IS-barna (og kvinnene)

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: IS-barna (og kvinnene)

Legg inn av newsflash »

Ka9nen skrev: tir nov 23, 2021 9:16 pm
En person døde, en annen led i fengsel i mange år og at Norge ble tvunget til å være en del av saken i og med at vi ble dømt i den. Det er naturlig at Norge tar en mer aktiv del i det når vi blir dømt i saken enn det vi vanligvis gjør.
Og nå har vi barn som er norske statsborgere som lider hver dag, uten at mødrene er dømt for noe som helst...

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 8:44 pm
Rhabagatz skrev: tir nov 23, 2021 8:00 pm Hvis du tror at dette er et spørsmål om sympati, så tar du veldig feil.
Ka9nen har nok veldig rett her. Alt du har skrevet om saken viser hvor din sympati ligger. Og dine "zzzz" biter dessverre ikke på.
Gjesp.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

newsflash skrev: tir nov 23, 2021 9:18 pm
Og nå har vi barn som er norske statsborgere som lider hver dag, uten at mødrene er dømt for noe som helst...
Kjedelig, men de har satt seg i den posisjonen selv. Man kan jo alltids skrive et brev der man oppfordrer dem til å få en rettferdig rettssak for de norske statsborgerne. Og man kan hente hjem barna, siden de er uskyldig tredjepart.

Noe mer enn det er ikke naturlig fra norske myndigheter i denne omgang. Deltar man i terrororganisasjoner i utlandet, spesielt land som ikke har signert en del internasjonale avtaler vi har i EU osv, kan man heller ikke forvente norske rettsprinsipper eller noen norsk rettssak og norsk dom. Selvsagt ikke.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 7:50 pm
Karatel skrev: tir nov 23, 2021 7:33 pm At noen IS-kvinner er skyldige i dette, tviler jeg ikke på. Men er det noe bevis for at disse IS-kvinnene med norsk statsborgerskap med viten og vilje var med på å tilrettelegge massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn?
Ja, bruk av kvinner var IS sin strategi. Var dette virkelig nytt for deg? Det nekter jeg å tro...

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3J ... rolle-i-is
Neida, ingenting av dette er nytt for meg. Men hva vil du tiltale disse fire norske IS-kvinnene for? Jeg tror det eneste du kan vise til, er at de har sluttet seg til en terrororganisasjon. De kan trolig straffes for dette, men om dette er nok til å ta fra dem statsborgerskapet er en helt annen sak.

Hvis de skal tiltales for ha tilrettelagt for massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn, kreves det håndfaste beviser, og det tror jeg er en vanskelig og umulig oppgave.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: tir nov 23, 2021 9:41 pm Neida, ingenting av dette er nytt for meg. Men hva vil du tiltale disse fire norske IS-kvinnene for? Jeg tror det eneste du kan vise til, er at de har sluttet seg til en terrororganisasjon. De kan trolig straffes for dette, men om dette er nok til å ta fra dem statsborgerskapet er en helt annen sak.

Hvis de skal tiltales for ha tilrettelagt for massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn, kreves det håndfaste beviser, og det tror jeg er en vanskelig og umulig oppgave.
Så da var altså både Israel og Himmlers kone et forsøk på avsporing. Vel, vel. Jo, det er jo min tro og mitt håp at dette skulle funke. Eventuelt at de blir straffet på livstid der de er. Så kan andre debattanter her inne finne seg en plass på flyplassen med blomster og flagg i håp om at de skal komme "hjem".

aicat

Legg inn av aicat »

Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 10:42 pm
Karatel skrev: tir nov 23, 2021 9:41 pm Neida, ingenting av dette er nytt for meg. Men hva vil du tiltale disse fire norske IS-kvinnene for? Jeg tror det eneste du kan vise til, er at de har sluttet seg til en terrororganisasjon. De kan trolig straffes for dette, men om dette er nok til å ta fra dem statsborgerskapet er en helt annen sak.

