Hank von Helvete er død

Svar
Knaberaps

Re: Hank von Helvete er død

Legg inn av Knaberaps »

Interessert skrev: lør nov 20, 2021 4:38 am Må hans sjel bli frelst, håper han ba om tilgivelse for å ta på seg et sånt navn, og ellers framtoning og forherligelse av negative krefter.
Kjenner ikke til han i det hele tatt utenom det, men får jo aldri respekt for noen som kaller seg sånt, selv om jeg ikke regner meg som religiøs.
Fred være med han.
For et piss-innlegg. Han var/er respektert verden over for sin personlighet, image og musikk. Du høres ikke bare religiøs ut, men motbydelig religiøs.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Knaberaps skrev: lør nov 20, 2021 12:19 pm
Interessert skrev: lør nov 20, 2021 4:38 am Må hans sjel bli frelst, håper han ba om tilgivelse for å ta på seg et sånt navn, og ellers framtoning og forherligelse av negative krefter.
Kjenner ikke til han i det hele tatt utenom det, men får jo aldri respekt for noen som kaller seg sånt, selv om jeg ikke regner meg som religiøs.
Fred være med han.
For et piss-innlegg. Han var/er respektert verden over for sin personlighet, image og musikk. Du høres ikke bare religiøs ut, men motbydelig religiøs.
hmmm....jeg nøyer meg med å tenke at nok en rockestjerne som har levd et hardt liv gikk bort for tidlig.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fargeblind skrev: lør nov 20, 2021 12:22 pm hmmm....jeg nøyer meg med å tenke at nok en rockestjerne som har levd et hardt liv gikk bort for tidlig.
Fikk aldri helt taket på musikken deres, men hadde stor sans for personen Hans-Erik Dyvik Husby.

startelver

Legg inn av startelver »

RIP til en stor artist.

Han postet noen Tik Tok videoer dager før som hintet om at dette er en personlig tragedie.


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

TylerDurdenNorway skrev: lør nov 20, 2021 3:26 am Noen som husker Viva La Bam og Turbonegro episoden? Gruppen ble vel mye mer kjent i USA enn i Norge etter det.


Her er noe annet Jackass Wee Man møter Turbonegro.
Spilte knøttet på ekte? Så gitaren ikke var "micket" opp.

Tar meg i å tenke at om Hank hadde forblitt fiskelandsby-museum ansatt ville han trolig fremdeles vært med oss, men få ville visst det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: lør nov 20, 2021 2:01 pm RIP til en stor artist.

Han postet noen Tik Tok videoer dager før som hintet om at dette er en personlig tragedie.

Nei, folk er virkelig idioter som ikke forstår selv de enkleste kontekster. Dette er ren filosofi og ingenting annet, for vi skal jo alle død.

Han hadde masse planer og nylig skrevet under flere kontrakter, så om han tok livet sitt (som det ikke er noe som tyder på) så var det noe akutt og ikke planlagt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

En slik video kan vel like godt tolkes i konsekt at han har alvorlige ikke kjente helseproblemer.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Forøvrig overraskende få innlegg i tråden her. Usikker på om FD har dabbet litt av, eller om det rett og slett er få aktive, eller om de fleste har "glemt" Turboneger!!??

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

.
Sist redigert av kytec den lør nov 20, 2021 3:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Dabbet veldig av

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Garindan skrev: lør nov 20, 2021 12:21 am Kjipt, men han levde vel et hardt liv. Er vel vanligvis hjertet som ikke orker mer for sånne som han. Turboneger var ikke det samme uten ham.

Denne låten minnes jeg best. For et live band. Vil i fred Hank.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Husk at det er et menneske med familie og venner dere snakker om, så vi oppfordrer dere til å omtale dødsfallet med en viss respekt. /mod

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

VivaLV skrev: lør nov 20, 2021 3:19 pm Forøvrig overraskende få innlegg i tråden her. Usikker på om FD har dabbet litt av, eller om det rett og slett er få aktive, eller om de fleste har "glemt" Turboneger!!??
Fanskaren er nok større i utlandet enn i Norge.
Jeg syns de har gjort masse bra, og at de var best med Hank som vokalist.
Denne rocken er ikke for alle. Men jeg liker personlig gamle, gode Turboneger.
Fikk med meg en stadionkonsert, det var freske saker.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Spilles, men ikke så ofte lengre. Men i kveld blir det nok et par skiver. Sørgelig. Altfor tidlig. Helvete heller...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lumanza skrev: fre nov 19, 2021 10:58 pm
Hva tror dere han døde av? Døde med korona? Selvmord? Rus? Sykdom knyttet til hans overvekt, hjerte osv?
Vanskelig å si, men for mange tidligere rusavhengige så hjelper det ikke hvor nykter man er. Skaden er allerede skjedd og de har ofte et hjerte som har fått kjørt seg ganske hardt. Litt "typisk" å dø midt i livet da.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: fre nov 19, 2021 11:19 pm Apocalypse Dudes er imo tidenes beste norske rocke-skive. Trasig, altfor ungt, selvsagt.
Tror de slet ut en del CDer av det albumet der i P3 det året. Er vel sjelden skandinavisk rock har gjort et såpass kraftfullt comeback blant "almuen".

