IS-barna (og kvinnene)

Svar
Texas_John

Re: IS-barna (og kvinnene)

Legg inn av Texas_John »

Den ellers så frittalende ateisten Richard Dawkins blir stum som en østers når han blir spurt om ISIS-kvinners retur til Storbritannia (og Salman Rushdie)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Texas_John skrev: man apr 03, 2023 3:04 pm Den ellers så frittalende ateisten Richard Dawkins blir stum som en østers når han blir spurt om ISIS-kvinners retur til Storbritannia (og Salman Rushdie)
Han vil vel leve noen år til regner jeg med..
Otto Jespersen innrømte at han ikke torde å sette fyr på en koran, men bibelen var uproblematisk. Ingen kristne som vil drepe han av den grunn.
Og det amerikanske flagget har han også brent (selvfølgelig)

Ytringsfrihet er noe Vestens innbyggere har valgt bort gjennom flere årtier med naiv tilnærming og underkastelse i møte med totalitære krefter.
Nå er det antagelig for sent å angre.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Neptun skrev: man apr 03, 2023 4:18 pm
Texas_John skrev: man apr 03, 2023 3:04 pm Den ellers så frittalende ateisten Richard Dawkins blir stum som en østers når han blir spurt om ISIS-kvinners retur til Storbritannia (og Salman Rushdie)
Han vil vel leve noen år til regner jeg med..
Otto Jespersen innrømte at han ikke torde å sette fyr på en koran, men bibelen var uproblematisk. Ingen kristne som vil drepe han av den grunn.
Og det amerikanske flagget har han også brent (selvfølgelig)

Ytringsfrihet er noe Vestens innbyggere har valgt bort gjennom flere årtier med naiv tilnærming og underkastelse i møte med totalitære krefter.
Nå er det antagelig for sent å angre.
Aldri for sent å angre...bare man har den rette "hostesaften"...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
I denne saken så er det vel konkludert med at det er for farlig å sende inn mannskaper.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tir apr 04, 2023 11:08 pm
Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
I denne saken så er det vel konkludert med at det er for farlig å sende inn mannskaper.
Jeg satte det litt på spissen, men hvorfor kan de ikke sende ned en person fra helikopter i kurv?
Det hadde de gjort om det var et menneske der.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
Ganske sært å sette disse sakene opp mot hverandre. Det finnes jo nada sammenligningsgrunnlag.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:13 pm
Henningsen skrev: tir apr 04, 2023 11:08 pm
Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
I denne saken så er det vel konkludert med at det er for farlig å sende inn mannskaper.
Jeg satte det litt på spissen, men hvorfor kan de ikke sende ned en person fra helikopter i kurv?
Det hadde de gjort om det var et menneske der.
Jeg aner ikke, bare leste eller hørte på radio at det var vurdert som for stor risiko å sende inn folk.
Mulig helikopter skremmer hunden eller kan utløse skred kanskje? (spekulasjon fra min side)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
Idar Byremo reddet hunden på fjellhylla:

Påskedramaet med hunden på fjellhylla i Hovden fikk en god slutt da Idar Byremo og kameraten bestemte seg for å ta grep.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7 ... fjellhylla

Centrist

Legg inn av Centrist »

Solvgutt1 skrev: tir apr 04, 2023 11:13 pm
Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
Ganske sært å sette disse sakene opp mot hverandre. Det finnes jo nada sammenligningsgrunnlag.
Noe må man jo gjøre når man ikke klarer å argumentere saklig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: ons apr 05, 2023 9:35 am
Solvgutt1 skrev: tir apr 04, 2023 11:13 pm
Neptun skrev: tir apr 04, 2023 11:07 pm Å hente terrorister til Norge med privatfly på skattebetalernes regning gjør norske myndigheter uten å nøle, men å berge ned en norsk hund som er fast i en snøskavl med helikopter prioriteres ikke. Den kommer til å dø.
https://www.dagbladet.no/kjendis/enormt ... t/78938605
Ganske sært å sette disse sakene opp mot hverandre. Det finnes jo nada sammenligningsgrunnlag.
Noe må man jo gjøre når man ikke klarer å argumentere saklig.
Var det noe galt med min fremstilling?
Når det gjelder terrorister som har vendt oss og Vesten ryggen (de ønsker oss døde), så vil jeg ikke bruke ei eneste krone på å hente dem til Norge.
Oppriktig tror jeg de aller fleste er enige i dette - og håper at problemet skal "løse seg selv" der de er.