Hvis de skal tiltales for ha tilrettelagt for massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn, kreves det håndfaste beviser, og det tror jeg er en vanskelig og umulig oppgave.
Så da var altså både Israel og Himmlers kone et forsøk på avsporing. Vel, vel. Jo, det er jo min tro og mitt håp at dette skulle funke. Eventuelt at de blir straffet på livstid der de er. Så kan andre debattanter her inne finne seg en plass på flyplassen med blomster og flagg i håp om at de skal komme "hjem".
Norge har en forpliktelse i vår engen straffelov - for å tiltale, dømme og evt. straffe alle norske borgere som har begått terror, krigshandlinger eller andre alvorlige forbrytelser - enten det er i Syria, Irak eller i andre land. Når det gjelder barna er disse ikke ansvarlige for foreldrenes handlinger - og skal selvsagt etter FNs Barnekonvensjon ha rett til retur til det landet de er borgere av. Dette er også riktig av flere andre grunner:
- Nemlig at det vil bli enklere og bedre å repatriere og rehabilitere dem i Norge - enn i en leir hvor islamistene sprer sin gift.
- Minske riskoen for hevn i form av terror mot den nasjon de tilhører.
- Det er også umoralsk av Norge å overlate til kurderne (som de i dag er underlagt) å straffeforfølge disse kvinnene. Norge er tross alt en sterk økonomisk nasjon, Kurderne er ikke en gang en stat.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

aicat skrev: ons nov 24, 2021 5:05 pm Det er også umoralsk av Norge å overlate til kurderne (som de i dag er underlagt) å straffeforfølge disse kvinnene.
Det er mer umoralsk å ta inn disse islamistene hit, og la de være en fare for x antall nordmenns liv. Å gamble med livene våre er altså mer umoralsk enn å la en dårligere økonomisk stilt folkegruppe straffe islamistene.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

aicat skrev: ons nov 24, 2021 5:05 pm Norge har en forpliktelse i vår engen straffelov - for å tiltale, dømme og evt. straffe alle norske borgere som har begått terror, krigshandlinger eller andre alvorlige forbrytelser - enten det er i Syria, Irak eller i andre land. Når det gjelder barna er disse ikke ansvarlige for foreldrenes handlinger - og skal selvsagt etter FNs Barnekonvensjon ha rett til retur til det landet de er borgere av.
Kan du vise til denne forpliktelsen, og hvordan ordlyden går? Når det gjelder barna er vi 100% på linje.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: ons nov 24, 2021 5:05 pm
Norge har en forpliktelse i vår engen straffelov - for å tiltale, dømme og evt. straffe alle norske borgere som har begått terror, krigshandlinger eller andre alvorlige forbrytelser - enten det er i Syria, Irak eller i andre land.
Siden når begynte Norge å tiltalte, dømme og evt. straffe alle norske borgere som har begått forbrytelser i utlandet? Siden når har det vært "vår plikt" å hente kriminelle fra utlandet tilbake hit for å lage en sak og straffe dem for forbrytelser begått i utlandet? Du mener vel nordmenn som har stukket av tilbake til Norge fra land vi ikke har utleveringsavtale med OG som man mistenker har deltatt i folkemord osv?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Knaberaps skrev: man nov 22, 2021 5:22 pm
newsflash skrev: man nov 22, 2021 5:08 pm Er nok vanskelig å få ut barna uten at du får mødrene "på kjøpet".
Rent praktisk er det fullt mulig. Mødrene blir jo (i all fall bør de) bli fratatt all kontakt med barna dersom de også kommer hit, og da er jo dette "hensynet" til barna borte uansett. Da er det jo utelukkende hensyn til mødrene som tas. Og de er det, som du sier, vanskelig å ha sympati med.
Enig med deg. Bare det at man setter unger til verden midt i en krig, sier litt om ansvarligheten til disse mødrene.
Her snakker vi tross alt om "norske" kvinner som kan beskytte seg mot graviditet og ikke u-landskvinner som blir nærmest voldtatt av sine "trofaste" ektemenn eller medsoldater.

Folk kan mene hva de vil, men jeg har overhodet ikke noen sympati med disse kvinnene der.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 11:35 pm Folk kan mene hva de vil, men jeg har overhodet ikke noen sympati med disse kvinnene der.
Da er du nok på vei til å bli blant dem (oss) som vil rive ned samfunnet vårt. Vi ser jo her at en (fra før av godt kjent fra VGD) islamvennlig debattant nå faktisk vil at islamister skal få komme hit. Å gjemme seg bak et slags "prinsipp" uten forklaring blir for...ja, for teit.

