HONGQI E-HS9

Svar
InternalExile

HONGQI E-HS9

Legg inn av InternalExile »

https://hongqi.no/

Hva synes dere?

Jeg liker den, er det mulig å lage en mindre PK elbil?

Lurer på om den selger noe i Norge, kunne kanskje vurdert kjøpe en brukt om noen år ;)

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Jeg har sett på denne. Nydelige seter. Masse plass. Gigantisk bil på størrelse med GLS. Fikk tilbud, men prøvekjørte ikke. Bilen virker litt kopi-aktig og fjæringskomforten i tester er visst stivere enn f eks e-tron. For meg er den rett og slett for stor. Og i tillegg et kinesisk merke, hva hvis det skjer like mye tull med den som med f eks etronen jeg hadde? Får man tilsvarende lånebil..-?
Ladehastigheten er bare 100kw. Og rekkevidden middels.

Kult at noen lager sånt med så tøft design, men den er ikke noe for meg, jeg ville heller kjøpt en BMW iX etter å ha sett begge. BMW er mye bedre brukervennlighet, like gode seter, mer velkjent, lader raskere, bedre forhandlernettverk og… ca samme pris.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

InternalExile skrev: ons nov 17, 2021 9:38 pm https://hongqi.no/

Hva synes dere?

Jeg liker den, er det mulig å lage en mindre PK elbil?

Lurer på om den selger noe i Norge, kunne kanskje vurdert kjøpe en brukt om noen år ;)
Det skal være skrevet over 500 kontrakter på denne bilen, og det er nesten ikke til å tro.

Someone

Legg inn av Someone »

nometalhorse skrev: tor nov 18, 2021 10:43 pm Det skal være skrevet over 500 kontrakter på denne bilen, og det er nesten ikke til å tro.
Er vel en kombinasjon av billig og stor bil?

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Someone skrev: fre nov 19, 2021 9:20 am
nometalhorse skrev: tor nov 18, 2021 10:43 pm Det skal være skrevet over 500 kontrakter på denne bilen, og det er nesten ikke til å tro.
Er vel en kombinasjon av billig og stor bil?
Nordmenns drømmekombinasjon. Denne kan sikkert stjele noen potensielle Model X kunder.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

FredPerry^2 skrev: fre nov 19, 2021 10:08 am Denne kan sikkert stjele noen potensielle Model X kunder.
Er det særlig mange Model X kunder igjen? Der er vel bare Model 3 og Y Tesla selger nå.
Dessuten ligger det 350 "pent brukte" Model X på finn.no.

Someone

Legg inn av Someone »

Iseran2770 skrev: fre nov 19, 2021 10:45 am Er det særlig mange Model X kunder igjen? Der er vel bare Model 3 og Y Tesla selger nå.
Dessuten ligger det 350 "pent brukte" Model X på finn.no.
Det kan man spørre seg om, men det er jo alltid noen som trenger stor bil. Og da er det viktigere med 7 seter enn bilens utseende ;)

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: fre nov 19, 2021 10:56 am Det kan man spørre seg om, men det er jo alltid noen som trenger stor bil. Og da er det viktigere med 7 seter enn bilens utseende ;)
Selvsagt vil enkelte ønske seg eller trenge større bil enn Model 3 og Y. Men det har ikke resultert i kjøp av Model S eller X.

Om vi tar totalsalget av Tesla pr. 31.10 og trekker fra salget av Model 3 og Y ser vi at det samlede salget av Model S og X utgjør 73. Det er færre enn 10 pr.måned.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Iseran2770 skrev: fre nov 19, 2021 10:45 am
Er det særlig mange Model X kunder igjen? Der er vel bare Model 3 og Y Tesla selger nå.
Dessuten ligger det 350 "pent brukte" Model X på finn.no.

Kanskje det ikke er så mange igjen. Det er liksom en glidende umerkelig overgang mellom hvilke Teslaer som dominerer trafikkbildet. Fra S og X til 3 og Y, uten at jeg egentlig har tenkt over når skiftene har vært.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

FredPerry^2 skrev: fre nov 19, 2021 11:59 am
Iseran2770 skrev: fre nov 19, 2021 10:45 am
Er det særlig mange Model X kunder igjen? Der er vel bare Model 3 og Y Tesla selger nå.
Dessuten ligger det 350 "pent brukte" Model X på finn.no.

Kanskje det ikke er så mange igjen. Det er liksom en glidende umerkelig overgang mellom hvilke Teslaer som dominerer trafikkbildet. Fra S og X til 3 og Y, uten at jeg egentlig har tenkt over når skiftene har vært.
Model S/X ha ikke vært levert siden januar på grunn av oppdatering av modellene. I 3 kvartal ble det levert ca.9000 av disse to, alle i Nord-Amerika. Hvis man bestiller en S eller X nå er estimert leveringstid slutten av 2022.
Om det kommer noen til Norge før den tid, og eventuelt hvor mange vet jeg ikke.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Shagalott skrev: fre nov 19, 2021 1:37 pm
FredPerry^2 skrev: fre nov 19, 2021 11:59 am
Iseran2770 skrev: fre nov 19, 2021 10:45 am
Er det særlig mange Model X kunder igjen? Der er vel bare Model 3 og Y Tesla selger nå.
Dessuten ligger det 350 "pent brukte" Model X på finn.no.

Kanskje det ikke er så mange igjen. Det er liksom en glidende umerkelig overgang mellom hvilke Teslaer som dominerer trafikkbildet. Fra S og X til 3 og Y, uten at jeg egentlig har tenkt over når skiftene har vært.
Model S/X ha ikke vært levert siden januar på grunn av oppdatering av modellene. I 3 kvartal ble det levert ca.9000 av disse to, alle i Nord-Amerika. Hvis man bestiller en S eller X nå er estimert leveringstid slutten av 2022.
Om det kommer noen til Norge før den tid, og eventuelt hvor mange vet jeg ikke.
Hva med Mod 3 og Y da? Ser ut som kun Mod 3 LR har levering i desember LIkevel kortere leveringstid på Tesla enn på mange andre? 'Norge i dag' eller lignende på TV hadde innslag om 8 måneders leveringstid på Toyota.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Og litt OT:
Hva er egentlig leveringstid på iX og i4? Har sett både omtale av lang leveringstid samtidig som det reklameres for iX på TV.
(Skjønt Toyota har jo reklamert for ca. 3 modeller som ikke er i salg, så reklamens veier er det folk som jobber med.)

Someone

Legg inn av Someone »

rosmebraad skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm Og litt OT:
Hva er egentlig leveringstid på iX og i4? Har sett både omtale av lang leveringstid samtidig som det reklameres for iX på TV.
(Skjønt Toyota har jo reklamert for ca. 3 modeller som ikke er i salg, så reklamens veier er det folk som jobber med.)
Det kommer an på motorvarianten. Men den store så snakker vi vel +1 år. Men mindre med den lille

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»