Må Stortingspresidenten gå av?

Svar
Everenga

Re: Må Stortingspresidenten gå av?

Legg inn av Everenga »

GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 10:22 pm Spesielt at Myrli får slike drittpakker fra innad i partiet, AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.
Men er det et problem at han har vært sammen med en 18 år gammel jente da han var 26? Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg videre inn i dette men hadde han sentrale verv den gangen som tilsa et uforholdsmessig maktforhold?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:36 am
KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:34 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:32 am

Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.
Åh, det sitter nok i veggene.
De får re-lokalisere til Eidsvollsbygget.
Hadde vært artig, noe sier meg at man fortsatt hadde insistert på bolig i Oslo.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:37 am
GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 10:22 pm Spesielt at Myrli får slike drittpakker fra innad i partiet, AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.
Men er det et problem at han har vært sammen med en 18 år gammel jente da han var 26?
Nei, alt tyder på at det var en frivillig relasjon. Det var en ren drittpakke.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Hun selv mener at hun har fulgt reglene og dermed er det bevist at hun har fulgt reglene?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Karatel skrev: ons nov 24, 2021 9:51 am
toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Hun selv mener at hun har fulgt reglene og dermed er det bevist at hun har fulgt reglene?
Selvfølgelig, hva mer forlanger du egentlig? ;)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Nja, det at ikke hun spesielt blir etterforsket betyr slett ikke at hun har fulgt reglene, eller at politiet ikke vil finne noe.
Så foreløpig renner det ikke noe egg.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Håper virkelig hun er like bitter som hun gir inntrykk av, for min del må hun gjerne forsure sitt liv med dum og selvrettferdig harme.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:55 am
toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Nja, det at ikke hun spesielt blir etterforsket betyr slett ikke at hun har fulgt reglene, eller at politiet ikke vil finne noe.
Så foreløpig renner det ikke noe egg.
Det Hansen har gjort er uansett umoralsk og uverdig for en stortingspresident. Så det er ikke sikkert at verken hun eller f.eks. Ropstad blir dømt. Men denne typen triksing for å berike seg selv må få konsekvenser i forhold til verv og tillit. Det later hun som hun ikke skjønner når hun utelukkende fokuserer på "reglene".

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:57 am Det later hun som hun ikke skjønner når hun utelukkende fokuserer på "reglene".
Eventuelt ikke vil skjønne..

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

1. Blir Gharakhani plassert som stortingspresident for å "døyves" siden han fort kan bli vel "konkret" og i en del APere sine øyne kanskje med det litt "gammeldags"?

2. Det er vel også betimelig å spekulere i om AP vil bruke Gharakhani som det amerikanerne kaller en "token nigger" for å gnukke og polere på siden han nå blir den første "flerkulturelle", i noens øyne, som blir stortingspresident, selv om han kanskje burde vært mer eksotisk.

Rent utifra det Gharakhani har vist som politiker så er det jo egentlig litt merkelig at han ikke har fått en sentral posisjon i regjeringen, men det fører oss vel tilbake til punkt 1 og 2.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Brezjnev skrev: ons nov 24, 2021 9:57 am
Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?
Jeg tror hun nå er over i en fase der det handler om å unngå både straffeskatt og eventuell rettssak og dom. Politisk har hun nok innsett at hun er død, så da er det å spare penger og i tillegg gjøre seg attraktiv for jobber i ettertid - som jo ikke blir så lett om hun er dømt og ikke bare har vært i en politisk skandale.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Når det gjelder straffeskatt. Vil det ha betydning for henne hvorvidt hun forstod reglene korrekt eller ikke?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GoingKronos skrev: ons nov 24, 2021 10:26 am
Brezjnev skrev: ons nov 24, 2021 9:57 am
Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?
Jeg tror hun nå er over i en fase der det handler om å unngå både straffeskatt og eventuell rettssak og dom. Politisk har hun nok innsett at hun er død, så da er det å spare penger og i tillegg gjøre seg attraktiv for jobber i ettertid - som jo ikke blir så lett om hun er dømt og ikke bare har vært i en politisk skandale.
Selvsagt mulig, men jeg klarer ikke å se at man blir så veldig attraktiv ved å signalisere at man befinner seg i en parallell virkelighet og er ute av stand til å foreta enkle analyser. Greit nok at hun mener seg uskyldig etter et ekstremt dårlig utformet regelverk, men det kunne hun fått frem uten å late som dette ville vært avgjørende for tillitsvervet hennes.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Nå har hun fulgt reglene til punkt og prikke, men forrige uke var det snakk om en misforståelse av regelverket. En misforståelse det var litt vanskelig å få grep på, da hun ikke presiserte hva hun hadde misforstått. Lurer på hva forklaringen er neste uke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: ons nov 24, 2021 9:34 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Det er mest kjedelig siden han var en stemme som var interessant i Ap og som partiet hadde behov for, nå blir han gjort om til en administrator. Han var tøff i å ta tak i innvandring og integreringspolitikken, og jeg håper at det ikke betyr at de helt urealistiske og følelsesstyrte igjen tar over dette politikkområdet
Han er jo også veldig konkret innen arbeid og velferd. Det ble nok for mye for toppene som helst vil legge mer føleri i ting.