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Liverpoolodd94 skrev: fre nov 19, 2021 11:14 pm Ari-skjebnen? Eller kanskje naturlig?
Det pleier å være selvmord når media ikke sier noe om dødsårsak.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 4:00 pm
Lumanza skrev: fre nov 19, 2021 10:58 pm
Hva tror dere han døde av? Døde med korona? Selvmord? Rus? Sykdom knyttet til hans overvekt, hjerte osv?
Vanskelig å si, men for mange tidligere rusavhengige så hjelper det ikke hvor nykter man er. Skaden er allerede skjedd og de har ofte et hjerte som har fått kjørt seg ganske hardt. Litt "typisk" å dø midt i livet da.
Men samtidig trenger det ikke det å ha noe å si. Keith Richards f.eks..

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: søn nov 21, 2021 4:12 pm
GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 4:00 pm
Lumanza skrev: fre nov 19, 2021 10:58 pm
Hva tror dere han døde av? Døde med korona? Selvmord? Rus? Sykdom knyttet til hans overvekt, hjerte osv?
Vanskelig å si, men for mange tidligere rusavhengige så hjelper det ikke hvor nykter man er. Skaden er allerede skjedd og de har ofte et hjerte som har fått kjørt seg ganske hardt. Litt "typisk" å dø midt i livet da.
Men samtidig trenger det ikke det å ha noe å si. Keith Richards f.eks..
Han har nå sikkert et helt sykehus med seg for å holde alt i sjakk. Disse veteranbandene er jo rene sportsklubbene om dagen. Og etter årevis med rusmisbruk så har sikkert Richards et medisinskap som kompenserer greit for annen rus.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ser en på uttalelsen til hans manager i går, så er det vel ingen tvil om at Hans-Erik hadde det tøft den siste tiden.

Link

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: søn nov 21, 2021 4:30 pm Ser en på uttalelsen til hans manager i går, så er det vel ingen tvil om at Hans-Erik hadde det tøft den siste tiden.

Link
Men også at han så lyst på fremtiden, og hadde mange prosjekter underveis.

"– I januar skulle han på turné som «Hank von Hell». Så skulle han ha en stor teateroppsetning senere på året, som jeg ikke kan gå i detalj om, forteller manageren.

– Det beste han visste var å underholde. Han så veldig lyst på 2022 og 2023."

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

TrondLFC skrev: søn nov 21, 2021 4:12 pm
GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 4:00 pm
Lumanza skrev: fre nov 19, 2021 10:58 pm
Hva tror dere han døde av? Døde med korona? Selvmord? Rus? Sykdom knyttet til hans overvekt, hjerte osv?
Vanskelig å si, men for mange tidligere rusavhengige så hjelper det ikke hvor nykter man er. Skaden er allerede skjedd og de har ofte et hjerte som har fått kjørt seg ganske hardt. Litt "typisk" å dø midt i livet da.
Men samtidig trenger det ikke det å ha noe å si. Keith Richards f.eks..
Men Hank hadde gjeld og Keith har 400 mill på bok.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Tok ikke sitt eget liv.
"- Det var ingen hemmelighet at Hans-Erik i perioder har levd et hardt liv. Det har han også vært åpen om tidligere. De siste månedene har vært ekstra harde for ham, og dessverre ble summen av et hardt levd liv for mye for ham. Kroppen til Hans-Erik tålte ikke mer. Han ble funnet ute i Slottsparken, kroppen hans hadde rett og slett sagt stopp, sier han ..."
https://www.seher.no/kjendis/tok-ikke-s ... v/74704071

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Litt merkelig måte å gå ut med for å få slutt på ryktene og så si han ble funnet i Slottsparken!!!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Tjaaah skrev: søn nov 21, 2021 4:11 pm
Liverpoolodd94 skrev: fre nov 19, 2021 11:14 pm Ari-skjebnen? Eller kanskje naturlig?
Det pleier å være selvmord når media ikke sier noe om dødsårsak.
Absolutt ikke, husk at det er snakk om mindreårige pårørende her.

Å lide av avhengighet av hvilken som helst form (rus, kvinner, oppmerksomhet, kontroll) slår tilbake som en boomerang om man ikke gjør noe med topplokket.

qbah

Legg inn av qbah »

missChance skrev: søn nov 21, 2021 7:42 pm Tok ikke sitt eget liv.
"- Det var ingen hemmelighet at Hans-Erik i perioder har levd et hardt liv. Det har han også vært åpen om tidligere. De siste månedene har vært ekstra harde for ham, og dessverre ble summen av et hardt levd liv for mye for ham. Kroppen til Hans-Erik tålte ikke mer. Han ble funnet ute i Slottsparken, kroppen hans hadde rett og slett sagt stopp, sier han ..."
https://www.seher.no/kjendis/tok-ikke-s ... v/74704071
Trist skjebne. Men synes det er fint å høre at det ikke var selvmord som mange kanskje fryktet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Det er jo uansett rart å gå ut med sånne halvveis hint, hvis man ikke ønsker spekulasjoner. Det høres jo nesten ut som han har havnet på ruskjøret igjen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Solvgutt1 skrev: søn nov 21, 2021 10:21 pm Det er jo uansett rart å gå ut med sånne halvveis hint, hvis man ikke ønsker spekulasjoner. Det høres jo nesten ut som han har havnet på ruskjøret igjen.
Synes ikke det er hint, heller en bekreftelse at han har vært på kjøret i det siste, uten å bruke ordet ''rus''. Kan ikke tolkes annerledes.

''Nythun forklarer til ukebladet at den 49 år gamle artisten, kjent som Hank von Helvete, i perioder har levd et hardt liv, og at de siste månedene var ekstra harde.''

startelver

Legg inn av startelver »

Slottsparken betyr jo rusen som tok knekken på han til slutt. Men greit å få det bekreftet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»