Hadde jeg bare sett en lovtekst der dette "prinsippet" kom klart frem, samt når den burde anvendes, såeee, så kan han bare kjør på. Until then...

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

pfrog567 skrev: ons nov 24, 2021 11:35 pm


Folk kan mene hva de vil, men jeg har overhodet ikke noen sympati med disse kvinnene der.
Det er ingen her som har sympati for disse damene. Men om vi gjør dette til et spørsmål om sympati, da er det følelsene som styrer oss.

Ved å la disse damene forbli årevis i en interneringsleir uten lov og dom, til tross for at de som har leieren innstendig har bedt Norge om om å hente hjem disse norske statsborgerne, bryter vi flere av rettstatens prinsipper. De har rett på en rettsak og et forsvar før de soner en straff. De har også krav på å få tilsvarende behandling som andre nordmenn ville fått. Sannheten er at vi ikke engang vet om de har gjort noe straffbart, annet enn å delta i en terrororganisasjon gjennom et giftemål.

Det er tre grunner til at de ikke hentes hjem:
1. De er "norske", ikke norske. Altså B-nordmenn.
2. De har (hatt?) feil tanker og kan dermed sies å utgjøre en sikkerhetsrisiko.
3. Det har en politisk kostnad for norske myndigheter å hente dem hjem.

Dette kunne kanskje ha vært løst ved at man lot Syria dømme de, som andre har vært inne på, men da ville de slippes ut etter noen få år. Vi har nemlig slik jeg forstår de ingen bevis eller indikasjoner om at disse kvinnene personlig skal ha begått grove overgrep eller terrorhandlinger.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Slik rettspraksis kan fort bite noen av de ivrigste talsmennene i halen. Alle med litt outrerte meninger bør si fra seg et eventuelt annet statsborgerskap, og være forsiktig med å forlate landet. For de som ikke tar vare på rettstaten, mister den. På grunn av følelser.

For de som virkelig forsvarer prinsippene som vårt samfunn er bygget på, det er de som står frem i de sakene som koster, både fordi man ikke har sympati, og fordi man anklages for å ha sympati.

aicat

Legg inn av aicat »

Knaberaps skrev: ons nov 24, 2021 6:25 pm
aicat skrev: ons nov 24, 2021 5:05 pm Det er også umoralsk av Norge å overlate til kurderne (som de i dag er underlagt) å straffeforfølge disse kvinnene.
Det er mer umoralsk å ta inn disse islamistene hit, og la de være en fare for x antall nordmenns liv. Å gamble med livene våre er altså mer umoralsk enn å la en dårligere økonomisk stilt folkegruppe straffe islamistene.
Hvor tror du sjansen for at disse barna vil utvikle et hat mot det landet som avviser dem selv om de er norske borgere - som kan ende i en terrorhandling?
- i en fangeleir i Syria som kontrolleres av en kurdisk militis - og hvor hatpropaganda og islamistideologi preger hverdagen?
- eller i et norsk fosterhjem, med en mor evt sittende i fengsel her i landet.

Hjemmel for å tiltale, dømme og straffe - ikke bare norske borgere, men også utenlandske personer for krigsforbrytelser, folkemord eller forbrytelser mot menneskeheten (uansett hvor forbrytelsen er begått) er tatt inn i den reviderte norske straffeloven av 2006 - under det vi kaller universell jurisdiksjon.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Rhabagatz skrev: tor nov 25, 2021 7:29 am
Ved å la disse damene forbli årevis i en interneringsleir uten lov og dom, til tross for at de som har leieren innstendig har bedt Norge om om å hente hjem disse norske statsborgerne, bryter vi flere av rettstatens prinsipper. De har rett på en rettsak og et forsvar før de soner en straff. De har også krav på å få tilsvarende behandling som andre nordmenn ville fått. Sannheten er at vi ikke engang vet om de har gjort noe straffbart, annet enn å delta i en terrororganisasjon gjennom et giftemål.