Exes

Legg inn av Exes »

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... BqCZGqyU_c

Kjeltringer hele gjengen, alltid vært og vil for alltid være.

Investor

Legg inn av Investor »

Etter min mening bør også stortingsdirektøren få sparken. Hun virker direkte inkompetent på meg. Nå går hun ut mot Hansens forklaring, bare rot dette.
Hørte henne uttale seg på Debatten en gang ifm. reiseregningsskandalen, og hun var ikke akkurat den mest veltalende jeg har hørt.

willard

Legg inn av willard »

Jeg får bare dårligere og dårligere inntrykk av Eva Kristin Hansen. Det er tydelig at dette er et verv som hun ikke passer til

Exes

Legg inn av Exes »

willard skrev: ons nov 24, 2021 5:09 pm Jeg får bare dårligere og dårligere inntrykk av Eva Kristin Hansen. Det er tydelig at dette er et verv som hun ikke passer til
Hvordan i all verden har AP klart å velge henne som stortingspresident? Si hva man vil om AP, men etter Stoltenberg ga seg har partiet forfalt noe grusomt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Enda godt Per Sandberg har gjort pionerarbeidet med stortingsrepresentantreiser til Iran, så vet denne Gharakhani hva han ikke skal gjøre, om han pleier å feriere i Iran av og til.
Brezjnev skrev: ons nov 24, 2021 9:57 am Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?
Det ser i hvert fall mer og mer ut som om hun faktisk ikke skjønner poenget her. Mulig hun ikke har noe konsept om hva som egentlig er rett og galt? Annet enn at hun skjønner hvordan lover fungerer? Virker i hvert fall helt merkelig, og fullstendig uegnet for politiske verv.

willard

Legg inn av willard »

Exes skrev: ons nov 24, 2021 5:23 pm
willard skrev: ons nov 24, 2021 5:09 pm Jeg får bare dårligere og dårligere inntrykk av Eva Kristin Hansen. Det er tydelig at dette er et verv som hun ikke passer til
Hvordan i all verden har AP klart å velge henne som stortingspresident? Si hva man vil om AP, men etter Stoltenberg ga seg har partiet forfalt noe grusomt.
Jeg viste ikke så mye om henne tidligere, men jeg husker henne forsåvidt som engasjert politiker i ungdomsårene. Litt merkelig at hun fikk denne posisjonen. Utspillene hun kom med i dag var en nedtur.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ærlig talt - dette blir for dumt. Det er Myrli selv som tror at dette har vært avgjørende:
https://www.nettavisen.no/nyheter/felt- ... 3424210192

Alstadheim, Aftenpostens politiske kommentator, peker jo på at det er helt andre grunner til at Myrli ikke ble valgt. Han er rett og slett ikke god nok. Han har snakket om tog, for det meste, ellers har han vært langt bak i benkene, tross lang erfaring. Fyren er antakelig under middels intelligent.... Og jeg ser en Venstre-kollega anklager han for å være en bløffmaker også...