Jjeg er også av den formening av at folk flest er uenig i at dyr ikke skal prioriteres av redningsmannskaper dvs med bruk av helikopter i dette tilfellet - slik det har fremkommet i dag.

Men takk for at vi får innblikk i hvordan enkelte resonnerer og priorioterer.
Takk og lov for at det finnes langt mer hederlige folk enn Centrist i Norge. Som de tapre menneskene som reddet ned den stakkars hunden.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: ons apr 05, 2023 2:22 pm
Centrist skrev: ons apr 05, 2023 9:35 am Noe må man jo gjøre når man ikke klarer å argumentere saklig.
Var det noe galt med min fremstilling?
Når det gjelder terrorister som har vendt oss og Vesten ryggen (de ønsker oss døde), så vil jeg ikke bruke ei eneste krone på å hente dem til Norge.
Oppriktig tror jeg de aller fleste er enige i dette - og håper at problemet skal "løse seg selv" der de er.

Jeg er også av den formening av at folk flest er uenig i at dyr ikke skal prioriteres av redningsmannskaper dvs med bruk av helikopter i dette tilfellet - slik det har fremkommet i dag.
Det som er feil er at sakene har ingenting med hverandre å gjøre. En sammenligning blir dermed helt malplassert.

Så kan jeg godt beklage hvis mitt innlegg ble oppfattet som usaklig, men det var vel så et svar på det som fremstår som et usaklig forsøk på å diskreditere motdebattanter.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 06, 2023 2:40 pm Og dette skal liksom de to søstrene ha betalt for selv, skal vi tro Anniken Huitfeldt. :lol:
Huitfeldt, Solberg og alle lyver så det renner av dem, alt for å hente terrorister til Norge. De slipper unna med det for mange støtter å få flere migranter og terrorister til Norge, spesielt MSM.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fordomsfull skrev: fre mar 31, 2023 10:20 am
Pernille skrev: fre mar 31, 2023 9:05 am
Fordomsfull skrev: fre mar 31, 2023 8:57 am Kanskje det, men du har jo egentlig ikke peiling og fremmer likevel svært bastante konklusjoner som du altså ikke har noen dekning for, jf dine fødemaskiner.
Symptomatisk at det er dette ordet du reagerer mest på i denne saken.
Ja, jeg synes det er en enda mer hæslig omtale av MENNESKER enn å omtale dem som 'hore'. Selv bruker jeg bare ordet 'hore' i overført betydning og omtaler de som selger sex for prostituerte. Jeg har kjent kvinner som ble snauklipte etter krigen og sendte til Tyskland og jeg har synes de var helt OK og bra personer. Dog hadde deres synd vært at de ble forelsket i tyske soldater. Hun ene ble forelsket i en tysker som hadde desertert og fikk et barn med han. Han ble imidlertid tatt og sendt til Østfronten.
Dog hørte jeg om en annen og hun ville bare være med tyske offiserer og jeg vet ikke om hun ble dømt etter krigen. Hennes forcé på sjekkefronten var at hun så ut som Marylin Monroe og med et mer vellutviklet brystparti. Men begge sønnene hennes - var utrolig flau av sin mor og særlig når hun stod i gaten på 70-tallet og ropte høyt til innvandrerunger; "niggere, reis hjem". Det var liten tvil om at hun var rasist. Han ene sønnen ble nasjonalkjent artist og den andre tok sitt liv med en håndfull 'hypper'(rohypnol) og deretter en massiv dose heroin, sprøytet opp i nesen. Da hadde moren vært død en stund.
Du er en uendelig kilde til irrelevante anekdoter.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: fre mar 31, 2023 10:27 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 31, 2023 9:55 am
Corvus skrev: tor mar 30, 2023 7:29 pm

Svært sjelden Norge sender ut kriminelle til andre land om kriminaliteten er gjort i Norge. De soner som regel i Norge.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... d=17879242
Klipp fra denne nettsiden, 07.02.2020;

"Til sammen 44 utenlandske statsborgere som er domfelt i Norge ble i fjor sendt tilbake til sine hjemland for å sone resten av fengselsstraffen der.
44 stk er jo ingenting. Hvor mange utenlandske statsborgere ble ikke sendt ut for å sone i sine hjemland da?
Her er det du påstod;
"Svært sjelden Norge sender ut kriminelle til andre land om kriminaliteten er gjort i Norge."
-----
44 personer med 59 i kø, er sikkert en liten del av alle de dømte, men SVÆRT sjelden er det - ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»