Dagens handlerunde

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Dagens handlerunde

Legg inn av return_of_drakkar »

Den var mandag, Sverige-tur.
Betalte litt over 500 for varene der, ville blitt nærmere 1500 i Norge.
Om enn noe spesielt utvalg, så likevel det faktiske forholdet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tor mai 18, 2023 8:24 am Den var mandag, Sverige-tur.
Betalte litt over 500 for varene der, ville blitt nærmere 1500 i Norge.
Om enn noe spesielt utvalg, så likevel det faktiske forholdet.
Vi tar en tur lørdag. Det blir en effektiv svipptur, for å cherrypicke noen ting som vi vet er billigere pluss noe asia- mat som butikkene heromkring ikke har.
Vi tar oss også tid til å spise litt et sted hvor maten er OK og prisen er grei.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: tor mai 18, 2023 8:39 am
return_of_drakkar skrev: tor mai 18, 2023 8:24 am Den var mandag, Sverige-tur.
Betalte litt over 500 for varene der, ville blitt nærmere 1500 i Norge.
Om enn noe spesielt utvalg, så likevel det faktiske forholdet.
Vi tar en tur lørdag. Det blir en effektiv svipptur, for å cherrypicke noen ting som vi vet er billigere pluss noe asia- mat som butikkene heromkring ikke har.
Vi tar oss også tid til å spise litt et sted hvor maten er OK og prisen er grei.
Ja, det er klart at man plukker ut det som lønner seg.
Og som du er inne på, en slik tur kombineres gjerne med en stopp med inntakl av noe føde.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Apropos "cherrypicke" - innom dagligvarebutikken Ullich HIT ved Zoo-stasjonen i Berlin. Fryktelig rotete butikk med ekstremt shabby inngangsparti og ditto folk hengende utenfor. Men stor butikk med bra utvalg av ymse varer, dog veldig rotete. La merke til en eldre dame som stod å sortere jordbær fra ulike kurver - helt åpenlyst og uten å virke det minste sjenert for å drive på "jordbærpicking" på denne måten - har jo sett tendenser i Oslo, men ikke så åpenbart som dette...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

DoktorS skrev: fre mai 19, 2023 6:12 pm Apropos "cherrypicke" - innom dagligvarebutikken Ullich HIT ved Zoo-stasjonen i Berlin. Fryktelig rotete butikk med ekstremt shabby inngangsparti og ditto folk hengende utenfor. Men stor butikk med bra utvalg av ymse varer, dog veldig rotete. La merke til en eldre dame som stod å sortere jordbær fra ulike kurver - helt åpenlyst og uten å virke det minste sjenert for å drive på "jordbærpicking" på denne måten - har jo sett tendenser i Oslo, men ikke så åpenbart som dette...
Kanskje hun tenkte / nynnet på den gode gamle Beatles-låta: https://www.youtube.com/watch?v=HtUH9z_Oey8

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: fre mai 19, 2023 6:12 pm Apropos "cherrypicke" - innom dagligvarebutikken Ullich HIT ved Zoo-stasjonen i Berlin. Fryktelig rotete butikk med ekstremt shabby inngangsparti og ditto folk hengende utenfor. Men stor butikk med bra utvalg av ymse varer, dog veldig rotete. La merke til en eldre dame som stod å sortere jordbær fra ulike kurver - helt åpenlyst og uten å virke det minste sjenert for å drive på "jordbærpicking" på denne måten - har jo sett tendenser i Oslo, men ikke så åpenbart som dette...
Good for her, tenker jeg.

Hvis jeg skal betale feks 50-60 kr for en kurv med jordbær, skal alle bærene være fine og spiselige.

Egentlig burde jordbær ligge i en kjempehaug, så kan man plukke i tomme kurver. Råtne og ødelagte skal kastes.

peraleks

Legg inn av peraleks »

SirJames skrev: man mai 22, 2023 11:07 pm
DoktorS skrev: fre mai 19, 2023 6:12 pm Apropos "cherrypicke" - innom dagligvarebutikken Ullich HIT ved Zoo-stasjonen i Berlin. Fryktelig rotete butikk med ekstremt shabby inngangsparti og ditto folk hengende utenfor. Men stor butikk med bra utvalg av ymse varer, dog veldig rotete. La merke til en eldre dame som stod å sortere jordbær fra ulike kurver - helt åpenlyst og uten å virke det minste sjenert for å drive på "jordbærpicking" på denne måten - har jo sett tendenser i Oslo, men ikke så åpenbart som dette...
Good for her, tenker jeg.

Hvis jeg skal betale feks 50-60 kr for en kurv med jordbær, skal alle bærene være fine og spiselige.

Egentlig burde jordbær ligge i en kjempehaug, så kan man plukke i tomme kurver. Råtne og ødelagte skal kastes.
Forferdelig enig.
Jeg syns det er veldig rart at man skal betale full pris for en kurv og deretter bare akseptere at 10-15 % av kurven er ødelagte bær.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Rema annonserer i gjeldende tilbudsavis for vakuumpakket tunfisk og hval - "plukk og miks" - 2 for 99. Men har den lokale Rema fått inn dette? Neida! Så går jeg innom den nyoppussede Rema i Torggata, der da? Nei - joda, tunfisk er på plass. Men hval? Neida!!

