen "legg i handlekurv", så får du beskjed om at varen ikke er på lager.
OK, da ville jeg ha ringt kundeservice. , siden noe tydeligvis er galt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

tartaglia2 skrev: tor apr 28, 2022 9:55 am
fargeblind skrev: ons apr 27, 2022 4:56 pm REMA i dag, bare en liten handling av dagligvarer.....men en ting forundret meg.
Jeg skulle ha en 0,75 Lerum solbærsirup, og den kostet 29,90.
Alt vel så langt, men det pussige er at literprisen (som jeg har for vane å sjekke) ble oppgitt til 6,69 kroner på den elektroniske prislappen.
Får ikke det til å rime. I så fall skulle jo en flaske med trekvart liter kostet røffly 5 kroner...hmf!
Det får meg til å tenke.....kan vi alltid stole på at literpris/kilopris de oppgir er riktig?
Her var jo feilprisingen så åpenbar at det var lett å se, men hva med andre varer hvor det kanskje er bare "littegrann" feil?
Ikke så lett å oppdage dersom det ikke er så åpenbart.
Regner med at literprisen gjelder for ferdig utblandet saft. Er jo tross alt forskjellig blandingsforhold for ulike tyyper saft og når litersprisen er for ferdig utblandet saft blir det enklere å sammenligne de ulike typene.
Det høres helt vanvittig ut.
De kan da for pokker ikke ta med vann fra springen hjemme i literprisen de oppgir på en vare i butikken????

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 10:07 am
fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:03 am
Det er feil.
Prøv å klikk på den grønne knappen "legg i handlekurv", så får du beskjed om at varen ikke er på lager.
OK, da ville jeg ha ringt kundeservice. , siden noe tydeligvis er galt.
Jeg har instruert kona.
En teskje vanlig pulverkaffe, og tilsett ønsket mengde melk og sukker ;-)
Vanlig nescafè har de fremdeles i butikken.
Jeg bare stusser over at ett spesifikt, veldig populært produkt plutselig er borte.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:12 am
Vanlig nescafè har de fremdeles i butikken.
Den var fan med deg vekke i min lokale Kiwi-butikk forleden. Får ikke håpe at dette er en "trend i tiden".

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 10:20 am
fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:12 am
Vanlig nescafè har de fremdeles i butikken.
Den var fan med deg vekke i min lokale Kiwi-butikk forleden. Får ikke håpe at dette er en "trend i tiden".
Like så greit å ikke gi penger til jævelselskap som Nestlé.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: tor apr 28, 2022 10:40 am

Like så greit å ikke gi penger til jævelselskap som Nestlé.
Hva har de gjort da?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 10:51 am
GiPazzini_85 skrev: tor apr 28, 2022 10:40 am

Like så greit å ikke gi penger til jævelselskap som Nestlé.
Hva har de gjort da?
https://www.zmescience.com/science/nest ... -children/

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

GiPazzini_85 skrev: tor apr 28, 2022 10:40 am
Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 10:20 am
fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:12 am
Vanlig nescafè har de fremdeles i butikken.
Den var fan med deg vekke i min lokale Kiwi-butikk forleden. Får ikke håpe at dette er en "trend i tiden".
Like så greit å ikke gi penger til jævelselskap som Nestlé.
hehehehe.....ja, du sier noe, du!
Det er mye vi skal rynke på nesa og heve øyebrynet over.
Huff...vi som er forbrukere kan gjerne sette oss inn i hvem som produserer, hvor de produserer og hvordan de produserer.
I det hele tatt...
Jeg driver forøvrig og produserer ved. Har saget ned et tre, og kappet det opp i kubber.
Neste er å ta frem øksa og klyve.
Men det er mange pauser, da.
Sola skinner!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Noen alternativer da?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 11:00 am
Noen alternativer da?
Vi må finne ut av det selv.
Det er ikke lett.
Jeg er åpen for hugg, siden jeg kjøper Nestle 3 in 1 kaffe til kona.
Men det er ikke bare enkelt å finne produkter som er renvasket.
Det er jo noe som heter Fairtrade. Kanskje noe å se nærmere på?
https://www.fairtrade.org.uk/farmers-an ... rs/coffee/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:56 am
Jeg driver forøvrig og produserer ved. Har saget ned et tre, og kappet det opp i kubber.
Med hensyn til klima og CO2-fangst, så må du passe på at treet er dødt før du sager det ned.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:56 am
GiPazzini_85 skrev: tor apr 28, 2022 10:40 am
Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 10:20 am