Dette kunne kanskje ha vært løst ved at man lot Syria dømme de, som andre har vært inne på, men da ville de slippes ut etter noen få år.
Hvis disse kvinnene ville ha reist hjem til Norge, kunne de gjort det for lenge siden. Men det var ikke før de havnet i en interneringsleir det ikke var så "morsomt" lenger. Dette er snakk om voksne folk, ikke barn.

Ser ikke noe galt i at de kunne vært dømt i Syria og sluppet ut etter noen få år. For de får neppe mer enn et par år her i Norge heller, hvis de ikke det hele tatt får noen straff.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

aicat skrev: tor nov 25, 2021 1:57 pm Hvor tror du sjansen for at disse barna vil utvikle et hat mot det landet som avviser dem selv om de er norske borgere - som kan ende i en terrorhandling?
Det vet jeg ikke, men jeg stemmer for at barna skal få komme. Ikke mødrene...

Pernille

Legg inn av Pernille »

Er det egentlig noe som hindrer dem i å reise nå? Jeg forsto det slik at de som har ansvaret for disse leirene egentlig ønsker å kvitte seg med hele hurven. Kanskje de bare skulle gjøre det og så får vi håpe at de tråkker på en mine eller noe før de kommer "hjem".

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Pernille skrev: tor nov 25, 2021 4:40 pm Er det egentlig noe som hindrer dem i å reise nå? Jeg forsto det slik at de som har ansvaret for disse leirene egentlig ønsker å kvitte seg med hele hurven. Kanskje de bare skulle gjøre det og så får vi håpe at de tråkker på en mine eller noe før de kommer "hjem".
Ja, de er internert. Låst inne, med andre ord.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 10:42 pm
Karatel skrev: tir nov 23, 2021 9:41 pm Neida, ingenting av dette er nytt for meg. Men hva vil du tiltale disse fire norske IS-kvinnene for? Jeg tror det eneste du kan vise til, er at de har sluttet seg til en terrororganisasjon. De kan trolig straffes for dette, men om dette er nok til å ta fra dem statsborgerskapet er en helt annen sak.

Hvis de skal tiltales for ha tilrettelagt for massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn, kreves det håndfaste beviser, og det tror jeg er en vanskelig og umulig oppgave.
Så da var altså både Israel og Himmlers kone et forsøk på avsporing. Vel, vel. Jo, det er jo min tro og mitt håp at dette skulle funke. Eventuelt at de blir straffet på livstid der de er. Så kan andre debattanter her inne finne seg en plass på flyplassen med blomster og flagg i håp om at de skal komme "hjem".
Ingen avsporing her. Frivillig tjenstegjøring i en fremmed militær styrke skal behandles likt, uansett hvilken fremmed militær styrke det er. Jeg oppfatter det slik at om denne frivillige tjenstegjøring skal straffes eller ikke, avhenger av hva denne frivillige tjenstegjøringen består i.

"Justis- og beredskapsdepartementet foreslår i denne proposisjonen endringer i straffeloven som tar sikte på å motvirke at privatpersoner deltar i stridshandlinger i væpnet konflikt i utlandet."

Da er spørsmålet om disse kvinnene har deltatt i stridshandlinger.

" Både deltakelse militær virksomhet i væpnet konflikt, samt forberedelser og rekruttering til dette, foreslås kriminalisert."

Har disse kvinnene deltatt i militær virksomhet i væpnet konflikt, samt forberedelser og rekruttering til dette?

" Ulike typer forberedelser til slik deltakelse, herunder utreise til konfliktområder, vil kunne være straffbart som følge av at forsøksansvaret utvides."

Utreise til konfliktområder kan være straffbart, men da må det vel først bevises at hensikten med utreisen var å delta i militær virksomhet i en væpnet konflikt?
Vi straffer vanligvis ikke kriminelles ektefelle, hvis ektefellen ikke har deltatt i den kriminelle virksomheten. Himmlers kone ble ikke straffet, siden hun personlig ikke hadde begått noen forbrytelse.