Nå er jeg ikke enig i alt denne karen skriver, men han har noen jævlig gode poeng:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1111956

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Irriterende greier på handleturen igjen - jeg var ekstremt usikker på om jeg skulle innom Fiskeriet i dag, for å skaffe hval. Gikk så langt at jeg snudde på hælen - for i alle fall å kikke innom. Hadde ikke den unge karen i kassen huket tak i meg, så hadde jeg vel snudd, for utvalget der var ikke lite - og det var nesten sånn at piggvaren fristet mest, men det hadde jeg jo ikke planlagt i det hele tatt... .

... så kjøpte jeg ett av to stykker som lå der, resten lå vakuumpakket merket Lofothval i store biter. Så det er ikke noe eksklusive greier. Kjøpte også med et stykke røykelaks, ba om 250 gram og den unge, antakelig under opplæring, endte på 150 gram - like greit, for dette stykket hadde dårlig kvalitet i forhold til det jeg kjøpte sist - virker matt, nærmest kornete og mye saltere en sist.

Så var jeg innom Rema - og der: Joda, nå var selvsagt hvalbiff på plass! Og fra heimbygda, ikke Lofoten. Makan! Og så skulle jeg ha noe fint brød til laksen - kjøpte en liten bagett - ingen pris i disken, men 19 kroner forlanger de i kassa!

Someone

Legg inn av Someone »

Ble med noen danske jordbær hjem fra Rema 1000 i dag. Det var faktisk ganske gode

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: tor jun 08, 2023 9:55 pm Ble med noen danske jordbær hjem fra Rema 1000 i dag. Det var faktisk ganske gode
Pris?

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: tor jun 08, 2023 10:01 pm
Someone skrev: tor jun 08, 2023 9:55 pm Ble med noen danske jordbær hjem fra Rema 1000 i dag. Det var faktisk ganske gode
Pris?
45 kroner etter 10% Æ-rabatt på grønt

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: tor jun 08, 2023 10:11 pm
KingKongHalvor skrev: tor jun 08, 2023 10:01 pm
Someone skrev: tor jun 08, 2023 9:55 pm Ble med noen danske jordbær hjem fra Rema 1000 i dag. Det var faktisk ganske gode
Pris?
45 kroner etter 10% Æ-rabatt på grønt
Ikke feil, må ut og finne i morgen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

KingKongHalvor skrev: tor jun 08, 2023 10:47 pm
Someone skrev: tor jun 08, 2023 10:11 pm
KingKongHalvor skrev: tor jun 08, 2023 10:01 pm

Pris?
45 kroner etter 10% Æ-rabatt på grønt
Ikke feil, må ut og finne i morgen.
Nope, bare nederlandske. Det har jeg fra før.
Sist redigert av KingKongHalvor den fre jun 09, 2023 6:44 pm, redigert 1 gang totalt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Meny har Lyngen-reker til 219,- kr/kg i helgen. Kjøpt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Første lørdagshandel på et par uker. Det merkes at det er litt sommerstille i Oslo - det var faktisk god plass på Meny Grønland ved halvtotiden. Selv om det var litt glissent i hyllene, fikk jeg det jeg skulle... Og når det er god plass får man også litt mer tid til å tenke seg om om det er noe mer man skulle ha hatt....

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Min mor var på butikken her om dagen. Jeg utfordrer alle til å anslå pris på dette:

Bilde

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 08, 2023 6:36 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 6:32 pm Min mor var på butikken her om dagen. Jeg utfordrer alle til å anslå pris på dette:
► Show Spoiler
Tipper 619 kroner.
Så å si klink riktig. Helt sinnsvakt med tanke på at det var både First Price- og Eldorado-produkter der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 08, 2023 6:43 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 6:38 pm
Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 08, 2023 6:36 pm

Tipper 619 kroner.
Så å si klink riktig. Helt sinnsvakt med tanke på at det var både First Price- og Eldorado-produkter der.
Såpass, og jeg som trodde jeg tok litt hardt i! Ville priser, ikke rart at enkelte trenger hjelp for å klare seg.
Og det som selvsagt var billigst var peanøtter og brus.

SirJames

Legg inn av SirJames »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 6:32 pm Min mor var på butikken her om dagen. Jeg utfordrer alle til å anslå pris på dette:

Bilde
Fin duk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

SirJames skrev: lør jul 08, 2023 8:48 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 6:32 pm Min mor var på butikken her om dagen. Jeg utfordrer alle til å anslå pris på dette:

Bilde
Fin duk.
Voksduk er da bra det?

SirJames

Legg inn av SirJames »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 9:09 pm
SirJames skrev: lør jul 08, 2023 8:48 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 08, 2023 6:32 pm Min mor var på butikken her om dagen. Jeg utfordrer alle til å anslå pris på dette:

Bilde
Fin duk.
Voksduk er da bra det?
Voksduk er tipp topp 👍🏻

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»