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tjaaah skrev: ons nov 24, 2021 5:31 pm
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Enda godt Per Sandberg har gjort pionerarbeidet med stortingsrepresentantreiser til Iran, så vet denne Gharakhani hva han ikke skal gjøre, om han pleier å feriere i Iran av og til.
Brezjnev skrev: ons nov 24, 2021 9:57 am Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?
Det ser i hvert fall mer og mer ut som om hun faktisk ikke skjønner poenget her. Mulig hun ikke har noe konsept om hva som egentlig er rett og galt? Annet enn at hun skjønner hvordan lover fungerer? Virker i hvert fall helt merkelig, og fullstendig uegnet for politiske verv.
Det ender nok med at Gharakhani stikker av med Bahareh når hun finner ut at en stortingspresident med iranske aner er mer attraktivt enn en trøndersk pubeier i Halden.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ser at reglene ble mye klarere i direktørens syn etter at Hansen forsøkte å kaste henne under bussen... Hun sier at de har vært klare på at de som disponerer bolig innenfor 40 km ikke skal ha pendlerbolig siden 2006 og at reglene har vært klare nok. Likevel ville hun legge hele saken død fordi så mange hadde "misforstått" tidligere.

TwoKey

Legg inn av TwoKey »

Stortingsrepresentanter må fylle ut erklæringer hvert år når de har pendlerbolig, med informasjon om boliger de eier, hvor de bor etc. Disse vil være viktige for å avklare om noen har gitt falske opplysninger til Stortinget, og dermed kunne underbygge et eventuelt forsett for bedrageri.

Nå ser det ut som om disse erklæringene beklageligvis er blitt borte, i hvert fall for flere av de stortingsrepresentantene som er under etterforskning.

https://www.aftenposten.no/norge/politi ... r-er-borte

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:28 am
Fstop skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am Kuppmakeren fra Drammen AP som stortingspresident.. Det han var med på å gjøre dengang har fått AP til å endre på valgloven.. Nordmenn er virkelig seg selv lik
Hva var det som skjedde der?
Syntes det har vært mye bråk rundt han Gharahkhani stadig i Drammen jeg. Dvs. mulig det er slik i lokalpolitikken. Holder jo å se til Bergen i dag.
Morsomt nok var det helt i starten en sak rundt hvor han bodde. Trur ikke det var knyttet til økonomiske fordeler, men at han bodde i Skotselv? og ikke Drammen når han stilte for Drammen AP. Hadde jo nesten blitt hysteriskt morsomt hvis de klarte å finne noe snusk på han også!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: ons nov 24, 2021 7:04 pm Ser at reglene ble mye klarere i direktørens syn etter at Hansen forsøkte å kaste henne under bussen... Hun sier at de har vært klare på at de som disponerer bolig innenfor 40 km ikke skal ha pendlerbolig siden 2006 og at reglene har vært klare nok. Likevel ville hun legge hele saken død fordi så mange hadde "misforstått" tidligere.
Det er påfallende hvor klare både regelverk og praksis plutselig ble, ja.

Dog skjønner jeg fortsatt ikke hvordan direktøren kan si både at reglene er klare og godt kommunisert, og at det ikke er noe grunnlag for å kreve noe tilbake fra folk som har fått goder de ikke skulle hatt. Etter mitt ringe skjønn må det nesten være enten/eller. Har representanter holdt tilbake opplysninger så må det da være mulig å forfølge det utover å håpe på fellende dom for bedrageri.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Brezjnev skrev: ons nov 24, 2021 8:14 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 24, 2021 7:04 pm Ser at reglene ble mye klarere i direktørens syn etter at Hansen forsøkte å kaste henne under bussen... Hun sier at de har vært klare på at de som disponerer bolig innenfor 40 km ikke skal ha pendlerbolig siden 2006 og at reglene har vært klare nok. Likevel ville hun legge hele saken død fordi så mange hadde "misforstått" tidligere.
Det er påfallende hvor klare både regelverk og praksis plutselig ble, ja.

Dog skjønner jeg fortsatt ikke hvordan direktøren kan si både at reglene er klare og godt kommunisert, og at det ikke er noe grunnlag for å kreve noe tilbake fra folk som har fått goder de ikke skulle hatt. Etter mitt ringe skjønn må det nesten være enten/eller. Har representanter holdt tilbake opplysninger så må det da være mulig å forfølge det utover å håpe på fellende dom for bedrageri.
Ja, det høres ut som en stor selvmotsigelse. Hvis reglene har vært klarte burde det også være "enkelt" å forfølge det på straffesporet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»