Den var fan med deg vekke i min lokale Kiwi-butikk forleden. Får ikke håpe at dette er en "trend i tiden".
Like så greit å ikke gi penger til jævelselskap som Nestlé.
hehehehe.....ja, du sier noe, du!
Det er mye vi skal rynke på nesa og heve øyebrynet over.
Huff...vi som er forbrukere kan gjerne sette oss inn i hvem som produserer, hvor de produserer og hvordan de produserer.
I det hele tatt...
Jeg driver forøvrig og produserer ved. Har saget ned et tre, og kappet det opp i kubber.
Neste er å ta frem øksa og klyve.
Men det er mange pauser, da.
Sola skinner!
Dette er Nestlé, ikke et hvilket som helst selskap. Ikke videre kontroversielt eller nytt at folk boikotter dem.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: tor apr 28, 2022 12:35 pm
fargeblind skrev: tor apr 28, 2022 10:56 am
Jeg driver forøvrig og produserer ved. Har saget ned et tre, og kappet det opp i kubber.
Med hensyn til klima og CO2-fangst, så må du passe på at treet er dødt før du sager det ned.
Jeg ser den. Men et tre lever så innmari lenge, da.
Jeg tror akkurat dette spesielle treet er veldig gammelt, da, og døende.
Jeg har tatt for meg en kubbe, og skal for moro skyld prøve å telle årringer.
Forundrer meg ikke om det blir pluss minus nitti-hundre år...
Men det sies vel at et tre fanger CO2 og flytter det fra luften og ned i jordsmonnet. Så det gamle treet har sikkert gjort jobben sin.
Min jobb er å plante et nytt tre :-)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

...eller da fredagens...

Ikke noe spesielt om mat, men om en annen ting.
Vi måtte ha en ny grenkontakt a la dette: https://www.clasohlson.com/no/Grenuttak ... /p/36-8335

KIWI hadde bare uten strømbryter, glemte å sjekke på Ekstra.
Så, den lokale Power hadde også bare uten strømbryter, men dog en med bryter til 299 kr.
Elkjøp hadde til 49 (0,8m ledning) og til 69 med 2,5m ledning; den til 49 var jo typen vi skulle ha.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: lør feb 26, 2022 1:10 pm Greit å ta trikken til Jacobs en lørdag formiddag. Leste nylig at de skal foreta en stor rehabilitering av butikken. Da håper jeg virkelig de gjør noe med adkomsten for folk som kommer til fots og/eller med trikken. Nå må man gå kanossagang mellom biler på parkeringsplassen og det hele virker veldig lite innbydende. Butikken er jo bygget for den gangen bilen var kongen, og selvsagt må Audiene og Mercene få parkere fortsatt, men det må være mulig å gjøre det litt hyggeligere for oss som tar beina fat...
Jacobs Majorstuen har vel ikke det problemet.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Bunnpris har brus fra Oskar Sylte til 10 kr flaska denne uka.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

return_of_drakkar skrev: man mai 30, 2022 7:39 pm Bunnpris har brus fra Oskar Sylte til 10 kr flaska denne uka.
Har visst kommet en Cola-variant også...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Første lørdagshandel på et par uker i egen by. Koser meg litt på denne runden - først innom Coop Extra for å kjøpe det de har der, og ikke andre steder - men de hadde verken gaffelbiter eller spiralloff i dag. Biff var et alternativ derfra, og ble til at jeg kjøpte med et sånt stykke med billig entrecote fra Tyskland. Det er et greit alternativ hvis man ikke finner annet. Så var det polet, ingen kø der i dag. Rema ble hovedinnkjøpene gjort - der fant jeg en helt perfekt marmorert "Kongentrecote", så da får den tyske klumpen, med holdbarhet i flere uker, ligge litt. Ellers fikk jeg det meste som jeg skulle i dag - litt dyre norske jordbær, men men, det er jo lørdag. Glemte å kjøpe snop. Men jeg har litt spansk sjokolade liggende. Så det for holde for denne helga.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Brukte en litt lang lunsj til handletur. Innom Annis Oslobukta igjen. Litt trist å se hvor lite kunder som er innom. Mye pølser som enten ble solgt til halv pris eller der datoen var svært nær. De hadde masse kjempedyrt smør som hadde best før onsdag... Men uansett - fikk med meg et stykke ytrefilet som ser bra ut. Dessuten fikk jeg sikret meg smør som i hvert fall holder seg til uti august en gang..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