Alt dette er juss som jeg ikke har greie på og ikke er kompetent til å ha skråsikre meninger om.

https://www.regjeringen.no/no/dokumente ... 8273/?ch=1

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Pernille skrev: tor nov 25, 2021 4:40 pm Er det egentlig noe som hindrer dem i å reise nå? Jeg forsto det slik at de som har ansvaret for disse leirene egentlig ønsker å kvitte seg med hele hurven. Kanskje de bare skulle gjøre det og så får vi håpe at de tråkker på en mine eller noe før de kommer "hjem".
De har kanskje ikke pass og penger til flybillett?

Se på denne saken:

" Lillesand-kvinnen flyktet deretter til Norge med et nødpass utstedt i nytt navn. De to gjenværende jentene ble dømt for forsøk på å smugle 22,4 kg kokain til 13 års fengsel, senere omgjort til 10,5 år"

Hvem ga denne kvinnen et nødpass med falskt navn? Er det ikke bare norske myndigheter som kan utstede nødpass?

https://no.wikipedia.org/wiki/Bolivia-saken

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: tor nov 25, 2021 8:28 pm Ingen avsporing her. Frivillig tjenstegjøring i en fremmed militær styrke skal behandles likt, uansett hvilken fremmed militær styrke det er.
Er Israel, som har hatt en relasjon til Norge i mange tiår, en fremmed makt å regne?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Karatel skrev: tor nov 25, 2021 8:38 pm De har kanskje ikke pass og penger til flybillett?

Se på denne saken:

" Lillesand-kvinnen flyktet deretter til Norge med et nødpass utstedt i nytt navn. De to gjenværende jentene ble dømt for forsøk på å smugle 22,4 kg kokain til 13 års fengsel, senere omgjort til 10,5 år"

Hvem ga denne kvinnen et nødpass med falskt navn? Er det ikke bare norske myndigheter som kan utstede nødpass?

https://no.wikipedia.org/wiki/Bolivia-saken
Er nok snakk om bestikkelser på det nærmeste norske konsulatet eller ambassaden dette. De som jobber i slike etater blir nok påvirket av miljøet rundt seg i ulike land. Det er min mening i hvert fall.
For øvrig syntes jeg ikke noe synd på de unge kvinnene der heller. Ikke i Kongo-saken heller. Man får ta konsekvenser for sine handlinger når man har blitt voksen. Enkelt og grei leveregel det.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Karatel skrev: tor nov 25, 2021 8:28 pm
Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 10:42 pm
Karatel skrev: tir nov 23, 2021 9:41 pm Neida, ingenting av dette er nytt for meg. Men hva vil du tiltale disse fire norske IS-kvinnene for? Jeg tror det eneste du kan vise til, er at de har sluttet seg til en terrororganisasjon. De kan trolig straffes for dette, men om dette er nok til å ta fra dem statsborgerskapet er en helt annen sak.

Hvis de skal tiltales for ha tilrettelagt for massedrap, grense til folkemord og tortur av kvinner menn og barn, kreves det håndfaste beviser, og det tror jeg er en vanskelig og umulig oppgave.
Så da var altså både Israel og Himmlers kone et forsøk på avsporing. Vel, vel. Jo, det er jo min tro og mitt håp at dette skulle funke. Eventuelt at de blir straffet på livstid der de er. Så kan andre debattanter her inne finne seg en plass på flyplassen med blomster og flagg i håp om at de skal komme "hjem".
Ingen avsporing her. Frivillig tjenstegjøring i en fremmed militær styrke skal behandles likt, uansett hvilken fremmed militær styrke det er. Jeg oppfatter det slik at om denne frivillige tjenstegjøring skal straffes eller ikke, avhenger av hva denne frivillige tjenstegjøringen består i.
Man har vel egen straff for å slutte seg til en terrororganisasjon.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Knaberaps skrev: tor nov 25, 2021 9:49 pm Er Israel, som har hatt en relasjon til Norge i mange tiår, en fremmed makt å regne?
Selvfølgelig..? Alle andre land er som en fremmed makt å regne.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: tor nov 25, 2021 10:13 pm
Karatel skrev: tor nov 25, 2021 8:28 pm
Knaberaps skrev: tir nov 23, 2021 10:42 pm

Så da var altså både Israel og Himmlers kone et forsøk på avsporing. Vel, vel. Jo, det er jo min tro og mitt håp at dette skulle funke. Eventuelt at de blir straffet på livstid der de er. Så kan andre debattanter her inne finne seg en plass på flyplassen med blomster og flagg i håp om at de skal komme "hjem".
Ingen avsporing her. Frivillig tjenstegjøring i en fremmed militær styrke skal behandles likt, uansett hvilken fremmed militær styrke det er. Jeg oppfatter det slik at om denne frivillige tjenstegjøring skal straffes eller ikke, avhenger av hva denne frivillige tjenstegjøringen består i.
Man har vel egen straff for å slutte seg til en terrororganisasjon.
Det er et juridisk spørsmål jeg ikke er kapabel til å svare på. Slutter man seg til en terrororganisasjon hvis man gifter seg med et medlem av en terrororganisasjon? Kan man straffes for å være gift med en terrorist?

Jeg tviler ikke på at disse kvinnene har sympatisert med IS og deler deres meninger, men om de kan straffes for det, er en annen sak som juristene må finne ut av.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

newsflash skrev: tor nov 25, 2021 10:14 pm Selvfølgelig..? Alle andre land er som en fremmed makt å regne.
Nei, man omtaler ikke Sverige, Danmark, USA, Israel osv. for fremmede makter. Ikke som jeg har fått med meg, iallfall...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: tor nov 25, 2021 10:22 pm Det er et juridisk spørsmål jeg ikke er kapabel til å svare på. Slutter man seg til en terrororganisasjon hvis man gifter seg med et medlem av en terrororganisasjon? Kan man straffes for å være gift med en terrorist?

Jeg tviler ikke på at disse kvinnene har sympatisert med IS og deler deres meninger, men om de kan straffes for det, er en annen sak som juristene må finne ut av.
Da var det i det minste et forsøk på avsporing. Man straffes neppe for selve giftemålet, men for det giftemålet fører med seg, og dens forpliktelser det har å gifte seg inn i en terrororganisasjon. Link på dette har du fått.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Karatel skrev: tor nov 25, 2021 10:22 pm
Corvus skrev: tor nov 25, 2021 10:13 pm
Karatel skrev: tor nov 25, 2021 8:28 pm

Ingen avsporing her. Frivillig tjenstegjøring i en fremmed militær styrke skal behandles likt, uansett hvilken fremmed militær styrke det er. Jeg oppfatter det slik at om denne frivillige tjenstegjøring skal straffes eller ikke, avhenger av hva denne frivillige tjenstegjøringen består i.
Man har vel egen straff for å slutte seg til en terrororganisasjon.
Det er et juridisk spørsmål jeg ikke er kapabel til å svare på. Slutter man seg til en terrororganisasjon hvis man gifter seg med et medlem av en terrororganisasjon? Kan man straffes for å være gift med en terrorist?

Jeg tviler ikke på at disse kvinnene har sympatisert med IS og deler deres meninger, men om de kan straffes for det, er en annen sak som juristene må finne ut av.
Reiser man til Syria for å gifte seg med en terrorist, så er man nok med i IS ja. De fleste av disse terroristkvinnene har jo også delt mye på internett, flotte bevis for etterforskerne. Men det er jo om de mot formodning skulle komme til Norge. Man må jo gjøre alt man kan for å stoppe dette.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Knaberaps skrev: tor nov 25, 2021 10:36 pm
newsflash skrev: tor nov 25, 2021 10:14 pm Selvfølgelig..? Alle andre land er som en fremmed makt å regne.
Nei, man omtaler ikke Sverige, Danmark, USA, Israel osv. for fremmede makter. Ikke som jeg har fått med meg, iallfall...
Juridisk er dei fremmed makt,

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

MRSA skrev: fre nov 26, 2021 3:33 am Juridisk er dei fremmed makt
Men ikke i praktisk forstand. Og det er vel gjerne det vi snakker om.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Corvus skrev: tor nov 25, 2021 11:14 pm Reiser man til Syria for å gifte seg med en terrorist, så er man nok med i IS ja.
Rett og slett merkelig at det faktisk blir stilt spørsmål rundt dette. Skjerpings H_E...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»