return_of_drakkar skrev: man mai 30, 2022 7:39 pm Bunnpris har brus fra Oskar Sylte til 10 kr flaska denne uka.
Det var tider det.....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Laaaang handlerunde i dag. Først innom Rema for å sikre meg Stangekylling på tilbud. Så var det en tur innom polet. Så skulle jeg sjekke om Meny hadde hauger av kantareller på tilbud, men som vanlig på disse 10-kronersmarkedet, 20 kr/hg i tilfellet kantareller, som er annonsert - var det tomt. Det var også tomt for det andre jeg eventuelt skulle ha der - rimelig røkt laks. Så - som vanlig, ved slike Meny-tilbud, jeg går misfornøyd tomhendt hjem...

... men ikke så galt at det ikke er godt for noe, jeg gikk på Youngstorget og fikk der norske kantareller i stedet. 35 kr/hg der - men synes det kan være verdt det.... Ellers ble det innom en annen Rema for resten av basisvarer. Dessuten en stor såpe-handel på Normal. Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 2:32 pm Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.
Jeg kjøpte på Spar i går, kanskje de flotteste bærene så langt i sesongen. Dyprød farge, søte og syrlige. Fin avslutning på årets sesong.
Men, jeg ble nødt til å gjøre noe jeg aldri ellers gjør, en uting, jeg fylte ekstra bær i kurven jeg tok. Grunnen var enkel - det var for lite i kurvene. Dette var tidlig på dagen, bærene var akkurat satt ut. Syns det var lite i kurvene og begynte å kontrollveie. Veiet 6 kurver, og de lå alle på 400-450 gram, det er altfor lite når det skal være 500 i kurvene, noe som var tydelig merket.
Men det var godt, veldig godt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS :
jeg gikk på Youngstorget og fikk der norske kantareller i stedet. 35 kr/hg der - men synes det kan være verdt det.... Ellers ble det innom en annen Rema for resten av basisvarer. Dessuten en stor såpe-handel på Normal. Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.
--------------------------------------------------------------
Kona ruslet opp i skogen og hentet en pose kantareller i dag. Gratis.
Jordbær plopper fremdeles opp i hagen. Også gratis.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D
Jeg tenker også sånn, ikke minst hva jeg tjener i timen, målt opp mot hva jeg kan få gratis. Med det sagt, så har vi tenkt oss ut i skogen i morgen, og etter planen plukke 2-3 dl blåbær, nok til å lage to små smuldrepaier til dessert i morgen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: lør aug 20, 2022 10:45 pm
DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D
Jeg tenker også sånn, ikke minst hva jeg tjener i timen, målt opp mot hva jeg kan få gratis. Med det sagt, så har vi tenkt oss ut i skogen i morgen, og etter planen plukke 2-3 dl blåbær, nok til å lage to små smuldrepaier til dessert i morgen.
Ja, husker at dette var diskutert litt til og med på 80-tallet da mine foreldre og ikke minst besteforeldre holdt mye på med bær på denne tiden. Det var ikke måte på hvor mye syltetøy, saft og annet som skulle lages for vinteren...Husker at vi før skoleferiene startet var med til besteforeldrene våre for å være med i innhøstingen. Regnet man reise (fergetur inkluert), forpakning, emballasje, sukker og hele smørja, så begynte man vel etter hvert å tenke på at det ikke var sepsielt lønnsomt økonomisk...

... nå er det hele mer vel hobbybasis og pga den gode smaken man holder på. Mange lar jo hagebær bare være på trærne samtidig har jeg vel oppfattett at det er en slags rennessanse for denslags bær, i hvert fall på den kulinariske siden.

God blåbærtur! Selv har jeg et godt stykke stikkelsbærpai i fryseren som skal spises i kveld, sammen krem. De hadde stikkelsbær på Youngstorget også, men jeg har bær fra Ytre Nordre Møre. Og det er jo noko Heilt Anna.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»